eksoz dedınızde bu eksoz kelepce yerının sase ye baglandıgı yerde kelepcenın altında plastık bır malzeme varmı sızde ?
eksoz dedınızde bu eksoz kelepce yerının sase ye baglandıgı yerde kelepcenın altında plastık bır malzeme varmı sızde ?
ne yazıkkı hıc egıtım almadım..
ilk motorum gt250 r ıle motor kullanmaya basladım vıteslerın ne oldugunu hep teorık olarak ordan burdan okuyarak ogrendım.ve ısıklarda nasıl duracagımı bıle bılmıyordum ılk kullandıgımda.. ve yaklasık 6 7 ay ehlıyetsız trafıge cıkmıstım ama herzaman kaskımı takıyordum. sanslı oldugum bır konu var cogu kez cevırmeye yakalandım fakat bayan arkadasımla beraber oldugum ıcın hıcbırzaman durdurmadılar.. ve 1 2 defa da alkollu kullanmıstım motoru ve gercekten ıyı oluyormus aman kımse denemesın
sımdı sıze aklıma takılan bırsey sormak ıstıyorum...
ben motoru yenı toplattım bu motoru ılk baslarda veya kac km ye kadar nasıl kullanmam gerekıyor..?
motoru 6 bın devırden yukarı kullanmamam mı gerekıyor fazla zorlamamam mı gerekıyor?
yenı toplanan motorumu acıkcası nasıl kullanmam gerekıyor bu konuda bılgı sahıbı olan arkadaslar varsa paylasırlarsa sevınırım ...
Rödajdan bahsediyoruz yani.
Hyosung için rödaj 1000 mil yani 1600km.
2 devre oynanıyor.
ilk 800km ve 2. 800km
Motor ile ani kalkışlar yüklü 2 kişi falan binmiyorsun.
Dedem gibi kullanıyorsun kısacası.
6 bin deviri geçme (orjinali gaz kolunu 1/3 ten fazla çevirmedir) ve daha önemlisi uzun süre aynı devirde gitme. Vites düşür vites arttır deviri sürekli değiştir.
Bu şekilde 800-1000km geçtikten sonra yağını değiştir.
2. 800 de 8 bin deviri geçme(orjinali gaz kolunu 2/3 ten fazla çevirmedir) yine ani kalkışlardan kaçınıyorsun sert değil normal kullanıyorsun motosikleti. Aynı devirde uzun süre gitmiyorsun.
Ara ara( çok nadir bazen!!!) sert olmamak kaydıyla üst devirlere doğru çıkıyorsun.
Yağını 3500km daha yaptıktan sonra değiştirebilirsin.
Rödajı uzun yolda yapma şehir içinde yap. Uzun yolda ister istemez kurallara uymadan usun süre aynı devirde gidiyor insan.
gt650 de bu devirler yine iyi hız yapıyor. birde gt250 ile düşün 90km geçmek yok birde devir düşürünce hız 50 60 a düşüyordu.
ver gazı... ver çoşkuyu
Sifir motorlar icin rodaj konusuna degindiniz . ben 10bin km de yeni ve eski parcalarla toplanmis bir motordan bahsediyorum. Ayni durum gecerli mi ?
sonuçta parçalar yeni alışacak.birbirine. bu işlemler silindir ve pistonun yüzeyden yırtma yapmdan zımpara yapar gibi bir birine alışmsı için.
sıfır motorun rodajında hemen hemen bütün yataklar ve parçalarn birbirine alışması söz konusu olsa da, en büyük alışma sürecini subaplar, piston ve silndirler ile krank yaşar.
Bu yüzden pistonları silindirleri değiştirdiysen, elden geçirdiysen, sıfır motormuş gibi muamele yapabilirsin. bunun diğer parçalara zararı olmayacağı gibi, yeni parçaların için en iyi süreçtir.
!?
shibumi hocam geçen atrığın linkteki kawa mosfeti aldım :-) toplu olarak 23 eylülde arkdaş getirecek
birde mosfet olmayan kawa250 regülatör aldım hemen bi arkadaş.sahiplendi :-)
Regülatör derdine elveda diyebilirsin o zaman. Kargo parası da vermediysen 80 TL hiçbişey değil. Hoş kargo olsa bile değerdi. Montajı su geçirmez soketlerle yapmak istiyorsan :
http://easternbeaver.com/Main/Elec__...onnectors.html
Ben apaçi usulü yaptım O konjektörde gördüğün siyah ve gri girişlere kılıflı normal dişi terminal geçirdim. Sonra da içlerini sıcak silikon ile doldurdum. Ama kargo masrafı olmayacaksa ben linkteki soketleri alırdım.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
Geçen gün statörümü ölçtüm sorun yok. Regulatörü ölçtüm değer düşüktü.İlginç olanı arkadaşla regülatörleri değiştiriyoruz onun motosiklette(gt250) regulatör yüksek değer üretirken bende düşük değer üretiyordu.
Sonuç olarak aküde düşük değer ölçülüyordu. 1 gün önce kornam bi anda az çalmaya başladı. Bugünde gelirken bir anda motor stop etti sonra baktım 1 defa bile marş basacak can yok aküde. İşyerine çok yakındım mecbur vurdurdum geldim.
Benim sinyalleri led yaptım ama uzunlarım gece gündüz açıktır. Göstergem tahminen iyi elektirik çekiyor, birde fren manetinde ufak bi boşluk var stop lambası sürekli yanıyor. Sanırım bu sebeplerden ve şarj zaten az gelmesinden akü dayanamadı :D
İnş yeni regülatör geldiğinde. Hiç olmazsa bu düşük elektirik verme olayı çözülür.
Kargo parası vermedim Konnektörlere çok para istiyorlar. Ucuznu bulurum karaköyden. Akünün oraya yenilerin beynin koyulduğu yere koymayı düşünüyorum.
ver gazı... ver çoşkuyu
selam arkadaslar..
bugun motosıklet tamırhanesındekı yedek parcalarımı getırdım. ıhtıyacı olan arkadaslara uygun bır fıyata satmayı dusunuyorum.
mekanık agır parcalar elımde mevcuttur. eger satılmazsa yavas yavas yedek motor toplamayı dusunuyorum
motor blogu sag sol ve motor blogu uzerınde bulunan herhangı bır parca,
krank ve bıyel konu takımı,
sanzıman vıtes dıslılerı komple,
karburatorlu yakıt deposu(siyah) ,
1 takım sılındır,
ekzantırık mil ve zıncırlerı,
vs..
ıhtıyacı olanlara yedek motorum 10km de parcaları vardır temızdır..
bana ozel mesaj atarak ulasabılırsınız.
dıkkatlı kullanın su canavarı gorusuruz
günaydınlar herkese..
şimdi kalan tek sorunumu sizinle paylaşmak istiyorum..
bu konuda nacızane bılgımı ve bılgılerınızı bırlestırıp bır cozum bulabılırız sanırım.
bıldıgınız uzere motorum 2008 enjeksıyonlu model ve devır saate calısmıyor bunun nedenı ne olabılır ?
- devır saatıne gıden kabloda bır problem?
-devır saatının akuye baglandıgı kabloda?
- beyınle ılgılı bır durum olabılır mı ?
bu sorunun sıkıntı sebeplerını ve cozumunu benımle paylasırsanız cok sevınırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------
bırde bır konjektor buldum husaverg mı ne 250lık hyoya tam oluyor.. pekı 650 lıge olur mu?
250 lık motora olan konjektor 650 lıgı tasırmı ?
kafama takılan ıkı sorun var bırı devır saatı calısmıyor dıgerıyse konjektor
konjektör konusunu kesin çözmenin yolu undocab'ın bir iki satır önce bahsettiği konjektörün aynısını almak. bir kere alırsın bir daha birşey olur mu diye düşünmezsin olur biter.
Devir saatleri uzun zamandır çalışmasını ateşleme sinyalinden okuyor. bu sinyal de motorun yakıt veya ateşleme sistemini kontrol eden kısmından gelir.
Eğer ki ateşleme sistemi doğru sinyali üretemeseydi, motor zaten çalışmazdı. Motor çalışıyor ve rahat ilerliyorsa sorunun 3 sebebi olabilir.
1 - Devir saati bozuktur.
2 - devir saatine giren kablo dertlenmiştir. güzelce temizleyip uygun bir yalıtkan sürmen sorunu çözebilir.
3 - Ateşleme sisteminden devir saatine gelen kabloda sorun vardır.
Önce soketi kurcala. söküp disk/balata temizleyici spreyden aralıklı olarak bolca sıkarak ve ulaşabildiğin yerleri ince bir zımpara ile zımparalayarak üzerindeki korozyonu temizlemeye çalış.
Aynı şekilde devir saatinin diğer ucundaki soket de sorunlu olabilir. onu da kontrol edip temizlemek lazım.
Eğer temizlenmiş soketle de çalışmazsa kabloda sorun olabilir. kabloda kopukluk olup olmadığını test et yada test ettir. eğer kablo da sağlamsa, kesin olarak devir saatin bozuk demektir.
Ben geçen yıl gaza gelip bütün elektrik tesisatını söküp dağıtıp komple elden geçirip geri toplamıştım. Ama öyle böyle bir çorba değil. Komple söküp geri toplamak için bol fotoğraf ve iyi bir etiketleme şart...
250'lik konjektörü sorun olabilir. Ama olmayada bilir.
Öncelikle bulduğun konjektör hangi motora aitse, en başta devir saatine bak, eğer devirleri benzer ise, konjektörün teknik verisine bakman lazım. gt650 için en az 25 amper gücü kaldırabilen bir konjektöre ihtiyacın var. ki, bence undocab'ın aldığı konjektör senin için en iyi çözüm.
!?
Ve sanki malum olmuşta konjektör almışım gibi geçen gün konjektörüm cortladı. Beyninin pekmezi aktı resmen
Arkasındaki plastik zımbırtı eridi su oldu.Merak edip plastik kısmı yardım sonuç olarak içinde büyük bir lehimlenmiş nokta var o topgibi yerin etrafı erimiş.
Geçen günlerde kornam ötmemeye başladı ama hep ilk marşta aldığı için çok uyanamadım sonradan çaktım ki akü yavaş yavaş boşalmış.
250 karbüratörlü konjektörü hariç diğer bütün konjektörler aynı. Efi 250/650 karbüratörlü 650 aynı konjektörü kullanıyor. Ama boşuna o kadar parayı orjinale vermeyin ebaydan mosfet alın.
Ben 2. el aldım. 0 larının fiyatı orjinal konjektör ile aynı ve orjinalin yanma ihtimali var
deniycez artık şansımızı
0 olanı 100$
konjektör sağlamken almıştım.O zaman atıl birşey olarak alıyordum 100$ fala geliyordu gözüme.Şimdi alsam belki sıfır olarak alırdım
Eski bir kullanıcı olarak burdan sorayım bir de. Ana sayfada kimse iplemedi.
Şu fren tesisatında kullanığımız banjoları nerden bulacağız ? İnternette yüzlerce yere baktım, en küçüğü 3/16 inch. Ama fren hortumları 1/8 inch. Bende GT650 varken gidon yükseltme aparatı ile kullandığım için yeni fren hortumu yapmak zorunda kalmıştım. O zaman da çok zor bulmuştum. Sanırım İstanbul'dan biryerlerden getirtmiştim. Özellikle İstanbul'daki arkadaşlardan bilen, duyan gören var mı banjo nerde satılır ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:36 ----------
Bu arada gidon yükseltme aparatını da elden çıkartmayı düşünüyorum. Yeni motoruma uygun değil. Yabancıya gitmesin
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)