Hyosung/S&T Kanuni GV 650 Aquila Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
05 Ağustos 2010, 00:11
#2521
Reklamlar
-
05 Ağustos 2010, 10:37
#2522
Serdarrr adlı üyeden alıntı
DL650 ve fazer için fazla yüksek ve dengesiz oldukları yönünde yorumlar duymuştum ben de. Bu arada geçen haftasonu geldim ama hava öyle sıcaktı ki kaskın ve montun içine giresim hiç gelmedi. Bu hafta biraz serinlerse kaçabilirim yine, biraz km. yapalım hakkaten
daha 4000 kmyi görmedi motor
Yüksek olduğundan denge kurmak özellikle ani duruşlarda zor. Yoksa yola sağlam basan,virajı ve dengesi mükemmel bir motosiklettir dl650. serdarr yanlış anlaşılır yoksa ifade.
Ama fazer için dengesiz diyorsan kabul hatta onunla ilgili alıntı yaptığım eski bir yazıyı aktarıyorum inceleyin...
Aelmas
FZ6 Fazer
istanbul
Alıntı:
uzun sure fazer denilen zırıltıyı kullanmıs birisi olarak söylüyorum ki malesef fazer gereksiz abidik bir zırıltıdır. lütfen kimse alınmasın...
frenleri berbattır.yol tutusu cok belirsiz ve dengesizdir.Güç eğrisi cok diktir (alt devirlerde cok gucsuz yuksek devirlerde cok guclu) yukardaki yazilara bakacak olursaniz çoğu kisinin "tipi güzel" gibi yada 4 silindir ikiden iyidir, fazerin sesi super er6f in sesi kotu gibi motosiklet anlamında manasız yorumlarını görürsünüz..
ben fazer'i satarken butun bunlari alıcıya anlattım hatta adama bence git er6 al bu paraya benim motoru alacagina bile dedim (sıfır er6 ile aynı fiyata verdim çünki..)
asil motorum f650GS idi her motora binmeye indigimde gs'i tercih ettim..biliyorum farkli tarzlar ancak fazer'in dengesiz yol tutusu nedeniyle basima gelen bir-iki garip tehlike sonrasi fazer'e binmekten korkmaya basladim + kiz arkadasım (ki kendisi artcı olarak baya bir deneyime sahiptir beminle birlikte birçok motora binmişligi vardir )fazer'e kesinlikle binmek istemiyordu (oturumun simdiye kadar bindigi en rahatsız oturum olduğunu söylüyordu yarım saatten sonra artcılıgı çekilmiyormuş)
geçen er6f kullandım gücü aynı bir ducati gibi veriyordu, fazerden 5 kat daha iyi yol tutuyordu, frenleri tartismasiz çok çok daha iyi idi. çok çok daha konforlu idi bunlara ek olarak sınıfında en az yakan motora sahip olması da caba..bence fazer den tek geri kalan yani "top end power" o da yarışcılık yapmayacaksan cok lazım diil zaten bence.
fazer'in alt devirleri aynen bir 600 luk yarış motoru gibi gucsuz ama 600luk racing'lerde ust devirler bunu telafi ediyor. zaten 600luk racing de amaç farklı olduğundan kimse alt devir gucu aramıyor..
600 luk middle weight ler arasinda bu ozelligi açısından 600 spor motora en fazla benzeyen motor fazer. ancak bu motorlar pistte degil yolda kullanim icin surekli 10000 dd cevirmek icin degil o zaman neden sadece 8-9000 sonrasi gücünü veren bir motor alınsın ki..?+ sadece ust devirde güç veren motorun kullanışsızlıgını çekiyorsam peki neden adam gibi 600'luk spor motor almayayim ki.. fazerde sonucta onlarin kullanissizligi var ama onlarin yuksek devirdeki gucu fazer den çok çok öte.. yani 600 luk sporun dezavantajını alıyorum ama avantajını almıyorum..!!
frenler: en fazer aşıgı bile size fazerin frenlerinin ne kadar berbat ötesi oldugunu anlatacaktır..mlsf surekli orasını burasını sallaan motordur fazer ustunde 120kg luk bir surucuyle bile otobanda ısınmıs lastikle dahi frenlemede problem çıkarır..
yol tutusu belirsizligi: yine her fazer kullanıcısı size motorun her gün döndükleri bir virajda hicbir sebep yokken ve siz o viraji motorunuzla cok daha hızlı biçimde bir ton defa dönmüşken bir anda arkasının attıgını söyleyecektir...evet fazer abidik bicimde abidik yerlerde arka lastigini sallar kıçını yalpalatır...
ama bence de görüntüsü çok şıktır...
eh elalem testlerde fazer'i hep acik ara sonuncu yapar..bizde motor kulturu vırrn vırrn diye piyasa yapmak oldugundan biz fazer'i birinci yaparız...
peki neden fazer boyle uyduruk: çok basit çünki elde kalan çıkma parçaların "toplanması" ile yapılmış..evet eski r6 motoru var ama tork arttirmak icin yeterli detune edilmememis eh çunki o bir arastırma geliştirme gerektiriyor sadece flywheeel'ler daha agır biraz da volan agır subap zamanlaması birazcık farklı..o kadar hiçbir baska degisiklik yok...
şasi daha eski r6 şasisi.. ama oturum yeri-pozisyonu r6 daki gibi olmadıgı icin ağırlık dagılımı tamamen farklı oldugundan abidik gubidik dengesiz...arti ustunde r6 aksine ucuz yollu uyduruk amortisorler var eh daha noolsun..bu sekilde bir sasiyi dengelemek icin naaprasin..? arastirma gelistirme mi.."yav takeyama ne geregi var simdi agırlıgı öne alıver az daha olsun bitsin"..eh o zaman da noolur..? arkası bir sağa bir sola olur ...
frenleri yeni sporlara takılan frenler degişince ne olcak elde kalanlar..? eh fazer'a gelcek tabi nissin'in en uyduruk ötesi eski modellerinden direkt fazer'a... dengesiz yuk dagılımı ile birleşince....ha bu arada arka fren böyle bir motor için inanılmaz fazla büyük diske sahip.neden acaba..? ölcum falan hak getire.elde olani tak gitsin... hasbel kader frene arka frenle biraz fazla destek verdinmi amanin..
GSR kullanmadım..ama bandit fazerden cok cok ustun frenlere yol tutusuna ve konfora sahip.. duc. monster oturumunun aşırı spor olması dışında fazer den cok daha kullanışlı ama güçsüz honda 599 ve turevleri(namı değer hornet 600 yada cbf600 vs ) yol tutusu fren konfor vs vs de bes basar sadece gücü azdır..sv650s suzuki hakkinda ne denilse az efsane bir motor olsada turkiyede hic satılamıyor.. ama naked ve V motoru biraz yetersiz gibi bence(ayni motor v-strom'da var)..f800s ve st gercekten orta sınıfın her açıdan lideri ama fiyati 25 milyar ...bundan birkac hafta once şans eseri bir er6f'i ciddi biçimde test etme şansım oldu.
Ve evet dedim olay budur..gücü monster gibi veren sv gibi kolay kullanim hissi veren hornet gibi guzel frenli, monster gibi yol tutan ama monster kadar güçsüz olmayan..nerdeyse f650gs kadar benzin yakan..daha ne olsun
evet fazer'e gıcıgım cünki hevesle binmeye basladım.. her başıma abidik olay geldiginde yok canım bu kadar adam biniyor buna bişey yoktur herhalde dedim...o kadar gezip kullandım garip garip kaydıgımda firenlerden tehlike atlattıgımda "yag felan vardı" yada "toz mucur muydu acep" diye kendimi kandırdım.. sonrada yeter yaw diye sattık motoru...
keske bende bu tip bir muhabbet yapabilse idim onceden o kadar antalya ya git motor al tasi, uykusuz kal vs vs yasamasaydim.. satarken almak isteyen herkese anlattım durumu ...buna ragman alan eleman aldi..kendin bilirsin dedim.....
istedigin havalı bir motorsa al...ama düzgün bir motorsa istedigin uzak dur..git sv650 al er6 al hornet600 al vs vs paran cok sa direk f800st al...ama orta sinifin en kotusu..tum dergi vs lerde anlatıldıgı ve denildiği gibi fazer....bence uzak dur yaklaşma..
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
05 Ağustos 2010, 12:40
#2523
Tehlike anında motorun gaza dokunmanla beraber hızla aniden fırlayabileceğini bilmek çok güven veriyor. Klasik cruiser'ın yavaş giderken dahi keyifli olma özelliğine işte bunun eklenmesi GV650'i benzersiz yapıyor
Abi aldın mı paketi bu arada?
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
05 Ağustos 2010, 12:54
#2524
Sabah kargodan telefon geldi ve az önce aldım geldim. Gayet temiz iş yapmışız.Emeğine sağlık yardımın için teşekkürler Serdar.
Şimdi işin ilginç yanı klasik cruiser olarak 650cc ve 1100cc kullanmışlığım var. Fakat gözardı edemeyeceğim farklılıklar var gv650 ile aralarında. Gaza tepki,son sürat,fren,süspansiyon anlamında kıyaslama yapmak hepsini denemiş birisi olarak gv650 yi alternatifsiz öne çıkarıyor. Ama malzeme ve işçilik kalitesi dediğimizde japonlar bir gömlek üstün. Ağır-hantal gövdeye tork gücüyle kıvraklık kazandırmak ve rüzgarda salınıp sakin gezmek beni uzun yolculuklarda sıktığı için olası seçenekler bana uymuyor. Bu konuda en önemli kazanımlar Emrah'ta birikmiştir uğrasada biraz paylaşsa güzel olurdu.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
05 Ağustos 2010, 14:44
#2525
Abi hayırlı olsun... Güle güle kullan
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
05 Ağustos 2010, 22:33
#2526
Alıntı Halidun abimizdendir...
leventin yan kapak kırılmış aslında hazır kırılmışken bence ona bir çalışma yapmak gerekir bizim motorlarda biraz astım şüphesi var bende gv 250 ile aynı ebatlarda hava filitresi var ve depoaltı sıcak genleşmiş bir hava ile tam gücünü veremiyor
bu yan kapakları turbo davlumbazı olacak şekilde yeniden dizayn etmek gerekir diye düşünüyorum
enjeksiyonlularda bu rda değişiklik var ve güç 10 beygir fazla
ayrıca size bir süprizim olacak baya bir çalışmam yogunlaştı gv üzerinde süprizi kısa sürede açıklıyacagım kazasız sürüşler hepinize!
S&T de fark varmı bende bilmiyorum Bizimkilere bakalım nasıl bir modifiye çıkacak
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
06 Ağustos 2010, 11:12
#2527
Serdarrr adlı üyeden alıntı
Kısa boylu kahverenkli gözlüklü bi eleman mıydı? Eğer oysa Soner hocadır. İlk başta biraz ters görünür ama tanıdıkça seversin. Ben de ehliyeti aldıktan sonra orada eğitim almıştım, hatta telefonda ilk konuşmamızda "Hocam ben sizden ders alıp, sonra cbr600f falan almak istiyorum" demiştim, cevap olarak "Git kendini başka yerde öldür" demişti. Ha kurs bitiminde tamam alabilirsin 600lük dedirtebilmiştim ama lafı yemiş bulunduk
hatta cruiser şevki de orada kullandığım kanuni sayesinde gelmiştir.
DL650 ve fazer için fazla yüksek ve dengesiz oldukları yönünde yorumlar duymuştum ben de. Bu arada geçen haftasonu geldim ama hava öyle sıcaktı ki kaskın ve montun içine giresim hiç gelmedi. Bu hafta biraz serinlerse kaçabilirim yine, biraz km. yapalım hakkaten
daha 4000 kmyi görmedi motor
Yok yanındaki ferdi tayfur saçlı tiplerden birisiydi beni sınava çeken, ama o da yaptı ukalalığını. Ben inerken motoru boşta zannedip düşüreceksin diye beni uyardı. Ama ben zaten aleti viteste bırakmıştım Sonra debiyajı bırak sonra in gibi birşeyler saçmaladı. Biz de salaktık zaten
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
06 Ağustos 2010, 16:35
#2528
selam millet.bu kadar kişiyi online görmek güzel bu sıcak günde hepimiz motorun uzağındayız,, demek yanlız değilim....az sonra halidun abimiz yanımda olacak hepinizin adına selamınızı ileticem...şu ayna mevzuu hoş geldi ısmarlayan olursa benide unutmayın....
-
06 Ağustos 2010, 17:18
#2529
merhaba arkadaşlar,
bende gv650 ile ilgileniyorum ve buradaki paylaşımları okumaktan büyük keyif alıyorum emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.Eğer bu motoru alabilirsem teknik açıdan sıkıntım olmayacağını düşünüyorum.
Peki arkadaşlar alırken nelere dikkat etmek lazım?
-
06 Ağustos 2010, 17:46
#2530
-
06 Ağustos 2010, 19:39
#2531
otobur,bence bu dl 650 efsanesini hepimiz duyuyoruz merak diyoruz...ya bana ne olduysa gözüm bizim makinalardan başkasını görmez oldu...bi pan europan merak ediyorum şimdilik....oda hantal geliyor gözüme şehir içinde...herşey var bizim gv 650 de.sürat gösteriş.yol tutuş,frenleme,....ama yollar gzel olacak istanbulda yaşayıp çukurlardan tırsarak motora binmenin tadı çıkmıyor
-
07 Ağustos 2010, 00:18
#2532
volkantuna adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar,
bende gv650 ile ilgileniyorum ve buradaki paylaşımları okumaktan büyük keyif alıyorum emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.Eğer bu motoru alabilirsem teknik açıdan sıkıntım olmayacağını düşünüyorum.
Peki arkadaşlar alırken nelere dikkat etmek lazım?
Sayfa 116 da özet paylaşım olacaktı,fikir edinebilirsiniz.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
07 Ağustos 2010, 17:13
#2533
Bugün arka stop led lerinin üst sıranın tamamının ve alt sıradakilerden en soldakinin yanmadığını farkettim. Frene basınca da durum değişmedi, sadece daha parlak yandılar
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
07 Ağustos 2010, 21:43
#2534
serdar senin motosikletinin ilk sahibi acaba nasıl ilgiledi,bakımları nasıl yaptırdı merak ettim. Küçük ama can sıkıcı sorunlar çıkarıyor zaman zaman motosikletin. 2008 mayısından beri 5.000 km kullanış oldum,sıfır aldım ve beni sıkıntıya sokacak hiç sorun yaşamadım diyebilirim. Statörle ilgi operasyonum oldu ki o da sıkıntıdan ziyade tedbir olsun diye. Bu gün yağını ve filtrelerini yeniledim. 1500 km de bir yıllık süreçte yağ özelliğini yitirmiş gibiydi. Demekki adamlar 4.000km yada 1 yıl diye bilinçli süreci koyuyorlar. Yine dikkatimi çeken şu ki bu motosikletleri sıfır alıpta uzun zaman kullananlarda ciddi bir sorun duymadık.Bakımlar bu kullanıcılar tarafından zamanında önce ve titizlikle yapıldı.Nedense ikinci ellerde sıkıntı var. Sırf bu yüzden ucuz fiyatlarla acele elden çıkarılıp,son sahiplerini yıpratıyorlar anlaşılan. Düzgün bir ustayla yurt dışından çok uygun fiyatlara (neredeyse 1/3 ü) alınabilen orjinal parçalar ile sorunlu yerleri hiç tereddüt etmeden sıfırlamak lazım derim.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
07 Ağustos 2010, 22:58
#2535
Sorma abi yaa.. İsyan noktasına geldim
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
08 Ağustos 2010, 03:31
#2536
Arka stop lambalarında dün problem yoktu. Hiçbiri yanmasa anlayacağım ama yarısının yanmaması stop lambasının iç kablajında problem olabilir diye düşündürüyor. Az önce biraz dolaşıp geldim. Ne olurdu bu kadar güzel gitmesen. Ucuza ben de hemen elden çıkarırdım. Park yerinde 5 dk. seyrettim makinayı.. Hakkaten eşsiz bi tasarım...
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
08 Ağustos 2010, 11:07
#2537
Dediğim gibi son bir şans daha verip,kafana takılan yerleri yenisi ile değiştir ve sorunsuz kullan.
Elektriksel bir hata varsa Halidun abinin detaylı ölçümleri sonucu uygun raporu verdiği Tata konjektörden sende al. Yine satacak olursan sıfır hata der ve yedekleriyle beraber satarsın zararın olmaz.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
08 Ağustos 2010, 12:16
#2538
Tata konjektörü Halidun Abi zaten benden gördü. Benim motorda adamlar sarımı değiştirip konjektörü de TATA takmışlar zaten
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
10 Ağustos 2010, 10:53
#2539
[Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]
-
11 Ağustos 2010, 10:48
#2540
Bagaj braketi olmayanlar için ben "orjinal" sissy bar'a asianiron sitesinde gördüğüm ve bizim alete daha çok yakıştığını düşündüğüm resimdeki braketi yaptırdım. Ana malzeme 10 mm krom çubuk, ara yerler 8 mm krom çubuk. İsteyen sonra siyaha boyatır, ben krom olarak bıraktım.
Belki birinizin işine yarar
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler