Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...
Reklamlar
-
21 Ağustos 2013, 11:06
#1841
dreamkiller adlı üyeden alıntı
poahah hacım o zaten allahın emri..
Yeni trendimiz titreşim..
Daha önce yazdığım gibien son bakımda Ipone road twin 15W50 motor yağını koymuştum Tokur'a.. Lakin bu değişimden sonra motor inanılmaz titremeye başladı.. Yani vibrasyon öyle böyle değil beyler.. Daha 5 km yapmadan belden bacağa karıncalanma yapacak kadar titriyor.. Eski yağ Castrol 10W40 motosiklet yağı idi ve hiçbir zaman böyle bir problemle karşılaşmadım? Bunun sebebini bir an önce bulmam lazım zira motor kullanmak işkence şu an..
Bende de Iponun yağı var 2 değişimdir onu kullanıyorum. Dediğin gibi motor biraz fazla mı titriyor sanki :S başka yağ ile hiç denemediğim için başka durumu da bilmiyorum diye gittim geçen gün Motul yağ aldım Kadıköyden. Arkadaşla kulelinin orada 2 ye kadar falan takıldık. eve geldim 3 e doğru yaklaşık 40km. Eve 300metre kala yağ hala arkamdaydı elle kontrol etmiştim. Motoru garaja bıraktım. Ertesi gün oldu yağını değişecektim. Bir baktım yağ yok =(
Yolun son 200 metresi yokuş çıkıyorken yağ pörtleyip düşmüş fileden=/
Hem 100tl kaçtı hemde yağı değiştiremedim hala. Arkadaş bende öyle bir cenabetlik var ki boktan yere her ay istisnasız 200tl kaçıyor.
Bugün tektar gidip 100tl verip yağ alıcam
ver gazı... ver çoşkuyu
Reklamlar
-
21 Ağustos 2013, 11:09
#1842
Peki hacım 15W50 kullanmak motorda titreşime sebep olur mu?
-
21 Ağustos 2013, 11:21
#1843
Herkese iyi sürüşler. Benim kullanıcılara bir sorum olacaktı. Gt 650 almayı düşünüyorum, daha önce 1 yıl gt250 kullandım ama vites geçişlerinden hiç memnun değildim. Acaba 650 likte de bu sorun mevcut mu?
-
21 Ağustos 2013, 11:26
#1844
Doğru yağ, düzgün bakım ve belki biraz masraf ile hiçbir problem yaşamazsın...
-
21 Ağustos 2013, 12:14
#1845
dreamkiller adlı üyeden alıntı
Peki hacım 15W50 kullanmak motorda titreşime sebep olur mu?
15 50 olması motosikleti titretmez. Yaz olduğu için iyidir 15 50. Fakat bazı motosikletler bazı yağları sevmiyor. Benim 250 shellin yağlarını hiç sevmezdi 1 kere koydum. Çok titreyerek çalışıyordu. 500km sonra değiştirdiydim yağını.
Belki motor ipone ile çok hoşlaşmıyor olabilir.
Şimdi hem litresi pahalı hem de litresi çok olunca öyle kolay da atılmıyor fakat tercih senin
Bugün motul alıp koyucam sonuca bakarız
ver gazı... ver çoşkuyu
-
21 Ağustos 2013, 12:17
#1846
Hacım castrol candır sentetik mi yarı sentetik mi peki birde onu dersen canını yirim senin
-
21 Ağustos 2013, 12:36
#1847
dreamkiller adlı üyeden alıntı
Hacım castrol candır
sentetik mi yarı sentetik mi peki birde onu dersen canını yirim senin
Castrol iyidir hoştur fakat Birde Motul'u dene ;)
Yarı sentetik ve API SG olması yeterli. Üstü olması motosiklet için daha iyidir tabi. Tam sentetik yağ pahalı olduğu için çok gerekli mi dersen biraz sana kalmış ve soru işareti.
Kullanım kılavuzu yarı sentetik SG üzeri olması iyidir. Ne kadar iyi yağ kullanırsanız motosiklet size o kadar uzun süre hizmet verir diyor
ver gazı... ver çoşkuyu
-
21 Ağustos 2013, 14:23
#1848
http://www.facebook.com/events/204691919692619/
UNdocabın tayfası cumartesi bekleriz Celal daha face bakmadığında onun da haberi yok :D
-
21 Ağustos 2013, 14:43
#1849
dreamkiller adlı üyeden alıntı
Doğru yağ, düzgün bakım ve belki biraz masraf ile hiçbir problem yaşamazsın...
Vites değişimi, mesela ışıklara gelince boşa geçirememe problemi yok yani. Alırken nelereine dikkat etmemi tavsiye edersiniz?
-
21 Ağustos 2013, 18:50
#1850
Abrascas adlı üyeden alıntı
Vites değişimi, mesela ışıklara gelince boşa geçirememe problemi yok yani. Alırken nelereine dikkat etmemi tavsiye edersiniz?
Boşa geçmesi biraz zor fakat kullanıcıları alışıyor bir zaman sonra. Sebebi ise debriyaj yapısının az ayırıyor olmasından ötürü. Alışan kullanıcı çok da kolay takır takır geçiriyor vitesleri
GT650 alacaksan.
Piyasada yeni model yok dolayısı ile yazılacak bazı şeyler biraz yaşlanmış her motosiklet için geçerli.
Öncelikle iyi ve bu motosikleti tanıyan bir usta/kullanıcı ile gidilmeli
-Motorun genel durumu km düşürüldüm diye bağırıyor mu diye bak.
-Km düşürüldüyse de kötü düşürülmediyse de kötü :D Düşürülmediyse ve km azsa kullanılmamıştır.Pas olmuştur çok yer. Kullanıldıysa kullanım ötürü ömrü biten parçalar olacaktır.
-Pas durumunu genel olarak kontrol et. Bana kaçan gibi deponun içi hayyyvan pas olmasın. ufak tefekleri makul karşıla
-Frenleri kontrol et iyi tutuyor mu.
-Kumanda panelleri çalışıyor mu bak.
-Devir saati veya km saati arızalı olabilir bak.
-Hararet durumuna bak.
-Yağ koyma kapağını açıp kokla motor hararet yaptıysa belli eder.
-Kronik sorunları olan konjektör /statör sorunu çözülmüş mü diye sor. Konjektör olarak ne takıldığına bak! hem konjektörde hem statörde ölçüm yapılması iyi olur
-Amortisörün sertlik ayarına bak. Ve üzerine oturduğundaki sertliğine bak. Geyik gibi sekiyorsa patlamaya yakındır.
-Direksiyonun dönüşünü kontrol et çok sert olmaması lazım.Yoksa furş takımında/ön takımda sorun olduğu için sıkılmıştır
-Ön tekerleği havaya kaldırıp amortisörleri ileri geri (yukarı aşağı değil) ittir. Bir sallantı varsa furş takımında boşluk vardır.
-su pompasının yanından ufak su sızma izi varmı diye bak.(ucuz bir sorun ama sorun işte)
-Zincirine/lastiğine dişli takımına bak
-Motor olduğu yerdeyken egzantirik zincirinden ses geliyor mu diye bak.
-Motorla turlarken debriyaj kaçırıyor mu diye kontrol et.
-Motosiklet ile 20 30 ile git sekme yapıyor mu diye bak.
-Egsozdan çok sık pat pat ses geliyor mu diye bak (Arada bir gelmesi normal) Geliyorsa senkron ayarı istiyor demektir.
-Motosikletle 2-3 dk 100km altı hızlarda git. Sorun varsa ön jantta balast veya yamuk var
-Motosikletle 2-3dk 160 üzerinde git. Herhangi bir dengesizlik var mı diye bak. Sorun varsa arka jantta balasr veya yamuk var
Aklıma gelenler bunlar :D
Ekleyecek olan varsa eklesin
ver gazı... ver çoşkuyu
-
22 Ağustos 2013, 02:51
#1851
Bende en son castrol 10-40w koydum hiç begenmedim vitesler hiç iyi olmadı,birazda şırıltılı çalışıyor.Daha önceki sahibi ne yağ koydu hiç sormadım ama aldıgımda vitesler şıkır şıkır geçiyordu büyük ihtimal motuldu çünkü daha önceki motorumda motul kullandım aniden rengi değişti vitesler on numaraydı,şimdide yağ değişimi geldi motul deniycem bakalım farkı illaki gösterir. bu arada motul 300v ler full sentetik fakat ömrü kısa pist için üretilmiş bir yağ,tavsiyem 5100 ve en geç 3000kmde bir değişmesi,sonuçta 125cc gibi değil iki tane öküz gibi piston var yagı çabuk eskitiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:48 ----------
Bu arada 2700km oldu değişeli,ilk koydugumda yag seviyesi nerdeyse şuanda orda hiçmi yakmadın be yav
-
22 Ağustos 2013, 03:09
#1852
UNdocab adlı üyeden alıntı
Boşa geçmesi biraz zor fakat kullanıcıları alışıyor bir zaman sonra. Sebebi ise debriyaj yapısının az ayırıyor olmasından ötürü. Alışan kullanıcı çok da kolay takır takır geçiriyor vitesleri
GT650 alacaksan.
Piyasada yeni model yok dolayısı ile yazılacak bazı şeyler biraz yaşlanmış her motosiklet için geçerli.
Öncelikle iyi ve bu motosikleti tanıyan bir usta/kullanıcı ile gidilmeli
-Motorun genel durumu km düşürüldüm diye bağırıyor mu diye bak.
-Km düşürüldüyse de kötü düşürülmediyse de kötü :D Düşürülmediyse ve km azsa kullanılmamıştır.Pas olmuştur çok yer. Kullanıldıysa kullanım ötürü ömrü biten parçalar olacaktır.
-Pas durumunu genel olarak kontrol et. Bana kaçan gibi deponun içi hayyyvan pas olmasın. ufak tefekleri makul karşıla
-Frenleri kontrol et iyi tutuyor mu.
-Kumanda panelleri çalışıyor mu bak.
-Devir saati veya km saati arızalı olabilir bak.
-Hararet durumuna bak.
-Yağ koyma kapağını açıp kokla motor hararet yaptıysa belli eder.
-Kronik sorunları olan konjektör /statör sorunu çözülmüş mü diye sor. Konjektör olarak ne takıldığına bak! hem konjektörde hem statörde ölçüm yapılması iyi olur
-Amortisörün sertlik ayarına bak. Ve üzerine oturduğundaki sertliğine bak. Geyik gibi sekiyorsa patlamaya yakındır.
-Direksiyonun dönüşünü kontrol et çok sert olmaması lazım.Yoksa furş takımında/ön takımda sorun olduğu için sıkılmıştır
-Ön tekerleği havaya kaldırıp amortisörleri ileri geri (yukarı aşağı değil) ittir. Bir sallantı varsa furş takımında boşluk vardır.
-su pompasının yanından ufak su sızma izi varmı diye bak.(ucuz bir sorun ama sorun işte)
-Zincirine/lastiğine dişli takımına bak
-Motor olduğu yerdeyken egzantirik zincirinden ses geliyor mu diye bak.
-Motorla turlarken debriyaj kaçırıyor mu diye kontrol et.
-Motosiklet ile 20 30 ile git sekme yapıyor mu diye bak.
-Egsozdan çok sık pat pat ses geliyor mu diye bak (Arada bir gelmesi normal) Geliyorsa senkron ayarı istiyor demektir.
-Motosikletle 2-3 dk 100km altı hızlarda git. Sorun varsa ön jantta balast veya yamuk var
-Motosikletle 2-3dk 160 üzerinde git. Herhangi bir dengesizlik var mı diye bak. Sorun varsa arka jantta balasr veya yamuk var
Aklıma gelenler bunlar :D
Ekleyecek olan varsa eklesin
Heç almasakmı onumu demek istiyorsun :p
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
22 Ağustos 2013, 10:16
#1853
acayüp adlı üyeden alıntı
Heç almasakmı
onumu demek istiyorsun :p
Alan alsında dikkatli alsın
Abi tekrar teşekkür ederim su pompasının halledilmesinde çok yardımcı oldun. Senin icadı bitirebildin mi
---------- Post added at 09:16 ---------- Previous post was at 08:54 ----------
Dün motosiklete 5100 yağ koydum motosiklet çok daha mutlu mesut gidiyor. Şu kesin arkadaşlar hyosung motor blokları Motul'u seviyor. Tavsiyem motuldan pek şaşmayın.
-
22 Ağustos 2013, 10:28
#1854
UNdocab adlı üyeden alıntı
Boşa geçmesi biraz zor fakat kullanıcıları alışıyor bir zaman sonra. Sebebi ise debriyaj yapısının az ayırıyor olmasından ötürü. Alışan kullanıcı çok da kolay takır takır geçiriyor vitesleri
GT650 alacaksan.
Piyasada yeni model yok dolayısı ile yazılacak bazı şeyler biraz yaşlanmış her motosiklet için geçerli.
Öncelikle iyi ve bu motosikleti tanıyan bir usta/kullanıcı ile gidilmeli
-Motorun genel durumu km düşürüldüm diye bağırıyor mu diye bak.
-Km düşürüldüyse de kötü düşürülmediyse de kötü :D Düşürülmediyse ve km azsa kullanılmamıştır.Pas olmuştur çok yer. Kullanıldıysa kullanım ötürü ömrü biten parçalar olacaktır.
-Pas durumunu genel olarak kontrol et. Bana kaçan gibi deponun içi hayyyvan pas olmasın. ufak tefekleri makul karşıla
-Frenleri kontrol et iyi tutuyor mu.
-Kumanda panelleri çalışıyor mu bak.
-Devir saati veya km saati arızalı olabilir bak.
-Hararet durumuna bak.
-Yağ koyma kapağını açıp kokla motor hararet yaptıysa belli eder.
-Kronik sorunları olan konjektör /statör sorunu çözülmüş mü diye sor. Konjektör olarak ne takıldığına bak! hem konjektörde hem statörde ölçüm yapılması iyi olur
-Amortisörün sertlik ayarına bak. Ve üzerine oturduğundaki sertliğine bak. Geyik gibi sekiyorsa patlamaya yakındır.
-Direksiyonun dönüşünü kontrol et çok sert olmaması lazım.Yoksa furş takımında/ön takımda sorun olduğu için sıkılmıştır
-Ön tekerleği havaya kaldırıp amortisörleri ileri geri (yukarı aşağı değil) ittir. Bir sallantı varsa furş takımında boşluk vardır.
-su pompasının yanından ufak su sızma izi varmı diye bak.(ucuz bir sorun ama sorun işte)
-Zincirine/lastiğine dişli takımına bak
-Motor olduğu yerdeyken egzantirik zincirinden ses geliyor mu diye bak.
-Motorla turlarken debriyaj kaçırıyor mu diye kontrol et.
-Motosiklet ile 20 30 ile git sekme yapıyor mu diye bak.
-Egsozdan çok sık pat pat ses geliyor mu diye bak (Arada bir gelmesi normal) Geliyorsa senkron ayarı istiyor demektir.
-Motosikletle 2-3 dk 100km altı hızlarda git. Sorun varsa ön jantta balast veya yamuk var
-Motosikletle 2-3dk 160 üzerinde git. Herhangi bir dengesizlik var mı diye bak. Sorun varsa arka jantta balasr veya yamuk var
Aklıma gelenler bunlar :D
Ekleyecek olan varsa eklesin
Sağolasın Undocab Ben gt 250 den alışmıştım seyir halindeyken vites geçişlerine fakat en büyük sorunum, kırmızı ışıklarda dururken oluyordu. Hafif ara gazlar vererek vites düşürüyordum. düşüremediğim, boşa geçmediği zamanlarda sıkıntı oluyordu benim için.
Bu arada bakmayı düşündüğüm motosiklet bu linkteki temiz görünüyor, tabi yakından bakmadan, binmeden bişi söylemek zor.
-
22 Ağustos 2013, 11:49
#1855
Bu motor Çetin ustanın müşterisinin motoru.. Temiz bir motor diye hatırlıyorum.. Hatta çok sevdiğim bir arkadaşım aldırmaya çalışıyorum
-
22 Ağustos 2013, 11:53
#1856
Ben de bu motor sahibi ile konuşmuştum ama sonra denk gelememiştik. Ben çetin ustanın orada gördüğümde ağır ameliyattaydı
Hacım bu cumartesi geliyor musun sinemaya ? Ortada biryerde mekan Trump Towerda.
Gelebilecek herkesi beklerim. 250lerin içinde beni yalnız bırakmayın
-
22 Ağustos 2013, 11:59
#1857
-
22 Ağustos 2013, 12:18
#1858
Hadi ya. Gel çay çorba içmeye oturmaya çıkış saatimiz belli zaten.
Bende de Ipon varken evden işe geldiğimde parmaklarımda karıncalanma oluyordu. Gidona topuz takmadım diye olduğunu düşünüyordum.Bugün işe geldim birşey yok. Bakalım akşam da aynı mı.
Bugün evden işe gelirken. Geç kaldım diye biraz seri kullanarak geldim. Caddedeyken bir ara yeri öpüyordum azdaha :D
Yolun kenarında benzinlik var 2 şerit geliş tretuvar 2 şerit gidişli bir yol sağda traktör var arkasında kasasıyla aynı hizada Solda da birtane Vito. Vito bir anda lak diye sol şeritte durdu. traktörün geçmesini bekliyor benzinliğe girecekmiş.
Daha evden çıkalı 1,5dk oldu.Lastikler soğuk frene bir asıldım motor yana doğru yatar gibi oldu freni bırakınca topladı ama gidiyorum üzerilerine aralarında boşluk bile yok. Freni sık bırak sık bırak kendi abs mi yaptım :D
Vito duramayacağımı görüp sola kaçtı biraz araları açılınca durmaya çalışmadım artık ve aradan geçtim. açmasaydı 5 -10 ile vuracaktım :D
Vitoda hata olabilir fakat yinede Motosiklet kullanma gözünden bakınca hata bende uyanalı 10dk olmuş, lastikler soğuk, ara caddede öyle gidilmez
-
22 Ağustos 2013, 12:44
#1859
UNdocab adlı üyeden alıntı
Hadi ya. Gel çay çorba içmeye oturmaya çıkış saatimiz belli zaten.
Bende de Ipon varken evden işe geldiğimde parmaklarımda karıncalanma oluyordu. Gidona topuz takmadım diye olduğunu düşünüyordum.Bugün işe geldim birşey yok. Bakalım akşam da aynı mı.
Bugün evden işe gelirken. Geç kaldım diye biraz seri kullanarak geldim. Caddedeyken bir ara yeri öpüyordum azdaha :D
Yolun kenarında benzinlik var 2 şerit geliş tretuvar 2 şerit gidişli bir yol sağda traktör var arkasında kasasıyla aynı hizada Solda da birtane Vito. Vito bir anda lak diye sol şeritte durdu. traktörün geçmesini bekliyor benzinliğe girecekmiş.
Daha evden çıkalı 1,5dk oldu.Lastikler soğuk frene bir asıldım motor yana doğru yatar gibi oldu freni bırakınca topladı ama gidiyorum üzerilerine aralarında boşluk bile yok. Freni sık bırak sık bırak kendi abs mi yaptım :D
Vito duramayacağımı görüp sola kaçtı biraz araları açılınca durmaya çalışmadım artık ve aradan geçtim. açmasaydı 5 -10 ile vuracaktım :D
Vitoda hata olabilir fakat yinede Motosiklet kullanma gözünden bakınca hata bende uyanalı 10dk olmuş, lastikler soğuk, ara caddede öyle gidilmez
Gecmiş olsun kotu olmuş sabah sabah ama iyi uykun acilmiştir. koltuk kaplama işini ne ettin?
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
22 Ağustos 2013, 17:28
#1860
dreamkiller adlı üyeden alıntı
hacım geleyim gelmesine de red 2 yi yeni izledim
belki sonrasında katılırım..
Castrolü koydum tekrar motor küfür etti bana hah şöyle ya dedi
ben önceden bi kere bp'nin bi yağını koymuştum denk geldi aldım diyerekten.
sonra castrol power 1 kullanmaya başladım 3 - 4 bidon öyle gitti. bp'den sonra castrol acayip güzel geldi motora...
en son koyduğum motul idi. velakin castrol'den sonra motul süper geldi motora ...
1000 km kullandım motul yağla. motor yağ gibi oldu desem yeridir. titreşimde gözle görüşür düşüş oldu desem yeridir.
castrol bizim motora süper, motul ultra şahane ve fiyatlar birbirine yakın. motul derim ben.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler