mondial 125zn mi asya 125t mi ? Lütfen yardım..
Reklamlar
-
25 Ağustos 2009, 21:23
#1
arkadaşlar bu 2 motor arasında kaldım. aralarında ne fark olduğunu öğrenmek istiyorum. dış görünüş, yakıt tüketimi, servis memnuniyeti, parça ucuzluğu ws.. forumda okudum bi çok arkadaş bu konuyu sormuş. fakat hepsinin tarihi ya 2005 yada 2006. hepimizin bildiği gibi 2009dayız.. o yüzden tekrar açmak zorunda kaldım. ilgileriniz için şimdiden çok teşekkür ederim.
bikaç sorum daha olacak.
bu modellerin çinliler arasında en az sorun çıkaranlar olduğunu duydum bi çok yerde bu doğrumudur?
kullanımı zor diyorlar. tekerlek küçüklüğü virajlarda tehlike yaratıyomuş warmı böle bişey ?
resimlerine bakıyorum fakat estetik açıdan hiçbi fark göremiyorum kullanan arkadaşlar warsa lütfen bilgi wersin.
ben bu motoru hergün okula gidip gelirken kullanıcam we her ikisininde serwisi ewime eşit uzaklıkta bunuda belirtmek isterim.
maddi durumum honda gibi motorlara el wermiyo 2.el almak istesem bu kezde babam 0 almazsan olmaz diyo. (ikinci ellerden çok başı ağrıdı da ) o yüzden alakasız cwplar wermeyen arkadaşlara şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum.. kazasız belasız sürüşler..
arkadaşlar çok acele karar wermem gerekiyo bilgisi olan arkadaşlar cwp wermeden geçmesin lütfen :S
Reklamlar
-
25 Ağustos 2009, 21:29
#2
Ben asya al derım gercı her ıkısıde aynı bır fark yok aslında forumda asya scooterlar ıle ılgılı blumvar ama cook eskı topıc ben kullandım asya 125 ııdır ama vırajlarda hız kesmen gerekecek zıra lastıklerı ufak ama kullanıslı parca yada servıs bakımından dusunmeye calıs gorunuslerı aynı
yada asya al
su kırmızı seytanı alıyım artık yeter nasılsa a2 benım artık
-
25 Ağustos 2009, 21:54
#3
http://www.motosiklet.net/forum/mark...ml#post1747146
aynı konuyu bugün bende açtım şansa bak bende çok kararsız kaldım asyanın biraz daha üstün özellikleri olmasına rağmen mondialin servisinin daha kolay bulunduğunu söylüyolar napıcaz bakalım yaklaştı direksiyon sınavı
-
25 Ağustos 2009, 22:03
#4
ewet kardeş asyanın bi benzin depo kapasitesinin daha fazla olduğunu farkettim o kdr. bu soruya bi çok yerde mondial diyenlerin daha fazla olduğunu gördüm. hem sıfır fiyatı daha uygun we şuanda kampanya olarak kliti kask flanda hediye weriyolarmış sitesinde okudum. kafamda mondial azcık daha ağır bastı ama bakalım hayırlısı
-
25 Ağustos 2009, 22:05
#5
Asyaların deposu 5 lt. Mondial ise 3.5 lt. deposu var kasa ikisinde aynı ama mondialler
biraz daha iyi servis olarak mondial daha iyi bende asya vardı servisleri yaramazdı
kendi bakımımı kendim yapardım.Virajlara bu motorlarla hızlı girersen yapışırsın yere
lastiklerin küçüklüğü tamam da motorun denge unsuru zaten senin viraja diğer
motorlar gibi yatmana olanak sağlamıyor o yüzden kontrollü kullanacaksın.Kesinlikle keyifli ve bakarsan motora uzun süre kullanırsın.
-
25 Ağustos 2009, 22:10
#6
Merhabalar. 2005 model Asya 125T sahibiyim. Şu anda 16.000km'de Kısaca izlenimlerimi aktarayım.
1- Plastik aksamı vasat. En ufak bir yere sürtmede kaporta gofret gibi kırılabiliyor. Mondial içinde aynı zira, çünkü benim bazı parçaları mondial olarak kullanıyorum.
2- Sürüş konusunda kesinlikle çok rahat. Dik oturuşu ve geniş gidonu sayesinde rahat bir yolculuk yapabiliyorsunuz.Geniş direksiyonu omuzlarınızı yormuyor. Gidonu içe dönük olduğu için bileklerinizide yormuyor. Ancak tutuş pozisyonu nedeniyle direksiyona ağırlığını vermediğiniz için gerek virajlarda gerekse hızlı kullanımlarda ön tekerleğin tutuşu çok zayıf. Ayrıca Ön frenlemede hafif ıslak zeminde bile ön teker hemen kilitlenebiliyor.
3- Motoru sorunsuz. Bu güne kadar hiç yolda kalmadı. Yağ kaçağı yada sızıntılar yok. Ama motorun konumu nedeni ile bakım yapmak zor. Hele buji değiştirmek ölüm. Üst kaportayı çıkartmadan ben daha bujiyi değiştirebilecek bir el yapısına zayıfladığım halde sahip olamadım. Tüketimi ideal ortalama 3 litre.
4- İki kişi rahat edebiliyor.Ancak iki kişi ile ön tekere daha az baskı uygulanıyor. Ayrıca iki kişi ile arka amortisörün taşıma kapasitesi biraz zayıf. Keşke 2 amortisör olsaydı.
5- Ön farı çok dayanıksız. Ben 16.000km'de 3 defa değiştirdim. Genelde güvenlik gereği sürekli açık olarak kullandığım farlar kısa sürede kararıyor. Orjinal far kullanmama rağmen son taktığımda karardı. Ama aydınlatması güzel. Ayarı kolay yapılıyor.
6- Gidonu geniş olduğu için dar yerlerde aynalarınız araçlara sürtebiliyor. Buna dikkat etmeli.
Genel olarak memnunum. Diğerlerine göre sorunsuz ve dikkat çekici. Konforlu ve rahat. yormuyor. Ama ikinci eli yok. Birde model itibari ile fazla satmadığı için parça sıkıntısı mevcut.
-
25 Ağustos 2009, 22:35
#7
teknikhoca tüketimi ideal ortalama 3 litre demişsin kaç km yapılıyo 3 litreyle senin motorda merak ettim bu gofret gibi kırılma olayı mondialde de olur eminim aynı motor cünkü sadece asyanın motoru biraz güclü gibi ve yakıt haznesi geniş başka da bi fark göremiyorum ama mondiali tercih edicem bende sanırım
-
25 Ağustos 2009, 22:42
#8
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Merhabalar. 2005 model Asya 125T sahibiyim. Şu anda 16.000km'de Kısaca izlenimlerimi aktarayım.
1- Plastik aksamı vasat. En ufak bir yere sürtmede kaporta gofret gibi kırılabiliyor. Mondial içinde aynı zira, çünkü benim bazı parçaları mondial olarak kullanıyorum.
2- Sürüş konusunda kesinlikle çok rahat. Dik oturuşu ve geniş gidonu sayesinde rahat bir yolculuk yapabiliyorsunuz.Geniş direksiyonu omuzlarınızı yormuyor. Gidonu içe dönük olduğu için bileklerinizide yormuyor. Ancak tutuş pozisyonu nedeniyle direksiyona ağırlığını vermediğiniz için gerek virajlarda gerekse hızlı kullanımlarda ön tekerleğin tutuşu çok zayıf. Ayrıca Ön frenlemede hafif ıslak zeminde bile ön teker hemen kilitlenebiliyor.
3- Motoru sorunsuz. Bu güne kadar hiç yolda kalmadı. Yağ kaçağı yada sızıntılar yok. Ama motorun konumu nedeni ile bakım yapmak zor. Hele buji değiştirmek ölüm. Üst kaportayı çıkartmadan ben daha bujiyi değiştirebilecek bir el yapısına zayıfladığım halde sahip olamadım. Tüketimi ideal ortalama 3 litre.
4- İki kişi rahat edebiliyor.Ancak iki kişi ile ön tekere daha az baskı uygulanıyor. Ayrıca iki kişi ile arka amortisörün taşıma kapasitesi biraz zayıf. Keşke 2 amortisör olsaydı.
5- Ön farı çok dayanıksız. Ben 16.000km'de 3 defa değiştirdim. Genelde güvenlik gereği sürekli açık olarak kullandığım farlar kısa sürede kararıyor. Orjinal far kullanmama rağmen son taktığımda karardı. Ama aydınlatması güzel. Ayarı kolay yapılıyor.
6- Gidonu geniş olduğu için dar yerlerde aynalarınız araçlara sürtebiliyor. Buna dikkat etmeli.
Genel olarak memnunum. Diğerlerine göre sorunsuz ve dikkat çekici. Konforlu ve rahat. yormuyor. Ama ikinci eli yok. Birde model itibari ile fazla satmadığı için parça sıkıntısı mevcut.
başta teknik hoca olmak üzere ilgilenen bütün arkadaşlara çok teşekkür ederim werdiğiniz bilgiler için. kullanım konforu anlattığınıza göre tam benim tahmin ettiğim gibi. henüz kullanmak kısmet olmadı ama yarından itibaren ilk işim bu motoru biyerden bulup kullanmak. umarım bayilikler test sürüşüne izin weriyolardır ön teker yol tutuş sorunu içinse ön tekerin hawasını biraz daha inik tutmayı düşünüyorum. umarım mantık hatası yapıp daha büyük tehlikelere yol açmam
-
25 Ağustos 2009, 22:46
#9
cnozdmr adlı üyeden alıntı
ewet kardeş asyanın bi benzin depo kapasitesinin daha fazla olduğunu farkettim o kdr. bu soruya bi çok yerde mondial diyenlerin daha fazla olduğunu gördüm. hem sıfır fiyatı daha uygun we şuanda kampanya olarak kliti kask flanda hediye weriyolarmış sitesinde okudum. kafamda mondial azcık daha ağır bastı ama bakalım hayırlısı
ben motora karşmam ne alırsanız alında onların verdigi kaska kanmayın bak allah korusun karton taksan daha güvenli olur iyi bir kask takın arkadaşlar 1 saniyenin telafisi yok
OTOBÜSCÜ DEYİLİZKİ HOSTESİMİZ OLSUN
-
25 Ağustos 2009, 22:52
#10
Ön tekerleğin havasını asla indirmeyin. Bu sefer en ufak virajda bile lastiğin jant üzerinde esnemesine neden olursunuz. Bunun yerine biraz daha dikkatli olun. Bahsettiğim durum çok da tehlike arz edecek bir durum değil elbete. ama bir vitesli ve diğer scooterlere göre kıyasladığınızda, biraz daha dikkat edilmesi gereken bir durum.
Bu motoru biraz kullandıktan sonra başka motorlarda rahat edemiyorsunuz. Çünkü oturuşu benim gibi iri birisi için gerçekten rahat. Ben ön tekerin baskısını en azından süratli kullanımlarda artırmak için ön koruma camı taktırdım. Hem görüntüsü daha güzel oldu, hem rüzgarı engelledim hemde ön tekerin tutuşunu artırdım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler