3 gün yav birşey olmaz. Zaten gün içinde balık tutmak vakit geçirme için çok yeterli olur. Ahmet gelebilseydi iyiydi aslında ama adam pompiş pompiş takılıyor.
3 gün yav birşey olmaz. Zaten gün içinde balık tutmak vakit geçirme için çok yeterli olur. Ahmet gelebilseydi iyiydi aslında ama adam pompiş pompiş takılıyor.
Valla elinde telefon facete mt de dolanırsın yalnızlık yalan bence :D Yalnız kalmak icin gidiyorsun birde Ahmet'i ne edecen
yanına olta takımlarını fazlaca sayıda al en son gittigimde anasını aglattım arkadaşın cantada takım bırakmadık. geldigindede bi gün beraber gidelim bogaza izmaritler o iki deli nerde diyorlarmış
Sana yalovada iyi geziler Sabit. Ahmet yalnızlığa dahil değil :D
Alıcam bugün çıkışta istoçtan. Açık ve derin bir nokta var oradan çinekop, lüfer, karagöz, dil balığı çıkacaktır.
Kötü yanı kameranın sadece 1 tane pili var 5 saatte biter =/ Gün boyu çekimler yapıp güzel bir kolaj çalışması yapmak isterdim.
Havalar güzel.Sen ehliyeti al yine geceden gideriz balığa istediğimiz saatte döneriz.
Arkadaş ne gündü ya :D .
Bekle bekle hiçbirşey yok Gece 12 ile 2 arasında 20 ye yakın kocaman izmarit tuttuk. Dibi pis diye 5 takımı iç ettik izmarit sürüsü geldiğinde oltada 3 kanca kalmıştı başka takım da yoktu. Her balıkta 1 kanca kesin kopuyordu.
Artık son kancamız kalmıştı o kanca ile 4 tane daha tutumuştuk :D sonra kanca da bitti balık da gittiydi.
2. oltayı takım yok diye çalıştıramamıştık yoksa sayıyı 2 ye katlardık be =/
ver gazı... ver çoşkuyu
eee balıga gidiyorsa olta takımında saglam olacak yanında iki amatör gitmişiz it gibi titremişiz 20 izmarit iyi sayı sayılır
dönde sag salim güzel bir gece yapalım yine bende olta var takım yapar salarız kendimizi istedigimiz kıyıya
önümüzdeki hafta içi bujiler için ugrayacagım sana zaten bide haftaya izinliyim malum bana gidip sinyal alabilecegim önerebileceginiz bir yer varmı şirinevler dışında şöyle bir turlayayım magzalarla tanışayım diyorum.
Gideriz hacı. Sen vizeye başvur anca çıkar :p
Haftaya 3 gün yağmur olacak diyorlar inş bizim eğitime denk gelmez
vizemi yeşil pasaport aldım yavrum yeni ben sana söylemeyi unuttum demi
günaydın arkadaslar ..
motoru dun hazır hale getırdık ve tertemız bır sekılde cıkardık. yaklasık 10-15 tur attık.. daha sonra motoru ıcerı aldıgımızda son bır kontrol asaması gecmıstık kı motorun sılındır bloklarına su kacmıs.. bu sorun neden olabılır ? hemde ıkı sılındır tarafına bırden.. ayrıca yenı aldıgım akude patladı. bujının takıldıgı yerlerden su fıskırıyordu..
fakat ılgınc olan yag'a su karısmamıstı..
bu konuda bılgısı olan varmı ?
tam hersey yolunda gıdıyor derken bırde bu problemle karsılastık moralım alt ust oldu..
Ayrıca elınde servıs manuelı bulunan arkadaslardan rıcam bana hyosung gt 650r servıs manuelını yollamalarını ıstıyorum.
e-mail adresım : dogan_ali@msn.com
sorunuma cevap verırsenız ve servıs manuelını bana acılen yollarsanız cok sevınırım.
çok ilginç bi su kaçağı olmuş. eğer silinddir başları söküldüyse geri vidalanırken düzgün vidalanmamış olabilir. eğer 4 vida sıkacaksan, sırayla ve eşit miktarda sıkarak oturtman gerekir.
yani önce birisini iyice sıkıp sonra diğerlerini sıkarsan, tam oturan bir sıkışma sağlayamazsın. hepsini önce yumuşak şekilde sıkıcaksın. sonra sırayla hepsini yarım tur, çeyrek tur şeklinde adım adım sıkıştıracaksın ki yamuk bir basma filan olmasın. böylece contanın da iyi oturduğundan emin olabilirsin. böyle bir su kaçağı olabilir yada contanın buji taraflarına denk gelen yerinde hasar oluşmuş olabilir.. ama ikisinde birden olması da ilginç. son bir fikir olarak motor sökme takma işleminde, motor sıcakken işlem yapılmış olabileceği. motor sıcakken parçaları sökersen parçalar soğurken birbirinden bağımsız şekilde şekil değiştirirler. bu da böyle kaymalara ve conta oturmamalarına sebep olur genelde.
netekim. sökmeden bilinmez.
!?
Büyük ihtimal ön silindirin contasıyla arka silindirin contasını karıştırdınız.Sıfır contada bu ihtimal olmaz,Kadirin dediği gibi tork aleti ile manuldeki değerine göre eşit sıkmanız gerekir.
Oto tamircisiyim başıma hiç böyle bir olay gelmedi.Bizim motorlarda büyük ihtimal çelik conta kullanılıyor,bu en sağlamı fakat çok ince ve sert bir yapısı oldugu için düzgün oturtmak ve sıkıştırmak gerekir gerekir.
valla hocam bende cok ılgınc buldum bu durumu.. motosıkletımın devır saatının calısmadıgını farkettım hemen tamıraneye cektım.. marsa bastım bastım calısma felan olmadı bujılerı soktum bı baktım su fıskırıyor bujılerın oldugu yerden :(
hemde 2 sılındırde bırden.. bende sılındırlerde catlak felan mı var dıye suphelendım ya olsa bıle ıkı sılındırde bırden mı? ulan ne bahtsızım denemeye kalmadan ustanın salak cıragı mars'a bastıgı anda yenı aldıgım haze aku patladı.. :(
sımdı sanırım onerınız sıfır conta alıp bu ısı halledebılırım sanırım. zaten ust kapak vıdalarında bıtanesı yalama durumdaydı sanırım ordanda kacırmıstır bu durum ama ne olursa olsun motoru tekrar sokmemız ve ıcını kuralamamız gerekecek :(
ayrıca bendekı motor 2008 model bunun devır saati neden calısmaz kı?
bu su catlaktan mı yoksa contadan mı kaynaklanır ?
ve kafamı karıstıran bır dıger soruysa sılındırlerın alt kısımlarında hortumlar var.. bu hortumlar kor tapa halındeydı aldıgımda motoru bu bloklardan cıkan hortumlar hava fıltresıne mı gıdıyor ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------
bıde enjeksıyonlu modelle karburatorlu modellerın konjektorlerı bırbırıne uyarmı ? benım konjektorun 5 soketı var?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------
yav benım usta orjınal conta kullanmadı sanırım ya sanayıden kestırdı contaları o contada bu motora olmadımı acaba? ya arkadas bu motordan anlayan usta bulsam varsa elını ayagını opecem sente ayarı ıcın 2 gun ugrastık be arkadas
bıde o contalara 120 lıra para verdık hehe
Yapmayın hocam ustaya baştan söyleseydiniz herşey orjinal olacak diye.Olmaz öyle kesme falan hyosungsource den bi takım conta sparişi verin tekrardan düzgünce toplasın,o yalama olan yerede helikol yapın bu usta işten anlamıyor büyük ihtimal.
ya bılırsınız lafa gelınce kendılerıne toz kondurmazlar turkıyede conta bulamaz mıyım hayu ?
ali sen hortumların baglandıgı şekli fotlayıp gönder bana iyice bakayım ama saplamalarda yalama varsa olmaz zaten ama o zaman yalama olan silindirde den su çıkar .akünün patlamasıda ilginç marşa basarken nerden patladı marş otamatiğindenmi akünün kendimi. Akü patlaması conjoktörün yüksek voltajda ve akımda ani yüklemesi ile olur ve hidrojen sıkışmasıyle akünün havalandırma delikleri tıkalı olabilir yeni aküyse garantiden değiştirmen gerekir.Birde nazar değmiştir sen bi oku o motora.Usta da usul abdesti alsın öyle montaja başlasın.
Bu güçteki motora her conta olmaz birde saplamaların eşit torkla sıkılması lazım.Bunlar çok önemli .
tamam kaya abi fotografları en kısa surede buraya atacam. conta takımını buldum abı turkıyede.. bıde pıstonları degıstırecem. bende 4 tane sılındır var 2 tanesının gerı donusum borusu kapalı 2 tanesının acık. aku patlaması olayıda bana gore ustanın hatası. zaten garantıden de degısmıyorlar..kısa devre yaptırmıssınız dıyorlar. aku patlamasıda ılgınc bır olaymıs ılk 5 dk kulak cınlaması hemde 120db
yalama olan yerlerıde bır guzel artık tornadan yenı dısmı acarlar yoksa rıfat ustanın dedıgı gıbı helikol felan yaptıracam.
konjektorunun soketlerınden 3 tanesınde zaten yanık gordum. o yuzden o konjektor mefta.
abı bırde suan aklıma takılan mevzu su.. alacagım yenı pıstonlar 82mm benım sılındırler 81.5mm bu pıstonu rektefeyle yaptırsam olur mu? yoksa bu pıstona gore gomlek mı yaptırayım.. ?
yorumlarınızı yazarsanız cok sevınırım..
rektefiye olur ama iyi bir rektefiyeci gereken payı vermeli su sogutmalı oldugunu rektefeciye iyice anlatmalısın 90 dercede çalıştıgınıda bilmesi faydalı olur.
hortum baglantıları nı fotolamasan yardımcı olamam anlatımın tabirler farklı kore fiatı tam takım hepsi sildir,piston ,sekman contalar 1200 tl civarında sana mal oluyor çift kafa için ön arka beraber yani.Ona göre karar ver.
conjoktör mevcut yedek orjinal .
akü usta hatası kısa devre yaptırmadıysa olmaz konjoktör içinden kısa devre varsa zaten kendi patlardı akü kısa devre olmakla patlamaz kabloları yakar. kesin havalandırma deliği fabrikadan tıkalı gelmiştir şişip patlamıştşr. bilesin.
evet. Senin motorun her durumda komple bi sök tak'a ihtiyacı var. Ustaya güvenmiyorsan güvenebileceğin kişiler var bak forumda. bence onlarla beraber söküp tekrar güzelcene toplayın derim.
helicoil çözüm olabilir basitçe. eğer vida yuvasının çevresi yeterince genişse!.. yoksa o bölge inceyse daha inceltmek hoş olmayabilir.
Kesinlikle motorun iç ünitelerini barındıran ana parçaların eşit ve dikkatli şekilde aynı güçte sıkılmaları çok önemli. Gv650i de söylemiş zaten. Kaya abimiz sanırım isimleri geç algılıyorum ben. mesela krank kutularını söktün. 3'ünü diğer 3'ünden fazla sıktın. uzun vadede krankı ve motoru dağıtmaya bile sebep olabilir. olmasa da segman piston krank yatak conta ne varsa ömründen yer.
Bu sebepten eğer tork anahtarınız yoksa, kendiniz de hissiyata güvenerek sıkmaya emin değilseniz, usta da bu konuda yetenekli gelmiyorsa, bu işi iyi yaptığı bilinen birine yaptırmakta fayda var..
kağıt contaları kendin kesip kestirebilirsin. silindir blokları ve kapak contalarını kestirme contalarla yapmak çok tehlikeli. orjinal kullanmak en iyisi.
aynen benım motoru yenıden bır sok tak lazım aslında suan ıcınde mecbur..
forumdakı arkadaslara guvenıyorum fakat herkes ıstanbulda yasıyor bana baya bır uzaksınız.. bu motordan da mersınde sanırım 2 tane var. ve ustaya el emegıde verdık 1500 tl ustaya malzemeyı alacam artık basında durup onun yapmasını beklıcem..
bazı contaları kestırmeyıp orjınalını alma fıkrınden yanayım bende..
aku konusunda da usta hatası oldugunu bılıyorum. ve bu akuler kuru akuler oldugu ıcın havalandırma delıklerı olmadıgınıda akunun ana bayısınden ogrendım.. ve patlayan akunun garantısının olmadıgını hem aku servısı hemde yetkılı bayısı soyledı ustune basa basa..
Kaya abıye bana ayırdıgı zaman ıcınde cok tesekkur ederım.. bende 4 tane sılındır oldugu ıcın suan takım sılındır pıston almak ne kadar uygun olur bılmıyorum rektefe bana daha uygun gıbı geldı..
bakalım artık benımde cok az zamanım kaldı mersınde... okulum baslıyacak..
Mersinde Hyosung motor dedın mı hıckımse yaklasmıyor..usta bulmak zaten sorun ve sıkıntı.. adamlara gore zaten hyosung motor dunyanın en kotu motoru.. arkadaslar tesekkur ederım.. aklıma takılan sorular oldumu sızınle yenıden paylasacagım ve gelısmelerden sızlerı haberdar edecegım.
saygılar sevgıler dıkkatlı surusler..
Vaktin ve hevesin varsa kendin sök tak bundan güzel fırsat olmaz. youtube ve sağdan soldan bilgilerle yapabilirsin aslında. sanayideki 10 ustadan 9'undan da iyi yapacağın kesin
Eğer gömleklerde bir sıkıntı yoksa kesinlikle gömlekleri kurcalama derim. Konuyu çok detaylı takip edemedim. orjinal pistonların 81,5 mm piston bulamıyor musun? eğer bulabiliyorsan ve henüz 82 leri almadıysan şunu belirtmekte fayda var.
bu piston gibi zımbırtılar dayanıklı olsun diye özel yüzey sertleştirme işlemleri görürler. indüksiyon denen yöntemle yüzeyin sadece 1 - 1.5 mm altına kadar ısıtıp su vererek dış yüzerinde sert bir kabuk, iç yüzeyinde ise yumuşak bir doku kalmasını sağlarlar.
Her parça böyle olmasa da, genelde kranklar gömlekler ve pistonlar böyle üretilir. çok daha sağlam olsun diye yapılır bu.
Eğer sen yüzeyinden 0.5 mm sertleştirilmiş tabaka kaldırırsan bu pistonu epey zayıflatabilir. Eh, motor çalışırken pistonun yarıldığını düşünmeye gerek bile yok sanırım :D
Tabi bu benim dediklerim teorik bilgi. Sanayide bunu her gün yapıyor olabilirler. bu konuda teorik bilgim çok iyi, pratiğim çok zayıf
!?
gv650i benim kaya .kadir di yanılımıyorsam yazılarını takip ediyorum genel bilgin güzel ve kendi becerinle motoruna güzel şeyler yaptıgınıda yazılarından okuyorum. Bu benim gençlere bildiğimce ögretmek istediğim bir şey garaj ı onun için kurdum özveride bulunarak iş yerimin bir kısmını buna ayırdım.Kendi iş yapmak istiyenlere takım ve yer veriyorum.Cüzi bir aidat karşılıgında yardımlaşarak işlerini yapabiliyorlar.Yerleri olan kendi yerinde yapabiliyor. Çok arkadaş geldi eli ni yaga değince tiskinen nasıl olacak diye korkan şimdi baya bir usta yarısı oldular.
kendi yapamayana ben yardım ediyorum.O zaman piyasa fiatlarıdan %30 40 uygun olarak işleri yapılmış oluyor parça destegide saglıyorum.
Yazında yüzey sertleştirmeden bahsetmişin dogrudur.Ancak cümle düşüklügü ile pistonda demişin bu gömleklerde yani silindir iç yüzeyinde yapılır.
pistonlarda ise malzeme yapısıyla bu dayanıklılık saglanmaya çalışılır.
belirli bir süre kullanılan silindirlerde normalden fazla ovallik oluşacagı için rektefiyecilerin bunu ölçerek bir farkli pistona geçip geçmiyeceğine karar verir. Ama piyasada genelde hemen farklı pistonla iş bitirilir. alinin yapacagı şu anda rektefiye yani bir farklı pistonla elindeki silindirleri kullanabilir.Sertleştirme kalitesine göre yarı çapta 2 mm göre etkili olabilir.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)