Gelelim GV650 macerama motoru kişiden satın aldım daha ilk buluşmamızda içime pek sinmemişti.motor uzun süre yatmış yağı eksilmiş,suyu eksilmiş,lastikleri inik ve eksoz civatalarında pas akmıştı kromların üzerine.Satıcıya bu durumu söyledim o da pek ilgilenemediğini söyledi.Daha sonra altına üstünü her yerini inceledim motorun.
Neyse test sürüşü için makinenin başına geçtim.müthiş bir performansı var.İkinici viteste ufak bir gaz çektim ve sağa sola salınıp patinaj çekmeye başladım.Müthiş heycan verici bir gücü vardı hatta korkuttu bu güç beni.Fakat kullanırken bir kaç eksiklik farkettim.1. viteste debriyaj kavraraken 2,3 saniye takır takır takır diye ses geliyordu.Sahibine sorduğumda debrajda elimi fazla tutuğumu makinede güçlü olduğu için bu sesi çıkardığını söyledi istersen ben kullanayım bak o ses gelmeyecek dedi.Artçısı olarak motorun üstünde test sürüşü yaptık gerçektende o kullanırken debriyajdan öyle bir ses gelmiyordu ikna olmuştum açıkcası.Ben makineye yabancı olduğum için onun arkasında biraz gaz açıp yüksek süretlere çıktık.O kullanırken ufak bir tümsekte altı sürtü hatta "aman abi yavaş gidelim tamam çok güçlü makine diye espiri yaptım"hatta.Test sürşünden sonra biraz daha inceledim ve yanımdaki arkadaşada danışarak bu makineyi alayım mı diye sordum.Son bir kaç incelemenin ardından, sahibide senin için sıfır yağ koydurayım dedi motora bende hay hay dedim
ufak tefek pas akıntılarını hallederim iyice bi bakıma sokup tertemiz yaparım düşüncesiyle adam okey çektim ve noter satışını yapmaya gittik.Noter binasının önüne motoru koymuştuk fakat satıştan sonra motorun başına geldiğimde altında 1-2 damla yağ gördüm.Adamda tıpayı iyi sıkmamışlar,tıpaya teflon bant saralım sızıntı kalmaz dedi ve sonuç olarak teflon bantı sardık.Adamla vedalaştıktan sonra avrupa yakasına geçtik.İlk sürüşüm çok heyecan vericiydi.En dik yokuşta bile banamısın demiyor.Gazı çektiğimde sanki bir el arkdan ittiyormuş gibi ivmelendiriyordu.Hatta bir ara 3. viteste 90km/h ile giderken gazı açtığımda motor patinaja düştü.Evet gerçekten yanlış değil o süratte bile çok atik hatta patinaja bile düşüyordu.istanbul yollarındaki lüks arabalar dahil bu performans karşısında tutunamaz gözüküyor.Çok hafif gaz açmalarda müthüş tepkiler alıyorum motordan.Bu arada 70 ile 90km/h arası vibrasyon hissediyorum bu motorda ama 110 dan sonra vibrasyon kesiliyor ve makine kendine geliyor.
Ertesi gün olmuştu büyük bi heycenla motorun yanına gittim.Bi de ne göreyim deponun altındaki şasede hafif kırmızı bir damla akıntısı var.Elimi sürüp kokladığımda benzin olduğunu anladım ve depoyu ağzına kadar doldurduğum için kapaktan akmış olabilir diye düşündüm.Sonra marşa basmak için anahtarı çevirdiğmde motorun çok uzun süre marşa basmama rağmen çalışmada zorlandığını farkettim.Üstelik marş dişlisinde bir kırık var galiba çünkü bazen marşa bastığım halde cırt diyip takılı kalıyor.İkinci basışta alıyor.Neyse hallederiz dedim ve hafiften yola koyuldum.Performansı ve sesi gerçekten mest etti beni.Üstelik çok tatlı bir duruşu var.Uzaktan seyrede seyrede bi hal oldum.Üstelik etraftanda meraklı bakışlar hiç eksik olmadı.Soru soranlara cevap vermekten br hal oldum.
Aynı gün gene birkaç saat durduğu yerde yağ damlattığını farkettim.Yağ tıpasını teflon bantla sardığımız halde niye yağ kaçırdı diye altına eğildiğimde bide ne göreyim.Tıpanın üstüne takılan yağ karter kapağının bir civatası ve kulağı yere sürttüğünden dolayı kırılmış ve yap kırık civatanın yerinden geliyor.Üstelik kapağın kulaçığıyla beraber karterdeki kulakçıkta kırılmış.Kapağı sadece 2 civata tutuyor ve ufak bir sızıntı veriyor.Hemen moral bozukluğuyla maslak hyosung servise gittim ve gösterdim.Servis motorun kaynakçıya ve tornacıya gitmsei gerektiğin söyledi.kartere ve kapağına kaynakla kulak yapılacak ve o kulaklara civata dişlisi açılması gerekiyormuş.Bunun içinde motorun inmesi gerekiyor dediler.Benim moralim iyice sıfır oldu.Parça değiştirelim dedim karterin komple değişmesi gerekiyormuş ve fiyatıda 2000bin TL civarıymış
Kulaklarıma inanamadım resmen.Neyse ben o kırık yere silikon ve sıvı conta sürerek kapattırdım şimdilik damlaması çok az.24 saatte bir kaç damla yağ akıtıyor. Yaptırana kadar bu şekilde idare edeceğim artık.İstanbuldan kütahyaya dönerken yanıma yedek yağ aldım fakat hiç koymaya gerek kalmadı.Yağ kontrol camında hiçbir eksilme yok şimdilik.Sadece elimi sürtüğümde hafif bir yağ bulaşıyor elime.
Motorun altı yere gerçekten çok alçak feribota binereken gene altı yere hafif deydi ve yüreğüm ağzıma geldi
Bu arada 4.Levent/Maslak hyosun bayi GV650 lilerin iyi makine olmadığını söyledi.Evet bir servis kendi modelini kötüledi bana.Yol tutuşu,frenleme gazlama performansı gerçekten kendi modelinde rakipsiz olduğunu ama bir çok kronik sorununda olduğunu söylediler.Örnek vermek gerekirse benzin deposunun gidon tarafında depoyu yukarı kaldıran bir menteşe var orası sürekli çatlıyormuş ve benzin sızdıryormuş.Servisteki usta Deponun altındaki şasede hafif kırmızımsı bir akıntı görürsen bilki senin depodada kaçak var dedi.Dediği anda da sabahki karşılaştığım durum aklıma geldi tam tarif ettiği gibi benim depodada çatlma başlamış ufaktan. Deponun menteşe kısmına takoz konmadığı için vibrasyondan çatlıyormuş ve servise gelen tüm GV650lilerde bunu az veya çok bi şekilde görmüşler.Sonra bunların gidonları çabuk gevşer bi seninkinede bakalım dediler ve gidonu aşağı yukarı sallamaya başladılar.Evet malesef benim gidonda gevşemişti.Buna dikkat et yoksa gidon elinde kalabilir diye uyardı.Daha sonra 1.vitesete debriyaj kavrarken debriyaj balatasından gelene çıt çıt çıt sesi sordum.Ve onunda kronik bir sorun oluğunu ve pratikte bir çözümü olmadığını söylediler.Birkez daha şok yaşamıştım.
Servise gv250den çok memnundum 22000 km yaptı hiçbir arıza hiçbir kararma paslanma olmadığını ama GV650 nin kromları daha mat durduğunu ve civatalarından pas süzüldüğünü söyledim.Ustada bu konuda haklı olduğumu hyosungun 250cc üstündeki makinlerde başarılı olamadığını söyledi.GV250 nin sıfırı 6800 ikinci eli 4000-5000 arası fakat GV650 nin sıfırı 15000tl ikinci eli 7000-8000tl civarı olduğunu nerdeyse 250cc fiyatına düştüğünü bununda nedenini tüm bu saydıklarım oluduğu söyledi.Moralim alt üst olmuş bir biçimde servisten ayrıldım gerçekten.
Açıkca söylemek gerekirse biraz hayal kırıklığı yaşamadım değil.Bu anlattıkları ellerinden geçen GV650 lilerin çoğunda çıkmış sorunlarmış.Ve GV650 il ilgi araştırmalarımda hiç kronik sorunlarla karşılaşmamıştım.Sadece ilk sayfalarda bir arkadaşın Debriyaj balatasıyla ilgili bir sıkıntısını dile getirmişti o kadar...Ama genede ben makinemi çok seviyorum.Ben bu motoru adam edip huzurlarınıza sunacağım.
Söylemem gereken birşey daha var.Yakıtı gerçekten çok uygun 30TL yakıt ile 230 km yol yaptım ve ortalama hızım 125-130 civarıydı.Yani km de 130 kuruş yaktı çok çok iyi bir oran bu
Eski sahibi krom işiyle ilginiyor Koray abi nere verdiğini bilemeyeceğim şimdi...