Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...

    REKLAM ALANI
  1. #1621
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacım konjektörde gitmedi inşallah? Uzun süre kontak açık unutulunca konjektörde de sorun oluyor diye biliyorum.. Geçmiş olsun.. yaşasın bedevi kardeşliği

    Bu arada gidonu kaça aldın sen? Bende gri istiyorum ama krom kaplama değil mat gri şasinin renginde..
    Bendeki gidon tam dediğin gibi
    Motorda en ufak elektirik belirtisi yoktu dün. 8 saat kontak açık kalmıştı. Birde fren manetindeki yay geri tepmiyor stop yanık olarak kaldı bu süreyi =/
    Konjektörde sorun olduğunu zannetmiyorum(inş yani)
    Dün iş yerine bırakırken disk kilidi takmıştım. Onun anahtarıda 250ninkindeymiş şimdi açamıyorumda yarına kaldı :D

    Bahtsızlık ömür boyu =/

    Alıntı _engiin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu aralar motorumun üstünde kara bulutlar dolaşıyor,dün motorcu cefası çektim,saat 3 de gittiğim motorcudan 8 de çıktım ve motorum getirdiğimden daha kötü halde..Aslında motorun hiç bişesi yoktu hafif bi tıkırtı geliyordu debriyajın ordan,çok az,ama işte kurtlu biri olduğumdan-yolumda şirinevlere düşmüştü, arada gittiğim işini temiz yapan bi eleman vardıismini yazmıycam şimdi,dedim bi göstereyim.

    debriyaj kapağını açtı,tası filan çıkardı baktım geri toplarken sıkıntı yaşıyor 4-5 defa denedi olmadı,sonra malum bi somun var onu makinayla sıkarken tık diye bi ses
    duydum ama anlamadım tabi,
    neyse topladı motora bindim biraz ilerledim baktım hiç vites atamıyorum,geri getirdim tekrar açtı,baktım bana çaktırmadan elinde bir parçayla dolaşıyor,bahsettiğim motorcunun yanında çalışan eleman bu,biyerlere sormaya filan gitti,bana hiç bahsetmiyo ama,sanki anlamadım,neyse dedim parçayı bulursa sorun yok,sonra geldi,meğer kırdığı parça yağ pompasıymış,nasıl becerdiyse..
    (bu arada aldıkları pompa suzuki v-storm dl650 pompası hakketen motorlar aynı demekki),sonra beni kandırma furyası başladı yok işte tas zamanla vura vura pompayı kırmış,hep kırıkmış filan filan neyse taktılar topladılar,yok debriyaj ayırmıyor, kaç defa denedilerse olmadı,5 saat boyunca,başka bi dükkandan işi büyük motorlar olan bi usta geldi sayesinde biraz ilerleme gösterdiler ama genede tam olmadı,sonra iş paraya geldi tabi,motor eski haline gelmeden para filan vermem dedim,aldıkları pompa 200 tl imiş (sonra aldıkları yeri buldum daha ucuza almışlar),onun parasını istiyolar,daha neler dedim siz kırdınız anlamadım mı sanki,sonra bayağa bi laf dalaşı filan iyice sinirlendim 3-5 işçilik verecektim onuda vermedim,sonra götürdüm motoru bahçelievlerde bi yere,tas-balata filan ne varsa aldım,bari komple sıfırlayım herşeyinide uğraşmiyim bidaha..bugün alıcam bakalım..
    Hocam geçmiş olsun.
    Balata olarak yurt dışından EBC balata getirt. Çok memnun kalacaksın. Hatta bana dua edersin
    Korider.com sitesinden okuduğum kadarı ile çok iyiymiş vites değiştirirken çıkan o hayvani ses de çıkmıyormuş.
    Yayalar balata ile beraber değişir unutma
    ver gazı... ver çoşkuyu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1622
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Engin kardeş geçmiş olsun valla ne diyeyim.. Bizim motorlar nazik makinalar herkese elletmemek lazım.. Undo Hacımın dediği gibi EBC iyidir ben çok memnunum bir süre önce balataların ağzını burnunu kırmıştım çünkü o zaman değiştirdim şu an saat gibi Mecidiyeköy merkez yedek parçada vardı sanırsam oradan almıştım..
    UNdocab bunu beğendi.

  3. #1623
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacım konjektörde gitmedi inşallah? Uzun süre kontak açık unutulunca konjektörde de sorun oluyor diye biliyorum.
    Hocam o dediğin şey ateşleme bobini. Platinli araçlarda yani distribütörlü araçlarda problem olabilir. Konjektöre birşey olmaz.
    UNdocab ve dreamkiller bunu beğendiler.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  4. #1624
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Motoru aldığımda üzerinde 2 fazlı sanel araba konjektörü vardı. Ve kürşatın dediği gibi uzun süre açık kaldığında bobinleri haşlama ihtimali vardı.
    Kendi unutkanlığımı bildiğim için yeni nesil konjektörlerden almıştım birşey olmamıştır

    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşe gidip gelirken motoru kullanıyorum vaz geçmem lazım bundan. 4 ayda 5000km yol yaptım.Yavaş yavaş motorun seslerine tepkisine alıştıkca yeni şeylere kulaklarım açılmaya başlıyor.
    Arka amortisörüm 1 kademe serte çekilmeli eski sahibi herşeyi en yumuşak ayara çekmiş amortisör de buna dahil. Motor giderken çok yaylanıyor.

    Gazı sabit tuttuğumda sanki şöyle birşey hissediyorum motor bir hızlanmaya çalışıyor bir sabit gazla gitmeye çalışıyor gibi ne olabilir sizce?
    @shi_bumi hocam sende böyle bir durum var mıydı?
    Otopsici dışında herkes bende de vardı diyor da

  5. #1625
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @shi_bumi hocam sende böyle bir durum var mıydı?
    Otopsici dışında herkes bende de vardı diyor da
    Aynı durum ben de de vardı. Önceleri bir çözüm bulamamıştım. Düşük vites ve hızlarda giderken motorda sanki bir kesik kesik çalışma hali vardı. Biraz hızlanınca ve devirlenince bu durum ortadan kalkıyordu. Çok çok rahatsız edici bir durum değildi ama ben biraz kıllanan bir tip olduğumdan kafama takmıştım. Sonraları araştırınca karbüratör senkronizasyonu bozuksa böyle bir durumun ortaya çıkabileceği yönünde kuvvetli deliller buldum. Senkronizasyon sonrası baya bir düzelme olmuştu. Bir dene istersen
    UNdocab bunu beğendi.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  6. #1626
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Abi 4 ay önce ilk aldığımda herşeyine baktırırken karbüratör temizlenip senkron ayarı yapıldıydı aslında.
    Bitane vakum metre alsam sıkıldıkca kendimde yaparım aslında :D

  7. #1627
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi 4 ay önce ilk aldığımda herşeyine baktırırken karbüratör temizlenip senkron ayarı yapıldıydı aslında.
    Bitane vakum metre alsam sıkıldıkca kendimde yaparım aslında :D
    Olay 2 tane Pakkens vakummetre almaya bakar dediğin gibi. Bu başlığın bir taraflarında kendi yaptığım senkronizasyon zımbırtısının fotoğrafını koymuştum. Dikkat etmen gereken tek şey, vakummetre ile manifold arasına koyacağın hortum üzerine mutlaka akvaryumcularda bulabileceğin bir vana takmak. Eğer vana gelen vakumu vana ile biraz ayarlayıp kısmassan vakummetre ibresi çılgın hareketler yapıyor

    Bir de aşağıdaki resimde 25 no.lu parçanın içinde bir diyafram var. Bu alet vakumla çalışıyor. Yani motor çalışmazken diyafram aşağı akışı kesiyor, motor çalışıp vakum gelince diyafram yerçekimiyle aşağıya karbüratöre akan yakıta izin veriyor. Ben içini açıp diyaframı sökmüş ve bu sistemi by-pass etmiştim. Çünkü vakum çok düzenli değil, böylece karbüratöre KENDİMCE daha lineer bir akış sağlamıştım. Depo ile karbüratör arasına koyduğum yakıta dayanıklı bir vana marifetiyle yakıtı da kesebiliyordum istediğim zaman. Tabi bu yaptığımın şöyle bir mahsuru var. Sistemin amacı motor çalışmazken depodan aşağı yakıt akışını durdurmak. Mesela bir kaza anında motor stop edebilir ama benimki gibi birşey yaparsanız yakıt akmaya devam eder. Yangın tehlikesi falan filan...

    UNdocab bunu beğendi.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  8. #1628
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    45$ tutuyor dijitalleri
    http://www.ebay.com/itm/Digital-Mano...item1c17cb2054



    bir konuda eleman güzel birşey açıklamış bu şekilde de yapılabilir

    Alıntı bir zamanlar birisi adlı üyeden alıntı

    2 metre uzunluğunda, şeffaf benzin hortumu alın,
    içine biraz ( 20 cm lik uzunluk kaplayacak kadar ) 20 numara motor yağı dökün.
    sonra
    hortumun iki ucunu bir elinizle tutun ve,
    başınızın üzerinde hızla çevirin...bu, hortuma koyduğunuz yağın,
    merkezkaç kuvveti ile,
    hortumun ortasında toplanmasını sağlayacaktır.
    sonra,
    karburatördeki vakum ölçme borusunun lastik tapalarını çıkarın,
    hortumun bir ucunu bir boruya, diğer ucunu diğer boruya takın.
    motoru çalıştırın,
    denge bozuk ise,
    hortum içindeki yağ, bir yöne doğru hareket edecektir.
    ayar vidası ile, hortum içindeki yağı hareket etmeyecek şekilde ayarlayın.
    Demekki bu parçayı olası kaza anı için koymuşlar

  9. #1629
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olay 2 tane Pakkens vakummetre almaya bakar dediğin gibi. Bu başlığın bir taraflarında kendi yaptığım senkronizasyon zımbırtısının fotoğrafını koymuştum. Dikkat etmen gereken tek şey, vakummetre ile manifold arasına koyacağın hortum üzerine mutlaka akvaryumcularda bulabileceğin bir vana takmak. Eğer vana gelen vakumu vana ile biraz ayarlayıp kısmassan vakummetre ibresi çılgın hareketler yapıyor

    Bir de aşağıdaki resimde 25 no.lu parçanın içinde bir diyafram var. Bu alet vakumla çalışıyor. Yani motor çalışmazken diyafram aşağı akışı kesiyor, motor çalışıp vakum gelince diyafram yerçekimiyle aşağıya karbüratöre akan yakıta izin veriyor. Ben içini açıp diyaframı sökmüş ve bu sistemi by-pass etmiştim. Çünkü vakum çok düzenli değil, böylece karbüratöre KENDİMCE daha lineer bir akış sağlamıştım. Depo ile karbüratör arasına koyduğum yakıta dayanıklı bir vana marifetiyle yakıtı da kesebiliyordum istediğim zaman. Tabi bu yaptığımın şöyle bir mahsuru var. Sistemin amacı motor çalışmazken depodan aşağı yakıt akışını durdurmak. Mesela bir kaza anında motor stop edebilir ama benimki gibi birşey yaparsanız yakıt akmaya devam eder. Yangın tehlikesi falan filan...

    http://img825.imageshack.us/img825/5729/0ldf.jpg


    vakumlu benzin valfi. çok cıvıl cıvıl bi parça.

    Gt650 karbüratörlülerde bu parça çabuk bozulabiliyor ve yakıt sızdırıyor. tavsiyem, biraz yol yaptıktan sonr ( 30 - 40 km ) hemen aralardan bakın bu parçaya. bakın bakalım nemli ıslak yada üzerinde damla var mı?

    Ben motordan hep indiğimde bi benzin kokusu alırdım. Karbüratörler iri kıyım olduğundan normal bir kokudur diyordum. bir gün bu ne arkadaş diyip eğildim motorun altına baktım. bu yakıt musluğundan benzin damladığını gördüm. hemi de direk silindirin üstüne

    ben yağ sızıntısından silindir sararmış diyordum. meğersem benzinden sararmış kimbilir kaç zamandır kaçırıyordu sizin anlayacağınız.

    Yamaha bws'nin musluğu uyuyor bizimkilere. çok tırt olmayanından alırsanız bozulursa işinizi görür.

    test yapmak için bu valfi baypas edebilirsiniz ama, sonra tekrar eski haline getirin derim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------

    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    45$ tutuyor dijitalleri
    http://www.ebay.com/itm/Digital-Mano...item1c17cb2054



    bir konuda eleman güzel birşey açıklamış bu şekilde de yapılabilir



    Demekki bu parçayı olası kaza anı için koymuşlar

    internette manometre diye aratın bu bahsettiğin şey manometre. fark basıncı ölçmek için çok kullanılan birşey. çok basit olmasına rağmen oldukça da profesyonel iş görür. U şeklinde kıvırabileceğiniz şeffaf bir boruya aynen yağ doldurup, ortalayıp kalemle işaret koyun.

    motoru çalıştırıp ayar yapın. ancak manometrenin iki borusunun uzunluğunun eşit olması, hatalı ölçüm yapmamanız için pek mühim. şartlar ne kadar eşit olursa, sonuç o kadar doğru olur en nihayetinde.

    5 liraya dijitallerin %98 işini gören bir manometre yapabilirsiniz. hortum ne kadar ince ve kısa olursa, o kadar hassas ölçüm yapabilirsiniz. sıvının vakum etkisi ile motora kaçma ihtimaline karşı, yanıcı bir sıvı kullanmanız iyi olur.su koysanız, motorda yanmaz. aptal buhar orda burda kalıp sıkıntı çıkartabilir 1 damla 1 damla demeyin. damlaya damlaya korozyon olur.
    !?

  10. #1630
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    onun yerine enjeksiyonlu bir gt650 mi alsak

    Undo hacım dün akşam aradım seni duymadın motor tepesindesin heralde dedin sesimi çıkartmadım

  11. #1631
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    onun yerine enjeksiyonlu bir gt650 mi alsak

    Undo hacım dün akşam aradım seni duymadın motor tepesindesin heralde dedin sesimi çıkartmadım
    Duymadım sonra da geç oldu diye aramadım.
    Senkron ayarı enjeksiyonlular için de geçerli diye biliyorum bir fark yok arada.
    Her x yılda yada y km de yapılması tavsiye edilir diye yazar kullanım kılavuzlarında.
    Bizim motosikletlerde her 12.000km yapılması gerekiyor(kontrol amaçlı) diye aklımın ucunda kalmış ama kesin değil
    ver gazı... ver çoşkuyu

  12. #1632
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Motoru öğle arasında vurdurdum hemen aldı marşı biraz turladım bir sıkıntı yok
    Akşama akü yeterince şarj edilmemiş olursa yine vurdururum motoru

    Tam içeri girerken ptt KOSO göstergemi getirdi sonunda gümrüğe girdiğinde artık gidip oradan teslim almıyoruz aynı parayı ptt görevlisine ödüyoruz bu iyi oldu ama gümrük için 56tl ödemek iyi olmadı
    Göstergeyi biraz mıncıkladım süper birşey yahu :D
    Beraberinde gelenler
    * Gösterge
    * montaj tablası
    * dijital hız ölçeri
    * 2 adet sıcaklık sensörü
    * gerekli kablolar
    * gerekli kablo soketleri(Değişik bir çeşit klemens)
    * çok iyi detaylı kurulum kılavuzu
    * Gerekli vida cart curt

    Bu haftasonu garajdan çıkamıycam anlaşılan :D

  13. #1633
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    hadi hayırlı olsun Undo Hacım.. İyi günlerde kullan..
    UNdocab bunu beğendi.

  14. #1634
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Eyv hacım
    Kafamdakileri yavaş yavaş hallediyorum.
    -Depo pasına bakamadım hala
    -Geçen arkadaşla konuştum radyatör koruma sacı ve alta karter koruma sacı yaptırıcam.
    -Arkayada bmw'lerdeki gibi çamur atmasını engelleyen bi zımbırtıyı forumdaki fiber işi yapan bir arkadaşa yaptırıcam

    Ya ben BMC hava filitresi almıştım ama kayıp =/ içim yanıyo bulamıyorum yav
    dreamkiller bunu beğendi.

  15. #1635
    _engiin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2012
    Motosikleti
    Hyosung gt 650
    Ebat: 130X70-17 ön lastik bizim motorlara uyarmı??

  16. #1636
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    hocam hayvani bir lastikten bahsediyoruz :D
    Ön çamurluğun üstüne sürter. Gerçi benim gördüğüm dişli bir lastikti.
    Birde motor virajlarda vs lastik çok ağır olduğu için dalma yapıyordu

  17. #1637
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Alıntı _engiin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ebat: 130X70-17 ön lastik bizim motorlara uyarmı??
    Aman engin ne ettin... Yok hacım uymaz sen orjinalinden şaşma..
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  18. #1638
    _engiin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2012
    Motosikleti
    Hyosung gt 650
    bayramda bi artvin yapim diyorum da,tekerleri değişsem mi ? diye bi soru var kafamda aslında çok da elzem değil heralde idare ederler..balatalar iyi,yağını değişicem,başkada bişe görünmüyor ama varmı şusuna filan da baktır dediğiniz bişeler?

  19. #1639
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    check up yaptırmadan yola çıkma malum bizim motorların elektrik arızaları meşhur ne zaman ne olacağını bilemeyeceğimizden elektrik sistemini elden geçirtip öyle çık yola derim..

  20. #1640
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı _engiin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bayramda bi artvin yapim diyorum da,tekerleri değişsem mi ? diye bi soru var kafamda aslında çok da elzem değil heralde idare ederler..balatalar iyi,yağını değişicem,başkada bişe görünmüyor ama varmı şusuna filan da baktır dediğiniz bişeler?
    Lastikler biraz yaşlı ise ve imkanın varsa lastik değiştir derim. uzun yolda yaşlı lastik çok çabuk tükeniyor. Sıkıntı çıkartabilir. riske gerek yok.



    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    check up yaptırmadan yola çıkma malum bizim motorların elektrik arızaları meşhur ne zaman ne olacağını bilemeyeceğimizden elektrik sistemini elden geçirtip öyle çık yola derim..
    Yau o kadar da kasvet haline getirmeyelim de, evet. elektrik sistemi biraz dertli. 30 - 40 km sür, stop etmeden seleyi söküp akü voltajını rölantide ve 5000 devirde ölç. ( eğer yedek anahtarın yoksa, motoru çalıştırmadan önce arka oturağı sök'ki motor çalışırken seleyi çıkartabilesin )

    rölantide ve 5000 devirde 13,5 - 15,5 volt arasındaysa akü başlarındaki voltaj şarjda sorun yoktur. buna güvenip yola çıkabilin. Eğer stator'un elden geçmemişse, yol boyunca 8000 devri pek geçme, ve 6000 devir üzerinde uzun süre kalma. Stator orjinal üzerinde gelen stator ise, yüksek devirde uzun süre kalınca kesin zortluyor


    Alıntı _engiin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ebat: 130X70-17 ön lastik bizim motorlara uyarmı??

    lastiğin 130 olması kadar profil şekli de önemli. mesela yuvarlak mı, ortaya doğru sivriliyor mu?

    Eğer yeri daha iyi tutsun derdinde isen, 120 ile 130 yolu daha farklı tutmaz. hepsinin ona göre profili oluyor.

    Lakin, 130'luk pek sport touring, veya street, sport lastiği bulunmuyor. Yani enduro lastikleridir sanırım. onlar da bizim comet'e fazla gelir. Hem yakıtın artar, hem de virajın kötüleşir diye düşünüyorum.
    !?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler