Beyler Selamlar
Şu an deniz kıyısında püfür püfür oturmak varken mesaj yazıyorum, kadrimi kıymetimi bilin lütfen
Adaş sen de öncelikle hoşgeldin, haftaya dönüyorum mutlaka buluşalım
En bıraktığımda motor serviste, ben de işteydim hatırlarsanız. Sorun marş motorunun kömürünün bitmesi ve akümün de zayıf olmasının karışımı birşey çıktı servisin söylediklerine göre. Çok kafama yatmadı ama neyse herşeyi takip etmem imkansız, ben de biraz edilgen kaldım tatil modundan dolayı. Benzin musluğuna gelince ben koreden getirtmekten vazgeçtim. Geçici olarak biz direkt bypass etmiştik musluğu. Bunun için musluğu söküp içindeki diyaframla beraber çalışan contalı mili söküp, sızdırmazlık için benzine dayanıklı contayla musluğu tekrar birleştiriyorsunuz. Sitemin amacı, motor çalışırken musluğu açmak, dururken de kapatmak, başka da bi olayı yok. Bu bypass dan sonra önünüzde 3 yol var;
1. Öyle kullanmak : Bunun sakıncası karburatör şamandıralarından arasıra benzin akabilir. Kazada depodan benzin akışı kesilmez.
2. Elektrik kumandalı valf (Selenoid Valf) : Haldiun Abi'nin de önerdiği bu sistemde motor çalışırken açacak şekilde çalışan bir valf koyuyorsunuz. Dezavantajı kablolama vs gerektiriyor.
3. Hava kumandalı başka valf : Gidip japon malı bir scooter için vakumlu benzin musluğu alıyorsunuz. Sonra kendi bypass edilmiş musluğunuzdan sonra onu araya bağlıyorsunuz. Eski orjinal hortum girişlerini (Tank geliş, karbüratör gidiş ve vakum) yeni musluğa takıyorsunuz. 25 TL'ye işi bitiriyorsunuz. Bozulursa yedeğini aynı gün içinde buluyorsunuz. Benim sorun bu şekilde çözüldü nihayet.
Oh artık rahatım deyip akümü de şarj edip cuma günü İstanbul'a doğru yola çıktım. Köprüyü geçip Mecidiyeköye girdim. Telefon etmek için sağa çekip motoru kapattım. Sonra marşa bastım tık yok. Deniyorum, çalışmıyor. Yol yorgunuyum, arkada çantalar var. Üstümde full koruma ve güneş...İnsanlara soruyorum akü kablonuz var mı diye, tüm cevaplar hayır. Motoru itmeye başlıyorum, ara sokağın birisinde haff bi eğim var. Ama toplam 15-20m bişey. Tek şansım var. 2'ye atıp salıyorum hayvanı aşağı, duayla vurduyorum çalışıyor. Gazı kökleyip "Amin" diyorum 3 kez...
Bosch Marka 12V 12A aküye 185 TL bayılıyorum. Artık gözüm para görmüyor. Gitsin diyorum şu alet, yoksa o yorgunlukla yakacağım. Akü şarj olurken Uzay geliyor, fotoğrafında daha zayıf ne
Beraber beşiktaşa gidip çayımızı içiyoruz, sonra kaldırımlardan filan enduro duygularımızı tatmin edip aküyü alamya gidiyoruz. O sırada ilker de geliyor. Ve GV650 forumunda bir ilk yaşanıyor. 3 çalışır halde GV650 yan yana duruyor
Daha önce rahmetli (!) Ahmet Güney de Halidun Abinin dükkana geldiğinde fotoğraflar çekmişti. Hatta ben reklamcıyım, ben photoshop da öttürümler mopet egzostu tadında çıktı, hala fotolar piyasa da yok
Dolayısıyla bir ilki gerçekleştirip size gv650 hat-trick'i sunuyorum
[IMG]http://img.*********.com/img/00000/f5c3ebc85e3832789e1a29ba3bf80300.jpg[/IMG]
[IMG]http://img.*********.com/img/00000/224e24371021b580612d581c215c2d5f.jpg[/IMG]
[IMG]http://img.*********.com/img/00000/5e0e9a013727a5f80af83ffef70bedab.jpg[/IMG]
Bugün sabahtan tekrar yola çıktım ve sağ salim Ören'e giriş yaptım. Ama yine yolda kaldım. Bu sefer Balıkesir girişinde ışıklarda durdum ve bir daha kalkamadım. Vitese takıyorum, debriyajı bırakıyorum ama alet gitmiyor
Sonra sağolsun motorcu bir abimiz duruyor ve halatla beni sanayiye kadar çekiyor. Bu arada halatın ucuna lastik bağlayarak darbeleri yumuşatmayı unutmuyorum (Sağol Halidun Abi
). Problem daha 2000 km önce gayet abanarak sıktığım kasnak dişlisi civatasının boşalmasında çıkıyor. Arkadaşlar o civatayı kesinlikle Loctite kullanarak ve sağlam bir tork aletiyle sıkın. Dişliyi dağıtırsanız uğraşırsınız. Neyse ki bende bir problem oluşmamıştı.
Artık herşeye hazırım kardeşlerim, meteor, şimşek hepsi uyar. Nerdeyse bu problemlerden keyif almaya başladım. Mazoşizme doğru gidiyorum