Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 ... SonuncuSonuncu

Suzuki VZ 800 / 1400 / 1500 Intruder Kullanıcıları Bilgi Paylaşımı

    REKLAM ALANI
  1. #121
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Merhaba,

    benim m800'e yaptığım değişiklikleri paylaşayım. Konu da ölmesin. Muhabbet olsun.


    Çin'den sis farı, çakmaklık falan almıştım. Onları monte ettik.

    Sis farı cree u5 led aldım. Çok duydum internette fiyatı da uygun olunca aldım. Çifti 28$ (şuan 21 $)

    Aldığım Link

    Sisfarı açıp kapama için anahtar. 2 $
    Anahtar linki

    Çakmaklık klasik usb'li su geçirmez. 6 $

    Çakmaklık linki

    Yorumlarıma gelirsek. ,
    Sis farları fiyatına göre çok çok iyi. Su geçirmezlik konusu iyi gibi. Söktük baktık. Yalıtımı mevcut.
    3 Modu var. Çakar olarak yanıp sönen, parlak mod ve sönük mod. İnternette çok videosu var bulabilirsiniz.
    Aydınlatmaları Yeterli. Aydınlatmadan ziyade, görünürlük için aldım ben bunları. Gündüz veya gece uzaktan gelen birinin beni köy motosikletinin üstünde sanmasın, en azından yüksek hızda olabileceğimi farketsin maksadım.
    Sis farının tanesi 15 watt güç çekiyor sanırım. Sis farının içini açıp fotoğraf çektim, paylaşayım. O kadar ışığı tek led sağlıyor. Led'in içinde 3 bacak var. (Ne demek oluyor bilmiyorum. Bizim teknisyen söyledi. Çok bacak olması iyimiş )
    Asıl olay mercekte bitiyor tabi. Merceğin bu kadar iyi olması led'i müthiş kılıyor.
    İçinden fotoğraf.




    Çakmaklık, 2.1 amper en fazla. Kendi üstünde 10 amper sigorta ile geliyor. Yalıtkanlığı görünüşe göre iyi. Takacağınız kablo, su geçirir diye düşünmeyin. Yanında sokete takınca, kablonun etrafı için olan su ceçirmez conta gibi bişey de göndermişler.

    Anahtar, fiyatına göre iyi. Beklediğimden iyi çıktı diyebilirim. Gidonda olması çok mutlu etti beni.

    Tesisata geçersek eğer.
    Tesisat için röleli bağlantılar falan, araştırma yaptım, Olcay avşar abi'nin konularını okudum çok. Faydası oldu.
    Kafamda oturtup. Malzemelerimi de hazırlayıp. Başladık. Üstüne yoğunlaşmadan sindire sindire uğraştık.

    Kablolarımız vardı zaten.
    Ayrı bir sigorta aldım. Taş sigorta olarak geçiyor 5 amperlik. Bunu aküden hemen sonraya koydum.
    Bant olarak Tesa'nın iki bandını aldım. Birisi tüylü 7,5 tl diğeri de kumaş ama daha sık dokuma 15 tl. Pahalı olan bant ile tüm tesisatın kablolarını sardık yalıtım amaçlı.
    Tesa bantların fotosu.
    Üstteki kaliteli olan. Her yerde kullandığımız. Alttakini kullanmadım.



    Şimdi ilk olarak; tabi biraz dağıtıyoruz motosikleti.
    Kırmızı çizik attığım yerlerden bizim kablolar geçiyor. Yalıtım ile siyah olduğundan pek belli olmuyor.
    Kimseyi rahatsız etmeden bu şekilde geçirdik.


    Kabloların gidon kısmında ilerleyişi. Oradaki beyaz konektör, çakmaklığın konektörü.


    Elektriği aküden alacaktık. Ama sürekli aküye bağlı kalıp, sürekli elektrik olamazdı üstlerinde. Ledi açık unutsak akü durduğu yerde bitecek. Veya çakmaklığı falan. Onun için röle koymaya karar verdim.
    Bunun içinde röleyi açıp kapatacak sinyal elektriğini de stop lambasına giden kablodan aldım. (Bu kabloyu deneyerek değil service manual'den öğrendim. Service manual'in çok faydasını gördüm.)
    böylelikle Kontak açık olduğunda, çakmaklığa ve sislere elektrik gidecekti. Kontağı kapattığımız anda tüm elektriği kesiyoruz.
    Yapılması gerekti kesinlikle. BUnun için bir gün beklettim motosikleti. Röleyi iyice öğrenip anlayıp deneyip uyguladım.
    Kırmızı daire içindeki kablolar arkaya giden kablolar. Onlardan 2 si stop tu, oradan aldım, lehimledim, ve yalıttım tekrar.
    Hemen altındaki fotoda da, avadanlıktaki bizim tesisatı görüyorsunuz. Ufak bir delik delip arkasından, tüm kabloları içine toplayarak. 2 röle ve tüm klemens bağlantılarını orada yaptık. Biraz orjinalliği bozduk ama daha iyi bir yer olamazdı.





    İlgilenenler için elektrik bağlantı şemasını paylaşacağım en alta.

    Gidon'daki anahtar ve çakmaklık nasıl oldu derseniz. (Çakmaklığı taşıyabilirim daha sonra. Pek hoş durmadı.)


    Şimdi Led'leri hizalama zamanı.


    Kısa far ile beraber ledler


    Uzun far ile ledler


    sadece ledler


    Led'in dıştan görünüşü. Led ayaklarının içine şambriyel koydum. Çizmesin hem, hemde iyi tutsun diye. Malum ayaklara biraz kalın geldi bizim koruma demiri.





    Korna olarak, Sanayiden aldığım kornayı takayım dedim daha gür.
    Tabi daha gür daha çok güç demek. Onun içinde normal kornanın elektrik sistemini kullanamazdım. Aküden çektiğim elektriğe kornayı da bağladım. Araya röle attım. Eski kornadan sinyal elektriğini alıp, yeni ve güçlü kornayı çalıyor.
    Beni çok uğraştırdı. Radyatörü sökmeden arkasından kornayı sökmek, almak, tekrar takmak, fena terletti ama. değdi. Bağlantımızı yaptık.
    Eski kornamız, normal kendi tesisatında çalıyor. Birde röleye sinyal atarak, yeni kornamızıda tetikliyor.

    Eski ve yeni korna beraber nasıl çalıyor derseniz.
    Tamam ses daha gür ama, çok iğrenç ve sinir bozucu bir ses çıkıyor. Az idare etsinde, daha snora değiştirirm gerekirse. Ama her türlü farkettiriyor direkt.
    Videosu var koyarım sonra, kornanın.
    Kornayı da siyaha boyadım. Takacak yer bulamadık. Tee aşağı yağ filtresinin oraya takalım dedik. ama toz toprak rezil olacaktı.
    Ararken bulduk.
    Güzel bir braket yapıp farın altına koydum. Siyah olduğundan da dikkat çekmiyor.
    Göremediniz değilmi. Dikkatli bakın





    Gelelim diğer görsel değişikliklere.
    Şu daire içindeki braket denilen parça döküm demirden yapılmış. Yer yer küflü duruyordu. Aldığımdan beri gözüme batıyordu.
    Sökmeye niyetlendim ama sekmanlı olduğu için vites kolu, sökemedim. Bu güne nasipmiş. Söktüm, 3 kat sprey boya attım. Cillop gibi oldu.





    Diğer görsel değişikliğim. Pek görsel değil ama. Motosiklet 10 yıllık olunca, tabi ne badireler atlattı kim bilir. Altına eğilip baktığımda yine gözüme batıyordu bu küfler.
    Önce zımpralayıp, sonra da bastım sprey boyayı. Burasıda müthiş oldu. Her zaman görmüyorum ama çok içime sindi be.


    Boyadıktan sonra.





    Bu da elektrik tesisatının şeması.
    Umarım yardımcı olur.
    http://i.hizliresim.com/9LPjPr.jpg


    Sorularınız olursa cevaplayabilirim. Usta falan değilim ama, elimden geldiğince.
    Buradan asıl işi yapan Me vlüt ustama, ve Se rkan ustama çok teşekkür ediyorum.
    Olcay Avşar'a da teşekkür ediyorum konuları için.
    Tabii Hazıllhar başkana da, bu konuya katkılarından dolayı.

    Teşekkürler.

    Büyük fotoğraflar için kusura bakmayın. Büyütüp detaya bakarsınız diye küçültmedim.

    Anahtar kelimeler: m800, sis farı, motosiklete sisfarı, cree u5, motosiklete korna, korna montajı, motosiklete çakmaklık montajı, çakmaklık, intruder, c800, boulevard m50 fog light, c50, korna röle, motosiklet röle.
    HAZZILHAR, kadango ve roccoatilla bunu beğendiler.
    20


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    İbrahim ellerine sağlık dostum. Gayet iyi ve açıklayıcı olmuş. İmkanın olduğunda service manual'ı buraya yüklersen herkes faydalanabilir. Keyifle, kazasız belasız sürmen dileğimle.
    sey_47 bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  3. #123
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Ekleyeyim tabi abi hemen.

    Intruder VZ 800 m800 Boulevard m50 Service Manual (english)
    Download

    VZ 800 Türkçe Kullanım Klavuzu (Türkçe)
    İndirme Linki

    C50 c800 vl800 intruder Owner's Manual (English) Kullanım klavuzu
    Download

    Boulevard C50 c800 Vl800 intruder Service Manual (English)
    Download

    Tek bir linkten, hepsine de ulaşabilirsiniz.

  4. #124
    vdeger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Intruder C800
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam dostum baffler'ları kullanma şansın oldu mu ?
    Yok hocam uğraşamadım. Cobraları satışa koydum zaten

  5. #125
    vdeger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Intruder C800
    Motordan düşersem ne olur diyen arkadaşlar sözüm size
    motorun her trafı krom olduğu ve çok fazla aksesuarım olduğu için düşersem ne olur diye merak ediyordum. Direksiyon başında uyuklayan bir sürücünün arka çantama çarpması sonucunda merakımı giderdim. Ayağa kalktığımda motor benden 15 metre uzakta yan yatıyordu, bende birşey yoktu ama yardımcı farın birisi montuma takılıydı, oraya nasıl gelmiş anlamadım Önce sürücüye biraz esip gürledim sonra cesaret edip gidip motoru kaldırdım. Koruma demirine bağlı uzun yol ayak koyma demiri yan dönmüş ve motoru korumuş. Gidonun krom yerinde kılcal bir kaç çizik oluşmuş, deri çanta traşlanmış. tek kayıp hella yardımcı farlar yani. Motor gıcır gıcır şükür. Bu arada araç sürücüsüne %100 hatalı olduğunu yazdırıp imzalattım tutanağa ama sigortayla filan uğraşmayacağım sanırım, iki yeni yan far alıp devam edeceğiz
    Hepinize kazasız sürüşler dilerim, ekipmansız binmeyin arkadaşlar, beni onlar kurtardı.

  6. #126
    vdeger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Intruder C800
    Geçmiş olsun gelmediğine göre bu başlıkta benden başkası kalmamış

  7. #127
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı vdeger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motordan düşersem ne olur diyen arkadaşlar sözüm size
    motorun her trafı krom olduğu ve çok fazla aksesuarım olduğu için düşersem ne olur diye merak ediyordum. Direksiyon başında uyuklayan bir sürücünün arka çantama çarpması sonucunda merakımı giderdim. Ayağa kalktığımda motor benden 15 metre uzakta yan yatıyordu, bende birşey yoktu ama yardımcı farın birisi montuma takılıydı, oraya nasıl gelmiş anlamadım Önce sürücüye biraz esip gürledim sonra cesaret edip gidip motoru kaldırdım. Koruma demirine bağlı uzun yol ayak koyma demiri yan dönmüş ve motoru korumuş. Gidonun krom yerinde kılcal bir kaç çizik oluşmuş, deri çanta traşlanmış. tek kayıp hella yardımcı farlar yani. Motor gıcır gıcır şükür. Bu arada araç sürücüsüne %100 hatalı olduğunu yazdırıp imzalattım tutanağa ama sigortayla filan uğraşmayacağım sanırım, iki yeni yan far alıp devam edeceğiz
    Hepinize kazasız sürüşler dilerim, ekipmansız binmeyin arkadaşlar, beni onlar kurtardı.
    Çok geçmiş olsun. Kusura bakmayın biraz geç farkettim. Başlığa genelde yazacak bir şey olmuyor çünkü motosikletle ilgili sıkıntı yaşanmıyor çok şükür : )

    Muhtemelen karenajlı bir motosiklet kullanıyor olsaydınız pek çok plastik aksam darmadağın olurdu. Cruiser'ların genel itibariyle kazalardaki dayanıklılığı bu açıdan iyi. Görsel hasarlarla atlatmış olmanız ve en önemlisi sizde bir sorun olmaması daha da sevindirici. Umarım ileride fark etmediğiniz başka bir sorun çıkmaz. Mutlaka bir servise gidiniz kontrol amaçlı olarak.
    sey_47 bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  8. #128
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Bro fotoları ufalt kotayı sömürdü @sey_47
    sey_47 bunu beğendi.

  9. #129
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Alıntı vdeger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motordan düşersem ne olur diyen arkadaşlar sözüm size
    motorun her trafı krom olduğu ve çok fazla aksesuarım olduğu için düşersem ne olur diye merak ediyordum. Direksiyon başında uyuklayan bir sürücünün arka çantama çarpması sonucunda merakımı giderdim. Ayağa kalktığımda motor benden 15 metre uzakta yan yatıyordu, bende birşey yoktu ama yardımcı farın birisi montuma takılıydı, oraya nasıl gelmiş anlamadım Önce sürücüye biraz esip gürledim sonra cesaret edip gidip motoru kaldırdım. Koruma demirine bağlı uzun yol ayak koyma demiri yan dönmüş ve motoru korumuş. Gidonun krom yerinde kılcal bir kaç çizik oluşmuş, deri çanta traşlanmış. tek kayıp hella yardımcı farlar yani. Motor gıcır gıcır şükür. Bu arada araç sürücüsüne %100 hatalı olduğunu yazdırıp imzalattım tutanağa ama sigortayla filan uğraşmayacağım sanırım, iki yeni yan far alıp devam edeceğiz
    Hepinize kazasız sürüşler dilerim, ekipmansız binmeyin arkadaşlar, beni onlar kurtardı.
    Geçmiş olsun hocam.
    Size birşey olmaması da çok iyi.
    Motosiklet ufak çizikler ile atlamış olmak da güzel.
    Sevindim adınıza.
    Hazzılhar'ın dediği gibi, fazla aktivite olmadığından burası yukarılara gelmiyor pek. Bizim de dikkatimizi çok çekmiyor. Ama buralardayız yani.
    Hatta beğeni veya alıntı yaparsanız, kesinlikle görürüz, bildirim olarak geldiği için.


    Diğer bir konu, cobraları satışa koymuşsunuz. Biliyorsunuzdur belki de. Ben yine yazayım.
    Daha geçen gün, bende cobra taktım, kuzenin kullanılmış cobralarını ben taktım.
    Tabi bayağı bir dağıttım, nikelaja falan verdim.
    Şunu söylemek isterim, cobraları biraz daha sessiz hale getirebilirsiniz. İçerdeki baffler'a cam elyaf sararak sanıyorum ki daha sessizleşebilir. Tabi stocklar kadar olamaz.
    Söktüğüm anda çektiği fotoları sizle de paylaşayım.
    Parça temiz duruyor, nikelaja verdiğimde söküp, galvaniz yapmışlar. He birşey farketmeyecek ama, olsun güzel olmuş yine.

    Bu içindeki parça.





    Bu arada, verdiğiniz nikelajcı'ya dikkat etmek lazım. Bizim burada işini doğru dürüst yapan yok. Bu işin oluru önce bakır kaplayıp. Sonra nikelaj atmakmış. Bunlar direkt nikelaj attı. Bakır prosesi bünyelerinde olmadığı için. (denizli de de olmayabilir.)
    Velhasılı, kaplamanın altında olduğu için iplemedim, ne kadar kaliteli olduğu önemli değil. Sadece o ağır küfleri gitsin yeter kafasındaydım. Manifolt yerleri falan çok küflüydü. Şimdi temiz güzel duruyor.

    @Hazzılhar abi bu arada da taktım egzostları. Oksijen sensörü deliğini de açtırdım. Bayağı küflüydü, nikelaj da yaptırdım. Güzel oldu egzost. Sesi de bayağı hoş. Rölanti'de sessiz. Taki gaz kolunu kıpırdatana kadar.
    Elcikleri değiştirdim. Pegleride tornacıda işim var, ondan sonra değiştireceğim.

    Şöyle genel bir görüntü olsun.



    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bro fotoları ufalt kotayı sömürdü @sey_47
    Hacı küçülmüyor, malum forum izin vermiyor düzeltmeyi. Direkt yüklediğim için direkt ling veriyor. İmageshack'taki gibi farklı pixellerdeki linkleri yok.
    Az idare ediver. Mobilde girme


    Hepimize kazasız belasız.
    Sevgilerimle.
    kadango ve vdeger bunu beğendiler.

  10. #130
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun hocam.
    Size birşey olmaması da çok iyi.
    Motosiklet ufak çizikler ile atlamış olmak da güzel.
    Sevindim adınıza.
    Hazzılhar'ın dediği gibi, fazla aktivite olmadığından burası yukarılara gelmiyor pek. Bizim de dikkatimizi çok çekmiyor. Ama buralardayız yani.
    Hatta beğeni veya alıntı yaparsanız, kesinlikle görürüz, bildirim olarak geldiği için.


    Diğer bir konu, cobraları satışa koymuşsunuz. Biliyorsunuzdur belki de. Ben yine yazayım.
    Daha geçen gün, bende cobra taktım, kuzenin kullanılmış cobralarını ben taktım.
    Tabi bayağı bir dağıttım, nikelaja falan verdim.
    Şunu söylemek isterim, cobraları biraz daha sessiz hale getirebilirsiniz. İçerdeki baffler'a cam elyaf sararak sanıyorum ki daha sessizleşebilir. Tabi stocklar kadar olamaz.
    Söktüğüm anda çektiği fotoları sizle de paylaşayım.
    Parça temiz duruyor, nikelaja verdiğimde söküp, galvaniz yapmışlar. He birşey farketmeyecek ama, olsun güzel olmuş yine.

    Bu içindeki parça.
    http://i.hizliresim.com/9GlDD9.jpg

    http://i.hizliresim.com/Mk4aa6.jpg
    http://i.hizliresim.com/QQGppA.jpg

    Bu arada, verdiğiniz nikelajcı'ya dikkat etmek lazım. Bizim burada işini doğru dürüst yapan yok. Bu işin oluru önce bakır kaplayıp. Sonra nikelaj atmakmış. Bunlar direkt nikelaj attı. Bakır prosesi bünyelerinde olmadığı için. (denizli de de olmayabilir.)
    Velhasılı, kaplamanın altında olduğu için iplemedim, ne kadar kaliteli olduğu önemli değil. Sadece o ağır küfleri gitsin yeter kafasındaydım. Manifolt yerleri falan çok küflüydü. Şimdi temiz güzel duruyor.

    @Hazzılhar abi bu arada da taktım egzostları. Oksijen sensörü deliğini de açtırdım. Bayağı küflüydü, nikelaj da yaptırdım. Güzel oldu egzost. Sesi de bayağı hoş. Rölanti'de sessiz. Taki gaz kolunu kıpırdatana kadar.
    Elcikleri değiştirdim. Pegleride tornacıda işim var, ondan sonra değiştireceğim.

    Şöyle genel bir görüntü olsun.


    Hacı küçülmüyor, malum forum izin vermiyor düzeltmeyi. Direkt yüklediğim için direkt ling veriyor. İmageshack'taki gibi farklı pixellerdeki linkleri yok.
    Az idare ediver. Mobilde girme


    Hepimize kazasız belasız.
    Sevgilerimle.
    Yakışıklı olmuş, imageshack'i boşver hizliresim akar onda boyut ayarı var
    vdeger bunu beğendi.

  11. #131
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    İbo, tüplerin son siyah kapakları çok şık olmuş. Güle güle kullan egzostları. Peg ne aldın ? Bende Highway Hawk floorboardlar var ama ikisi de artçı içinmiş. Öne taktığımda pegler iki yana doğru aşağı eğik duruyordu. Delikeri de artçı kısmına uyduğundan sürücü bağlantıları deliğe göre büyük kalıyordu. Tornada büyüttüm ama o eğik durmaya çözüm bulamadım ve orijinal peglerle devam etmeye karar verdim. Ayrıca taktıktan sonra artçınınkiler çok tıngırdayıp gürültü ediyordu. Boşluğunu doldurmak için pul ya da burç atayım dedim ama o kadar yer de yoktu. Haliyle onlarda da stoğa dönüş yaptım.

    Görsel de koyayım, pegler şunlar:



    Bu arada sana gönderdiğim videodaki gibi açtın di mi O2 sensör yuvalarını ? FI yakmıyorsa, devam sıkıntı yok. İleride istersen Cobra Fi2000 Injection Map alabilirsin ama biraz tuzluca. Onda M800 yazılımı standart geliyor. Direk tak çalıştır yapıyorsun. Ayarı filan yok, çiçek : )

    Bu arada motoru ilana koydum. C1500T Intruder'a yürüyeceğim satabilirsem. Aha bu da link, belki ilgilenen arkadaşlar olur: https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...3967092/detay/
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  12. #132
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İbo, tüplerin son siyah kapakları çok şık olmuş. Güle güle kullan egzostları. Peg ne aldın ? Bende Highway Hawk floorboardlar var ama ikisi de artçı içinmiş. Öne taktığımda pegler iki yana doğru aşağı eğik duruyordu. Delikeri de artçı kısmına uyduğundan sürücü bağlantıları deliğe göre büyük kalıyordu. Tornada büyüttüm ama o eğik durmaya çözüm bulamadım ve orijinal peglerle devam etmeye karar verdim. Ayrıca taktıktan sonra artçınınkiler çok tıngırdayıp gürültü ediyordu. Boşluğunu doldurmak için pul ya da burç atayım dedim ama o kadar yer de yoktu. Haliyle onlarda da stoğa dönüş yaptım.

    Görsel de koyayım, pegler şunlar:

    http://cdn3.volusion.com/vkqt2.vyjb3...-731-800-2.jpg

    Bu arada sana gönderdiğim videodaki gibi açtın di mi O2 sensör yuvalarını ? FI yakmıyorsa, devam sıkıntı yok. İleride istersen Cobra Fi2000 Injection Map alabilirsin ama biraz tuzluca. Onda M800 yazılımı standart geliyor. Direk tak çalıştır yapıyorsun. Ayarı filan yok, çiçek : )

    Bu arada motoru ilana koydum. C1500T Intruder'a yürüyeceğim satabilirsem. Aha bu da link, belki ilgilenen arkadaşlar olur: https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...3967092/detay/
    Teşekkür ettim abi.
    Pegleri'de kuryakyn aldım. Amerikadan arkadaşım geliyordu, aldım hepsini. O getiriverdi sağolsun.
    Peg'ler normal yine ince peg. Floor board değil abi. Onlar ile hiç sürmedim, o yüzden bir garip geliyor.
    Bir incesi, bir de kalını vardı peg'in kalınını aldım, large olarak geçiyor.
    Ürün şu: https://www.amazon.com/gp/product/B0...?ie=UTF8&psc=1
    O da tam uymadı, tornacıda hallettiricem, delikleri hafif genişletip.
    Umarım tıkırtı yapmaz. Yay'ı falanda bir şekilde kullanmayı düşünüyorum da. Bakalım.
    Dİğer sezona hazırlıyorum abi motosikleti artık. Şu önümdeki 6 aylık süreçte askerlik yolu gözüktü


    O video'dan çok şey öğrendim, söküp takmayı falan. Anahtar numaraları bile birebir. Topladım alet edevatı işyerinden, tık tık tık halloldu.
    O2 sensörünü için, orjinal egzosu'da, cobrayı da kucaklayıp, egzoscuya götürdüm. Anlattım olayı. Yaparız, tornacıyla beraber dedi. Abi cobranın sacı ince olduğu için sensörün dişleri kavrayamayabilir diye somun koyup. somunu egzosa kaynattık. Mükemmel oldu.
    FI ışığı yakmaya tenezzül bile etmedi.
    Egzost uçları dediğin gibi, çok şekil oldu. Büyük risk aldım, emin değildim iyi olacağından ama yapınca çok iyi durdu parlak siyah. Zaten, istesemde nikelaj yapamıyorlardı, malzemesi farklıydı. Belki de o yüzden nikelajı dökülmüştü erkenden. Egsozt'ta kaç yıllık kim bilir.

    Abi hadi inşallah, hayırlısı olsun. Umarım satılır gönlünce kısa zamanda.
    20

  13. #133

    Üyelik
    08 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul- Ankara
    Motosikleti
    Kısmetse intruder M800
    Merhabalar arkadaşlar, siteye yeni üye oldum. Bu topic için üye oldum diyebilrim Öncelikle bende tam bir intruder aşığıyım hatta motor saplantı haline geldi Okulu bitirdim, iki yılda vitesli düşük cc motorlarla trafik ve acemiliğimi attım. İşe girdim para biriktirdim, biraz da kredi, derken artık bende bir intruder sahibi olmak istiyorum. Ancak güç bela 20.000 bine ulaştım. Malum site de bir kaç m800 var ama kazalı diyorlar. tramerde 4500 tl hasar kaydı var diyor. Sizce ankara'da servise götürüp göstermeli miyim? yoksa risk almaya değmez mi? link aşağıda... Bir bakarsanız sevinirim.

    2006- 36.000 km'de
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-sahibinden-intruder-ankara-golbasi-311756886/detay/

    Birde bu var...

    2006-24.500 km'de
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-suzuki-intruder-vz800-m800-348793563/detay/

    Bunlar olmazsa bir vl800 volisia bakıcam ama akıl bunda kalacak :(

    Kazasız belasız sürüşler dilerim.

  14. #134
    vdeger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Intruder C800
    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim arkadaşlar. Cobraları satıp satmama konusunda kararsız kaldım, pazartesi barcelonaya gidiyorum, ordan iki baffler alıp geleceğim bulabilirsem. Birde hellaların teki burada 375 TL, barcelonada çifti 99 dolar, onları da aradan çıkaracağım. MAlum barcelona motorcu cenneti, bir iki site araştırdım 49 euroya kevlar pantolon filan var. Aldıklarımın fotosunu oradan atarım artık

    Selamlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:10 ----------

    Alıntı onno adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar arkadaşlar, siteye yeni üye oldum. Bu topic için üye oldum diyebilrim Öncelikle bende tam bir intruder aşığıyım hatta motor saplantı haline geldi Okulu bitirdim, iki yılda vitesli düşük cc motorlarla trafik ve acemiliğimi attım. İşe girdim para biriktirdim, biraz da kredi, derken artık bende bir intruder sahibi olmak istiyorum. Ancak güç bela 20.000 bine ulaştım. Malum site de bir kaç m800 var ama kazalı diyorlar. tramerde 4500 tl hasar kaydı var diyor. Sizce ankara'da servise götürüp göstermeli miyim? yoksa risk almaya değmez mi? link aşağıda... Bir bakarsanız sevinirim.

    2006- 36.000 km'de
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-sahibinden-intruder-ankara-golbasi-311756886/detay/

    Birde bu var...

    2006-24.500 km'de
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-suzuki-intruder-vz800-m800-348793563/detay/

    Bunlar olmazsa bir vl800 volisia bakıcam ama akıl bunda kalacak :(

    Kazasız belasız sürüşler dilerim.
    Dostum hasar kaydının detayı varsa ona bak, ön far takım halinde 575 dolar diye biliyorum Büyük bir şeyi olmayabilir. Makina konusunda doğru seçimi yapmışsın, ben böyle sorunsuz motor görmedim, Suzukilere boşuna servis batıran demiyorlar

  15. #135
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı onno adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar arkadaşlar, siteye yeni üye oldum. Bu topic için üye oldum diyebilrim Öncelikle bende tam bir intruder aşığıyım hatta motor saplantı haline geldi Okulu bitirdim, iki yılda vitesli düşük cc motorlarla trafik ve acemiliğimi attım. İşe girdim para biriktirdim, biraz da kredi, derken artık bende bir intruder sahibi olmak istiyorum. Ancak güç bela 20.000 bine ulaştım. Malum site de bir kaç m800 var ama kazalı diyorlar. tramerde 4500 tl hasar kaydı var diyor. Sizce ankara'da servise götürüp göstermeli miyim? yoksa risk almaya değmez mi? link aşağıda... Bir bakarsanız sevinirim.

    2006- 36.000 km'de
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-sahibinden-intruder-ankara-golbasi-311756886/detay/

    Birde bu var...

    2006-24.500 km'de
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-suzuki-intruder-vz800-m800-348793563/detay/

    Bunlar olmazsa bir vl800 volisia bakıcam ama akıl bunda kalacak :(

    Kazasız belasız sürüşler dilerim.
    36K 'daki motosikletin ilanı bana nedense güven vermedi. 2 tane saçma açılardan çekilmiş foto ve sıfır bilgi. 24K'dakinde ise değişen parçalar önemli. Şasi ve motor bloğunda hasar yoksa değişen parçalar çok problem değildir. Ancak bu değişim ciddi meblağlar tutabiliyor. Çünkü Suzuki'nin yedek parça fiyatları biraz yüksek. Tabii bazen çakallığına hasarı artırabiliyorlar daha fazla parça değiştirebilmek için. Yine de ekspertiz raporu almanızda fayda var.

    Volusia devri kapanalı çok oldu. Alınmaya değer tek özelliği görüntüsü. Bence o kadar eski motorlara vereceğiniz paralara değmez. C800 'lere de bakmanızda fayda var. Bu arada vdeger 'in dediği gibi, herhangi bir sorun yok bu makinelerde. Periyodik bakım dışında servisle çok işiniz olmayacaktır. Suzuki'de Burgman 200 ve 400 dışında ciddi sorunlar yaratan modeller yok gibi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  16. #136

    Üyelik
    08 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul- Ankara
    Motosikleti
    Kısmetse intruder M800
    Teşekkür ederim yorumlarınız için. 36k'daki motor sahibi ile görüştüm ağır kazalı dedi. Bundan önceki sahibi yapmış vs... belki sağlamdır ama pek de güven vermedi... biraz daha para biriktirip temiz bir tane bulmaya çalışcam. Rüyama giriyor motor...

    Bu arada m800'ün yakıt tüketimi nasıldır?

    Son olarak da 600 cc altı racing ve naked motorlarla yaklaşık 8 bin km yaptım geçiş için sert bir motor olmaz değil mi? trafik bilgim, motor kabiliyetim iyidir. Ancak bu motor kullanımı nasıldır sizce?

  17. #137
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı onno adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim yorumlarınız için. 36k'daki motor sahibi ile görüştüm ağır kazalı dedi. Bundan önceki sahibi yapmış vs... belki sağlamdır ama pek de güven vermedi... biraz daha para biriktirip temiz bir tane bulmaya çalışcam. Rüyama giriyor motor...

    Bu arada m800'ün yakıt tüketimi nasıldır?

    Son olarak da 600 cc altı racing ve naked motorlarla yaklaşık 8 bin km yaptım geçiş için sert bir motor olmaz değil mi? trafik bilgim, motor kabiliyetim iyidir. Ancak bu motor kullanımı nasıldır sizce?
    Karbüratörlüleri bilmemekle beraber, şu an benim kullandığım motor şehir içi 4,8 lt/100 km civarı yakıyor. Şehirler arası ise 4 lt civarına düşüyor. Ortalama 4,5 lt/100 km desek yanlış olmaz sanırım.

    Eşekten inip ata binmiş olursunuz. Çünkü 600 cc altı hiçbir motosiklet doğru dürüst bir yarış motoru performansı sunmaz. Racing veya naked türü motorlardan cruisera geçişte yaşanabilecek sıkıntıları bir konuda açıklamaya çalışmıştım. Aynen kopya ediyorum:

    İlgili konu linki: http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4010825

    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Supersport gibi motosikletlerin kullanımındaki temel amaç sürattir. O sebeple arkadaşlarınızın gitmez, durmaz, dönmez, pahalı, çok yakar, vibrasyonu yüksek gibi yorumları onların ve sizin kullandığınız tarza göre kıyasladığınızda doğrudur. Çünkü 0-100 süresi veya 200'ün üstü süratler bu motosikletin temel kullanım amacını kapsamaz. Rake ve trail açıları gereği supersport kadar yatırmadan hafif kontralarla dönebileceğinizden ötürü "dönmüyor" argümanları da kullandıkları tarza kıyasla doğrudur. "Durmuyor" tabirleri ise belli süratin üzerinde bu kadar ağır bir kütleyi durdurmak gerçekten zor olduğu için o da doğrudur. Vibrasyon bu tarz V şeklinde konumlandırılmış çift silindirli motosikletlerin karakteristik özelliğidir. Elcik ve peglerde kendini hissettirmez. Motorun kalbi atıyormuş gibi bir his verir. Keyif verici bir vibrasyon sözkonusudur. Çok yakması da nispeten doğrudur, çünkü yüksek tork değeri, nispeten verimsiz bir motordan çıkmaktadır. Ancak son yıllardaki enjeksiyonlu cruiserlar ile bu sorun da neredeyse ortadan kalkmıştır. Pahalı yorumu da plastik aksamlı motosikletler yerine daha çok çelik ve demir aksam kullanılmasından, kromaj, nikelaj gibi güzel parlak metal işçiliğinden, mükemmel boya işçiliğinden kaynaklanmaktadır genellikle.

    Diyeceğim o ki farklı bir tarz ile herhangi bir cruiserı kıyasladığınızda alacağınız cevaplar aynıdır ve kısmen doğrudur. Bu tarzdaki motosikletler o sebeple kendi aralarında kıyaslanmalıdır. Çünkü hem sürüş dinamikleri hem de kullanım amacı farklı olan tarzların kıyaslanması mantık çerçevesinde yorumlar çıkarsa dahi neticede kabul görür şekilde doğru değildir aslında.

    Bu motosikletlerde geçiş yaptığınız tarzdan dolayı sizi zorlayabilecek birkaç unsur vardır ancak zamanla kolay alışılan şeylerdir. Bunlardan birincisi ve en önemlisi sürüş dinamikleri. Gidon turu yarış motorlarına göre çok daha fazladır ve motoru çok yatırmadan çizginizi bozmadan dönmeniz sizi şaşırtabilir. Hatta pegleri sürttüğünüz zaman fazla yatırdığınızı fark edebilirsiniz. Ağırlık merkezleri aks mesafesinin ortasında konumlandırıldığından ani gazda tekere gelme gibi bir durum pek söz konusu değildir. Biraz arkayı savurabilir yalnızca. Bunu yapmak da bazen keyifli olabiliyor : ) Frenlemede de genelde arka frenle yavaşlamak, duracağınız zaman kombine yapmak lazım. Yarış motorlarındaki ön freni ağırlıklı kullanma devri, bu tarzda yerini arka freni ağırlıklı kullanma devrine bırakıyor. Buna alışmanız zaman alabilir. Sert ön frenlemede dengesizleşen motosiklet ciddi anlamda sizi yere yapıştırıp şaşırtabilir. Tabii ki bir de oturma pozisyonu konusu var. Yarış motorlarından alışılagelen kaba tabirle domalarak sürme devri tamamen bitiyor. Pegler nispeten önde, kollar daha dik şekilde gidonda, oturuş düz ama bel hafif kambur olacak şekildedir. İdeal oturma pozisyonu olmadığı aşikar ancak uzun yoldaki keyfi size yarış motorlarındaki iki büklüm halinizden süregelen bel ve boyun ağrılarını unutturur. Çok yüksek süratlerde ve özellikle 100'ün üstünde rüzgarı direk göğüslediğiniz için boynunuz sürekli geri gitmesini önlemeye çalıştığınızdan ağrıyabilir ve rüzgarın sizi tokatlaması yorucu olabilir. Bir de motosikletin ağırlığı konusu var. Seyir esnasında size kendini hissettirmeyecektir kesinlikle. Ancak park manevralarında yorucu olabilir. Hele eğimli bir yerden geri geri çıkmaya çalışmanız için sağlam bacak kaslarınız olmalı. Bunun gerçi bir artısı da vardır ki o da yoğun rüzgarlarda daha az savrulmanızdır.

    Tüm bunların haricinde bu motosikletlerde elektronik amortisör, traction control gibi elektronik aksam beklemeyin. Çünkü bunlara ihtiyacınız olacak şekilde sürüş yapmayacağınızdan bu özellikler motosikletlerde yoktur. Az elektronik, çok mekanik. Dolayısıyla arızası daha az -ki genelde elektrik aksamlı olur- ve tamiratı daha kolaydır. Aerodinamik yapı çok düşük faktörlerde olduğundan fazlaca aksesuar ekleyebilirsiniz. İnsanlar bu motorlara ilkel der ancak en çok arıza elektronik aksamı bol araçlarda görülür. Aynı zamanda ayaklar yere tam basacağından ve artçının çok yüksekte oturmayacağından hem sizin hem de artçınız için en güven verici tarz da budur.
    okanius, vdeger ve _chaotic_ bunu beğendiler.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  18. #138
    vdeger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Intruder C800
    HAZZILHAR'ın tespitlerine bayıldım. Naçizane bir iki eklemem olacak.
    Benim c800 ortalama 5 litre yakıyor
    Asla tekere gelmiyor ama 2. viteste gazı ani açınca arka tekeri yanımda görüyorum
    Ağırlık merkezi ortada ve yere yakın, dengesi şaşırtır.
    150'den sonra size yavaşlamanızı rica eder çünkü amacı sürat değildir, efendi çocuktur. Sizi bu anlamda korur. Ama gazı açarsan her viteste uzar, ezdirmez.
    Şehir motorları gibi çok aralara giremez ama yinede otomobile göre 10 kat avantajlıdır. O kadar dar yere girememesi bence güvenlik anlamında avantaj.
    Son olarak kromları arada parlatmayı unutmayın, parlayan şeyler kadınları çeker
    Not: Çok değişik marka otomobilim oldu, birde bundan önceki motorum vardı, 1 kez elime bez almış değilim. Bu herifi haftada bir kez jant tellerine kadar parlatıp temizliyorum. Kız arkadaşım kıskanmaya başladı, aşkımız o derece

    Sevgiler,
    Vedat.
    sey_47 bunu beğendi.

  19. #139

    Üyelik
    08 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul- Ankara
    Motosikleti
    Kısmetse intruder M800
    HAZZILHAR çok güzel bir yazı olmuş, soru işaretlerimi giderdi diyebilirim. Maddi durumu biraz daha zorlayıp alıcam. Taktım kafaya 1-2 hafta içinde belli olacak... Sonra bir kaç sorum daha olacak tabii, çok sağ olun.

  20. #140
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Alıntı onno adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    HAZZILHAR çok güzel bir yazı olmuş, soru işaretlerimi giderdi diyebilirim. Maddi durumu biraz daha zorlayıp alıcam. Taktım kafaya 1-2 hafta içinde belli olacak... Sonra bir kaç sorum daha olacak tabii, çok sağ olun.
    Hadi bakalım, Alırsan, şimdiden hayırlı olsun.
    Soruların olursa yardımcı olmaya çalışabiliriz tabii ki de.
    20


7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler