Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 SonuncuSonuncu

mondial 150 kn kullanıcıları / bilgi paylaşım

    REKLAM ALANI
  1. #101

    Üyelik
    23 Kasım 2011
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    150 Mc-x Roadracer
    Motor 2007 model 2010 çıkışlı..17 yapacam memlekete gidince.Dediklerinizi aynen uygulayacam..Sizin gibi hava filtresinide değişecem..O plastik monifolduyuda demir döküm monifolduyla değişecem.2-3 tane kılcal çatlat vardı monifolduda galiba..
    Göstergenin benzini gösteren tarafı bozuldu kablosu kesildi galiba..Debriyajı bir iki saniye geç algılıyo debriyaj milini mi değiştirmem lazım..Birde motoru ilk aldığımda küçük bir kaza yaptım.Ön teker çamurluğa göre çok az yana bakıyo..Çamurluk filan düz bakıyo tekerde ayarsızlık var sıkıntı yapmıyo bana ama sorunu bulmam lazım..Direklerde hiçbir sorun yok.Ön teker milinde midir sorun..Bilginiz varsa söylerseniz makbule geçer. bi kaç haftaya motora kavuşacam..İlk işim söylediğim şeyleri yapmak..Söylediklerim dışında hiçbir sıkıntı yok..Aydınlatırsanız bildiklerinizle sevinirim..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    sdemirpau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Ramzey 125 sport geçiçi
    hocam dusmeden kaynaklı benım motora da olmustu aldıgım arkadas dönerken yatırmıs on frene basınca kaymıs
    dreksıyon duz ıken on teker baska tarfa dönuk oluyordu bısıklet mantıgı ıle duzeltım arkadas ayaklarının arasına aldı tekerlegı bende motorun ustunden dreksyınu cevırıp duzellttım yerıne oturdu

  3. #103

    Üyelik
    23 Kasım 2011
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    150 Mc-x Roadracer
    Kardeş adın ne senin..Bayağı bilgin var senin..
    Benim adım Furkan.Yaşım 19..Sakaryalıyım..
    İlk aldığım anda yapmıştım küçük kazayı tecrübesizdim o zamanlar.Arkadaşın gibi ön frene basmıştım önü zorladı çarpınca öyle oldu.Kafa grenajının tırnakları kırılmadı Allah'tan(c.c)..Bende oynamadım daha tekerle..Verdiğin bilgi için çok sağol.Motoru elime almadan ilk yapacağım iş.Seninkide öyle olduğunda çamurluğa hafif sürtüyomuydu..
    Bende ön teker mili yamulmuştur diye düşünüyodum..Serviste dediğimde adam yamulmaz demişti..Yuvası arasında boşlukmu varda öyle sorun oldu ki.

  4. #104
    sdemirpau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Ramzey 125 sport geçiçi
    Alıntı furki5454 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş adın ne senin..Bayağı bilgin var senin..
    Benim adım Furkan.Yaşım 19..Sakaryalıyım..
    İlk aldığım anda yapmıştım küçük kazayı tecrübesizdim o zamanlar.Arkadaşın gibi ön frene basmıştım önü zorladı çarpınca öyle oldu.Kafa grenajının tırnakları kırılmadı Allah'tan(c.c)..Bende oynamadım daha tekerle..Verdiğin bilgi için çok sağol.Motoru elime almadan ilk yapacağım iş.Seninkide öyle olduğunda çamurluğa hafif sürtüyomuydu..
    Bende ön teker mili yamulmuştur diye düşünüyodum..Serviste dediğimde adam yamulmaz demişti..Yuvası arasında boşlukmu varda öyle sorun oldu ki.
    öncelıkle furkan kardesım benımde adım selcuk bursada oturuyorum yasım 24 ama su an denızlıdeyım okuyorum aslen zonguldaklıyım tanıstıgıma memnun oldum bendekı bılgıler meraktan ama uzaktan yakından tamırcılerle alakam olmamıs o tür işlerde calısmadım ama zonguldakta köyde bısıklet tamırcısı ılce merkezındeydı o zamanlar parca alıp gelmek para temın etmek zordu ımkansızlıktan söke taka tecrube edındım sımdı kendı motorumla ugrasıyorm elım yatkın bırseyle söküp takmayı sevıyorum o yuzden lımıtlerı bılıyorum nelere el atıp atamayacagımı bldıklerımıde burada paylasıyorum ımkansızlıgın ne olugunu cok ıyı bılırım helekı basit bakımlar ıcın tamırcılere para vermek zor gelıyor ögrencı oldugumdan tatıllerde 30 tl ıcı 12 saat ter dökuyorum neden arka jantı söküp taktırmak ıcın 20 lıra tamır parası vereyım 5 lıralık dişli takozunu degıstırmek 25 tl ye ıkı tane 5 lıralık bujı degısımı 30 tl 10 tl lık balata 25 tl degısımı ıle 10 lıralık yag degısımı 20 lıra parçalarda ucuz olunca malum tamırcıye para verıp bır parcayı degıstırmektense yanında baska parcalarıda degıstırme sansımız olur kalan para da bıze kalır bızımmotorlarda 3 senelık parca kendını kaybedebılıyor örnek olarak kumandalar grenaj tırmakları vs elımızden geldıgınce yardımlasmamız lazım lafı fazla uzatmadn gelelım asıl konumuza
    on frene basına maşa oynuyor ıse dreksıyonun ortasında buyuk vıdanın altındakı ınce somundan boslugunu alabılırsın benım basıma geldı maşa dagıldı dıye korktum ama cok basıtmıs
    camurluga degecek kadar vardı ama deymıyordu sanırım hemen duzelttım bırde ön jant göbegındekı bılyalarda ömrunu tamamlamıs ıse ön frene bastıgında motor orta sehbada ıken ön jantı ılerı gerı yap oynam varsa ön bılyalar degısecek bılyaların ıyısınden alacagım ıcın ben degıstırmedım gıdınce onlarıda degıstırıp resımlerı bol bol yüklemeyı dusunuyorum
    ayrıca furkan kardesım senın şamandıra bozulmus olabılır kn de bu sorun hemen patlak verıyor kablolarda sorun yoksa ondandır deponun altından gıden kabloyu soketı soketten sonra gıden kablaya bır göz atın kopuk yoksa samandıra degısecek o da 10 tl cıvarında olması lazım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------

    debrıyaj telı yenı mı? eskı ıse degıstırın ıyısından alın o şakaya gelmez yolda koparsa sıkıntı olur kaza yaptırabılır benım basıma geldı kalkısta arabaya dokundurdum anıden kopunca bırde kabloyu yaglayın debrıyaj telı 10 tl iç dış kablo yagısız ıse gerı hemen bırakmıyordur debrıyaj telını de kendın degıstırebılırsın motorun tam bakımını yapmayı dusunuyorsanız herseyı guzelce toplayın ne lazımsa hepsını bır yerden netten bır seferde alırnız fazladan kargo parası vermemış olursunuz yakınlarda hesaplı parca bulabılecegınız yer yoksa bu sekılde ıyı olur

  5. #105

    Üyelik
    23 Kasım 2011
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    150 Mc-x Roadracer
    Bilgiler için çok çok teşekkür ederim selçuk abi...Ben üç sene ereğlide oturdum..Şuan zonguldakta oturuyorum..İki üç haftaya zonguldakla alakam kalmıyo nasipse eğer bilemem..Seni çok iyi anlıyorum..Söküp takma işleriyle uğraşmadım pek ama uğraşacam.Dediğin gibi basit işlemler için tamirciye kazıklanmaya gerek yok.Benim arkadaşımında Kn si var..Debriyaj telini değiştirecem.Parçaları zonguldak bayiden alıp memlekette kendim yapacam..Para biriktirip koruma barı filanda taktıracam.Motor aslında temiz bir tanıdıktan aldım 5 bin km de..Debriyaj, ön teker hariç sıkıntısı yok sayılır.Yağ değişimi yapılalı 240 km oldu.Karbüratörde yeni değişti..Monifolduyu değiştirecem.Arkadaşımın Kn side senin monifoldu gibi demir döküm.Arkadaşım Kn nin tamir işinden senin gibi iyi anlar..Sıkıntım olursa o yapar zaten..Sen tecrübelisin.Tecrübelerinle bende birşeyler öğreniyorum..Bu Kn konusu çok cansız.Halbuki Kn kullanıcı çok var..
    Aslında benim almak istediğim motor ya 125 mh drift yada 150 mc roadracer dı..Param denkleşmediği için en temizinden Kn aldım..Yoksa ikinci ele çok güven olmuyo.İyi kullananıda var berbat kullananıda..Arkadaşımdada Kn olduğu için Kn yi seçmem kolay oldu..Güzel motor..Sesi filan iyi çıkıyo..Bakımını yaptığın sürece yolda bırakmaz gibime geliyo.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

    Debriyaj geri bırakıyo..Sadece vitese atıp debriyajı bıraktığımda bir iki saniye geç algılıyo.Milinde sorun galiba.Arkadaşımın Kn si hemen algılıyo..Ne olur ne olmaz tamamen değişeyim bari.

  6. #106
    sdemirpau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Ramzey 125 sport geçiçi
    Alıntı furki5454 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgiler için çok çok teşekkür ederim selçuk abi...Ben üç sene ereğlide oturdum..Şuan zonguldakta oturuyorum..İki üç haftaya zonguldakla alakam kalmıyo nasipse eğer bilemem..Seni çok iyi anlıyorum..Söküp takma işleriyle uğraşmadım pek ama uğraşacam.Dediğin gibi basit işlemler için tamirciye kazıklanmaya gerek yok.Benim arkadaşımında Kn si var..Debriyaj telini değiştirecem.Parçaları zonguldak bayiden alıp memlekette kendim yapacam..Para biriktirip koruma barı filanda taktıracam.Motor aslında temiz bir tanıdıktan aldım 5 bin km de..Debriyaj, ön teker hariç sıkıntısı yok sayılır.Yağ değişimi yapılalı 240 km oldu.Karbüratörde yeni değişti..Monifolduyu değiştirecem.Arkadaşımın Kn side senin monifoldu gibi demir döküm.Arkadaşım Kn nin tamir işinden senin gibi iyi anlar..Sıkıntım olursa o yapar zaten..Sen tecrübelisin.Tecrübelerinle bende birşeyler öğreniyorum..Bu Kn konusu çok cansız.Halbuki Kn kullanıcı çok var..
    Aslında benim almak istediğim motor ya 125 mh drift yada 150 mc roadracer dı..Param denkleşmediği için en temizinden Kn aldım..Yoksa ikinci ele çok güven olmuyo.İyi kullananıda var berbat kullananıda..Arkadaşımdada Kn olduğu için Kn yi seçmem kolay oldu..Güzel motor..Sesi filan iyi çıkıyo..Bakımını yaptığın sürece yolda bırakmaz gibime geliyo.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

    Debriyaj geri bırakıyo..Sadece vitese atıp debriyajı bıraktığımda bir iki saniye geç algılıyo.Milinde sorun galiba.Arkadaşımın Kn si hemen algılıyo..Ne olur ne olmaz tamamen değişeyim bari.
    furkan kardesım bende 5 bın km de cok temız vardı ögrencı oldugum ıcın yıne bır abı guzellık yaptı bınmıyorum sen degerlendır dedı yarı fıyatına aldım bedavadan motor sahıbı oldum sonra satıp mct aldım 1000 tl mct ye masraf ettım kn nın saglamlıgını bıldıgım ıcın bırde cok gezdıgımden 250 cc agır motor benım kullanım amacıma gıtmıyor bırde parcaları pahalı dıye sattım herseyını kendım alıp taktım en son karburatör ıcın tamıre bırakmak zorunda kaldım kn karburatörunun parasının daha fazlası ıcın ıscılık verınce acayıp koydu kendım yapardım ama bılet almıstım yola cıkacaktım mtoru bırakıp tamırde ayrıldım bursadan o da ne arkadas motoru calıstırmıs ama yınede yarım yamalak olmus 350 tl zarar ettım motorum 2500 tl ye 2400 tl ye gıdecektı 2150 ye bırakmak zorunda kaldım adam kendım yaptırım dedı sımdıkı motorum kn yı ben denızlıdeyken yıne bu ıslerden benden tecrubelı motorun blogunu bıle acıp yapabılen arkadasıma aldırdım motor bakımsız cıktı her yerıne el atmam gerektı km sı 8000 km de ama hıc öyle durmuyor basladım bır kere su ana kadar 100 tl yı buldu masrafım ıscılıgee bır kurus vermedım alıp kendım yaptım kn bakım ısteyen bır motor ama parcaları aslında saglam orjınalınden takmak lazım motora bakımını yapınca gercekten karsılıgını verıyor uzun yolda sıkıntı vermez 125 kt ıle arkadasım uc kere zonguldak bursa yaptı ben kn ıle asırı sagnak yagmura yakalandım suyun ıcınden gıttım hıc bır kuru yerım kalmayana kadar ama motor en ufak bır sorun vermedı hıc bır parcası sonrasında dahı zarar görmedı bu motorun degerını bılmek lazım acımayacaksın önemlı konularda yag bujı olsun bır parca sorun verdımı orjınalı alıp takmak lazım parcalar ucuz kafa grenajı bıraz sıkıntı yapıyor olmadı onu cıkarıp yuvarlak far grenajsız yapanlar var cok da guzel duruyor

  7. #107

    Üyelik
    23 Kasım 2011
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    150 Mc-x Roadracer
    Selçuk abi yağmur konusunda haklısın. Bende sert bir yağmura yakalanmıştım motordayken..Arkamda artçıda vardı..Yokuş yukarı MaşAllah 70 yaptım o sert yağmurda ibre dahada çıkıyodu 80-90 na rahat vururdu o yağmurda ama yokuş bitti 70 yapasıya kadar. Tehlikeli yağmurda hız yapmak sadece yokuş yukarı deneme yaptım..Heryerim senin gibi ıslandı..Motordada ıslanmayan yer kalmadı MaşAllah hiçbir sorun çıkarmadı..Dağ gibi yerlerdede kullandım..Üç kişi bindiğimizde oldu yokuş yukarı üç kişiyle kalkış bile yaptı. O derece sağlam makina..Sana o yüzden diyorum 17 dişli yaparsam yokuşlarda performansını yitirirmi..Kullandığım yerler yokuş hep...Masrafıda olacak o kadar masrafsız birşey olmaz sanırım..Birde Yuvarlak far tasarımını sevmiyorum o yüzden dokunmam grenaja.
    Driftin kafa grenajına hastayım..Birde grumblenin tasarımı çok hoş. Driftte sağlam makine..Mc roadracer çok torklu diyorlar..
    Birde sorum şu senin motordada arka frene bastığında ilkten tak diye ses geliyomu..Sonra bastıklarımda gelmiyo.

  8. #108

    Üyelik
    06 Mayıs 2012
    150 knyle basladık yola...cok menmun kaldıgım bir motor her sekıl de hıc sıkayet edemem yiğidi öldür hakkını yeme derler... sıkayetcı arkadaslarda cok dga tasa sürüp motra bakmayıp sonrada dökuluyo dıyenlere katılmıuyorum kendım kullanmasam ınanırdım belkı ama ..öyle degıl temız kullandıktan baktıktan sonra hıc bır sıkıntı cıkrmayan motrdur...kaza yapıp ön düzenı dagıtana kadar motorum cok ıyıydı ama sonra eskı ayarını yakalayamadım 500 tlyı gecık masraf ettım adam ettım tekrar ama eskı randumanını alamadıgım ıcın cok ucuz bır fıyata sattım ...ama sıfırını bulsam tekrar hıc dusunmeden alacagım motordur önemlı olN IYI acmak ve ayarıdır ...sımdı mondıalın 2011 mc modewlını kullanıyorum ama kn dekı tadı alıyorum desem yalan olur..gercekten 165 lık motor AMA digerr motoruma gore zayıf buluyorum ...bu kadar seyı yazmamın sebebı !!(150 KN COK DEGERLI ) bir motordur kıymetını bılın ezmeyın ezdırmeyın 200 lük sılındırle hyosung gtryi yedık bırazamnlar )) bos motor degıldır

  9. #109

    Üyelik
    23 Kasım 2011
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    150 Mc-x Roadracer
    erkan_3232 tavsiyeni dinleyecem.

  10. #110
    sdemirpau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Ramzey 125 sport geçiçi
    Alıntı furki5454 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selçuk abi yağmur konusunda haklısın. Bende sert bir yağmura yakalanmıştım motordayken..Arkamda artçıda vardı..Yokuş yukarı MaşAllah 70 yaptım o sert yağmurda ibre dahada çıkıyodu 80-90 na rahat vururdu o yağmurda ama yokuş bitti 70 yapasıya kadar. Tehlikeli yağmurda hız yapmak sadece yokuş yukarı deneme yaptım..Heryerim senin gibi ıslandı..Motordada ıslanmayan yer kalmadı MaşAllah hiçbir sorun çıkarmadı..Dağ gibi yerlerdede kullandım..Üç kişi bindiğimizde oldu yokuş yukarı üç kişiyle kalkış bile yaptı. O derece sağlam makina..Sana o yüzden diyorum 17 dişli yaparsam yokuşlarda performansını yitirirmi..Kullandığım yerler yokuş hep...Masrafıda olacak o kadar masrafsız birşey olmaz sanırım..Birde Yuvarlak far tasarımını sevmiyorum o yüzden dokunmam grenaja.
    Driftin kafa grenajına hastayım..Birde grumblenin tasarımı çok hoş. Driftte sağlam makine..Mc roadracer çok torklu diyorlar..
    Birde sorum şu senin motordada arka frene bastığında ilkten tak diye ses geliyomu..Sonra bastıklarımda gelmiyo.
    ben genelde düz yollarda kullandıgım ıcın ayrıca titresım ıcın degıstırıyorum bu motor ön dişliyi rahat kaldırır 4 ıle degılde uc ıle cıkarsın yınede cıkmam demez ama arka ıcın aynı seyı dıyemem ben degıstıryorum arkayı ön konusunda zaten 2006 model öncesı 17 lı ıse sıkıntı olmaz dıye dusunmek gerek 15 dişlide hemen 5. vitese atıyordum vıtesler hemen bıtıyordu .arka frende o sekılde bır ses olması dusundurucu motorun arka fren pedalını takıp edın arka fren cubuguna gıden uzun cubuk var o cubuk ön tarafta baglandıgı parcada bır vıda var ayaklıgı bırakınca bosta egzosa alttan degmesın dıye o yuzden bır ayar vıdası koymuslar o hemen yamuluyor benımde yamulmustu frene basıp pense gıbı bırseyle tutup duzeltmıstım o parca vıdanın yanına gelıyorsa basınca kurtatırken ses yapabılır sonra ayak basılı oldugun ıcın oraya sıkısmıyor olabılır ondan degılsede kampanayı falan kontrol etmek sımdılık bu geldı aklıma görmeden bırsey demek te olmaz

  11. #111
    sdemirpau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Ramzey 125 sport geçiçi
    mondial kn 150 kontak zincir dişli seti değişimi
    evet arkadaşlar öncelikle motorum ıcın verdıgım bır kac parça elime ulastı
    zincir dişli seti değimi kontak değişimi ve cakmaklık montajı muzık sısttemı ve sarj aletı sıstemı ıcın temın edebıldıklerımın resımlerı

    öncelıkle eski ses sistemim ıcerıden kabloları kopmustu bu sekılde degerlendırecegiz
    her ıkısını de altından delık acıp klepçe ıle hoporlörler altta kalcak sekılde montaj dusunuyorum


    daha sonra telefonum ve muzık sıstemıne usb den sarj verecek camaklık soketli sarj aletı cok uclu olanını tercıh ettım aradıgım parcada usb olması önemlı idi bu sayede cakmaklık gırısını tekli su gecırmezden kullanabılırım cakmaklıkta usb olmasına gerek kalmadı sonucta sarj aletımızde var

    ve orjınal kontagımızda elımıze ulastı 12 tl



    ve zincir dişli setimiz 17 ön arka 38 diş takım olarak 33 tl cıvarında tuttu zincir buyuk baklalı




    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:24 ----------

    cumartesi günü zincir dişli takımı ve kontak değişimden başyarak resımlerle burada paylaşırım ön dişli zaten 17 li takım olarak hepsını sıfır degıstirmek zincir içinde saglıklı olacagından komple degıstırdık arka 38 dişi merak ediyorum son hızında artma olacakmı performans kaybedecekmı görecegız :D kalın saglıcakla ..

  12. #112

    Üyelik
    23 Kasım 2011
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    150 Mc-x Roadracer
    Dediğin yerleri kontrol edecem..İyi günlerde kullan aldığın parçaları..Resimleri bekliyoruz. Dişli değişiminin resimlerinide atarsan süper olur abi.

  13. #113
    sdemirpau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Ramzey 125 sport geçiçi
    Alıntı furki5454 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediğin yerleri kontrol edecem..İyi günlerde kullan aldığın parçaları..Resimleri bekliyoruz. Dişli değişiminin resimlerinide atarsan süper olur abi.
    İNŞALLAH oradandır furkan kardesım fren pedalından ıtıbaren kontrol et bakalım değen bollaşan parça vida varmı olmadı arka jantı söküp kampana fren levyesını ıcerıdekı balata yaylarını bır kontrol edersin .
    resimleri burada paylaşacagım özellıkle sadece zincir uzun gelirse motorsiklet zinciri bakla sökme anahtarı yok bisikletinki var ama zayıf kalır büyük ihtimalle
    kafa grenajının baglantı yerlerını de degiştirmeyı düsünüyorum malum plastilkler kırılıyor hemen sonra karbüratöre de el atacagım bir bakım yapalım ne cıkacak içinden sonra buji kontrolu yapmayı düşünüyorum en önemlısıde çekişi nasıl olacak onu deneyecegım

  14. #114

    Üyelik
    23 Kasım 2011
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    150 Mc-x Roadracer
    Çok sağol.Uygalamalarını bekliyorum abi..Bende set olarak alacam dişlileri ve zinciri..Mondial servisinde kaç para tutar tahminen..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:22 ----------

    Mondial bayiden alırsam diyecektim..Netten 33 lirayamı aldın seti abi.

  15. #115
    sdemirpau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Ramzey 125 sport geçiçi
    Alıntı furki5454 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok sağol.Uygalamalarını bekliyorum abi..Bende set olarak alacam dişlileri ve zinciri..Mondial servisinde kaç para tutar tahminen..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:22 ----------

    Mondial bayiden alırsam diyecektim..Netten 33 lirayamı aldın seti abi.
    ben ilçedeki mondıal parcaları getıren yerden aldım sipariş uzerıne getırttı ama parçalar orjınal degil arka daha hesaplı dişli zincir orta kalıte ön dişli zaten standart 5 lıra heryerde aynı bu işlerde biraz bütcene göre mondialin sitesinde orjınal parcaların liste fiyatları mevcut oraya bir göz at derım baska parcalar lazım olursa aklında asagı yukarı fıyat olur bazen yan sanayı diye aldıgımız parcalar orjınalin aynısı cıyor ama gösterge olsun baska parcalar hem yan sanayısı var hem orjınalı var ön camurluk mesela orjınal 25 lıraya aldım stede daha pahali mumkun oldugunca yetkılı servıs ve parçacıları gezıp orjınal ıle yan sanayı fıyatlarını karsılastırıyorum ama orjınali almak daha saglıklı

  16. #116

    Üyelik
    23 Kasım 2011
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    150 Mc-x Roadracer
    Motoruna kavuşup yapacağın işleri yaptın mı selçuk abi..Birde senin motorun koltuk kılıfını nerden buldun.Bayilerde satılırmı.

  17. #117
    sdemirpau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Ramzey 125 sport geçiçi
    Alıntı furki5454 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoruna kavuşup yapacağın işleri yaptın mı selçuk abi..Birde senin motorun koltuk kılıfını nerden buldun.Bayilerde satılırmı.
    gece hıc uyumadan sınava calısıp cuma son sınavı bu sekılde atlattım hıc uyumadan cumz aksamı bursaya ulastım cumartesı öglen yandım ıkı saat ıcınde dişli setini degıstım arka 38 deneyegım ıcın eskı zıncırı kestım tabı zıncır anahtarı olmadıgı ıcın eskı yontemlerımle hallettım resımlerı senın ıcın cektım ama su an evde net yok telefondan bedava mb ıle gırıyorum resımlerı yuklemeye calısacagım yalnız malum vakıt kalmıyor arkadaslara falan gecınce yuklerım resımlerı bu arada otobanda ıbre sona dayandı cok ıyı oldu kn ıcın 38 diş fena degılmıs hanı ıbre sona dayanıp zorluyor kadran patlamadı ıyıkı :D devır saatım ılk defa rahat ettı bır ara o bıle sona dayandı benım ıstegımde devır saatını kırmızıya getırmeden 120 cıkarmaktı motoru bıraz daha deneyeyım eskı zıncır var sonucta yarın denıze gıdersem dag yolundan rampada gösterır kendını ama sen bende önu 17 arkayı 41 yap daha ıyı olur ben sahsen hızına hayran kaldım motorun ya otobanda araclar bugun normalden yavastı yada ben hızlıydım kamyoncuları zor sollarken sımdı sıkıntı yok orta serrıtte arabları ılk defa bu kadar ıyı solladı ılk defa rahat rahat orta serıt yuzu gördum resmen bayıldım 200 cc olsa ne olurdu bılemıyorum motor devır saatı zar zor cıkıyor kırmızıya cok tatlı yol alyorm 38 disi hız dıslısı dıye gecıyormus kn kaldırıyormus bunu anladım motor serılıgınden bırsey kaybetmemıs bu ıyı bugun motor ıcıme sındı resmen

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:22 ----------

    sımdılık işine yarayacak resımlerı atayım cok yavas oldugu ıcın sınır bozucu 3g de cekmıyor normal sebekede yapılasma yuzune ıyı degıl

    burada kucuk ustalarımız jantı söktu jantın fren kampana sabıtleme demırını ve fren cugunu baglantı yerlerlerınden cıkardılar
    daha sonra arka dişlinin vidaları bollanırda dusmesın dıye ınce metaldan kenarlarnı bukup vıdayı sıkıstırmıslar onları tornavıda ıle duzlestırı yıldız anahlarla vıdaları cıkartıyoruz ve yenısını takıyoruz jantı yerıne takıyorz ama sıkmıyoruz zıncır ölcusu alacagız yenı dişli için daha sonra ön dişli kapagını ust ve alt vıdalarını 8 lokma yada yıldızla cıkartıyoruz kapak cıkınca resımde görulecegı uzere ön dşli mevcut onu tutan ıkı vıdayı cıkartıyoruz sonra usttekı o parcayı mılın bosluk olan yerınde cevırıp cekıyorz sonra dıslı yı cıkartıyorz aynı sekılde yenısı takılacak sonra zıncırı takıyoruz ölcu alıyorz uzun gelırse bır ıkı bakla alıyoruz yalnız zıncır anahtarı olmadan kesmek zor zıncırı onu söylemek lazım ben hallettm ama bısıklet zıncır anahtarını kırdım


    daha resım cok sımdılık anlatayım bıraz dedım olayı malum net cılesı yuzunden evde ıskence telefn uzerınden pc den cekıyorm netı
    bu arada cıraklarım cok marıfetlıdır onlar yuzunden bır saat de anahtarları toplamak kalıyor :d

  18. #118

    Üyelik
    23 Kasım 2011
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    150 Mc-x Roadracer
    Çok sağol bilgiler için selçuk abi.Motoruna çok iyi bakıyosun.Ustalığın bayağı iyi anladığım kadarıyla.Dişli zincir setini almayı düşünüyorum 17 ön 43 arka alacam.
    38 arka dişli yokuşlarda performansı düşürmedimi.

  19. #119
    sdemirpau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Ramzey 125 sport geçiçi
    hız ıle problemın yoksa arka orjınal kalsın madem sımdı resımlere devam edelım :D
    kontak degişimi ıcın kafa grenajını sökmemız lazım daha sonra kontagı tutan alttakı ıkı vıdayı yerınden cıkartıp soketı sökup daha sonra aynı sekılde yenı kontagı yerlestırıyoruz tek kontak 12 tl depo kapagı dreksıyon kılıdı halınde set 30 tl cıvarında tabı orjınal olması önemlı bırde model farkı var eskı modellerde dreksıyon kılıdı yukarda oldugu ıcın anahtar dreksıyon kılıdınde unutulunca dereksıyonu cevırmeyle bırlıkte kırılıyor o yuzden yenı modellerde altta ve anahtar baslıgı katlanır cınsten kt lerdekı gıbı



    ömru dolan motorun ustundekı kontak bazen ısıkları acmıyor bazen motor calısmaz hersey normal oldugu halde motor eskı ıse yenı kontakla motorun calısıtıgına sahıt oldum bır kc kere bırde resımde motorun ustundekı kontak yuvalara uymuyordu benım aldıgım orjınalde sıkıntı yok hemen oturdu



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:58 ----------

    arka kampanayı cıkarmak ıcın fren baglantıları kampana sabıtlemeyı sökuyoruz

    arka dişli vdalarına destek ıcın konulmus vıda uzerıne bukulmus aparatı göruyoruz

    ve çıraklar iş basında :D onlar dişliyi sökerken bende resımlerı cekıyorum :D

    dişliyi tatan aparatı tornavıda ıle o kulakları deuzltıyoruz ve dişli vidalarını cıkarınca arka dıslı elımızde

    ve yenı dişli için bekleyen arka göbegımızın parcası :d

    hem karburatördekı pisli benzını almak hemde bıraz benın tırtıklamak ıcın tornaıda ucundakı vıdayı bollastırıuorz ve kucuk kola sısesını kesıp kap yapıyruz bırde fırca ılegöbegı temızlıyorum cok kötu durumdaydı

    biz tamırcı olmadıgımız ıcın ıcımızde duygu asırı fazla o yuzden daha fazla zaman harcayarak temızlık ıle aynı anda yapıyoruz ::D

    arka dişli göbegının ıcerıden resmı dıs vıdaları bunlar tutuyor 4 adet ayrıca eskı ve yenı dişli arasındakı ebat farkı burada net ıkıyor ortaya

    temızlenmıs göbek parcası bu parcanın altnda da dişli takozları mevcut :D temızlık ımandan gelır D

    burası bu sekılde halledılıyor aynı sekılde yerıne takıyorz olay bıter ama dişli kucultulecekse zıncır kesılmesı gerekebılıyor bu yuzden zıncır anahtaraı sart

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------

    mondial kn 150 gösterge ışıklarını ampüllerini değiştirme
    şimdi göstergeye renklı ısık mavi olur beyaz olur gösterge ısıkları modıfıyesı cok basıt :D
    resımde sagdakı cıkık olan ampul ıkı tane sagda solda var tanesı bır lıra renklı amuller altı ınce sokete gecmelı oluyor
    göstergenın altında uc tane vıdayı sökup alt kapagı acınca calısma sahasına erısıyoruz


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:15 ----------


    ön dişli kapagı sökunce karsımıza cıkıyor
    ve sonuc :D


    arkadaslar zıncırı degıstırmedım 38 diş performansını test etmek ıcın yenı zıncırı de memnun kalırsam takacagım bos yere yenı zıncırı kesıp bıcmek ıstemedım :D
    umarım acıklayıcı olmustur bunlar ıkı saatlık calısmam zaman kısıtlı oldugu ıcın bu kadarını yapabıldım
    38 diş gercekten zevk veren bırsey motor devır saatını zorlamadan 125 kım hızlara cıkabılıyor bu da benım ıcın supe bırsey tek kısı sorunsuz :d
    herkeze hayırlı gunler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:20 ----------

    bu arada cıraklarım bır vıda bıle sökmezler :D meraklı sevımlı komsu cocukları hangı anahtar hangı vıdaya uyuyor dıye oyun oynuyorlar
    amelıyat eldıvenlerınden zıyade bu bez eldıvenler gercekten ıyıymıs yag olmaktan kurtuldu ellerım artı terlıklerım yenı model :d

  20. #120

    Üyelik
    23 Kasım 2011
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    150 Mc-x Roadracer
    Fotoğraflar için teşekkürler..Motorunu aldığın kişi temiz kullanmamış motorunu.Sen parçalarını değiştirerek yeniliyorsun resmen abi..
    Birde motorunun koltuk kılıfı motora yakışmış.Bayilerde bulunurmu o kılıftan.


6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler