Ahaaa klasik cetin usta.. Tek basima calisirim der benim sitilim bu, sonra tek basima calisiyorum yetismez der :-)
Ahaaa klasik cetin usta.. Tek basima calisirim der benim sitilim bu, sonra tek basima calisiyorum yetismez der :-)
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
vala, asla öyle iki vida için servise neyim gitmedim ... hatta 2 kere balata değiştirmek için serivse gittim. ikisinde de benim hiç vaktim yoktu ve ertesi gün uzun yol beni beklemekteydi yoksa manyak mıyım 280 lira fiyatlar almaya :D gaz koluna giden kablolarda ayar vidaları var. onlarla oynayarak boşluğu alabilirsin. çok da basit birşey. ve boşluğu alınca epey iyi oluyor ...
!?
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
Umarım usta sorunları çözer. Keşke bu kadar kafa patlatmasaydık, en başından verseydin motoru ustaya
merhaba arkadaşlar, benim şu debriyaj teli değiştirme konusunda yardıma ihtiyacım var,inat ettim kendim değiştiricem diye ama beceremedim bir türlü.mekanizmay aynen takiyorum ama debriyaja basinca manet öyle kalıyor,yani sıkma gevşeme olayı olmuyor.tel hep gevşek kalīyor.atladığım bir püf noktası var ama ne acaba?
Valla hocam calismadigim yerden sordunuz :-)
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
ve başardım arkadaşlar,debriyaj telini değişmeyi başardım herneyse şimdi anlatacaklarımı iyi okuyun.ben yavruma hep iyi bakmışımdır,yani tık dese rahatsız olanlardanımdır.
epey zamandır debriyajla alakalı sıkıntılar yaşıyodum oda orjinal telini bir türlü bulamamamdandı,neyse buldum aldım birkaçgündür de takmaya uğraşıyodum,yaptım şükür ama yinede emin olamadığımdan bide motorcuma göstereyim dedim,hemde gitmişken,motor boştayken gelen-debriyajı sıkınca giden bi takıtı vardı onu sorayım dedim.
daha öncede bunu birkaçyere sormuştum en son sorduğum servis debriyaj tasında sorun olabilir demişti bende harıl harıl tas arıyodum burayada yazmıştım +
yan kapak açılacağından yağı değişecek:100tl (ki yağ ve filtrelerini değişeli daha 1000 km olmadı)
conta değişecek:25 tl
tas:300
balatalar:260
işçilik:100 (5-6 saat sürermiş)
ve artan masraflar-bunlar bana sevisten söylenenler.
her neyse,bizim motorcu tasta bişe yok boşluk var şunu açıp bi bakalım dedi,yan kapağı açarken hocam buna ilk defa anahtar değiyor ilk ben açıyorum! deyince, dur dedim mal benim ilk civatasını ben sökücem
söktük zerre yağ akmadı,balatalar,tas filan yani sıfırını alsak bu kadar temiz olabilirdi,herşey tertemiz.Meğerse tasın dibinde geniş bi vida var o gevşemiş onu bi sıktı ses filan kesildi,sonra geri kapadık 20 dk sürdü,yani aklınızda bulunsun çok basit bi olay kendimiz bile yapabilirmişiz.
velhasıl tüm o masraflardan 40 tl ye kurtuldum.dahada önemlisi kafamda soru işaretleri kalmadı + taktığım tel mükemmel performans veriyor
her motorcuya gereken en önemli şey iyi bir motorcuymuş demekki.
* Sonsuz, bütün paralel doğruların çakıştığı yerdir.
Burda ustanın art niyetinin olmayışı, ve senin motorunu başıboş bırakmamış olmanında yararı var. Sorunu bulup sırf para almak için sağlam parçayıda değiştiren kanı bozuk insanlar var. Motorunuzu imkanınız varsa tamir süresince yalnız bırakmayın. Geçmiş olsun
Rölantide çalışırken bir tıkırtı, rölantiden devri ufak ufak artırırken bir tak tak tak sesi, devir yükselince kesilen bir ses mi bu bahsettiğin? eğer öyle ise benim comet'te de var. iyi bir deneyim olmuş. Ben de müsait bir zamanda açayım yan kapağı bi kurcalim oraları
Sana da geçmiş olsun
!?
Problem bugun belli oldu.. Alternator sarilacak regulator orjinali ile degisecek :-) toplam 320 tl fiyat cikiyor. Usta da isciligini alacak tabiki. Bunun yani sira bir adet kilometre, bir adet gaz bir adet debriyaj teli yedekleyecegim.. Artik sorun yasamak istemiyorum :-)
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
Alternatörün işinin ehli biri tarafından sarılması tamam, ama regülatör'ün orjinali ile değişmesi tamam değil . aynı paraya shi_bumi'nin bahsettiği mosfet regülatörlerden alsan nolur orjinal konjektör bir gün gene patates olcak. çözüm değil orjinali ile değiştirmek... Tercih senin tabi... Ama tecrübeye dayanan tavsiyeler... Elbette çetin ustanın da ustalığına saygısızlık edemem. tanımam etmem... Ama orjinal regülatör?... çözüm bu değil. Doğru düzgün bir regülatör candır. Orjinal regülatör tırt regülatör.
Benimkinde de hala orjinal regülatör var. ama muhtemelen bu yüzden stator gene yanacak. ben ikisini tamamen birbirine bağlıyorum. stator çok iyidir candır. ama regülatör tırt ise stator'u da yakabilir gayet...
!?
Dün bir arkadaşımın 99 model BMW 650 sinde sanel in mosfet regulatörünü takmışlar. Şimdi sanel ile görüşmeye çalışıyorum. Eğer uygun ürünleri mevcutsa alabilirim.
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
evet aynen o durum.tasın tam ortasında geniş bi somun var,o gevşeyince takırtı yapıyor,debriyajı sıkınca baskı yaptığı için yalpalama duruyor otomatikmen,bırakınca tekrar devam.
* Sonsuz, bütün paralel doğruların çakıştığı yerdir.
Yeni çıkanlarda (enjeksiyonlularla çıkanlar) böyle bir sorun yok.
Sanellerin 3 fazlı olanı yok diye biliyorum. Hatta Kaya Abi (Gv650i) de sanel ile konuşmuştu bu konuyu.
Benim motosiklette de vardı ve geri kalan mesajlarda tarif etmiştim. Endişe edeceğinize keşke okusaydınız.
Ben hala motosiklette tuhaflıklar hissediyorum. Ani ivmelenmelerde bir tar tar tar ses geliyor ama sebebi zincir mi yoksa debriyaj mı kaçırıyor çözemedim.
Haftasonu çanakkaleye gittim dönüşte 140 160 arası hızlarda döndük. 4.5lt/100km yakıt tükettim. Aldığımdan beri 2300km yol yapmış oldum
Scottoiler aldım cumartesi günü montajını yaptım çok temiz montaj oldu işçiliğimi beğendim :D
Ama hava için manifolt borusuna açılan o ince delik ve oraya konacak bi zımbırtı için 1 saat uğraştım.Acemilik tabi. yoksa 10dk da montajı bitiyor
Geçen çanakkaleye gittik. Giderken 120- 135km bandında sürdük 4.5lt/100km yakıt tüketimi oldu
Dönüşte 140-160 bandında döndüm yine 4.5lt/100km yakıt tüketimi oldu :D
Demek ki boşuna yavaş gitmişim :p
Sonuç olarak hava ayarının 2 turdan 2.5 tura getirilmesi tüketimi 4.2den 4.5 e çıkarmış bunu gördüm.
Gerçi bakımsız haldeyken 4.2 tüketiyordu. Şuanda da aynı mı tüketir bilemedim. Amma taktım şu hava ayarına
o hava ayar vidasının tam görevi, motora giren havaya göre ne kadar oranda yakıt verileceğini belirlemek.
Eğer fazla yakıt verilirse, gelen havadaki oksijenin yakabileceğinden daha fazla yakıt olacağından bir kısım yakıt iş görmeden yakılmadan egzostan atılıyor. dolayısı ile gereksiz bir yakıt harcamış oluyorsunuz.
Eğer yakıt, motora giren havadaki oksijenin yakabileceğinden çok daha az yakıt olursa, bu sefer de motor hacminin üretebileceği güçten daha azını üretmiş oluyoruz. bütün yakıt yakılıyor ama, 650 cc'nin kapasitesi hakkını vererek kullanmamış oluyoruz. Bu durumda da 650 cc'ye göre düşük bir güç elde ediliyor. bu da motor mekaniğindeki kayıplar, ağırlık rüzgar direnci vs. derken yine aynı miktar yol için daha fazla yakıt demek oluyor.
En optimumu, motor hacmine, atmosfer basıncına uygun bir ayar yapmak.
Mesela yüksek rakımlı yerlerde atmosfer basıncı düşük olduğundan, havanın yoğunluğu da azdır.. örneğin, deniz seviyesinden 1000 metre yüksekte olan havada bizim comet 650cc kapasitesinde değl de, 640, 635 cc gibi bir kapasitede hava alabiliyor. deniz seviyesinde 650cc hava alabiliyor. dolayısı ile, karbüratörlü bir aracı uzun yolda kullanıyorsanız, sürekli rakım değişiklikleri sürekli farklı hava yakıt karışımlarına, sebep olacak, bu da kesin bir sarfiyatı tutturmanızı imkansız kılar. enjeksiyonlularda mümkün. ama karbüratörlü bir motosiklette, ancak bir yakıt aralığı mümkün olabilir. ki bu yakıt aralığında 100 kilometrede 0.5 litre oynaması gayet normal.
Bunlar yakıtı değiştiren etkenlerden yalnızca birisi tabi. mesela soğuk hava daha yoğundur. sıcak hava daha seyrektir. soğuk havalarda motora daha yoğun hava girer. eğer yeterli yakıt varsa daha verimli çalışabilir. Aşırı nemli hava yanmayı zorlaştırır. Kuru havada motor daha verimli çalışır.
Hem sıcak hem de nemli havada motor performansı %20 düşebilir gayet. performansın düşmesi, aynı kullanım tarzı ile daha fazla yakması anlamına gelir.
En ideali Soğuk ve kuru havada deniz seviyesinde sürmek ...
bu sebepten enjeksiyonlu makinalar daha ekonomik. çünkü anlık olarak motora giren havayı ve çıkan egzosu denetleyip optimum miktarda yakıt verilmesini sağlıyorlar. bu da o rakımmış sıcakmış nemmiş vs. ne olursa olsun, motorun yakabileceği en uygun miktar yakıtı havaya karıştırdığından, motorun o hava şartlarında elde edebileceği maksimum verimi elde etmiş oluyor.
Karbüratörlü makinaları ekonomik olsun diye kastığınız eziyete değmez. bence 4.2 - 4.5 gibi bir aralık gayet güzel. hatta bence comet için 5 - 5.5 gibi aralıklar da makul.
Eğer comet'in yakıtını düşürmek istersek, size basit bir fikir verebilirim. Egzos tüpünü söküp egzos tüpü ile egzos borusu arasına, boru ağzını 3 - 4 mm daraltan bir pul koyun. bu, motorun ürettiği torku bir anda egzostan dışarı atmasını önler. tutma torku artar, devir artışı zayıflar. Ama maksimum tork ürettiği devir 7000 - 8000 devirlerden 5000 - 6000 devirlere düşer. Devir aralığı düşeceğinden, çok yüksek devirlerde uzun süre kalmadığınız sürece egzos subaplarında ekstra bir zorlanma olmaz. comet'in yüksek viteste seyir devri denilebilecek 4000 - 5000 devri, bu durumda 3000 devir civarına düşer ki, bu da comet'i epey ekonomik yapar.
Ama tabi herhangi bir cruiser'dan farkı kalmaz. 120 - 130 km den sonra hızlanabilmek için daha yüksek devirlere çıkmak gerekir. bu durumda tork düşeceğinden aynı hıza çıkmak için daha yüksek devirde daha fazla kalmak gerekir. sonuçta gene fazla yakarsınız.
karbüratörlü bir comet'in az yakması için bütün yolu 6. viteste ve 90 km hızda gitmek gerek bunun dışında yapılabilecek herşey çok fazla değişkene bağlı ve yakıt sarfiyatını asla stabil yapmaz.
Tabi bunlar birebir tecrübe değil. çoğu işin teorik varsayımları.
Ama mesela nascar yarışlarında ve bir çok amerikan arabalarının yarışlarında kendi yaptıkları valfli egzoslar oluyor. devre göre egzos performansını ayarlayan bir sistem, motorun düşük devirde veya yüksek devirde daha torklu olmasını sağlayabiliyor. yani istersen düşük devirde yüksek tork, istersen yüksek devirde yüksek tork ...
Bu tür şeyleri normal seri üretim ürünlere yapmıyorlar. çünkü maliyet demek. mesela abs. tekniği çoktan çözülmüş. ve çok da basit bir sistem. ama çoğu motorda bir nimetmiş gibi 2000 - 3000 tl farklı satılıyor. halbuki motorun ağırlığına fazladan 2 kilo. maliyetine de fazladan 100 lira ekleyen birşey yasalar zorunlu kılmadıkça da böyle olmaya devam edecek. enjeksiyon mecbur yapılıyor çünkü yasalar egzos gazlarına katı kurallar koyuyor.
Neyse koptum ben. dünyaya dönüp işime bakayım comet için bence 4 - 5 litre arası yakması gayet makul. kişisel görüşüm tabi. daha az yaktırılabilse ne ala. ama daha az yaktıracağım diye uğraşacağınız efor zaman ve masrafa fazladan benzin alıp keyfini sürseniz daha makbuldur derim ve tabi yine kişisel görüşüm.
!?
Bu kadar yazdın çizdin ben sana sonucu söyleyeyim
2011 gt250R motorumla Trabzona gittim. Yaylaya çıktığımda motor rölanti düşürüp stop ediyordu ayarlayamıyordu devirini.Köye indiğimde ise sorun ortadan kalkıyordu.Yanımdaki cbf 150 de böyle bir problem yoktu.
Enjeksiyonlu kullanan arkadaşlarda yağmurlu havada motorun pek isteksiz gittiğini söylerler. Yani Hyosung'un enjeksiyonundan çok da emin değilim. Tamam egsozlarda sensörler falan var ama bilmiyorum ne kadar iş yapıyor.
Kaldı ki tüm enjeksiyonlu makinalarda bir map var ve bu map'e göre karışımı ayarlıyorlar. Egsozları değiştirdiğinizde map'i yeni duruma göre güncelleyin derler. Madem ayarlayabiliyor kendini neden map güncellemesine ihtiyaç var ki?
Karbüratörlü 250 ile enjeksiyonlu 250 arasında yakıtda en ufak fark yoktu. 650 leri bilmiyorum.
Gt650 kalıbına ve gidişine göre harikalar yapan bir motosiklet gerçekten yakıtı çok güzel. Fakat neden daha güzel olmasın ki :D
Sonuçta çok fazla yol yapıyorum. Aldığımdan beri 2600km yol yaptım bu kadar kısa sürede. o küçük farklar bile çok ciddi paralar yapıyor sonunda. Amacım kullanımımdan kısmadan optimum değere ulaşmak. Az yaksın diye kasmıyorum normal kullanımımda bu yakıtları yakıyorum.
Motoru zaten genelde 130 -150km arasında hızlarda kullandığım için aldım. Bu hızlar için çok devir çevirmesi işime gelmez
Dediğin gibi motoru genelde 4-6bin devir bandında kullanıyorum. 5-6bin devir arası gt250de de 650de de çok titreşimli olduğu içinde paso titreşimli kullanmış oluyorum
Sırf denemek için bir gün hızı 90a sabitleyip ölçücem bakalım ne kadar yakıyor. Birde neden 90 da 100 değil 110 değil?
'78 Peugeot GL 10 - '06 Monero Angel 150 - '05 Kanuni Seyhan 150 - '07 Hyosung Gt 250 R - '12 Hyosung Gt 250 R - '05 Honda CBR 600 F - '08 Honda CBR 600 RR
Dedem sen kendi başlığına git. Burada konuşmak isteyen gençlerin önünü kesiyorsun :p
250 çok litre yaktı be hacı:D Burada rakam telafuz etmek istemiyorum
Bendeki 650de s grenajlı kafa var ama orjinal demir ile yerleştirilmemiş ve bu kafa çok titriyor bir kere demir orjinal olmadığı için.
Motorun gerisinde ise dediğim gibi 5-6 bin devirde kullandığım için titreşim var ben hissediyorum. Fakat artçımın şöyle bir yorumu oldu
- 250 her zaman titriyor. 650 ise sadece hızlanırken(zincirden veya debriyaj kaçırıyor bu sebeple)
Bana kalırsa ise 650 daha çok titriyor. Sonuçta 650cc pata kütesi oluyor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)