bence öyle kullanma motoru. Aynısını ben de yaptım ve stator'u da yaktım. sendeki konjektör orjinal konjektördü. statoru korumuyor. sürekli bu yük altında kullanırsan stator'u yakma ihtimalin çok yüksek. hatta belki onda da sıkıntı çıkmıştır. Şahsi kanaatim,
motoru bi kenara çek ve servis manual'e göre statorun direnç değerlerini bi ölç. önce statorun sağlam olduğundan emin ol. sonra da bir mosfet konjektör al
Ben kendimce epey uğraşıp bi şarj kontrol devresi yapacağım ama, ağustos sonunu bulur bitirmem
Ama bu hali ile vurdurup vurdurup kullanmaya devam etmen, tüm tesisata zarar. en çok da stator'e...
elektrik sistemi şöyle çalışır. elektrik üretecinin (stator ) bir direnci vardır. mesela 100 ohm.
bir de elektriği harcayan devrenin ( konjektör ) direnci vardır. o da 120 ohm olsun.
Normal sistemlerde aküyü devreden asla çıkarmayın yoksa konjektör veya stator zarar görür derler. çünkü akünün kendi halinde direnci epey yüksektir. elektrik tesisatında hiç birşey direnç oluşturmasa akü oluşturur.
Böylece elektrik tesisatı yeterince ohm'a sahip olacağından stator'de ve konjektörde enerji harcanmaz. ama akü ölür, bozulur veya hiç olmazsa, konjektörün uçları kısadevre olmuş gibi olabilir. konjektör yanar, şanssızsak delinir ( elektriği fazla iletir ) bu da statoru yakar.
konjektör ve tesisatın direnci yüksek olduğu için enerji onun üzerinde harcanır. böylece stator'de ısıya dönüşecek enerji az olur.
Ama konjektör bozulur da, direnci 40 ohm'a düşerse, stator'e göre direnci çok düşük olduğundan enerjiyi fazla harcamaz ve bu fazlalık enerji stator'de harcanmaya başlar. tabi stator aşırı ısınıp zortlar.
yani senin ölçüp de alamadığın o 0.5 volt, 1 volt düşüş konjektörün normalden daha düşük ohm değerinde çalışmasından olabilir. yani stator'u haşlıyor olabilirsin