What goes around, Comes back arround...
Motosikleti kullanamdan yorum yapmak ne kadar doğru bilemiyorum.
Hangi hızda hangi devir çeviriği kullanmadan bilinmez gibime geliyor..
Dolayısıyla kullanıcılar daha sağlıklı yorumlar yapar sanırım ama bana da cc itibariyle biraz düşük devirli bir kullanım oluyormuş gibi geldi..
Ha bende motosikleti ve arabayı genelde düşük devirde kullanırım orası ayrı..
Eskilerden kalma alışkanlık işte düşük devirde daha az yakar güya
Ben 40-60-90-130 şeklinde kullanıyorum. Minimum gürültü, minimum ses, minimum yakıt hedefleri ile. Ama canım bazen güç, ivme, hız,aşk,ihtiras istediğinde ise 50-85-135 diye geçiyorum vitesleri. Artı sonsuza kadar yolu var
Ama sport cruiser diye geçse de adı, sonuçta bir cruiser olduğu için racing tarzı kullanmıyorum genelde
[Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]
yahu paşalar, affınıza sığınarak birşeyden bahsetmek isteyeceğim...
şimdi bu 650 cc ve üzeri motorlarda düşük devirli vites geçişleri ve devir tamamlamadan kullanım şeklinde krank mili yada pistonla alakadar sorun oluşturduğunu söyledi, esenlerdeki hakan usta.. keza baya baya işinin ehli bir ustadır.. ve düşük devirli kullanımda sadece titreşim ve sesten kar edebilceğimi yakıta bir etkisinin olmayacağını söylemişti..
doğrumudur değilmidir şudur budur yorum yapamam lakin paylaşmakta yarar olacağı görüşündeyim..
ha birde durduğu yerde çalışan hava soğutmalı motosikletlerin (özellikle 250 chopper) çok çabuk boğulduğunu bu çalışma şeklinden nefret ettiklerini ve ivmelenme yapmadan (yüksek devirli) kendini toparlamayacağını söylemişti.
What goes around, Comes back arround...
Hocam bu dediklerine emin misin? Eğer eminsen demek ki benim motorumda kötü çalışan yerler var. Kemal hocayla buluşup hyosung'cu ustaya gitmemiz lazım o zaman.
uzay kardeş, 50-85-135 derken, yani 4'e 135'te mi geçiyosun? Yani 85 - 135 arasını 3ncü viteste mi geçiriyosun? Eğer öyleyse benim acilen kemal hoca yada viceroy hocayla tanışıp motorumu daha iyi tanımam gerek galiba
sevgili harunizm,
bu gün sadece tanıma amaçlı bir tanıdığımın gv sini aldım ve gaz açmak istedim, bir chopper aşığı yol tutkunu olarak.. şöyle anlatıyım, rodajı kusursuz geçmiş bir gv650 özellikle tork egsozu ve forsline performans yağı ile bir racingden farkı kalmıyor (muş) bu gün bizzat hissettim şahsen.. daha birinci viteste kalbimi geriye yapıştırıp ikitelliden yola çıktığım gv henüz gişelere varmadan 3. vitese geçmemişti bile istemiyordu hırçındı.. gişelerden çıktığımda henüz saat 4 civarı falandı bomboş bir otoban ben az ve karşıdan esen rüzgar birde gv demir aldık.. bir iki üç derken 130 ları gördüğümde höst evlat sakin ol diyecek oldum ama vibrasyon benim motosikletimdeki vibrasyonun hemen hemen aynısıydı (takribi 4. vites 110kms ) 4. vitese attığımda motorun üzerinde durmak öylesine zorlaştı ki ibreye bakmaya cesaret edemedim açıkçası ama çok rahat 160 ların üzerini görmüştüm..
bu otoban hız ve tutuş testimdi açıkçası, trafik ve şehir içi testini b.çekmece e5 dönüşünde yaptım.. ama gv performansı muhteşem kesinlikle..
What goes around, Comes back arround...
Peki hocam anlıyorum, demek ki ben birazcık daha bağırtabilirmişim sanırım, ama ben eski motorumla kıyaslıyorum motor bağırtısını belki ondan erkenden attırıyorum vitesi. Eski motorum Zealsun ZS200 GS idi.
Ben kocaoğlanı aldığımdan beri sadece yağ ve fren balatalarını değiştirdim, benzin koydum gezdim hep, 1.000 km. yol yapmışım, bu bir haftalık soğuk havayı atlatırsak hava iyileşirse azıcık, hemen derdine düşeceğim
Haa bu arada, ben geçenlerde çektiğim vidyoyu youtube'a koydum, sizlerle paylaşmak istiyorum :
http://www.youtube.com/watch?v=Hlw8MlKdnGI
harun kardeşim bu vites değiştirme işinde rahat ol bizim makinelerin güzel bir özelliği torku yüksek olması gücüde yüksek onun için canın hangi viteste gitmek isterse onda gidebilirsin yüksek devir yakıtı artırır bunun tersini diyen yanlış söyler hızını artırmak istediğinde devri yükseltip vitesleri uzatırsın sakin gitmek istediğinde vitesi yükseltirsin
yol durumu yük durumu na göre vitesini ayarlıyacaksın sadece dikkat edilecek konu güç gerektiren yerde küçük vitesle gaz açacaksınki kranka fazla yük binmesin keyifli sürüşler
Hocam,yaptığın çalışmayı resimler ve parçaların özellikleriyle nereden temin edeceğimizi açıklarsan bende uygularım.
Titreşim konusuna gelince birdönem sıfırını alıp sattığım dl650 den hiç farkı yoktu.Malum üzerindeki motor aynı.
Ağırsiklet olupta tork gücüyle kıvraklık kazanmaya çalışan motosikletlerle bizim gv650 yi karıştırmamak lazım. Aksine tork düşük beygir gücü yüksek bu motosiklette.Sürüş keyfini ve performansı bu aralıkta belirlemek lazım.Fazer nasıl kullanılabiliyorsa gv650 de aynıdır desek hata yapmış olmayız...
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
serden aslında kolay resimleme işinde zayıfım biraz ama sana tarif edeyim
bir tornacıda kalınlık
1.malzeme1.5 mm çap 32mm delik çapı 10 mm olan 4 adet rondela yaptırıyorsun 2 si paslanmazdan olsun hatta hepside
2.malzemesonra çapı 32 olan kalınlıgı 29 mm olan malzemeyi 19 mm delik açılıyor sonra bu malzemenin 18 mm kısmının çapını 22mm indiriyorsun 2 adet de bundan yapılıyor daha sonra
3.malzeme 48mm boyunda iç çapı 10mm dış çapı 13mm olan 2 adet burç yapılıp üzerine dış çapı 18 veya 19 MM olan kaucuk hortum geçiriliyor
4.malzemeayrıca 4mm kalınlıktaki kaucuktan dış çapı 32 iç çapı 18 mm olan rondela gibi lastik conta kesilip
gidonun baglandıgı konsol delikleride 17 mm ye büyütülüyor deliniyor yani ayrıca m10x1.25x70 mm boyunda 2 adet 17 anahtar agızlı vida ve 2 adet yaylı rondela bütün malzemeler bunlar
sonra üsten alta sırası ile 1.pul konup 4.cü lastik rondela konur altan 3.malzeme burc takılıp altına 2 ci malzeme ve 4.cü lastik rondela en altada 1.pul ve vidaya yaylı rondela takılıp vida sabitleyici sürülüp sıkılayacaksın bütün olay bu şahane bir gidona sahip olacaksın vidalar kırılmadan herkez yaptırsın
böyle yazınca biraz mesele gözümüzde büyüyebilir ama iyi bir tornacı 2 saate yapıyor bana maliyeti 150 tl oldu ama emniyetli ve konforlu oldu
isteyene yaptırabilirim tavsiye ederim
Yazdığın bilgileri ustamla paylaşırız sanayiideki olurunu araştırırım. Bana göre zor ama işin ustasına zor olmayacak bir uygulama. Yalnız aşağıdaki resimde 2008 den sonrakilerde üretilen saplama gidon 90 tl civarı ve oldukça sağlam.Gümrük riski olabilir boyuttan.
Bizim eski usul ise gevşemeye herzaman müsait.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Evet aynen dediğin gibi. Ama motorumu %90 "40-60-90-130" şeklinde kullanıyorum.
Mesela 2. vitesi 40 ve 60 arasında kullanıyorum. 60'a geldiğinde titreme yapıyor. Fakat çokça test ettim ki, 2. viteste o titreşimli 60'ı geçtiğimde 70 lere falan geldiğimde titreşim azalıyor ve tok bir motor sesi çıkıyor. 85'e kadar sorunsuz bir ikinci vites sürüşü elde ediyorum.
Ama mesela normalde az önce yazdığım gibi 60 civarında olan titreşim, ben yokuş yukarı çıkarken de olmuyor
Gereksiz olabilir ama aynı olay 3. vites için de geçerli 90-100 civarı bir titreşim var. Sonra 130-135 e kadar zorladığımda titreşim azalıyor.
Sanki motor diyor ki: Beni ya cruiser gibi kullan, ya da racing gibi kullan. Arada kalma UZay, bi karar ver Konuşma lan diyorum ben de
[Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]
serden pek zor değil yeni tip fiatı uygun ama titreşim meselesi de önemli bu şekilde yaptıgımızda gayet saglıklı oluyor ve yeni tip gibi oluyor ve esnek bir baglantı oldugu için gayet konforlu ustanla görüş anlamazsa telle yardımcı olurum yaptıramazsan ben sana parçaları yaptırıp gönderirim sen sadece gidon taplası üzerindeki 2 deliği genişletir monte edebilirsiniz.
uzay belli km lerde motorun titreşim yapması tam o devirdeki renozans uyuşmasından oluşuyor bu büütün motorlarda olur kiminde 5000 devirde kiminde 8000 devirde motoruna göre oluşur mümkün oldugunca o arılıktan çabuk çıkmak veya girmemek motorun ve bilhassa şasinin ömrü açısından önemlidir.depo nun radyatörün sızdırmaları bu sebebten başka baglantı ve kaynaklarıda zorlar
Kırılganlık olayı doğru fakat gerçekten paslanmaz malzeme ile yapılan civatalarda kaplama olmadığı için bu kırılganlığı yaşamazsınız sadece çinko ve nikel kaplamaları vidalarda yaşarsınız bunu engellemek içinse bşr kaplamacıda vidayı tekrar kaplatıp 200 derecede min. 2 saat fırınlayıp dehidratasyon yapmanız gerekir. diğer en kısa çözümse bunlarla hiç uğraşmayıp geomet kaplamalı vidalar almanız pas ömrü çok uzun ve kırılganlığı yoktur.
CooLlardan KoRRo
Eyvallah, haklısın.. Demek ki eski bilgileri bir gözden geçirmek gerekiyor. Paslanmaz çelikten imal edilmiş olanlarda risk yok, sadece kaplama olanlara dikkat etmek gerekiyor. Düzeltme için teşekkürler..
Uzay,
Halidun Abi haklı, her sistemin bir doğal frekansı vardır ve o frekanstaki titreşimde rezonansa (aşırı titreşim) girer. Hatta efsaneler vardır uygun adımda yürürken normalde taşıyacağı yükün onda biri ağırlıkta değilken bile köprü yıkan askerler hakkında. Bunun bir deneyini yapmıştık okulda. Yumruk kadar bir elektrik motorunun şaftını eksantrik yükleyip devri yavaş yavaş arttırmaya başlamaştık. Bilenler vardır gümüşsuyundaki İTÜ Makina binasını.. Tarihi binadır ve duvarlar herhalde 1m kalınlıgında filandır. O duvarlar minnacık motorla zangır zangır titrer gibi olmuştu. Ondan dolayı o titreşim aralığında hiç beklemeden orayı geçmek lazım.
Vites konusuna gelince tamamen yüke, eğime ve ivmelenme gereksinimine bağlı bir konu. Eğer ani hızlanmaya ihtiyacın yoksa düz yolda tek kişi 60-70 gibi bir hızda bile 5 ile gidebilirsin. Ve yakıt konusuna gelince ustaların söyledikleri sadece şehir efsanesi, yok öyle düşük devirde çok yakma gibi birşey, tam anlamıyla ""TAM TERSİ" !!!! Şöyle özetleyelim ;
Anlık ne kadar yaktığın = gaz kolunun çevrilme açısı
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
Anlık ne kadar yaktığın = gaz kolunun çevrilme açısı
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz17Jwn4XLq
serdar bu formulü sevdim konuyu bir formulle özetlemişin
şu geomet kaplı vidaları da bir tarif eden olsa paslanmazı biliyorum kaplamayıda biliyorum geriye bir siyah vidalar var galiba geomet denilen onlarmı?
Şu an bu konu içerisinde 57 kullanıcı var. (0 üye ve 57 misafir)