yamaha xt125 almayı düşünüyorum.2. el az km yapmış temiz bir tane alsam başımı ağrıtırmı?parçaları pahalımıdır,yakıt durumu nasıldır?ivmelenmesi 125 cc bir motora göre iyi midir?son hızı nedir?bilgilendirirseniz sevinirim.
yamaha xt125 almayı düşünüyorum.2. el az km yapmış temiz bir tane alsam başımı ağrıtırmı?parçaları pahalımıdır,yakıt durumu nasıldır?ivmelenmesi 125 cc bir motora göre iyi midir?son hızı nedir?bilgilendirirseniz sevinirim.
VARLIĞIM TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN.NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE !
selamlar.
yaklaşık bir yıldır xt125r kullanan biri olarak pek tavsiye edebileceğim bir motor değil aslına bakarsan.
belki benden önceki sahibinin iyi bakmamasından kaynaklanıyor olabilir ama çok çektirdi bana. önce elektriğinde problem çıktı. epey bir uğraştıktan sonra motorun aküyü şarj etmediği ortaya çıktı ve parça değiştirdim. sonra motor çalışırken teklemeye ve sık sık stop etmeye başladı. önce karbüratör temizlendi ama problem devam edince yine tamirciye gittim. bu sefer, karbüratör manifoltunda çatlak olduğunu söylediler. ama parça bulunamadı. bunun üzerine yamaha servisine götürdüm motoru. burada da "parça siparişi verirsek bir ayda gelir" dediler ve tamirat önerdiler. hadi, onu da yaptık ama problem yine devam etti. motor kafasına göre çalışıyor, kafasına göre çalışmıyor. çalışsa da bir müddet sonra gaz yemeyip stop ediyor. iki gün önce yine servise girdi, bu defa benzin hortumunun sıkıştığını, düzelttiklerini söylediler. hakikaten olmuş gibiydi. ta ki dün akşama kadar. dün akşam yine aynı problem ortaya çıktı ve hiç çalışmadı. bu sabah işimin gücümün arasında yine servise gittim, gelip motoru aldılar. bakalım ne olacak.
bunun dışında, motorda bir çalışma sorunu hep vardı. kışın soğuk havalarda (ki, çok soğuktan bahsetmiyorum, marmaris'te ne soğuğu?) çalıştırmak tam bir eziyet. digital göstergesi güvenilir değil, hızı çok fazla gösteriyor. buna bağlı olarak da kilometresi de fazla gözüküyor. mesela bende 25 bin gösteren km, gerçekte en fazla 15 - 20 bin arasıdır sanıyorum.
ayrıca, frenleri de pek güvenilir değil bence. tabi, bunları sadece kendi motorumdan edindiğim deneyimlere göre yazıyorum.
bu motorla araziye de girdim. fazla zorlamamakla beraber orman yollarında sürüşler yaptım. hepsini idare etti. hiç düşmedim ama öyle fazla yatmaya kalkmaya gelecek bir motor değil. kross'tan ziyade, enduro başlangıç modeli sayılır. ilk motor olararak geçiş ve tecrübe kazanma amacı ile kullanılabilir. ama temizini bulmak şart. benim gibi tongaya basma.
aslında, herkese aynı şeyi söylüyorum. buna vereceğin paranın üzerine 3-5 daha ekle, al ikinci el bir honda xl200, canavar gibi her işini görsün. satarken para bile kazanabilirsin.
son hızı sormuşsun, bence bu motorda son hızı denemek biraz riskli. benim gösterge 110'u gördü ama dediğim gibi, göstergeye pek güvenmiyorum. zaten fazla basma gereği de duymuyorum. xt125 sürat rekorunu başkası kırsın, ben uğraşamam. hızlanması da çok ahım şahım değil bana göre. daha seri scooter'lar kullanmıştım
XT125R günlerdir bu motoru inceliyiyorum ve o kadar aklıma yatmıştıki senin bu yorumlarını okuduktan sonra tereddüte düştüm belkide sen biraz şansızsındır he dostummm...
BAŞKA YORUMLAR VARMI ACABA BAŞKA Bİ TOPİKTEDE AYŞE ŞULEBİLGİCİN TEST DEĞERLENDİRMESİNİ OKUDUM O KADAR YERE VURMAMIŞ BUYRUN LİNKİ ..
http://www.motosiklet.net/forum/ayse...ule-bilgi.html
BUYRUN Bİ LİNNK DAĞA
http://www.motosiklet.net/forum/moto...cin-ideal.html
RÜZGARLA YARIŞ HAYATIN TADINI YAŞA
No Matter What You Ride, It's All The Same Wind....
AKLINIZ ve KASKINIZ BAŞINIZAN EKSİK OLMASIN...
dedim ya, bunlar benim kendi motorumda yaşadıklarım. ayşe şule bilgiç'in o yazısını ben motoru almadan önce okumuştum. 0 km bir motoru test edince pek bir sorun yaşamazsınız zaten. 0 km alıp binecek olsanız "alın, ama iyi bakın" derdim. hoş, artık yok ya.. 2. el alacaklara da, "alacaksanız temizini bulun" diyorum.
ama tekrar ediyorum, bir xt125 kullanıcısı olarak honda xl200 tavsiye ederim kullanan onca kişide gördüm, resmen traktör gibi bir makine.
aman arkadaşım benim çin malı scooter ım var 7500 km deyim daha hiç sorun yaşatmadı bana.yamaha da böyle sorunlar oluyor mu?hadi senin motorun ilk sahibi hor kullanmış diyelim.ayşe şule bilgiç test motorunu anlatırken çalışmada biraz zorluklar olabiliyor demiş.şuan soğudum xt den.başka kullanıcıların da yorumlarını dinleyebilirsek daha sağlıklı bir sonuca varırız.
VARLIĞIM TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN.NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE !
Selam Of_lee
Ben cross-Enduro kullanıyorum. İlk motorum Hysoung XRX 125 Crosstu. Ben oldukça memnundum hacim büyütmek için sattım. Araziyede girdim performansı gayet iyiydi 125 cc kataegorisinde.Yamaha XT 125 hakkında çok şey söylenir ama ben çok beğenmiyorum. Oturuş ve gidon bana çok rahat gelmedi. XRX 125 ondan çok daha güzelk bir motor bence. Ama arkadaşlara şu noktada katılıyorum hız filan gibi hayellerin varsa bunlar 125 cc de olmaz , crossta hiç olmaz. İkinci el XL 200 yada sıfır Ramzey 200 senin işini daha rahat görür. Hem tork hemde hız bakımından seni daha tatmin eder. Sanırım XL 200 ler 3500-4000 ytl civarında. Yada bu konuda yardım istersen bana ulaş elimizdeki motorlardan sana ugun olan bi tanesini ayarlarız.
kolay gelsin
GSM : +90 532 604 4810
mail:gokhanturker@yahoo.com
MSN:gokhanturker79@hotmail.com
İki yıl çin malı motor kullandıktan sonra BMW ye geçtim,yol dışı rotalarda ağır kalacak diye bir tane XT 125 R aldım 2006 model."Hem ben kullanırım, hem de oğlum" diye hesapladım.
Uzun süre samanlıkta yatmış,km yapmamış bir motor,ufak tefek eksikleri var,eksik olmasa da gözüme hoş görünmeyen bir çok parçasını(soluk grenajları mesela)değiştirmeyi düşündüm.
Marka Yamaha ya," aradığım her şey şey Yamaha bayilerinde vardır" zannedip yanıldım
Aradığım üç bayide de istediğim parçalar yoktu,
Diyelim ki yola gideceksiniz debriyaj manetiniz kırıldı.Yok birader,bayi fabrikadan alacak.bize verecek biz de yola devam edeceğiz.
Marka olmak bu kadar kolay mı?
Kros motorun debriyaj maneti de kırılır,ön fren maneti de.Grenajı da.sinyali de ,aynası da.
Adı üstünde Kros,zorlu yollara girecek ve doğal olarak düşecek, devrilecek.bir yeri zarar görecek elbette.
Ama yok.Hatta arka fren hidrolik deposu fabrikada bile yok.
Servis bol,bayi bol ama parça işi gayrı ciddi.
Genelde BMW pahalı motordur,Borusan pahalıdır söylemleri olsa da tek bir grenaj vidasını bile sipariş ettiğimizde adam yerine koyarlar,maille teyit mesajı gönderirler,hatta çizim ve foto ekleyip" istediğiniz vida bu mu ?"derler ve o vidayı ertesi gün elimize ulaştırırlar.
BMW,Yamaha bir yana gözünü seveyim Çinli motorların.Orijinalini bulamazsan,muadili muhakkak var.
bir xt 125x kullanıcısı olarak şikayetçi olduğum tek konu soğuk çalıştırma faslıdır.Eğer arkadaşlarınızın yanında çalıştıracaksanız rezil olma ihtimaliniz çok yüksek bazen onlarca kez denemek zorunda kalabiliyorsunuz kı benim motorum 1200 km de. onun dışında işçiliğini başarılı buluyorum sürüşü de oldukça rahat parça sıkıntısı konusunda da sayın savaskayan a katılıyorum kırılan debriyaj maneti için bunun parçası elimizde yok dediler hala bekliyorum. yakıt konusunda pek sıkıntı yaşatmıyor son hızını bilmiyorum ama 125 i gören videolar izledim(kendim yakıt ve son hız konusunda pek bilgi veremiyorum malum motor henüz rodajda)
0-100 sana kalmış 100-0 1 saniye...
ben debriyaj manetini motolizden aldım,ön çamurluğun bağlantı yerindeki hafif çatlak yüzünden yerine XT600 ün taş gibi çamurluğunu taktım.
Karbüratör ayarı yapılınca jigleye ihtiyacım kalmadı,tek marşta çalışıyor.Şehir içinde kullanımı oldukça rahat.
Karbüratör ayarından önce fenni muayenede beni rezil etti.Aslında kusur tamamen bende 2 yıla yakın bir süre yatmış motorun ufak tefek sorunlar yaşatmaması beklenemez.
ben daytona ya sormuştum(benden önceki sahibi bakımını orada yaptırmış)yok demişlerdi eğer tek sorun karbüratör ayarıysa bunu en kısa zamanda çözmem gerek çünkü beni çıldırtıyor bunu herhangi bir usta yapabilir mi yoksa servisine mi göstermeliyim? benimki de uzun süre yatmış bir motor çünkü boşuna korktum sanırım
0-100 sana kalmış 100-0 1 saniye...
benim motorum da aynı şekilde 2007 model fakat ilk sahibi çok az kullanmış motor sadece yatmış oksitlenme bende de var hatta bu yüzden gidon kildi yapamıyorum (belki de beceriksizliğimden yapamıyorumdur)bunun bir püf noktası varmıdır?
0-100 sana kalmış 100-0 1 saniye...
benim de ön fren manetim kırık. bulmak mümkün değil. grenaj solması da kronik bu motorda. grenaj plastiğinin dandikliğinden kaynaklanıyor.
aslında, yamaha beldeyama'dan kurtulup, ülkemiz piyasasına kendi markasıyla girene kadar parça sorunu devam edecek. ama sonrasında bu sıkıntıdan kurtuluruz sanıyorum. şu haliyle servise gitmek çözüm değil. yamaha servislerinin mahalle tamircilerinden pek farkı yok. bu konuda bir standart getirilene kadar güvenilir bir tamirci bulup ona gitmek gerek. tek silindirden hemen herkes anlıyor. iyi bir tamirci ağzından girip burnundan çıkar.
beldeyama artık türkiyede piyasayı zapt etmiş durumda kurtulmak pek kolay olmayacak bu ülkede sadece para adına ticaret yapanlar ,hizmet verenler olduğu sürece daha çok şikayetler ederiz
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:18 ----------
türkiyede dışarıda güvenle motosiklet bırakmak hayal olduğu için bazen gerekebiliyor fakat benim anahtarım sola dönmüyor sanırım buna da baktırmam gerekecek ama yine de masraflı şeyler değil sanırım
0-100 sana kalmış 100-0 1 saniye...
Bildiğim kadarı ile Beldeyama ile Yamaha yollarını ayırıyor.
XT 125 R ın da XT 660R ın da grenajları aynı kalitede.
Enduroda grenajda fazla kalite aranmaz,çünkü grenaj adeta sarf malzemesidir,çizilir kırılır ama yamahanın ki kalitesizliğin zirvesi.
Ben tesadüfen bir XT600 ön çamurluğu bulup taktım.
direksiyon tam sola ya da tam sağa dönmeden kontağın sola dönmemesi gerekir.
açıkcası böyle birşey olursa çok sevinirim yamaha güzel bir marka beldeyama bu markayı kirletiyor(yamaha yetkilileri anlamış olacak)grenajında değilim yeter ki motor düzgün çalışsın her seferinde soğuk terler dökmeyeyim yarın tekrar kilit olayını deneyeceğim değerli bilgileriniz için teşekkürler size sık sık danışacağımdan şüheniz olmasın
0-100 sana kalmış 100-0 1 saniye...
beldeyama yamaha ile yollarını ayırmak üzere. yamaha, ülkemize kendi markası ile girmeyi planlıyor. eğer bu olursa servis ve yedek parça konusunda yaşanan sıkıntılar asgari düzeye inecektir.
gidon kilidi için kontağa koruyucu sprey sıkıp deneyebilirsin. herhangi bir çilingire gidersen hem o spreyden temin edebilirsin, hem de kilitleme konusunda bir sıkıntı yaşanırsa yardımcı olurlar. normalde gidonu sola yatırıp anahtarı da yumuşak bir şekilde tam sola çevirince oluyor. güya enduro sınıfında olan bu motor ne yazık ki doğa şartlarından fazlaca etkileniyor. bu tür sorunları önlemek için motoru yağmurda/güneşte pek bırakmamak gerek. en azından branda kullanımı şart.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)