nurettin kardeşim galiba beni demek iştemişin motoru dışarıda bırakan arkadaşlar için iyi bir çalışma olur yardomcı olaya çalışırım
ancak 4500 km 10 gün içinde yapınca biraz yoruldum çadır kur topla ve rüzgar bilhassa çok yıprattı önce uzun yol için yapmış oldugum cam siperliği elden geçireceğim
ayrıca yag tapasını korumak için alt koruma yaptım resimlerini bir ara yükleyeceğim tavsiye ederim
bu motorlarla bir seferinde en çok kaç km yaptınız bunu merak ediyorum heralde bu konuda otobur ve mahmut tanıdığım kadarı ve adaşın haldun epey bir km uzun yol yaptılar ama bir çıkışta kim kç km yaptı merak ediyorum
ve bu yolculuklarda arıza oldumu bunları yazalım
---------- Post added at 12:11 ---------- Previous post was at 11:51 ----------
bu kadar km de benim motorun arızası sulu benzin oldu sulu benzinden sonra devamlı kesiklik ve güç düşüklüğü oldu benzini karburatörden boşaltmak gerekiyordu ancak 5 alyan esnek baglantı yanıma almadıgımdan boşaltamadım 2 ci secenek lpg oldugundan lpg ile geldim tavsiye ederim
ve yaylalaara çıkmak için amartisörleri değiştirmiştim daha yüksek amartisörlerle rahat ettim yol tutuşu daha güzel oldu ve bozuk arazide altını vurmadan rahat ve güvenli bir şekilde gittim geldim ancak arka lastik çayır yerlerde çok kayıyor bilhassa kalkışlarda debriyaj da kaçırmalar oluyor ani gaz açmak zorunda kaldıgınızda buda kayışı koparmaması için gv ye özel bir kaydırması olsa gerek
gerçi kayışı ben zincire çevirip otomatik yaglamada yapmıştım ve bu yaglamanın çok faydasını gördüm berber yola çıktıgımız motorların hepsi zincir gerdirdi biri komple değiştirdi ve molalarda zincir yaglamak zorunda kaldılar ben paşa paşa çayımı yudumlarken karadeniz gezimi ayrı bir başlık altında yayınlamak istiyorum ordan takip edersiniz
Kaya abi resimleri dört gözle bekliyorum )
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
videolarımızıbu rdan izleyebilirsin
http://www.youtube.com/watch?v=UkcSW...layer_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=kJ8g0...layer_embedded
cümleten iyi akşamlar.. ben bu akşam motoruma binmek üzere iken bir sürprizle karşılaştım. hazımsız ve çekemiyen bi iyi aile çocuğu motorumun vites çubuğunu ve sol motor kapağı üzerindeki kromajlı civatayı sökmüş. ufak tefek bir kaç hasar daha var ama onlar sorun değil. vites cubuğunu da zorla yerine oturttum ancak esas sorum o civata olmadan motoru çalıştırmak ve kullanmak bana ciddi problemler olarak geri döner mi acaba( yenisini temin edene kadar binmeyi düşünüyorum ). motor çalıştığı zaman içinden hava atıyor, egzost gibi kesik kesik atıyor..
teşekkürler abi, içim rahatladı biraz. diğer zararları da görmesem bende düştüğünü düşünecektim ama sırf zarar vermek için yapılmış hareketler olduğu çok açıktı. kanuni.net sitesinde buldum parçayı oradan gelmesini bekleyeceğim artık.. evet alternatörün ortasındaki dişli parça. şanzıman kapak civatası olarak geçiyormuş.
iyi geçmiş olsun bu işiyapanlardan uzak dur çoluk çocuk işide olabilir başka sakat şeyler yapabilirler aman dikkat et binmeden iyice bir kontrolde fayda var
başıma gelen ilginç bir arızayı anlatayım eski motorumu apartmanın kapalı garajına koydum uzun bir süre binmemiştim sonra bir gün acele ile aldım atladım gitim işimde o kadar acele işlerim var bir süre sonra ön teker acaip bir hava sesi ile aniden indi zor durdum kendimi arkaya atıp çok hafif arka frenlerle durdum baktım ön tekerin sibobundan hava kaçmış ve sibob kemirilmiş incelmiş yani fareler sibobu kemirmiş akla gelmiyecek iş ama o gün çok ugraştırdı neticede olan onlara oldu apartmanda fare katilamı yaşandı.
neyse sen iyi bulmuşun kanuniden parçayı biraz pahalı filan ama böyle zamanda bulunması işe yarıyor .
PAZARTESİ KOREYE ŞİPARİŞ AÇIYORUM İSTEĞİNİZ VARSA HABERDAR EDİN arkadaşlar
slm arkadaşlar gv 250 motorumu sattım artık 250 lik de kesmio abisi olan 650 aşkı oluştu plase olarak da honda shadow var aklımda. bu sefer aldıgımı satmayasıya alacagım inş.
siz ne tavsiye edersiniz? karbüratörlüsü mü enjektörlü mü ii olur? ya da klasik shadow?? tşk..
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
arkadaşlar merhabalar...son motorumu sattıktan sonra uzun süredir forumdan uzak kaldım. fakat tekrar motor motor sevdama kaldığım yerden devam etme kararı aldım...sırasıyla GV250 , Gt250R ve son olarak 600RR motorlarım oldu. şimdi tekara gv 650 ile devam etmek istiyorum. fakat sormak istediğim bir durum var. boyum 1,70 motopark servisten arkadaşım sıkıntı yaşayabileceğimi söyledi. melsef tanıdıklarımda gv 650 olan arkadaşım yok. sizce boy konusunda sıkıntı yaşarmıyım ?
bakkalın parası bitince veresiye defterini karştırırmış sende yedekleremi el attın gönder bana lazımmm......senin namına okutayım yaw benden isteyen oluyo disribütör gibin olduk
yaşamazsın benim boyum 170 oldu ayaklıkları geri alınabiliyo boyu kısalar için yoksa koreliler nası kullanacak
banada mantıksız gelmişti zaten. koca hyosung tasarım yaparken 1.75 üstü insanlar için mi tasarladı diye sordum kendi kendime...korelilerin kısa olduğunuda tamamen unuttum tabi o ayrı konu
Halidun abi, bitirelim fazla malzemeleri.. Bu arada senden aldığım balatalar da duruyor.. Onlarına da listeye ekle ;) Ha bir de alttaki döküm yağ kapağı da var bir tane !! Çarpar kırılır diye almıştım bir tane... Lazım olanlara duyurulur
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
arkadaşlar bu perşembe garaj ekibi olarak beraber iftar yapıp sohbet edeceğiz buyurun sizde ayın 9 da perşembe akşam iftarı birlikte yapalım
Arkadaşlar merhabalar,
sonunda bende motorumu İzmir'den 5080 km'deyken aldım.
Acemiliğim dolayısı ile birkaç sorun yaşadım elbette, eğer yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
İzmir'den Bandırma'ya giderken aldığımın 10. kilometresinde benzin bitti ve yolda kaldım. Sebeplerinin başında benim
heyecanıma yenik düşmüş olup, depoyu tamamen doldurmadan yola çıkmış olmam ve yakıt göstergesinin arızalı olması geliyor.
Yakıt göstergesi maalesef sürekli tam dolu gösteriyor. Motorumun İzmir'de ilk bakımlarını yaptırmış (yağı değişti, arka fren balatası
değişti vb. birçok kontrolden geçti), ayrıca lastiklerini değiştirtmiş olmama rağmen bu tip sorunlar konusunda bilgilendirilmedim ve ilk sorunumu yaşamış oldum.
Boş depo problemini en yakın benzinciden ve yine benzinci de denk gelen motorcu bir abimin (Arkadaşları "Mirkelam" diyormuş) yardımı vasıtası ile çözerek yola devam ettim.
Maalesef Bandırma'ya vardığımda yolun geri kalanında bir frenleme hatası dışında sorun yaşamamış olmama rağmen, park sırasında motoru hafif bir şekilde yan yatırdım.
Bu sırada sol ayak basağının kırıldığını farkettim ve sonradan öğrendiğim kadarı ile kırılan noktanın kaynaklı olduğunu söyledi Bandırma'daki usta. Peg benzer bir yatma sırasında
daha önce zaten kırılmıştı sanırım. Motorun 3. sahibi olduğumdan bu tip bilgiler aktarılmayabiliyor anladığım kadarı ile. Şu an çıkma bir peg takılı ve 2 farklı peg mevcut motorda.
En kısa zamanda daha önce diğer motorlarda görmüş olduğum geniş peglerden alıp taktırmayı planlıyorum.
Kornamda maalesef İzmir'de bakım sırasında sorununun giderilmiş olduğu söylenmesine rağmen şu an tam olarak çalışmıyor.
Motoru kullanmak konusunda da tecrübesizliğimden kaynaklanan sorunlar yaşıyorum,
3. kez filan hararet sorunu yaşıyorum ve bunların en ciddisi işten dönerken yaşadığım sonuncusu oldu ve biraz duman çıkması ve plastik kokusu ile sonuçlandı.
Motoru durdurdum ve soğumasını bekledim. Ardından çalıştırmayı bile denemedim. Hafta sonuna kadar 125'lik motorumu kullanmayı planlıyorum. Hafta sonu için
biraz uzun yol planım var fakat motoru kullanıp kullanmamak konusunda hala emin değilim.
Hararetin sebebi muhtemelen vites geçişlerini doğru yapmıyor olmam, düşük viteslerde uzun süre kullanıyorum ve zaman zamanda olsa bulunduğum vitese göre
yüksek hızlara çıkma ihtiyacı duyuyorum. Ancak bu konuya nasıl sağlıklı bir çözüm getirebilirim emin değilim. Önerileriniz benim için çok önemli olacaktır.
Ayrıca egzozdan zaman zaman "Pat Pat Pat" şeklinde ses geliyor. Bunun ne anlama geldiği konusunda hiç fikrim yok. Herhangi bir zararının olup olmadığını da
bilmiyorum malesef.
Son olarak çok düşük hızlarda motordan, devrin düşük olması sebebi ile alakalı olabilir 2 demirin birbirine vurması sonucu ortaya çıkabilecek
seri bir ses geliyor. Biraz gaz verdiğimde ses ortadan kalkıyor. Eski sahibine danıştığımda "Piston Ayarı" gerekebileceğinden bahsetti. Kendisinede
tecrübeli bir arkadaşı bu bilgiyi vermiş.
Anlaşılacağı üzere motoru en kısa zamanda tekrar bakıma sokmam gerektiğine inanıyorum.
Arkadaşlar biraz uzun oldu ama yeni motorumla 1 hafta içerisinde 300 km üzerinde yol yaptım. Ayrıca motorun satışı sırasında da 3 günlük can sıkıcı bir serüven yaşadım.
Gerek noter, gerek nüfus müdürlüğü ile alakalı, anlayacağınız motorum ile tanışıklığım çok da mutlu mesut başlamadı. Ama zerre kadar da pişmanlığım bulunmamakta
İşim ve üniversite dolayısı ile İstanbul'da yaşıyorum ve şu anda İstanbul'dayım. Her türlü yardımınıza ve yönlendirmenize ihtiyacım var. Şimdiden çok teşekkür ederim.
kaya abı oncelıkle 4500 km gıbı bır yolu gv650 ıle yaptgın ıcın tebrıkler...sormusun cevaplıyım abı fethıyeden tekırdaga 800 km nonstop ( sadece benzın ve wc ıhtıyacı ) telk seferde gelmıstım..o gezımde toplamda 3800 km cıvarı bır yol yapmıstım..sadece yagını degstrımıstım bunun dısında gırdıgım bır cukurdan dolayı bozulan km sensorunu ve catlayan on camımı saymazsak hıcbır sorun yasamadım.bu motor uzun yolda yol tutusu ıle sport karakterınden dolayı ınanılmaz keyıflıdır...ust hızlarda 190-200 km cıvarı vıbrasyon ellerde ve kollarda yorucu olur..bunun dısında 130-140 km ortalamada altınızda bısıklet varmıscasına gıdersınz..arazıseverler bılmelıdrılerkı bu motor enduro degıldır..yere yakınlıgından ve lastık yanaklarının ıncelıgınden asfalt motorudur....dadından yınmez..olsada sursek :D
---------- Post added at 21:13 ---------- Previous post was at 21:08 ----------
ozelden konusalım
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)