Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

Suzuki VZ 800 / 1400 / 1500 Intruder Kullanıcıları Bilgi Paylaşımı

    REKLAM ALANI
  1. #101

    Üyelik
    28 Nisan 2014
    herkeze merhaba arkadaşlar suzuki vz 800 marauderim ile buraya yeni katıldım arkadaşlar bir sorunum var yardımcı olmanızı temenni ediyorum motorumun tüm bakımları yapılmasına rağmen normal hızda 80 90 km ile giderken yavaşlamam gerektiği zaman ışık vs debriyajı sıktığımda motor gaz kesiyor ve stop ediyor sonra kapatıp açıyorum çalışmaya devam ediyor kaza riskim epey fazla. korkmuyor değilim neden oluyor bana mantıklı bi açıklama getiren olursa çok sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102

    Üyelik
    03 Haziran 2014
    Şehir
    ığdır
    Motosikleti
    suzuki vs 800
    selam arkadaşlar yeni aldığım motor ile görüş ve tecrübelerinizden faydalanmak amacıyla aranıza katıldım yeni aldığım suzukinin debriyajı hidrolik olduğundan tam ayırmıyor bu konuda ne yapabilirim bilgisi olan yardımcı olabilir mi bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim

  3. #103
    serkanksk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2014
    Şehir
    karşıyaka - foça
    Motosikleti
    c800 intruder-honda nc750x
    İzmir/karşıyakadan selamlar m800 kullanıcısıyım.İzmirde herhangi bir etkinlik olur da haber verirseniz aranızda bulunmak isterim..

  4. #104
    Miy33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2015
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Suzuki Volusia 800
    Merhabalar arkadaşlar. Konuyu hortlatmak istedim
    Bende yakın zamanda volusia 800 sahibi oldum. Bu modeli kullanan arkadaşların tecrübelerinden yararlanmak, yeni başlayacaklara görüşlerimi bildirmek isterim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:27 ----------

    Alıntı windsofjuly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkeze merhaba arkadaşlar suzuki vz 800 marauderim ile buraya yeni katıldım arkadaşlar bir sorunum var yardımcı olmanızı temenni ediyorum motorumun tüm bakımları yapılmasına rağmen normal hızda 80 90 km ile giderken yavaşlamam gerektiği zaman ışık vs debriyajı sıktığımda motor gaz kesiyor ve stop ediyor sonra kapatıp açıyorum çalışmaya devam ediyor kaza riskim epey fazla. korkmuyor değilim neden oluyor bana mantıklı bi açıklama getiren olursa çok sevinirim
    Benzer sorunu bende yaşıyorum. Çözüm olarak manifold'da bir sıkıntı var dediler (Muhtemelen iri ya da ufak bir delik) ben en yakın zamanda baktıracağım deneyimlerimi aktarırım.
    Dört teker bedeni, iki teker ruhu

  5. #105
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Selamlar,

    Henüz 632 km'de 2011 model 2013 trafiğe çıkışlı mavi renk M800 Intruder ile ben de aranıza katıldım. Alet çok yatmış ve hala rodajda olduğundan kitapçığa uygun gidiyorum şimdilik. İlk 800 km 1/2 gazı aşmadan gidiyorum. Gerçi 720 km oldu bile. 800-1600 arası da 3/4 gazı aşmadan devam edeceğim.

    Sormak istediğim 2 şey var;

    1. Kronik demeyelim ama çok sık karşılaşılan problemleri nelerdir ?
    2. Orijinal aksesuarların bir listesini aradım ama yabancı sitelerdekinin dışında bir şey bulamadım. Kızıltoprak Suzuki'ye çok yakınım, yarın vaktim olursa aksesuar kitapçığı var mı onu sormaya ve Suzuki distribütörlüğü değişimi hakkında bilgi almaya gideceğim. Sizlerin elinde var mıdır bir aksesuar listesi ve liste fiyatları ?

    Ayrıca buraları biraz canlandırmak gerek : )
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  6. #106
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Bu başlıktan bilgi almak adına takip eden arkadaşlar için birkaç şey yazmak istiyorum. Hatırlarsanız geçtiğimiz haftalarda 2011 model yenilenmiş kasasıyla bir Suzuki VZ800 Intruder M800 sahibi oldum. Aldığımda 632 km'deydi : ) Aradan biraz zaman geçti ve şu an 1200 km'de. Geçmişteki tecrübelerime dayanarak gözlemlediğim artı ve eksilerini paylaşmak istiyorum:

    Önce artılar;
    1. Şaft tahrikli bir aktarmaya sahip olması sebebiyle inanılmaz yumuşak bir sürüşe ve şıkır şıkır bir şanzımana sahip. Tamamen kullanıcı dostu olduğu söylenebilir yorucu olmaması sebebiyle.
    2. Önde 130/90-16 arka 180/70-15 gibi ciddi lastik ebatları sayesinde viraj ve düz yoldaki tutunma müthiş.
    3. 15,5 litrelik yakıt deposunu ilk tamamen doldurduğumda 13,2 litre benzin aldı. O süreçte yaptığım yol tamamen şehiriçi olmak üzere 274 kilometre idi. 100x13,2/274 hesabıyla 100 kilometrede yaklaşık 4,8 lt yakıt sarfiyatına ulaştım. 805 cm³'lük, 50 beygirlik bir blok için bana makul gözüktü. Tahmini olarak 1 tam depo ile 300 km civarı menzili olur. Enjeksiyonlu olmasının da bunda etkisi vardır diye düşünüyorum.
    4. Şekli, şemali mükemmel. Bir bakan bir daha bakıyor. Sağında solunda marka yazmadığı için depoya odaklanıyorlar, benim baktığımı görünce de hemen kafayı çeviriyorlar. Yani kendine baktırıyor bu alet. Hele de krom parçaları parlatınca tam bir görsel şölen. Ayrıca bu kasa meşhur sport-cruiser VZR1800'ün, diğer adıyla M1800R'nin ufak kardeşi gibi ki o motosikletin tasarımı bence çok büyük bir başarıdır. Yakışıklı alet yani. Özellikle de ön far karenajı ile çok vahşi duruyor.
    5. Viraja uygun sürat ve açı ile girdiğinizde ve gazı tatlı tatlı açarak virajı tamamladığınızda o müthiş dönüş hissiyatı sizi çok şaşırtacak. Kalın yanaklı lastikler ile virajda da apayrı bir güven veriyor.
    6. Göstergeler ve bunların konumlandırılması mükemmel. Herşeyi fazlasıyla görebiliyorsunuz. Tripmetreler, yağ basıncı ikazı, hararet ikazı, boş, uzunlar, sinyaller, dörtlüler, uzun huzmeli far ve yakıt ikaz lambası. Gereksiz olan hiçbir şey yok ve seyir esnasında kolay gözlemlenebilir durumda.
    7. Gaz tepkisi naif ama siz kolu çevirdikçe naz yapmıyor. Rodajda olduğu için çok zorlamadım ama 1-2 defaya mahsus ibreyi 170'in üzerine çıkarabildim. Yani gidiyor alet. Bayağı gidiyor öyle böyle değil. İvmelenmesi ve ilk kalkıştaki seriliği bir cruiser için çok başarılı.
    8. Çok geniş artçı ve sürücü selesi. İri arkadaşlar için bence bu büyük bir artıdır. Zaten motosiklet genel olarak aynı segmentteki muadillerinden çok daha iri. Ayı gibi duruyor onların yanında.
    9. Alet takımı çantası için "ulen giderken sarsılıp da tıngırdamasın" diye düşünülmüş lastikli sabitleme gibi, debriyaja basmadan çalıştıramama gibi güvenlik öncelikli ince detaylar Suzuki farkını biraz daha ortaya çıkartıyor.
    10. İşçilik ve malzeme kalitesi. Japonlarda herhalde Suzuki ve Kawasaki'nin eline kimse bu alanda su dökemez. Zaten çok derli toplu açıkta bir yanı kalmayan bir motosiklet.

    E bu güzelliğin hiç mi eksi yanı yok canım diye soracak olursanız var derim elbette:

    1. Her Suzuki için geçerli olan "bana duran bir Suzuki gösterin, dişimi kırayım" ifadesi bu modelde de hükmünü koruyor. Frenaj kesinlikle katlanılabilir durumda değil. Yahu zaten bu arkadaşın eski kasalarında önde çift disk vardı ve ona rağmen duramıyordu. Niye bunu tek diske düşürüp bir de utanmadan arkaya kampana fren koyuyorsunuz anlamıyorum. O dandik çift pistonlu Tokico kaliperler 269 kg'lık bu yaratığı durduramıyor işte. Bu konu için mutlaka bir upgrade yoluna gideceğim. Brembo ve Nissin kaliperler için kafa patlatıyorum şu sıra bu alete nasıl uydururuz diye. Muhtemelen yaza doğru frenleme ile ilgili bir gelişme açıklarım.
    2. Devir saati yok. Evet yok. Gerek var mı ? Bilemem. Ama ben şahsen devirdeki değişimi görmek isterim sürerken. Bununla ilgili bir upgrade yapmayacağım bu hali iyi.
    3. Sert seleler. Şehiriçi hiç durmadan 100 km üzeri yol yaptım ve rahatsızlık duymadım. Ama üzerinde daha fazla oturulmayacağına kanaat getirdim. Uzun yola gidersem eğer 150 km'de bir mola vermek şart gibi. Onun yerine sürücü ve artçı selelerine jel takviye yaptırmayı düşünüyorum.
    4. Orijinal Suzuki aksesuarlarını bulmak mümkün değil. Öyle ki koruma demiri, sissy barı ve portbagajı mecbur Highway Hawk'tan alıyorsun. Neyse ki Japon cruiser'lar için Highway Hawk, Küryakyn, Vance & Hines, Cobra gibi markalar inanılmaz aksesuar getiriyor. Hepsi de bire bir uyumlu. Ama neden orijinalliğini yitirsin isteyelim ?
    5. Artçı peg'lerini bilemiyorum ama sürücü peg'leri oldukça rahatsız. Ayağınızın tabanını tam basmak için yer arıyorsunuz ister istemez. Bunun için de floorboard yani palet ayaklık takmak şart gibi.
    6. Elde kalan yakıt deposu kapağı. Söktüğünüzde nereye koysanız olmuyor. Öyle elde kalıyor.
    7. Ön far aydınlatması. Yetersiz ve açısının yanlış olduğu kanaatindeyim. Güvenlik açısından buna da bir ayar çekmek gerekiyor.
    8. Sert süspansiyonlar. Özellikle de arka süspansiyon. Çok sert. Kitapçıkta ayarlanabileceği yazıyor ama nerden nasıl ulaşıp ayarlasam bilemedim.
    9. Berbat traktörümsü ses. Evet stok egzostlarla bu ses çok yetersiz. Çözümü yine Cobra ve Vance & Hines'ta aramak gerekiyor.
    10. Aynalar. Kör nokta çok ve görüş açıları yetersiz. Belki değiştiririm. Henüz karar vermedim.
    11. Standart IRC lastiklerle geliyor. İlk masrafınız Michelin Commander II lastiklere olsun kesinlikle.

    Sonuç olarak bu motosiklet alınır mı ? Güzel malzeme, ufak tefek ama kullanıcıyı mutlu edecek ince düşünülmüş detaylar, müthiş sürüş keyfi ile kesinlikle alınır. Hele ki sport-cruiser stilini beğeniyorsanız. Şahsen bizzat hepsini sürdüğümden Dragstar, Shadow ve Vulcan'ları sürüş kalitesi ve keyfi ile sağlam tokatlıyor diyebilirim. Hatta dedim bile. Bunu kabul etmek lazım.

    Yok ben spor modelini beğenmedim derseniz de aynı bloğa ve özelliklere sahip klasik kasası olan C800'ü öneririm. Onun da gidonu tam turda elinizi depoyla gidon arasında sıkıştırıyor gerçi. Evet, illa ki bir şeyi beğenmemeliyim : )

    Ben M800 aldım, çok memnunum. Ama bahsettiğim eksikleri giderebilirsem daha da memnun olacağım. Zaman içerisinde bilgilendirme yaparım tekrar.
    roccoatilla ve _chaotic_ bunu beğendiler.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  7. #107
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Şu anda sol amortisör keçesi patladı. Yağın da neredeyse tamamı aktı. Kızıltoprak - Mototaş'tan amortisör keçelerinin siparişini verdim. Keçeler gelmiş. Çifti 70 TL. Evet biraz yüksek bir fiyat. Şimdi komik olan şey ise amortisör yağ keçesi değişimi ve yağ dolumu için istenen ücret. Tek amortisör için 150 TL dediler! Biliyorsunuz ki amortisörlerde balans kaybı olmaması için biri patlasa bile ikisinin birden değişmesi lazım. Dolayısıyla 300 TL işçilik + 70 TL yağ keçeleri + yağ ücreti ile yaklaşık 400 TL civarı bir maliyet çıkacak. Amortisörler upside down olmasaydı kendim yapardım. Ancak bunun için ciddi bir ekipman ve yer lazım. Benzer bir sorunu yaşayanlar varsa bilgilendirme yapmak istedim.

    Ayrıca toz keçeleri varmış onları sonra farkettim. Onları da değiştirmem gerekir mi bilemedim. Biliyorum burası çok aktif değil ama belki bir gören olur diye sormak istedim.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  8. #108
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Bu sene Suzuki ürün gamına C1500T'yi ekledi. Standart aksesuar olarak rüzgar camı, hardcase yan çantalar ve sürücü floorboard'lar var. Görseller:











    E-broşür linki: http://motosiklet.suzuki.com.tr/pdf/...1500BT_foy.pdf

    Kaynak: http://motosiklet.suzuki.com.tr/mode...er-c1500t.aspx

    Yine de Suzuki'nin diğer Japonlara farkla S40 (S650) ve M50 (M800) Intruder modellerini de getirip Türkiyedeki büyük bir açığı kapamasını beklerdim. Ama buna da şükür diyelim şimdilik.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  9. #109
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Dün motosikletimde biraz değişikliğe gittim. Bu motosikletten önce komple kafa karenajlı bir motosiklet kullandığımdan rüzgar nedir unutmuşum. Bu motosikletin de tipini gerçekten bozmadan özellikle rüzgardan en çok etkilenen bölüm olan ellerimi korumaya almak istedim. Kışlık sanıp da aldığım REV'IT! Summit H2O model eldivenlerimde de en çok parmak uçlarım üşüyordu.

    Biraz şekli şemali düzgün bir elcik koruma araştırayım dedim ve sonuç olarak ACERBIS X-TARMAC modelinde karar kıldım. Hem karbon kaplama görüntüsü ile, hem ekstra rüzgar spoilerı ile, hem de özellikle gece çok güzel gözüken mavi led ışıkları ile ilgimi çekti. Enduro market gibi muhteşem bir cennet var şu memlekette. Hemen soluğu orada aldım ve sol gidon topuzunu söküp bir tanesini denemek istediğimi söyledim. Fakat sıkıntı şuydu ki iç çapı 13-19 mm arası olan gidonlar için uygundu bu korumalar. Bizim gidon ise dıştan 25 mm (1-inch), içten 20 mm. O 1 mm'lik farkı montaj için kullandığım parçanın etrafına kauçuk bahçe hortumu geçirerek kapattım ve enduromarketin servisindeki Erdal Bey'in temiz elektrik işçiliğinden faydalanıp lambalarını da parklara bağlattım. Motorun o güzel façasını bozmadan rüzgara karşı güzel ve şık bir önlem aldığımı düşünüyorum. Işıkların mavisini de motorun boyası ile uyumlu olacağını sanmıştım ama biraz daha açık renk kaldılar. Yine de hoş göründüğü kanaatindeyim.

    Fotoğrafsız bırakmayalım buraları, sonuç aşağıdaki gibi oldu (Telefon dolayısıyla kalite biraz dandik):



    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  10. #110
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Forumdaki bütün muhabbet "yeni mesajlar" bölümünde dönüyor gibi geliyor bana da bazen.

    Motosiklet - markası/modelleri başlıklarına tek-tük mesaj yazılıyor (Özellikle sizinki ya da benimki gibi bir motorunuz varsa, ortalık çöl gibi maşallah

    Bu arada elcik korumanız şık ve motorunuzla uyumlu olmuş, iyi günlerde kullanmanız dileği ile.

    Saygılarımla.

  11. #111
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı vader adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumdaki bütün muhabbet "yeni mesajlar" bölümünde dönüyor gibi geliyor bana da bazen.

    Motosiklet - markası/modelleri başlıklarına tek-tük mesaj yazılıyor (Özellikle sizinki ya da benimki gibi bir motorunuz varsa, ortalık çöl gibi maşallah

    Bu arada elcik korumanız şık ve motorunuzla uyumlu olmuş, iyi günlerde kullanmanız dileği ile.

    Saygılarımla.
    Sevgili kardeşim maalesef motosiklet denince insanımızın aklına sürat manyağı olan plastik aksamlı motosikletler geldiğinden, üretici ve tedarikçiler de pazarın bu kısmına yönelmiş durumda. Onlar için önemli olan satış adetleri. E bunu da cruiser ile yakalayamayınca tüm dünyada satılan modelleri distribütörler de ülkeye "satış oranı az" diye getirmemeye başladı. Halbuki millet fıldır fıldır 250-1000 cc arası Japon cruiser arıyor. Ha, bu saatten sonra getirirlerse fiyatlar 30.000'leri aşacağından getirmeleriyle satış rakamlarının değişmeyeceğini fark edip yine ürün gamından çıkaracaklar.

    Biz cruiser sahipleri de 2. ele tamah etmek zorunda kalıp böyle kendimiz çalıp kendimiz oynuyoruz. Ama olur da bir okuyan olur veya bu motosikleti merak edip araştıran olur diye ben sahibi olduğum motosiklet için yazılarıma devam edeceğim. GV250 sahibiyken de pek çok kişiye yardımcı olmaya çalışıyordum.

    Elcik koruma ile ilgili yorumunuz için de teşekkürler. Yeni floorboard'lar, fren pedal cover'ı ve heybe demirleri de ha geldi ha gelecek. Üşenmez de vakit bulursam haftasonu da onların montajını yapıp yine burada paylaşacağım. Ben de sizin VN800'de yaptığınız değişiklikleri okuyorum. Tebrik ederim gerçekten. Shadow 600'ü sattınız sanırım ?

    Görüşmek üzere.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  12. #112
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim maalesef motosiklet denince insanımızın aklına sürat manyağı olan plastik aksamlı motosikletler geldiğinden, üretici ve tedarikçiler de pazarın bu kısmına yönelmiş durumda. Onlar için önemli olan satış adetleri. E bunu da cruiser ile yakalayamayınca tüm dünyada satılan modelleri distribütörler de ülkeye "satış oranı az" diye getirmemeye başladı. Halbuki millet fıldır fıldır 250-1000 cc arası Japon cruiser arıyor. Ha, bu saatten sonra getirirlerse fiyatlar 30.000'leri aşacağından getirmeleriyle satış rakamlarının değişmeyeceğini fark edip yine ürün gamından çıkaracaklar.

    Biz cruiser sahipleri de 2. ele tamah etmek zorunda kalıp böyle kendimiz çalıp kendimiz oynuyoruz. Ama olur da bir okuyan olur veya bu motosikleti merak edip araştıran olur diye ben sahibi olduğum motosiklet için yazılarıma devam edeceğim. GV250 sahibiyken de pek çok kişiye yardımcı olmaya çalışıyordum.

    Elcik koruma ile ilgili yorumunuz için de teşekkürler. Yeni floorboard'lar, fren pedal cover'ı ve heybe demirleri de ha geldi ha gelecek. Üşenmez de vakit bulursam haftasonu da onların montajını yapıp yine burada paylaşacağım. Ben de sizin VN800'de yaptığınız değişiklikleri okuyorum. Tebrik ederim gerçekten. Shadow 600'ü sattınız sanırım ?

    Görüşmek üzere.
    Söylediklerinize katılmamak elde değil.

    Bunların sonucu olarak da piyasada hala 20 küsur senelik Viragolar, En 500'ler satılıyor....

    Motorum için yaptığınız yorum için çok teşekkürler, ben de sizin ayrıntılı yorumlarınızı beğenerek okuyorum.

    Shadow'u Ocak ayında sattım, yine de 600 modeli ile ilgili bilgi isteyen olursa, bildiğim kadarı ile yardımcı olmaya çalışıyorum.

    Saygılarımla.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  13. #113
    egemen1800bz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2016
    Şehir
    ödemiş
    Motosikleti
    Suzuki Intruder 1800bz
    Selamlar. Benim bir iki sorum olacak. Yakın zamanda yeni 1800bz aldım şu an rodajdayım. Egzoz'dan hiç memnun değilim ısıyı komple tutuyor. Eski motorumda da (kawasaki vn 900 custom)aynı sıkıntı vardı. Egzozu vance hines ile değiştirdim ısı probleminden büyük ölçüde kurtuldum. Buna da egzoz almak istiyorum aklımda hardkrome var. http://www.hardkrome.com/motorcycle-exhaust.php?hkID=141 brn motordan tedarik edebiliyorum. Başka alternatifi olan varsa dinlemek isterim.
    Birde yeni egzoz rodajdan önce takılmalı mı? Bazıları '' tak egzozu motor ona göre rodaj olsun'' diyor, bazıları ''kesinlikle rodaj sonu'' diyor. Yardımcı olursanız sevinirim.

  14. #114
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı egemen1800bz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar. Benim bir iki sorum olacak. Yakın zamanda yeni 1800bz aldım şu an rodajdayım. Egzoz'dan hiç memnun değilim ısıyı komple tutuyor. Eski motorumda da (kawasaki vn 900 custom)aynı sıkıntı vardı. Egzozu vance hines ile değiştirdim ısı probleminden büyük ölçüde kurtuldum. Buna da egzoz almak istiyorum aklımda hardkrome var. http://www.hardkrome.com/motorcycle-exhaust.php?hkID=141 brn motordan tedarik edebiliyorum. Başka alternatifi olan varsa dinlemek isterim.
    Birde yeni egzoz rodajdan önce takılmalı mı? Bazıları '' tak egzozu motor ona göre rodaj olsun'' diyor, bazıları ''kesinlikle rodaj sonu'' diyor. Yardımcı olursanız sevinirim.
    Hayırlı olsun. Hardkrome'un hiçbir ürünü hakkında fikrim yok ama bu makineden güzel ses almak için en iyi alternatifler Cobra ve Vance & Hines. Amerika sitelerinde Boulevard M109R, Avrupa sitelerinde Intruder M1800R olarak aratabilirsiniz.

    Aslında iki öneri de hem doğru hem yanlış. Şöyle ki rodaj dediğimiz olay en nihayetinde blok içerisinde sürtünen metal parçaların birbirine alışmasıdır. Yani yanmış bir yakıtın tahliyesi rodajı direkt olarak etkilemez. Zaten egzostu değiştirip beyindeki hava yakıt karışım oranlarına müdahale edecekseniz ha rodajdan önce değiştirmişsiniz, ha rodajdan sonra çok da fark eden unsurlar değildir. Bu konuyla ilgili bir görüş belirtmek gerekirse bence doğru düzgün rodajınızı tamamladıktan egzostu değiştirin. Siz de bu süreç içerisinde motorun tepkilerine alışırsınız.

    Ancak egzosttan önce ilk yapılması gerekenler bir koruma demiri almak ve lastikleri değiştirmek. Motosikletiniz hayırlı olsun.
    egemen1800bz bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  15. #115
    vdeger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Intruder C800
    Arkadaşlar merhaba,

    2007 C800 üzerinde Cobra Streetrod Slashdown egzoz var, sesi harika ama siteden çıkarken tüm komşuları uyandırma sıkıntısı var Bu egzozlarda ses ayarı yapılabiliyor mu? Orijinalini geri taktırsam tatmin eder mi? Motoru bu halde aldığım için orijinalinin sesini bilemiyorum. Aynı sorunu yaşamış olan arkadaşlar bilgi verebilirse memnun olurum.

    Selamlar.

  16. #116
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Alıntı vdeger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,

    2007 C800 üzerinde Cobra Streetrod Slashdown egzoz var, sesi harika ama siteden çıkarken tüm komşuları uyandırma sıkıntısı var Bu egzozlarda ses ayarı yapılabiliyor mu? Orijinalini geri taktırsam tatmin eder mi? Motoru bu halde aldığım için orijinalinin sesini bilemiyorum. Aynı sorunu yaşamış olan arkadaşlar bilgi verebilirse memnun olurum.

    Selamlar.
    Merhaba, bizde iki m800 var, bende ve kuzende.
    Kuzenin cobra egzos var, benim motosiklette stok.
    Sesler bambaska.
    Cobra da aragaz bile bir harika.
    Ses ayari var mi bilmiyorum ama stocka dondugunuzde eminim, cobrayi ozleyebilirsiniz.
    Istersen 1 haftaya bir video ceker atarim. Daha iyi anlarsin. Pekde anlasilmaz mikrofondan falan ama fikir verir belki de.

  17. #117
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı vdeger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,

    2007 C800 üzerinde Cobra Streetrod Slashdown egzoz var, sesi harika ama siteden çıkarken tüm komşuları uyandırma sıkıntısı var Bu egzozlarda ses ayarı yapılabiliyor mu? Orijinalini geri taktırsam tatmin eder mi? Motoru bu halde aldığım için orijinalinin sesini bilemiyorum. Aynı sorunu yaşamış olan arkadaşlar bilgi verebilirse memnun olurum.

    Selamlar.
    Selam dostum. Ben de Cobra Streetrod Slashdown kullanıyorum. Ses mükemmel. En kısa zamanda motorda yaptığım değişiklikleri de burada yayınlayacağım.

    Bu ses meselesinin çevreyi üzmemesi için 2 adet baffler alıyorsun ve iş tamam oluyor. Streetrod tüpleri için uygun baffler'lar şunlar: http://www.cruisercustomizing.com/co...h/part/BLV9018

    Sesin tokluğunu değiştirmeden gürültüsünü bir nebze azaltıyor. Hayırlı olsun şimdiden. Bu arada ben de egzostu buradan sipariş verdim. Gümrük vergisi, damga vergisi ve kargo dahil Türkiye fiyatının yarısına geldi. Bilgin olsun.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  18. #118
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Selamlar bütün Intruder kullanıcıları. Epeydir aklımda olan ama üşengeçlikten bir türlü yazamadığım bir konuyla ilgili kullanıcı ve kullanıcı adaylarını bilgilendirmek isterim: Motosikletimin üzerindeki aksesuarlar. Benzer aksesuarları almak konusunda fikir arayan arkadaşlara da yardımı dokunacağını düşünüyorum. Cruiser Customizing sitesinden alışveriş yapma yöntemleri hakkında da isteyen olursa mümkün olduğunca yardımcı olmaya çalışırım.

    Öncelikle motosikletim hakkında biraz bilgi verip, stok halinden farklı olarak neler var motosiklet üzerinde onu anlatayım:

    Motorum 2011 üretimli ve 2013 trafiğe çıkışlı Suzuki VZ800 Intruder M800. 805 cm³'lük orta seviye bir cruiser. Yenilenen kasasıyla ağır abi M1800R'a benzetilmeye çalışılmış ve aslen muscle-cruiser görünüşüne sahip 53 beygirlik bir motosiklet. 2. el olarak çok temiz kondisyondayken ve 672 km'de iken tekstil ile uğraşan bir iş adamından 2015 Kasım'da satın aldım ve şu an 4473 km'de. Elbete bir araç sahibi olarak ben de kişisel değişiklikler yaptım ve görselleriyle birlikte bu ürünleri satın aldığım Amerika sitesinin linkleriyle paylaşacağım. Bunları satın alırken dikkat emek gereken bir şey var ki bu motorun 2010 öncesi ve sonrası farklı makyaja sahip olması dolayısıyla her parça uygun olamayabiliyor. O sebeple fitment details kısmından uygunuluğun teyidini almak oldukça kullanışlı. Stok halinden farklı olarak üzerindeki değişiklik ve aksesuarlar:

    1. Öncelikle 1000 bakımı ile birlikte yağ (Motul 5100 10w40), yağ filtresi ve bujileri (NGK DPR7EA-bakır) değiştirdim.

    2. Highway Hawk HH-593-014 motor koruma demiri mevcut. Bu koruma demirini satın alma sebebim Suzuki'nin orijinal koruma demirinin pegleri koruyamayacak şekilde olması motosikletin görüntüsünü bozması. Elbette fiyat olarak da bu aldığım ile arasında ciddi bir fark var. Koruma Demiri için Link: http://www.cruisercustomizing.com/hi...93-014#Fitment

    3. Highway Hawk HH-523-1040 Sissy Bar. Yine Suzukinin orijinal sissy barının hem fiyatta hem de görüntüde kötü olması sebebiyle tercihim bundan yana oldu. Sissy Bar için link: http://www.cruisercustomizing.com/hi...rt/HH-523-1040

    4. Highway Hawk HH-525-002 Luggage Rack (Portbagaj). Bu parça yokken uzun yolculuklar çileli olabiliyor ki bagaj lastiği için farklı açıdaki boşlukları ile çok büyük kolaylık sağlıyor. Üzerinde de 5 kg.'dan fazla yük koymayın diye bir uyarı var. Portbagaj için link: http://www.cruisercustomizing.com/hi...art/HH-525-002

    5. Highway Hawk HH-663-033 Heybe Demiri. Bu parça yan çanta veya heybe kullananlar için tartışmasız çok büyük önem taşımaktadır. Bunun temel sebebi aldığınız heybenin seyir esnasında rüzgarın etkisiyle çamurluğun altına girip kazaya neden olabilme ihtimalini veya çantanın, lastiğin, arka frenin, çamurluğun vs. hasar görmesi ihtimalini epeyce düşürmesi. Yalnız bunu alırken dikkat edin. Ben ilk feyizoğlundan sipariş verdim ve bana 662'li kodda olanını gönderdiler. Meğer o 2010 öncesi üretimler için uygunmuş. Haliyle 3 cm fark olduğu için iade ettim. Aslında büktürmek aklımdan geçti ama Magnezyum ağırlıklı alaşım dolaısıyla çok esnek olmayan Highway Hawk ürünlerine bir de kırarak zarar vermekten çekindim. Siz de ürün kodlarına çok dikkat edin alırken. Heybe Demiri için link: http://www.cruisercustomizing.com/hi...art/HH-663-033

    6. Acerbis X-Tarmac mavi led ışıklı Elcik Korumalar. Özellikle kışın da kullanmam dolayısıyla ve motosikleti kışın satın almış olmam sebebiyle rüzgarın etkisi tartışmasız olarak berbat idi. Ancak rüzgar siperliği çok çirkin duruyordu; adeta alien kafası gibi oluyordu motosiklet. Zaten üşüyen kışlık eldiven takmama rağmen genelde ellerim idi. O sebeple motorun şık görüntüsünü bozmayıp da aksine ona katkı sağlayacak bir çift elcik koruma almaya karar verdim ve aynı zamanda led ışıkları motorun rengine uyar diye düşünerek bunları aldım. Gerçi ışığın rengi biraz daha açık kaldı depo rengine göre ama kötü görünmüyor kesinlikle. Enduro Market'e de ilgi ve alakasından dolay çok teşekkür ediyorum. Kesinlikle alışveriş yapana "insan" gibi davran nadir yerlerden biri. Elcik Koruma için link: http://www.enduromarket.com/urun/ace...aspx?CatId=162

    7. Highway Hawk HH73-006 Fren Pedalı Kaplaması. İnanın en lüzumlu aksesuarlardan biri. Çünkü motorun stok fren pedalı tamamen metal ve basılan yüzeyi tırtıklı. Ancak ayakkabınızın altı ıslak, çamurlu, vs olduğundan ayağınız pedaldan kayabiliyor. Bu sebeple bu şık görünüşlü pedal kaplamasını tercih ettim. Üzerindeki sert kauçuk parçalarla ayağın kaymasını neredeyse sıfıra indirgiyor. Üstelik montajı çok basit ve direk fren pedalının üstüne geçiriyorsunuz. İki tane gergi vidası var, onları sıktınız mı tamam. 30 sn kadar sürüyor yani montajı : ) Fren Pedalı Kaplaması için link: http://www.cruisercustomizing.com/hi...part/HH-73-006

    8. Cobra Streetrod Slashdown Full System Egzost. Motorun kesinlikle en can alıcı noktası. Hem tahliye sistemini rahatlatıyor, hem de müthiş bir ses veriyor. Ancak ceza yemek oldukça olası. Çünkü rölantide bile ciddi anlamda müthiş tok ve gür ses veriyor. Açıkçası Vance & Hines ve Cobra arasında gidip geldim ama 1 aylık araştırmalarım sonucu yurtdışındaki insanların Suzuki'de en iyi sonucu Cobra'dan aldıklarına şahit oldum. Şu an yaptığım tercihten ötürü de çok memnunum. Ancak bafflerlarını alıp almama konusunda çok kararsızım. Sanırım ceza yediğimde almaya karar vereceğim : ) Egzost için link: http://www.cruisercustomizing.com/co...4/part/BLV3918

    Bu kadar laf yeter. Biraz da aksesuarları fotoğrafla tanıtalım:

    Egzostun Görüntüsü



    Fren Pedalı Kaplaması



    Heybe Demiri



    Genel Görünüş - Sağ



    Genel Görünüş - Arka



    Genel Görünüş - Sol



    Genel Görünüş - Ön

    roccoatilla bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  19. #119
    vdeger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Intruder C800
    Cevap yazan arkadaşlara teşekkür ederim.

    Stok egzozları taktırdım motor ezikleşti resmen Şu baffler'lardan alıp deneyeyim, sonrasında deneyimlerimi yazarım.

  20. #120
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı vdeger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevap yazan arkadaşlara teşekkür ederim.

    Stok egzozları taktırdım motor ezikleşti resmen Şu baffler'lardan alıp deneyeyim, sonrasında deneyimlerimi yazarım.
    Selam dostum baffler'ları kullanma şansın oldu mu ?
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.


6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler