Işıl ışıl maaşallah
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
merhaba kıymetli xt sahipleri:
ismim salih. konya merkezdeki tek xt 125 in sahibi oldum dün itibariyle. 200 km lik bir yol yaptık dün. bir kaç sorum olacak izninizle:
-daha önce ybr kullanmış biri olarak ybr ye göre çok gürültülü gacur gucur, çıkır çukur sesler eksik degil motorda. bir de ybr gibi sünmüyor makina. sanki daha güçsüzüm diyor. bugün ustaya götüreceğim, sonuçları yazarım. yine de tecrübesi olanlar yazarsa sevinirim.
HAyırlı olsun kardeş. O kadar ses geliyor ve gücü hissettirmiyorsa sıkıntıları olabilir. Kaç km de aldın motoru. Ha birde ybrnın hızını bekleme torka dayalı dişli sistemi ve şanzımanı var. Ama madem yeni aldın zaten her halukarda bir ustadan geçmen lazım ;)
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
üstadım çok teşekkür ederim. sizin yorumlarınız karar sürecinde çok etkili olmuştu, bugünse yine yardımcı olmaya çalışıyorsunuz, müteşekkirim.
bugün ustaya gittim depoyu söküp karbüratörü aldık elimize, bir güzel temizledik, kontrol ettik. manifoldu (malum şu sıkıntılı parça) hava almayacağı şekilde bez bantla sardık. kelepçelerini yeniledik taktık. hava ayar vidası karbüratörün altında bulunuyor, usta oradan zar zor ayar yaptı. çalışması gaz yemesi düzeldi. ancak 1. viteste şöyle bi gaz açıp bıraktığınızda voonnngg sesli bir uğultu arka taraftan bir şıkırtı var çözemedim.
bu arada arka frenim çok zor tutuyordu, balataları yeniledik, değişiklik olmadı. acaba arazide hemen kaymasın diye midir bu nazlı tutuş? ön fren gayet iyi. haa unutmadan mondial 110 ft cup modelinin balatasını taktık. bire bir uyuyor, fiyat:10 lira bilginiz olsun.
üstadım bir de 150 cc ye çıkarma konusunda ayrıntılı açıklama rica edeceğim. ybr ye cbf pistonu takanları gördüm (rektefiye ettirmek suretiyle tabi). bu sefer silindir kapağı yetersiz kalmıştı. sizin bahsettiğniz şekilde nasıl bir silindir kapağı kullanıldı, karbüratörü nasıl bir değişikliğe uğradı ve en önemlisi sonuç ne oldu?
benim xt 30binde 2007 model. km doğru gösteriyorsa ybr den de hızlı. arka dişli:50 ön:14 ybr ise arka:45 ön:14. xt hem daha torklu hemde daha hızlı oluyor bu durumda, nasıl oluyor aklım ermedi
Nedemek hocam forumum güzel yanı bu yorumlar sayesinde bilgilenmek gelişmek geliştirmek biribirimizi. Yardımcı olabiliyorsak ne mutlu birbirimize.
Gelelim arkadan gelen şakırtıya. Muıhtemelen viteste gazı verdiğinde zincirin zincir korumaya çarpıyordur fazla gevşekse. Yahut zincirin ömrü tamamlamıştır altı gergin üstü boldur eğer zincirden değilse yan ayaklık vuruyor bazen oda yapabilir. Frenlere gelince ben ebc kullanıyorum o dandik olanlar bir süre sonra sertleşip hiç tutmamaya başlıyor ki ön frenim öyleydi ona aldanıp değiştirmesem rekoru değiştirip hidrolikle uraşacaktım allahtan balataların o ufaklardan olduğunu görünce hatırladım direk gibip değiştirdim. Arka frendeki durumda hidrolikte hava olabilir yahut yetersiz yağ vardır. Topukla bastığın halde kitlemiyorsa büyük ihtimal hidroliktendir.
150 cc deyinede hangi motorun piston silindir ve üst kapağını kullandılar bilmiyorum ama hiç rektefiye yapmadan tak çıkarla oldu o iş. Ama benim içime çok sinmedi açıkçası. Kullandımda motoru arkadaşın tamam hız ve tork artıyor azda olsa ama motorunun sesini sevemedim :D He baktın olmuyor eskilerini takıp yola devam edebilirsin. Öğrenirsem hangi motorun parçalarını taktıklarını yazarım gene buradan. KArbüratörede ellenmedi belki sadece ayar yapılmıştır çok detaylı bilgim yok. Normalde jetlerin değişmesi lazım diye biliyorum.
Hız konusuna gelince göstergeye aldanma :D Benim 120 gösterdiği yerde 105 falandı gerçek hızım 14 dişli ile. Ama motordan motora değişir aynı model olsada sanırım .
Benden sana tavsiye sert araziye girmiyorsan dişlilerle oynama amasert arazi uzun tırmanışlar falan yapıyorsan 12 dişli bulup uydurmanı tavsiye ederim. değişimi beş dakka almıyor.
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
kontağı çevirdiğinizde ekranda Ntrd veya Endr yazar
x modelleri için Ntrd yazmali
r modelleri için Endr yazmali
diyelim ki motorunuz bendeki gibi R modeli kontağı çeviriyorsunuz Endr yerine Ntrd yazıyor neler olur yazayim:
* hızınizi fazla gösterir. Mesela ben bombos asfaltta iyice kapanip hız denedim 131i gördüm. Süpermoto ayarında olduğu için fazla gösterdi.
* km yi fazla yazar. Şöyle örnek vereyim. Ben arada bir köye giderim köyümüz net 17km dir, Ntrd modundaki bir R model 17km lik yeri net 24km gösteriyor. Normal km yi yaklaşık olarak % 40 olarak fazla yazıyor. Diyelim motorunuz 30.000de ise normalden %40 fazla yazdıysa motorun orijinal km si yaklaşık 18.000dir
frenler bendekide gönülsüz tutuyordu würt balata temizleyici sprey aldim haftada bir balatalara sikiyorum arka tekeri kilitliyor ön de süper tutuyor suan.
Bugün motosikletci bi arkadaş motoruma bindi biraz denedi filan çok güçsüz dedi. Debriyaji bırakinca gaz veriyorum fırlayip gitmesi lazım nazlaniyor filan dedi canımı sıktı açıkçası. Başka bir motor kullanmadığım için kıyaslayamiyorum ne yazıkki. Çekişi aslında çok iyi mesela fitness hocami evine bıraktım 115 kilo kendisi. Bende 85kiloyum yol düz tabi canavar gibi çekiyordu. Hocam dedi zaten çok iyi çekişi var diye. Bugün motosikletci canımı sıktı açıkçası. Debriyaji bırakinca önü kalkacakmismismis mk
sen bakma onlara
vites arttırınca yada gazı kökleyince devir artıyor fakat hız nazlı artmıyorsa bos ver.
öle olursada zaten debriyaj kacırıyor demektir.
o öle deyip tamir etmek yada modifiye etmek istemiş olabilir.
125 cc den uzun ömür harici baska bişey bekleme. cekişide gayet iyidir bence
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
dostum ne yalan söyleyim canım sıkıldı. Çok temiz bakıyorum motoruma dediğim gibi başka bir 125lik motor denemis olsam farki kıyaslama imkanim olurdu ama sadece kendi motorumu kullandım. Çekişi şöyle düz yolda giderken çok rahat hissettiriyor hızın arttığıni süratlenisi çok iyi diye düşünüyorum.
Öncelikle hayirli olsun arka fren balatasini cup 110 kullanirsan tutmaz bende denedim beş para etmez orijinali 35 tl değiştir hemenfark ediyor
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
üstadım ben yamaha ybr 125 kullandım. hatta ybr den indim xt ye bindim. şu sıralarda da çiçeği burnunda xt 125 R kullanıcısıyım. ybr ile çok benzer olan motor kısmı aynı değil tork olarak. yani ybr daha bir sünüyor ve titreşim yok denecek kadar az. ancak xt daha titreşimli ve arazi motoru olması sebebiyle şanzumandan mıdır yoksa dişli farkından mıdır daha yavaş. şasi ve egzozda malaguti yazıyor. bu şasi daha güçlü bir motoru hakediyor kanaatindeyim ama kısmeti böyleymiş. kim ne derse desin arazi başlangıcı için iyi bir motor. kazasız sürüşler...
ahmanamra hocamın tavsiyelerini dikkate alıp zincir dişliyi bir kontrol edeceğim.engin bilgisi ve önerileri için şükranlarımı iletirim. selamlar
ahmanamra hocamin benim kadar başını ağrıtan olmuş mudur bilmiyorum =) o kadar çok soru sordum ki hep sabırla cevap verdi, yönlendirdi. Bir an faceden engelleyecek biraz daha soru sorarsam dedim ama hep deneyimlerini paylaştı ben de teşekkürlerimi iletiyorum kendisine. Motorumu onun sayesinde keşfettim diyebilirim.
Teşekkür ederim arkadaşlar. Motorları söke taka başımıza iş aça aça öğreniyoruz öğrendiklerimizi paylaşa paylaşa tanıyoruz motorlarımızı Yaptığımız eşşeklikleri yapmasınlar diye sorana anlatıyoruz Eyvallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:11 ----------
Bu arada sanırım xt yi aramızda düzenli olarak en çok hırpalayanda benim. Arkadaşlar saolsun hemen her pazar arazideyiz. Hele son keşfettiğimiz parkur tam 2 zamanlılar için .
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------
Hafta sonu yaptığımız gezilerden biri.
Xt 125 deyip geçmemek lazım . Çok görüntüye girmesemde parkur fikir versin diye paylaşıyorum. Böyle yollar vız geliyor xt ye . Yalnız yumuşak lastik olaydı bir okadar kolay olurdu.
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
Arkadaslar ekran goruntusu komple gitti aku bitmisti bu sorunu yasayan varmi bide kim anlar kim yapar bunu
Daha önce bunlar konuşulmuştu Celil abi.
Alıntı mrtt7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
arkadaslar merhabalar.xt 125x in göstergesinde Aku sokulup takıldıktan sonra endrd gibi bişi yazmaya baslamıs ve gosterge calısmıyor suan sadece endrd yazıyor. Sorun nedır acaba? Motoru almak ıstıyorum ama bu gosterge olayından dolayı kararsız kaldım. Yardımcı olursanız cok sevınırım.
Dostum xt 125 x kullanım klavuzu indir orda gösterge paneli hakkında açıklamalar var. Benimkinde xt r modeli için ENDR yazar diğeri içinde MTRD diyor. Herhalde bu sınıflandırmayla alakalıdır sıkıntı.
engin seninde kafadaki arşiv saglam masallah
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)