Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...

    REKLAM ALANI
  1. #1561
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Ben de gidon aldım ama daha farklı birşey .
    Grimtrak ortası daha kalın uçlara doğru klasik kalınlıkta yükselticisi ile beraber aldım. Deliklerini açtım ama sonrasında çok uğraştırdı. Kabloları ayarlamak ölüm oldu.
    Sinyal takımı aldım 30tl 4 tanesi güzel sinyaller fakat sol/sağ taraf 1 orjinal 1 led ile çalışırken 2 led ileyken led yanıyor ama göz kırpmıyor. Röleyi değiştirmem gerekiyor.
    Aynayı takamadım =/ yeni aldığım aynaların iç boşluğu 8 vida için ama motosiklet üzerindeki takılacak yer 10mm düzgün bir matkap ile aynadaki boşluğu 10 boyuruna genişleticem.
    Kürşat seninkini de genişletirim senin de derdin olmaz.

    Servisler hakikaten yalap şalap iş yapıyorlar.
    Dün geç saate kadar motosiklet ile uğraştım. Motoru arkadaşa verdim. Garajdan çıkarken tak etti motor stop etti debriyaj boşa çıktı. Yeni tel almıştım gene mi koptu derke bir baktık tel sağlam.

    Debriyaj tarafının kapağını tarafını sökecek aletim yoktu(düzgün bir 8 lokma ve kol) ertesi güne kaldı. Ben daha ciddi birşey umarken olay. Servisin sıktığı motor bloğu üzerindeki deriyajın tam dibindeki kol kaydırmış olarak çıktı.

    Bu hafta yağını değiştirdim. Benzin filitresini değiştirdim.Depoda çok pas var diye nasıl hallederim meselesi için sanayide baya dolandım. Sonra demirci bir çocukluk arkadaşım ile konuştum. O olur bu olur derken bulduk olayı.
    Solventsiz!!! eboksi boya yapılacak. Benzin ile çözülmüyor ve süper sonuç alıyorsunuz depo içinde taş gibi sağlam oluyor.
    zenon bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1562
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de gidon aldım ama daha farklı birşey .
    Grimtrak ortası daha kalın uçlara doğru klasik kalınlıkta yükselticisi ile beraber aldım. Deliklerini açtım ama sonrasında çok uğraştırdı. Kabloları ayarlamak ölüm oldu.
    Sinyal takımı aldım 30tl 4 tanesi güzel sinyaller fakat sol/sağ taraf 1 orjinal 1 led ile çalışırken 2 led ileyken led yanıyor ama göz kırpmıyor. Röleyi değiştirmem gerekiyor.
    Aynayı takamadım =/ yeni aldığım aynaların iç boşluğu 8 vida için ama motosiklet üzerindeki takılacak yer 10mm düzgün bir matkap ile aynadaki boşluğu 10 boyuruna genişleticem.
    Kürşat seninkini de genişletirim senin de derdin olmaz.

    Servisler hakikaten yalap şalap iş yapıyorlar.
    Dün geç saate kadar motosiklet ile uğraştım. Motoru arkadaşa verdim. Garajdan çıkarken tak etti motor stop etti debriyaj boşa çıktı. Yeni tel almıştım gene mi koptu derke bir baktık tel sağlam.

    Debriyaj tarafının kapağını tarafını sökecek aletim yoktu(düzgün bir 8 lokma ve kol) ertesi güne kaldı. Ben daha ciddi birşey umarken olay. Servisin sıktığı motor bloğu üzerindeki deriyajın tam dibindeki kol kaydırmış olarak çıktı.

    Bu hafta yağını değiştirdim. Benzin filitresini değiştirdim.Depoda çok pas var diye nasıl hallederim meselesi için sanayide baya dolandım. Sonra demirci bir çocukluk arkadaşım ile konuştum. O olur bu olur derken bulduk olayı.
    Solventsiz!!! eboksi boya yapılacak. Benzin ile çözülmüyor ve süper sonuç alıyorsunuz depo içinde taş gibi sağlam oluyor.
    Anlaşıldı senden haber almak için artık burayı okuyacam :D
    RuzgarSA ve UNdocab bunu beğendiler.
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  3. #1563
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Alıntı _engiin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün benim hayvanın gidonunu değiştirdim,çocuklar yatırınca çok az eğilmişti..şu piyasada satılan renkli naked gidonlardan aldım.
    gidon gayet güzel,çok hoşuma gitti hayvana ayrı bi hava kattı.Tek eksik tarafı o gidonlara uygun gidon topuzu bir türlü bulamadım,o yüzden kapalı uçlu elcik aldım.Onun haricinde orjinal gidonunda kütüklerin bağlı olduğu kısımlara karşılık gelen 2 delik var,yarın bir matkapla o delikleri yeni gidona açmam lazım,yoksa kütükler tam kapanmıyor,o deliklere karşılık gelen miller var kütüklerde,onuda halledersem gayet güzel olacak.
    geriye sinyal,sol ayaklık ve depo tamiri kaldı.
    Hocam yeni gidonla bir foto koyabilirmisin?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:56 ----------

    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de gidon aldım ama daha farklı birşey .
    Grimtrak ortası daha kalın uçlara doğru klasik kalınlıkta yükselticisi ile beraber aldım. Deliklerini açtım ama sonrasında çok uğraştırdı. Kabloları ayarlamak ölüm oldu.
    Sinyal takımı aldım 30tl 4 tanesi güzel sinyaller fakat sol/sağ taraf 1 orjinal 1 led ile çalışırken 2 led ileyken led yanıyor ama göz kırpmıyor. Röleyi değiştirmem gerekiyor.
    Aynayı takamadım =/ yeni aldığım aynaların iç boşluğu 8 vida için ama motosiklet üzerindeki takılacak yer 10mm düzgün bir matkap ile aynadaki boşluğu 10 boyuruna genişleticem.
    Kürşat seninkini de genişletirim senin de derdin olmaz.

    Servisler hakikaten yalap şalap iş yapıyorlar.
    Dün geç saate kadar motosiklet ile uğraştım. Motoru arkadaşa verdim. Garajdan çıkarken tak etti motor stop etti debriyaj boşa çıktı. Yeni tel almıştım gene mi koptu derke bir baktık tel sağlam.

    Debriyaj tarafının kapağını tarafını sökecek aletim yoktu(düzgün bir 8 lokma ve kol) ertesi güne kaldı. Ben daha ciddi birşey umarken olay. Servisin sıktığı motor bloğu üzerindeki deriyajın tam dibindeki kol kaydırmış olarak çıktı.

    Bu hafta yağını değiştirdim. Benzin filitresini değiştirdim.Depoda çok pas var diye nasıl hallederim meselesi için sanayide baya dolandım. Sonra demirci bir çocukluk arkadaşım ile konuştum. O olur bu olur derken bulduk olayı.
    Solventsiz!!! eboksi boya yapılacak. Benzin ile çözülmüyor ve süper sonuç alıyorsunuz depo içinde taş gibi sağlam oluyor.
    Yahu hacım, bir türlü bir araya gelemedik.. Bu hafta sonu Bursaya düğüne gittim motor gene yattı anasını satim.. Bir gün kararlaştıralım artık çay için
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  4. #1564
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de gidon aldım ama daha farklı birşey .
    Grimtrak ortası daha kalın uçlara doğru klasik kalınlıkta yükselticisi ile beraber aldım. Deliklerini açtım ama sonrasında çok uğraştırdı. Kabloları ayarlamak ölüm oldu.
    Sinyal takımı aldım 30tl 4 tanesi güzel sinyaller fakat sol/sağ taraf 1 orjinal 1 led ile çalışırken 2 led ileyken led yanıyor ama göz kırpmıyor. Röleyi değiştirmem gerekiyor.
    Aynayı takamadım =/ yeni aldığım aynaların iç boşluğu 8 vida için ama motosiklet üzerindeki takılacak yer 10mm düzgün bir matkap ile aynadaki boşluğu 10 boyuruna genişleticem.
    Kürşat seninkini de genişletirim senin de derdin olmaz.

    Servisler hakikaten yalap şalap iş yapıyorlar.
    Dün geç saate kadar motosiklet ile uğraştım. Motoru arkadaşa verdim. Garajdan çıkarken tak etti motor stop etti debriyaj boşa çıktı. Yeni tel almıştım gene mi koptu derke bir baktık tel sağlam.

    Debriyaj tarafının kapağını tarafını sökecek aletim yoktu(düzgün bir 8 lokma ve kol) ertesi güne kaldı. Ben daha ciddi birşey umarken olay. Servisin sıktığı motor bloğu üzerindeki deriyajın tam dibindeki kol kaydırmış olarak çıktı.

    Bu hafta yağını değiştirdim. Benzin filitresini değiştirdim.Depoda çok pas var diye nasıl hallederim meselesi için sanayide baya dolandım. Sonra demirci bir çocukluk arkadaşım ile konuştum. O olur bu olur derken bulduk olayı.
    Solventsiz!!! eboksi boya yapılacak. Benzin ile çözülmüyor ve süper sonuç alıyorsunuz depo içinde taş gibi sağlam oluyor.
    Boya da olur. Deniz araçları için epoksi vernik / cila'lar da satılıyor.

    Ben önce güzel bir pas çözücü ile depoyu temizleyip ardından epoksi vernik yapacağım.

    ömür billah paslanmaz
    !?

  5. #1565
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    arkadaştan çok iyi bir pas çözücü aldım daha uygulama şansım olmadı. arkadaş 2 yıl önce 20kglık teneke ile aldığında bile litresi 40tl ye gelen birşey.

  6. #1566
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaştan çok iyi bir pas çözücü aldım daha uygulama şansım olmadı. arkadaş 2 yıl önce 20kglık teneke ile aldığında bile litresi 40tl ye gelen birşey.
    Söktükten sonra boyamak falan gerekmiycek sanirim aktif kullanır depo full kalırsa?
    UNdocab bunu beğendi.
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  7. #1567
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söktükten sonra boyamak falan gerekmiycek sanirim aktif kullanır depo full kalırsa?
    Depo kapalı bir sistem olduğu için %100 çözeceğine inanmıyorum. Boya mutlaka şart bence.Ne gerek var ki aktif depo falan.Madem kesin çözümü var yaparım kurtulurum birdaha pas derdinden
    zenon bunu beğendi.
    ver gazı... ver çoşkuyu

  8. #1568
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Hacım iyi güzelde hala deponun içini nasıl boyayacaksın aklım almıyor

    O değilde şu gidon işini çözemedim hala abiler.. Bir tane fazer gidonu bulup alacağım en sonunda..

  9. #1569
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacım iyi güzelde hala deponun içini nasıl boyayacaksın aklım almıyor

    O değilde şu gidon işini çözemedim hala abiler.. Bir tane fazer gidonu bulup alacağım en sonunda..
    cuma akşmı oturalım biryerlere uygun mudur?

    bendeki gidonu da gör biraz pahalı ama güzel
    ver gazı... ver çoşkuyu

  10. #1570
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cuma akşmı oturalım biryerlere uygun mudur?

    bendeki gidonu da gör biraz pahalı ama güzel
    Sende gidonu Ahmet banada öneriyordu güzel diyordu uygun zamanlı bir etkinlik olursa katılırım bende belki cumartesi yola cıkcagımdan cok takilamam ama ;)
    UNdocab bunu beğendi.
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  11. #1571
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Cuma aksam bana uyar kardeşim... Haberleşelim..
    UNdocab bunu beğendi.

  12. #1572
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacım iyi güzelde hala deponun içini nasıl boyayacaksın aklım almıyor

    O değilde şu gidon işini çözemedim hala abiler.. Bir tane fazer gidonu bulup alacağım en sonunda..
    Abi, depo içinde estetik gerekmiyor fırça darbesi olmuş falan

    depo içini bi güzel temizliceksin. kurutcaksın. mümkünse içine biraz sıcak hava basarsan ( fön makinesi bile olur ) boya yada cila daha iyi tutar. sora conta yerlerine gelen kısımları bantılcaksın. içine boyayı doldurup kapağı kapatcaksın.

    Çalkala babam çalkala. sora boşalt boyayı, ( bu kısmından ben de emin değilim :D ) sora bir daha çalkala babam çalkala 2 - 3 kat yaptın mı. ömür billah o depoya pastan zeval gelmez.
    dreamkiller, UNdocab ve ozgurakman bunu beğendiler.
    !?

  13. #1573
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Eyvallah.. Bu arada arka stop u yapacak birini bulduk göztepe sanayide.. Arka camı şeffaf yapıp içine led döşenecek.. Bakalım nasıl olacak
    sessizsakin bunu beğendi.

  14. #1574
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah.. Bu arada arka stop u yapacak birini bulduk göztepe sanayide.. Arka camı şeffaf yapıp içine led döşenecek.. Bakalım nasıl olacak
    Valla led candır. eğer normal ampuller duruyorsa, gösterge ve sinyalleri de led yap ceryan sistemi rahat bi nefes alsın..

    Ben temmuz sonuna kadar ful doluyum gene çalışarak ölüp gitcem :D

    Temmuz sonundan sora motora dalıcam anca...

    Yok mosfetmiş, yok ampermiş. yok şarjetmiyormuş....

    En iyisi diyorum, elektronik bilgim iyidir.

    Oturayım, satatoru koruyan, akü tam şarj olduğunda şarjı kesen, stator voltajını düzeltip tam 13.7 voltta sabit şarj eden, ampuller aşırı akım çekmek istese bile gereğinden fazla vermeyen, akü şarjını her daim gösteren bi devre yapayım. Sokayım motorun içine


    Bi daha da ceryan derdi kalmasın :D
    UNdocab ve dreamkiller bunu beğendiler.
    !?

  15. #1575
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sende gidonu Ahmet banada öneriyordu güzel diyordu uygun zamanlı bir etkinlik olursa katılırım bende belki cumartesi yola cıkcagımdan cok takilamam ama ;)
    Sen rahatı seven birisin cbfden yüksek gidona da alışıksın. Bence sana pek gelmez bu gidon.
    Ahmet, Andaçda gelisin takılırız biraz.

    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cuma aksam bana uyar kardeşim... Haberleşelim..
    Eyv Sana misafir gelicez

    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah.. Bu arada arka stop u yapacak birini bulduk göztepe sanayide.. Arka camı şeffaf yapıp içine led döşenecek.. Bakalım nasıl olacak
    Kaça yapacak? Ebayde 83$ hazır yapılmışı var. İster şeffaf cam ister karartılmış cam. Motosiklete takılma kısmı orjinal ampul girişini bozmadan yapılıyor.
    http://www.ebay.com/itm/200838025020

    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla led candır. eğer normal ampuller duruyorsa, gösterge ve sinyalleri de led yap ceryan sistemi rahat bi nefes alsın..

    Ben temmuz sonuna kadar ful doluyum gene çalışarak ölüp gitcem :D

    Temmuz sonundan sora motora dalıcam anca...

    Yok mosfetmiş, yok ampermiş. yok şarjetmiyormuş....

    En iyisi diyorum, elektronik bilgim iyidir.

    Oturayım, satatoru koruyan, akü tam şarj olduğunda şarjı kesen, stator voltajını düzeltip tam 13.7 voltta sabit şarj eden, ampuller aşırı akım çekmek istese bile gereğinden fazla vermeyen, akü şarjını her daim gösteren bi devre yapayım. Sokayım motorun içine


    Bi daha da ceryan derdi kalmasın :D
    Sağlam çalışman gerekir böyle birşey için
    dreamkiller bunu beğendi.
    ver gazı... ver çoşkuyu

  16. #1576
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen rahatı seven birisin cbfden yüksek gidona da alışıksın. Bence sana pek gelmez bu gidon.
    Ahmet, Andaçda gelisin takılırız biraz.


    Eyv Sana misafir gelicez


    Kaça yapacak? Ebayde 83$ hazır yapılmışı var. İster şeffaf cam ister karartılmış cam. Motosiklete takılma kısmı orjinal ampul girişini bozmadan yapılıyor.
    http://www.ebay.com/itm/200838025020


    Sağlam çalışman gerekir böyle birşey için
    Vala programlanabilir çipler var. onlarla aram çok iyi onlar olmasa bişiy yapamam elektronikte pek. Ama motosikleti idare edicek bir devre kasvetli gelmiyo gözüme.
    UNdocab bunu beğendi.
    !?

  17. #1577
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    En iyisi diyorum, elektronik bilgim iyidir.

    Oturayım, satatoru koruyan, akü tam şarj olduğunda şarjı kesen, stator voltajını düzeltip tam 13.7 voltta sabit şarj eden, ampuller aşırı akım çekmek istese bile gereğinden fazla vermeyen, akü şarjını her daim gösteren bi devre yapayım. Sokayım motorun içine

    Bi daha da ceryan derdi kalmasın :D
    Bu dediklerinin hepsini bir MOSFET regülatör yapıyor zaten. Eğer yapabilirsen örnek bir devre aşağıda :



    Aşağıdaki linkte de devrenin açıklaması var.

    http://mastercircuits.blogspot.com/2...regulator.html

    Yok uğraşamam diyorsan MOSFET regülatör kullanan motosikletler:

    Kawasaki
    ZX-6R 2007->
    ZX-10 2004->
    ZX14 2006->

    Yamaha
    FZ1 2007->
    YZF-R1 2004->
    Wildstar 1300 2007->
    TDM 900

    Honda
    CBR 1000RR 2004 ->
    CBR 600RR 2003 ->

    KTM 1190

    BMW S1000R

    Yamaha'nın 1000'lik kar motosikletinde de MOSFET var (RX1). Nerden mi biliyorum ? Ebay'den 20 dolara alıp kendi motoruma takdım da ordan biliyorum

    MOSFET regülatörler Japon Shindengen firması tarafından üretilir. Parça numaraları FH ile başlar. Eski shunt tipi regülatörlerin parça numaraları SH ile başlar, onlardan uzak durun,eninde sonunda cortlar.

    Motorumdan bir örnek :



    14.4V sabit...

    Napayım ben size daha ? Motoru sattık hala sizin elektrik işlerinizle uğraşıyorum
    UNdocab ve zenon bunu beğendiler.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  18. #1578
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu dediklerinin hepsini bir MOSFET regülatör yapıyor zaten. Eğer yapabilirsen örnek bir devre aşağıda :

    http://img96.imageshack.us/img96/4943/h7fd.jpg

    Aşağıdaki linkte de devrenin açıklaması var.

    http://mastercircuits.blogspot.com/2...regulator.html

    Yok uğraşamam diyorsan MOSFET regülatör kullanan motosikletler:

    Kawasaki
    ZX-6R 2007->
    ZX-10 2004->
    ZX14 2006->

    Yamaha
    FZ1 2007->
    YZF-R1 2004->
    Wildstar 1300 2007->
    TDM 900

    Honda
    CBR 1000RR 2004 ->
    CBR 600RR 2003 ->

    KTM 1190

    BMW S1000R

    Yamaha'nın 1000'lik kar motosikletinde de MOSFET var (RX1). Nerden mi biliyorum ? Ebay'den 20 dolara alıp kendi motoruma takdım da ordan biliyorum

    MOSFET regülatörler Japon Shindengen firması tarafından üretilir. Parça numaraları FH ile başlar. Eski shunt tipi regülatörlerin parça numaraları SH ile başlar, onlardan uzak durun,eninde sonunda cortlar.

    Motorumdan bir örnek :

    http://img542.imageshack.us/img542/7447/v91e.jpg

    14.4V sabit...

    Napayım ben size daha ? Motoru sattık hala sizin elektrik işlerinizle uğraşıyorum

    Doğum gününde sana mosfet sürücü görünümlü pasta yaptırcaz abi

    Ya hazırda vardır tabi. Ama ben Do it yourself insanıyım. uğraşır kendim yaparım. Standart mosfet sürücülerden de iyi olur.


    Sağdaki soldaki devre şemaları tek başına asla yeterli olmuyor. Bu devreyi birebir yapsan muhtemelen ya çalışmaz ya sıkıntılı çalışır.

    Devreler alt ünitelerden kısımlardan oluşur. Bu tür komplike devreleri yapmanın da en basit yolu bu. Tek tek basit alt devreleri yapıp sonra hepsini bir arada çalışır şekilde toplamak.


    En nihayetinde mosfet sürücüler güzel şeyler. Ama statoru kendim sarıp regülatörü hazır almak olmaz

    Fakat regülatörler Standart ekipman olduğundan tek çıkışları bulunur. Normalde alternatör'ün ürettiği 30 - 100 volt arası elektriği bir miktar kırparak ve bir miktar dönüştürerek 12 volta çevirir. burada da ciddi voltaj kayıpları olur.

    Bu voltaj kayıplarının büyük çoğunluğu da, bi kısım stator'da harcanarak ısınır. bir kısım regülatörde harcanarak ısınır.

    Bunu farklı mosfet ( benim kullanacaklarım hexfet ) transistörlerle bölerek çoklu çıkış haline getirmek istiyorum.

    Mesela bir adet yüksek akım çıkışı yerine 4 adet yüksek akım çıkışı olsaydı, Akü birisinden, farlar bir diğerinden beslenseydi bence süper olurdu..

    Hem de güzel eğlenceli bir hobi. Para vermenin eğlenceli bir tarafı yok. Segman yada subap lazım olsa üretmeye çalışmazdım tabi. ama elektronik elimden gelir.

    Çok yazdım. hadi iyi geceler.
    !?

  19. #1579
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu dediklerinin hepsini bir MOSFET regülatör yapıyor zaten. Eğer yapabilirsen örnek bir devre aşağıda :

    http://img96.imageshack.us/img96/4943/h7fd.jpg

    Aşağıdaki linkte de devrenin açıklaması var.

    http://mastercircuits.blogspot.com/2...regulator.html

    Yok uğraşamam diyorsan MOSFET regülatör kullanan motosikletler:

    Kawasaki
    ZX-6R 2007->
    ZX-10 2004->
    ZX14 2006->

    Yamaha
    FZ1 2007->
    YZF-R1 2004->
    Wildstar 1300 2007->
    TDM 900

    Honda
    CBR 1000RR 2004 ->
    CBR 600RR 2003 ->

    KTM 1190

    BMW S1000R

    Yamaha'nın 1000'lik kar motosikletinde de MOSFET var (RX1). Nerden mi biliyorum ? Ebay'den 20 dolara alıp kendi motoruma takdım da ordan biliyorum

    MOSFET regülatörler Japon Shindengen firması tarafından üretilir. Parça numaraları FH ile başlar. Eski shunt tipi regülatörlerin parça numaraları SH ile başlar, onlardan uzak durun,eninde sonunda cortlar.

    Motorumdan bir örnek :

    http://img542.imageshack.us/img542/7447/v91e.jpg

    14.4V sabit...

    Napayım ben size daha ? Motoru sattık hala sizin elektrik işlerinizle uğraşıyorum
    Her seferinde pişman oluyorum motosikleti ilk aldığım zaman orjinal regulatör aldığıma =/

    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vala programlanabilir çipler var. onlarla aram çok iyi onlar olmasa bişiy yapamam elektronikte pek. Ama motosikleti idare edicek bir devre kasvetli gelmiyo gözüme.
    Hangi tip çiplerden bahsediyoruz ?


    Geçen gün motosikletin benzin filitresini değiştirdim. Yerine şefaf filitrelerden taktım
    Şunun gibi birşeydi

    Bir önceki gün ve dün arkadaşla dolaşırken yavaş hızlardan hızlanırken motosiklet bir anlık elektiriğikesti benzini kesti 1sn içinde geri geldi
    Benzin filitresinden hemen sonra olunca ve bir servisin bu filitrenin üst devirde yetersiz kalacağını söylemesi sebebi ile acaba 1 anlık benzin mi yetmedi diye kıllandırdı.

    Bugün 2-3 saat önce eve gelirken birden motosiklette elektirik gitti ve gelmedi aklımdan o an neler geçti neler :D

    -Lan statör mü regülatör mü cortladı acaba?
    -La yoksa şarj etmedi de şarj mı bitti has. şimdi bu düz yerde motor da vurdurulmaz.

    Bir iki kontağı açdım vs sonra çalıştı 100metre sonra yine aynısı
    Hiç marş almayınca aklıma önce acaa debriyaj switchini çıkarmış bi zaman sonra geri takmıştım o mu çıktı yerinden diye geldi.
    Sonra acaba ayaklık müşürü mü yaptı diye geldi. Neyse eve garaja bıraktım motosikleti fakat bu sorun neyden çözmk lazım olmadık yerde olursa bu
    ver gazı... ver çoşkuyu

  20. #1580
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Haydaa!!! Hacım bizim motorların elektrik problemi nedir? Bende tırsıyorum.. Trafikte ışıklarda beklerken yada yeni çalıştırdığımda rolantide çalışırken boş vites ışığı, gösterge ışıkları hafif hafif parlayıp sönüyorlar göz kırpıyor p..venk bana.. Başka bir sorun yakınmı bilmiyorum...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler