merhaba serden hocam nasılsın. gönlümdeki motoru aldım sonunda görüşmek üzere kendine iyi bak
merhaba serden hocam nasılsın. gönlümdeki motoru aldım sonunda görüşmek üzere kendine iyi bak
2008 Regal Raptor 250 2009 Hyosung GV 650 2010 Bianchi 150
2011 Honda Transalp XL700 2013 Kymco Xciting 250 2015
Walla Serden garip şekilde keyif almaya başladım ben bu problemlerden. Artık mazoşist oldum galiba Ama şunu kesinlikle söyleyebilirim, bir hafta boyunca binemeden her önünden geçişimde biraz daha beğendim yavruyu.. Çok güzel alet çoook.. Bazen insanın gözü alışıp güzelliğini farketmez oluyor. Ama tekrar hatırladım. GV650 demek tarz demek...
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
çok teşekkürler dostum aydınlatıcı oldun
Aman keyfiniz hep yerinde olsun.
Haluk hocam hayırlı olsun.Allah kaza,bela vermesin. Arada kendini bu sayfada göster özletme.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
iki farklı regulatör ile hem yüksek şarj, hemde düşük şarj problemi yüzünden yolda kaldım. düşük şarj eden regülatör orjinal parçaydı. ama kesinlikle düşük şarj arızasını tercih ederim çünkü en azından aküyü tekrar şarj edip yola devam edebildim. yüksek şarjda ki gibi göstergemi ve akümü kaybetmedim umarım şu regülatör problemine en kısa zamanda bi çözüm buluruz..
arkadaşlar conjoktör sıkıntısı had safada serdarın aldıgı conjoktörü ben test ettim voltaj iyiyidi ancak biraz gazı açtım ısınmaya başladı biraz daha açtım çıkış kabloları eridi yani testten geçemedi orjinal zaten yetersiz arkadaşa rica ettim bize ilk getirdiği uçak conjöktöründen nasıl edersen et bul dedim beklemekteyiz bu arada bir servise sordum ufak bir conjöktörü gösterdi bunları takıyorum iş görüyor dedi baktım daha önce denemiştim 17 v çıkaran bir tip vardı ona çok benziyor zaten incecik kablolar olmaz dedim bu sefer yeni tip orjinal li gösterdi gözüm tutu ama fiatı 160 tl iyi dedim çok isteyen olursa alıp deneriz ama garanti vermiyor
bu arada bu gün kemal in yanına ugradım ordan beraber yola çıktık gidonda hafif bir vuruntu hissettim biraz gitikten sonra bir bakayım dedim gidon sag vidası düşmüş diger vidada gevşek gece 22 vida bulunmaz kalanı sıkılayıp 70 km ile 100 km yolu tam kontrollü olarak döndüm beşbin km de bir bütün vidaları kontrol ederdim yedi bin oldu kontrol etmemiştim daha önce baktıklarımda hiç gevşeyen olmamıştı demekki beş bini geçirmemek lazım aman dikkat edin
gidon fren merkezleri,tekerlek milleri,amertisor başları elçik vidalar,özengi vidaları başta olmak üzere hepsini kontrol edin veya ettirin
ayrıca bu gidon saplamalarını daha değişik ve titreşimi ellere iletmiyecek bir şekilde çözecem ve patentini st ye göndereceğim bu titireşim az olmasına ragmen uzun yolda rahatsız edebiliyor
Abi geçmiş olsun.. Hep kontrol etmek lazım, doğru söylüyorsun.. Uzun yolda ben 80 le de gitsem eğer yol düzse hep 5 de gidiyorum. Hem yakıt hem titreşim daha az oluyor..
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
Geçmiş olsun millet.
Çeşitli konjektörler denendi ve baş ağrısı devam ediyor. Acaba sorun konjektörde değil mi sorusu geliyor aklıma...
Statörde de olabilir. Ama ölçüm yapan herkes voltajı düzgün verdiğini söylüyor.
Mesela biz ölçüm yaparken devri yükselttiğimizde gürültü yüzünden fazla yükseltmiyorduk Acaba diyorum yolda giderken belli bir deviri geçince mi statörümüz konjektörümüzü sapıttırıyor? Yani tam olarak ölçen var mı statörü? Çok fazla devirde ne yapıyor? Belki de 3. viteste 140'a çıkankişilerin konjektörü yanıyordur
Belki de motorumuzun konjektöre giren ve çıkan kablo tesisatı dandiktir. Kısa devre vb ile yakıyordur. Bilmiyom ki anasını satayım
Allah yardımcımız olsun.
[Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]
Issız bir yerde son gaz bi süre bekletmek lazım ve aşırı ısınma var mı bakmak lazım. Bende hala bir sıkıntı yok. Birşey olursa haber veririm size...
Hangisinde problem olduğu anlamak için kendi imkanlarımızla yapabileceklerimiz, regulator-alternator bağlantısını söküp (3 kablolu bağlantı) sonra ordaki alternatif akım voltajını ölçmek. Servis manueline göre 5000 devirde olması gereken voltaj 70V AC üstü olması gerekiyor.
Regulator içinse dolu akü ile yine 5000 devirde ölçüm yaparsak da regulator çıkışı doğru akım voltajının (2 kablolu yer) 13,5-15 V DC olması gerekiyor. Tabii elimzde devir göstergesi olmadığından yaklaşık yarı devri olduğunu kabul etmemiz gerekecek. Ama ben suçu hala regulatorde buluyorum. Tabii önce regulatorü yakıp sonra da alternatore zarar vermediysek.. Benim ölçümlerimde şu an herşey normal gözüküyor.
Bir tek uzun süre yüksek devir denemesi yapacağım ilk fırsatta.. Tabii ıssız bir yerde
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
Bu motoru ilk alanlardanım.
Bu konjektör sorununu buradan izliyorum ama bende en ufak bir sorun yaşanmadı. ( Şeytan kulağına kurşun ! )
Orjinal aküyü 3 seneden fazla tık demeden kullandım. Aslında belki de daha fazla dayanacaktı ama geçen yıl geçirdiğim rahatsızlık sebebi ile motor çok uzun süre yatınca ben de yeniden şarj etmeyi denemeden direk değiştirdim ( Serden dostum sağolsun )
Senin yazdığın konu dikkatimi çekti. Ben gürültüden haz etmediğim için pek devirli kullanmam. Belki de bununla bir ilgisi vardır.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Ayrıca direnç ölçümü de yapmak lazım. Regulatorün uçlar arası olması gereken direnç tablosunu aşağıda veriyorum. Ölçüm konusunda daha detaylı bilgi isteyen olursa yardımcı olmaya çalışırım. Bu değerleri ben de henüz ölçmedim :
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
Bende de çok şükür henüz bir problem yok. Yüksek deviri sadece fırtınalı havalarda kontrolü elimde tutabilmek için kullanıyorum. ( Yok kasırga )
Bir de ben hiç 166'yı geçmedim Dedim ne gerek var olm...
İşte ben o değerlerin hepsini hem kendim ölçtüm, hem de Kaya abi ile birlikte tek tek ölçtük. Ama sadece ölçmüş olduk. Kesin bir teşhis koyamıyoruz. Ölçtükten sonra birşeylerden şüphelensek ve o gün sorun çıksa bulacağız olayın nedenini veya şu değerleri vermeyen konjektörler yanıyor diyeceğiz ama işte
[Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]
O zaman elimizde yüksek devirlerde kullanmayan 3 adet pilot (Serden, Ledo, Uzay) ve henüz hiç problem çıkartmayan 3 adet regulatörleri var.
Yüksek Devir = Yüksek Alternator Voltajı = Yüksek Regulator Yükü = Kızarmış yeşil domatesler, pardon regulatorler
Yani ikisinden birisi oluyor;
1. Çok voltaj üreten alternator
2. Yetersiz regulator
İkisinden birini değiştirmek veya makinayı çok sıkıştırmamak gerekli....
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
DURUN BENDE BİŞİLER YAZAYIM
YAKJLAŞIK 6 AY ÖNCE YOLDA KALMIŞTIM .BURDA YAZMIŞTIM SORUNUMU.NERDEYSE AĞLIYACAK GİBİ OLUYOR İNSAN..
ARKADAŞLAR O GÜN YİNE TEKAYDA 15 GÜN YATIRIP MOTORU AZ BİRAZ DAHA KAZIKLANDIKTAN SONRA KİMSENİN Bİ B...K ANLAMADIĞINI DÜŞÜNÜP HASAN USTAMA TEKRAR DÖNMÜŞTÜM.
HASAN SAĞ OLSUN KONJEKTÖRE BAKTI SAĞLAM DEDİ...SANIRIM OLAYI ŞÖLE ÇÖZMÜŞTÜ..SARGININ BİR ROLANTİSİ VARMIŞ..YANİ KENDİ ETRAFINDAMI DÖNÜYOR NEDİR.. (ULAN YA YANLIŞ HATIRLIYOSAM.. DİLİNİZDEN DE DÜŞEMİYİZ ŞİMDİ...)NEYSE SARGININ BİRAZ ORANTISIZ SARILMASI SÖZ KONUSU SANIRIM.ZAMANLA AŞINMA OLUYOR YÜKSEK DEVİRDE..VEDE SARGIDA UAK BİR KAÇAK OLUŞUYOR...BUDA YAŞADIĞIMIZ SORUNA YOL AÇIYOR..NEYSE SARGININ ÜZERİNE SANIRIM(EMİN OLMADAN UYGUKANMASIN) VERNİK DÖKEREK SORUNU ÇÖZÜYOR...KONJEKTÖRDE; BAHÇEDE YATAN TEKERSİZ BİR KAVANIN KONJEKTÖRÜYLE DEĞİŞİYOR.5-6 AYDIR YAĞMUR ÇAMUR BİNİYOS ŞÜKÜR....Bİ EKSİK YAĞMURLUĞUM.. ONUDA SAĞ OLSUN HALİDUN ABİ YETİŞTİRMİŞTİ KİMİLERİ KURU KURU GİDERKEN BEN ISLANACAKTIM...
yuzde100cesurmotorcu@hotmail.com-
yüz cesurmotorcu/facebook
Beki şölebi soru sorsam, yüksek voltaj takılacak bir aksesuar ile giderilebilirmi?,mesela sis farı gibi, (gündüzdemi sisleri yakacaksın demeyin) Bide acaba dönen sargı acaba biyerlere azda olsa sürterek parazite neden oluyormu, yada olur mu?
Evet
Bir de elimizde birkaç pilot var ki, konjektör dayanmıyor. Hep aynı şekilde motosiklet kullandıkları için hep aynı zayıf halkadan arıza veriyor motor
Konjektör mü, statör mü, bunlar arasındaki tesisat mı? Zaman herşeyin ilacı mı? Kemal neden hala yağmurluk almıyor? Hepsi az sonra değil
[Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
Durumu tam net olarak anlatmak için bir de ekleme yapayım.
Ben vites büyüterek kullanırım. Ancak genelde 5. viteste 200 ve üstü süratleri de çok sık görürüm. (En fazla 220)
Çünkü hep açık yolda giderim.
Trafiğe gireceğim zaman genelde küçük motorumu tercih ediyor olurum.
Yani kısacası, bir de trafikte fazla kalmama durumum var.
Bir başka konu da bu üç kişinin de egsozu değişti. Gerçi Uzay orjinale geri döndü ama o motor yinede de uzun süre farklı egsozla kullanıldı.
Yine egsozu değişen diğer arkadaşlarım ( Zerdüşt ve Kurt ) böyle bir sorun yaşamadı.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Zaten ani hızlanma ihtiyacı hissetmediğin tüm durumlarda "gaza çok zor tepki vermeyen" en büyük viteste gitmek lazım. Ben 70 ile sabit hızda düz yolda giderken 5 ile giderim mesela.. Ama trafik sıkışık ve benim sıyrılmak için ani hızlanma ihtiyacım olacaksa 3 ile gidiyorum. Düşük devir, düşük tüketim, az ısınma, az yıpranma demek...
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)