Merhaba,
benim m800'e yaptığım değişiklikleri paylaşayım. Konu da ölmesin. Muhabbet olsun.
Çin'den sis farı, çakmaklık falan almıştım. Onları monte ettik.
Sis farı cree u5 led aldım. Çok duydum internette fiyatı da uygun olunca aldım. Çifti 28$ (şuan 21 $)
Aldığım Link
Sisfarı açıp kapama için anahtar. 2 $
Anahtar linki
Çakmaklık klasik usb'li su geçirmez. 6 $
Çakmaklık linki
Yorumlarıma gelirsek. ,
Sis farları fiyatına göre çok çok iyi. Su geçirmezlik konusu iyi gibi. Söktük baktık. Yalıtımı mevcut.
3 Modu var. Çakar olarak yanıp sönen, parlak mod ve sönük mod. İnternette çok videosu var bulabilirsiniz.
Aydınlatmaları Yeterli. Aydınlatmadan ziyade, görünürlük için aldım ben bunları. Gündüz veya gece uzaktan gelen birinin beni köy motosikletinin üstünde sanmasın, en azından yüksek hızda olabileceğimi farketsin maksadım.
Sis farının tanesi 15 watt güç çekiyor sanırım. Sis farının içini açıp fotoğraf çektim, paylaşayım. O kadar ışığı tek led sağlıyor. Led'in içinde 3 bacak var. (Ne demek oluyor bilmiyorum. Bizim teknisyen söyledi. Çok bacak olması iyimiş )
Asıl olay mercekte bitiyor tabi. Merceğin bu kadar iyi olması led'i müthiş kılıyor.
İçinden fotoğraf.
Çakmaklık, 2.1 amper en fazla. Kendi üstünde 10 amper sigorta ile geliyor. Yalıtkanlığı görünüşe göre iyi. Takacağınız kablo, su geçirir diye düşünmeyin. Yanında sokete takınca, kablonun etrafı için olan su ceçirmez conta gibi bişey de göndermişler.
Anahtar, fiyatına göre iyi. Beklediğimden iyi çıktı diyebilirim. Gidonda olması çok mutlu etti beni.
Tesisata geçersek eğer.
Tesisat için röleli bağlantılar falan, araştırma yaptım, Olcay avşar abi'nin konularını okudum çok. Faydası oldu.
Kafamda oturtup. Malzemelerimi de hazırlayıp. Başladık. Üstüne yoğunlaşmadan sindire sindire uğraştık.
Kablolarımız vardı zaten.
Ayrı bir sigorta aldım. Taş sigorta olarak geçiyor 5 amperlik. Bunu aküden hemen sonraya koydum.
Bant olarak Tesa'nın iki bandını aldım. Birisi tüylü 7,5 tl diğeri de kumaş ama daha sık dokuma 15 tl. Pahalı olan bant ile tüm tesisatın kablolarını sardık yalıtım amaçlı.
Tesa bantların fotosu.
Üstteki kaliteli olan. Her yerde kullandığımız. Alttakini kullanmadım.
Şimdi ilk olarak; tabi biraz dağıtıyoruz motosikleti.
Kırmızı çizik attığım yerlerden bizim kablolar geçiyor. Yalıtım ile siyah olduğundan pek belli olmuyor.
Kimseyi rahatsız etmeden bu şekilde geçirdik.
Kabloların gidon kısmında ilerleyişi. Oradaki beyaz konektör, çakmaklığın konektörü.
Elektriği aküden alacaktık. Ama sürekli aküye bağlı kalıp, sürekli elektrik olamazdı üstlerinde. Ledi açık unutsak akü durduğu yerde bitecek. Veya çakmaklığı falan. Onun için röle koymaya karar verdim.
Bunun içinde röleyi açıp kapatacak sinyal elektriğini de stop lambasına giden kablodan aldım. (Bu kabloyu deneyerek değil service manual'den öğrendim. Service manual'in çok faydasını gördüm.)
böylelikle Kontak açık olduğunda, çakmaklığa ve sislere elektrik gidecekti. Kontağı kapattığımız anda tüm elektriği kesiyoruz.
Yapılması gerekti kesinlikle. BUnun için bir gün beklettim motosikleti. Röleyi iyice öğrenip anlayıp deneyip uyguladım.
Kırmızı daire içindeki kablolar arkaya giden kablolar. Onlardan 2 si stop tu, oradan aldım, lehimledim, ve yalıttım tekrar.
Hemen altındaki fotoda da, avadanlıktaki bizim tesisatı görüyorsunuz. Ufak bir delik delip arkasından, tüm kabloları içine toplayarak. 2 röle ve tüm klemens bağlantılarını orada yaptık. Biraz orjinalliği bozduk ama daha iyi bir yer olamazdı.
İlgilenenler için elektrik bağlantı şemasını paylaşacağım en alta.
Gidon'daki anahtar ve çakmaklık nasıl oldu derseniz. (Çakmaklığı taşıyabilirim daha sonra. Pek hoş durmadı.)
Şimdi Led'leri hizalama zamanı.
Kısa far ile beraber ledler
Uzun far ile ledler
sadece ledler
Led'in dıştan görünüşü. Led ayaklarının içine şambriyel koydum. Çizmesin hem, hemde iyi tutsun diye. Malum ayaklara biraz kalın geldi bizim koruma demiri.
Korna olarak, Sanayiden aldığım kornayı takayım dedim daha gür.
Tabi daha gür daha çok güç demek. Onun içinde normal kornanın elektrik sistemini kullanamazdım. Aküden çektiğim elektriğe kornayı da bağladım. Araya röle attım. Eski kornadan sinyal elektriğini alıp, yeni ve güçlü kornayı çalıyor.
Beni çok uğraştırdı. Radyatörü sökmeden arkasından kornayı sökmek, almak, tekrar takmak, fena terletti ama. değdi. Bağlantımızı yaptık.
Eski kornamız, normal kendi tesisatında çalıyor. Birde röleye sinyal atarak, yeni kornamızıda tetikliyor.
Eski ve yeni korna beraber nasıl çalıyor derseniz.
Tamam ses daha gür ama, çok iğrenç ve sinir bozucu bir ses çıkıyor. Az idare etsinde, daha snora değiştirirm gerekirse. Ama her türlü farkettiriyor direkt.
Videosu var koyarım sonra, kornanın.
Kornayı da siyaha boyadım. Takacak yer bulamadık. Tee aşağı yağ filtresinin oraya takalım dedik. ama toz toprak rezil olacaktı.
Ararken bulduk.
Güzel bir braket yapıp farın altına koydum. Siyah olduğundan da dikkat çekmiyor.
Göremediniz değilmi. Dikkatli bakın
Gelelim diğer görsel değişikliklere.
Şu daire içindeki braket denilen parça döküm demirden yapılmış. Yer yer küflü duruyordu. Aldığımdan beri gözüme batıyordu.
Sökmeye niyetlendim ama sekmanlı olduğu için vites kolu, sökemedim. Bu güne nasipmiş. Söktüm, 3 kat sprey boya attım. Cillop gibi oldu.
Diğer görsel değişikliğim. Pek görsel değil ama. Motosiklet 10 yıllık olunca, tabi ne badireler atlattı kim bilir. Altına eğilip baktığımda yine gözüme batıyordu bu küfler.
Önce zımpralayıp, sonra da bastım sprey boyayı. Burasıda müthiş oldu. Her zaman görmüyorum ama çok içime sindi be.
Boyadıktan sonra.
Bu da elektrik tesisatının şeması.
Umarım yardımcı olur.
http://i.hizliresim.com/9LPjPr.jpg
Sorularınız olursa cevaplayabilirim. Usta falan değilim ama, elimden geldiğince.
Buradan asıl işi yapan Me vlüt ustama, ve Se rkan ustama çok teşekkür ediyorum.
Olcay Avşar'a da teşekkür ediyorum konuları için.
Tabii Hazıllhar başkana da, bu konuya katkılarından dolayı.
Teşekkürler.
Büyük fotoğraflar için kusura bakmayın. Büyütüp detaya bakarsınız diye küçültmedim.
Anahtar kelimeler: m800, sis farı, motosiklete sisfarı, cree u5, motosiklete korna, korna montajı, motosiklete çakmaklık montajı, çakmaklık, intruder, c800, boulevard m50 fog light, c50, korna röle, motosiklet röle.