Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...

    REKLAM ALANI
  1. #1581
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her seferinde pişman oluyorum motosikleti ilk aldığım zaman orjinal regulatör aldığıma =/


    Hangi tip çiplerden bahsediyoruz ?


    Geçen gün motosikletin benzin filitresini değiştirdim. Yerine şefaf filitrelerden taktım
    Şunun gibi birşeydi http://www.yonnca.com/cell/motor_yag_filtesi_01.jpg

    Bir önceki gün ve dün arkadaşla dolaşırken yavaş hızlardan hızlanırken motosiklet bir anlık elektiriğikesti benzini kesti 1sn içinde geri geldi
    Benzin filitresinden hemen sonra olunca ve bir servisin bu filitrenin üst devirde yetersiz kalacağını söylemesi sebebi ile acaba 1 anlık benzin mi yetmedi diye kıllandırdı.

    Bugün 2-3 saat önce eve gelirken birden motosiklette elektirik gitti ve gelmedi aklımdan o an neler geçti neler :D

    -Lan statör mü regülatör mü cortladı acaba?
    -La yoksa şarj etmedi de şarj mı bitti has. şimdi bu düz yerde motor da vurdurulmaz.

    Bir iki kontağı açdım vs sonra çalıştı 100metre sonra yine aynısı
    Hiç marş almayınca aklıma önce acaa debriyaj switchini çıkarmış bi zaman sonra geri takmıştım o mu çıktı yerinden diye geldi.
    Sonra acaba ayaklık müşürü mü yaptı diye geldi. Neyse eve garaja bıraktım motosikleti fakat bu sorun neyden çözmk lazım olmadık yerde olursa bu


    mesela bu çip.

    candır. üzerinde usb portu bulunur. pc ile etkileşimli çalıştırabilirsin.

    pc'de yazdığın bir programı bunun kendi hafızasına yüklüyorsun. giriş çıkışlarını istediğin gibi kullanıyorsun. komut ver. sinyal ölç vs. vs...


    Undo, senin motoru çalıştır. gidonu sağa sola çevir. bakalıp stop etcekmi. bende de olmuştu benzer olay. kontağa giden ana kablo kopmuş. sağa kırınca temas ediyor sorun yok. düz temas ediyor sorun yok. sola kırdın mı temas kopup motor stop ediyordu.

    Bütün kablo harness'ini düzgünce dağıttım. gözüme takılan yerleri elden geçirip geri sardım sorun yok.
    !?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1582
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen rahatı seven birisin cbfden yüksek gidona da alışıksın. Bence sana pek gelmez bu gidon.
    Ahmet, Andaçda gelisin takılırız biraz.
    Andac bu hafta gececi gelemez. Sende gidonu bir bakarım oluru varsa olabilir ahmetin dedigi elcikler yere paralel o rahatlata bilir bizmkiler yere bakıyor koyun kullağı gibi :D yüksetle kiti ile uygun olabilir.
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  3. #1583
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Bugün işe geldim dikkat ettim düz olmayan zeminden geçerken bir kere daha yapar gibi oldu. Yani birşey temassızlık yapıp kesiyor gibi büyük ihtimalle ayaklık müşüründen kaynaklanıyor

  4. #1584
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün işe geldim dikkat ettim düz olmayan zeminden geçerken bir kere daha yapar gibi oldu. Yani birşey temassızlık yapıp kesiyor gibi büyük ihtimalle ayaklık müşüründen kaynaklanıyor
    Sendegösterge olmadığından fark edemezsin ama mars basmadıgında farada elektrik gitmiyorsa müşürle alakası yoktur...
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  5. #1585
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sendegösterge olmadığından fark edemezsin ama mars basmadıgında farada elektrik gitmiyorsa müşürle alakası yoktur...
    Peki benim motordaki elektirik bağlantısı seninkinden farklı olarak ayaklığı açtığında far da gidiyor şekildeyse
    ver gazı... ver çoşkuyu

  6. #1586
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Ayaklık müşürü normalde motoru komple iptal eder. dediğin gibi olması yüksek ihtimal. kısa far motor çalışıyorken devreye giriyor. kontak açıkken ve motor çalışmıyorken sadece uzun farı yakma olasılığın var.

    Eğer kontağı açtın ayaklığı açtın. uzun sellektor yapmak için pass tuşuna bastığında uzun far da yanmıyorsa o zaman bi garip olmuş demek

    Ayaklık müşürünü bi elle kontrol et istersen. o itilen kakılan çubuğunu bi kurcala. çok langır lungur olmaması lazım. belki o bozulmuştur. Ama uzun far'ı açıklamaz.

  7. #1587
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://nuts.electronicspk.com/images/P/pic18f2550.jpg

    mesela bu çip.

    candır. üzerinde usb portu bulunur. pc ile etkileşimli çalıştırabilirsin.

    pc'de yazdığın bir programı bunun kendi hafızasına yüklüyorsun. giriş çıkışlarını istediğin gibi kullanıyorsun. komut ver. sinyal ölç vs. vs...


    Undo, senin motoru çalıştır. gidonu sağa sola çevir. bakalıp stop etcekmi. bende de olmuştu benzer olay. kontağa giden ana kablo kopmuş. sağa kırınca temas ediyor sorun yok. düz temas ediyor sorun yok. sola kırdın mı temas kopup motor stop ediyordu.

    Bütün kablo harness'ini düzgünce dağıttım. gözüme takılan yerleri elden geçirip geri sardım sorun yok.
    Sağ sol çevirmede problem yok.Zaten olduğunda da düz gidiyordum.

    Ohoo bunun sürücü devresi devreye diğer istediğin devrelerin entegre edilmesi inputlar outputlar falan ufak bir ecuya dönüşür bu
    Bırak bu kadar akıllı olmasın motosiklet sonra kendi kendine gitmek ister canı sıkılır durmak ister. Birde yazılımında falan ufak tefek bug olursa )


    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayaklık müşürü normalde motoru komple iptal eder. dediğin gibi olması yüksek ihtimal. kısa far motor çalışıyorken devreye giriyor. kontak açıkken ve motor çalışmıyorken sadece uzun farı yakma olasılığın var.

    Eğer kontağı açtın ayaklığı açtın. uzun sellektor yapmak için pass tuşuna bastığında uzun far da yanmıyorsa o zaman bi garip olmuş demek

    Ayaklık müşürünü bi elle kontrol et istersen. o itilen kakılan çubuğunu bi kurcala. çok langır lungur olmaması lazım. belki o bozulmuştur. Ama uzun far'ı açıklamaz.
    Daha önce garajımdayken denemiştim ayaklık açıkken uzun düğmesi de çalışmıyordu galiba ama selektör düğmesi çalışıyordu.
    Tabi o anda hiç aklıma gelmedi bunu denemek. Bir daha olursa deniycem ama %99 ayaklık müşürü yapıyor. İptal etmek de istemiyorum istenmeyen kazaları engellemede çok iyi birşey.

    Birde ayaklığı açınca kısa farı kapatması çok saçma yahu. Bunu değiştiricem. Garaja bırakıyorum ayaklığı açtığım anda ortam zifiri karanlık oluyor.
    Far kontağa bağlı olmalı.

  8. #1588
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağ sol çevirmede problem yok.Zaten olduğunda da düz gidiyordum.

    Ohoo bunun sürücü devresi devreye diğer istediğin devrelerin entegre edilmesi inputlar outputlar falan ufak bir ecuya dönüşür bu
    Bırak bu kadar akıllı olmasın motosiklet sonra kendi kendine gitmek ister canı sıkılır durmak ister. Birde yazılımında falan ufak tefek bug olursa )




    Daha önce garajımdayken denemiştim ayaklık açıkken uzun düğmesi de çalışmıyordu galiba ama selektör düğmesi çalışıyordu.
    Tabi o anda hiç aklıma gelmedi bunu denemek. Bir daha olursa deniycem ama %99 ayaklık müşürü yapıyor. İptal etmek de istemiyorum istenmeyen kazaları engellemede çok iyi birşey.

    Birde ayaklığı açınca kısa farı kapatması çok saçma yahu. Bunu değiştiricem. Garaja bırakıyorum ayaklığı açtığım anda ortam zifiri karanlık oluyor.
    Far kontağa bağlı olmalı.
    Ecu'lar da böyle programlanabilir çiplerden oluşuyor. Eğer Ecu içindeki ana çipin kodunu öğrenirsen, istersen o ecu'ya yeni program da yazabilirsin tabi o çipe göre program yazmayı bilmek de lazım.

    Bu çiplerin hafızası pek ufak. taş çatladı 32kb. kimi zaman 1kb, kimi zaman 8kb.

    en çok 32 kb olan bir programda bug yaratmak için özel çaba gerek

    Eğer sellektör çalışıyorsa, Ayaklık müşüründen olması yüksek olasılık. İptal etme. Aynı müşür olması da şart değil. müşürler klasik aç kapa anahtarlar. Elektrik elektronik malzeme satan yerlerde bulunuyor aynı işi yapacak daha sağlam switch'ler. yada müşürü değiştir işte. iptal etmek çözüm ama hoş bi çözüm değil.
    !?

  9. #1589
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    8051 ile birşeyler yapmıştım zamanında. Real Time Network dersi ve simens s7 ailesi ile biraz çalışmışlığım da vardır.
    Çok daha eskiden de neydi o pic16f84 müydü onunla birde fun cardlarla birşeyler kurcalamıştık.

    Switchin bu işini yapacak pisliğe dayanıklı birşeye hiç dikkat etmedim daha önce algı seçme falan işte :p

    yaralım bitane ecuyu bakalım ne var içinde tabi çip üzerindeki numaraları silmiş olma ihtimalleri yüksek

  10. #1590
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    8051 ile birşeyler yapmıştım zamanında. Real Time Network dersi ve simens s7 ailesi ile biraz çalışmışlığım da vardır.
    Çok daha eskiden de neydi o pic16f84 müydü onunla birde fun cardlarla birşeyler kurcalamıştık.

    Switchin bu işini yapacak pisliğe dayanıklı birşeye hiç dikkat etmedim daha önce algı seçme falan işte :p

    yaralım bitane ecuyu bakalım ne var içinde tabi çip üzerindeki numaraları silmiş olma ihtimalleri yüksek
    8051'ler tarih oldu

    şimdi pic'ler ve avr'ler meşhur. Daha prof işler için arm kullanılıyor. Bu android telefonlarda da aynı arm işlemcilerden oluyor. şimdi hemen her yerde bu pic, avr ve arm'lerden var. her birinin kendine göre bi programlama mantığı oluyor. Mesela bende pic programlayıcı var. üzerine taktığım çipi tanıyabiliyor. bu işte pic bilmemkaç olabilir. yada işte avr bilmemnedir diye. zaten bacak bağlantılarından, paket şeklinden, bir çipin ne marka olduğunu bilebilirsin. Ardından da uygun bir programlayıcıya bağlayarak çipin modelini öğrenebilirsin.

    Çoğu çip üzerindeki programı koruyor. Bu yüzden programını deşifre edip yeni program yazmak hayli zor Ama kimi insanlar bunu kendine amaç edindiği için uğraşıp çözüyolar :D Ben pic serisini seviyorum. programlaması normal pc programlamasına benziyor. çipleri her yerde bulabiliyosun. ucuz. yeterince profesyonel.

    Endüstriyel switchler var. Yağ pas kir toz duman aşırı sıcak vs her yerde çalışabiliyorlar. genelde otomasyoncularda bulunur.internette de biraz arasan birşeyler bulabilirsin belki.

    genelde piyasada limit switch di



    mesela bu yaylı. eklem yeri viteslerin dibindeki gibi kauçuk korumalı olanları filan olur. komple çelik olanları olur. taş çatladı 20 - 30 lira verirsin. bir daha da sorun yaşatmaz. sadece montajını biraz uydurmak gerek o kadar.
    !?

  11. #1591
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki benim motordaki elektirik bağlantısı seninkinden farklı olarak ayaklığı açtığında far da gidiyor şekildeyse
    Yanlış bağlamışlar ayaklık acık diye kontak acıkken far stop yanmaz mı? Kesin hata var ;)
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  12. #1592
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Ayaklık açıkken değil. motor çalışmıyorken far ve stop yanmıyor.

    vites boşta değilse ayaklık açılınca motor stop ediyor. sistemi böyle.

  13. #1593
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    geçen akşam ufaktan dolaştık arkadaşla




    ---------- Post added at 14:18 ---------- Previous post was at 12:57 ----------

    Fotoğraflar üstte gözükmedi :s



    zenon bunu beğendi.
    ver gazı... ver çoşkuyu

  14. #1594
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla led candır. eğer normal ampuller duruyorsa, gösterge ve sinyalleri de led yap ceryan sistemi rahat bi nefes alsın..

    Ben temmuz sonuna kadar ful doluyum gene çalışarak ölüp gitcem :D

    Temmuz sonundan sora motora dalıcam anca...

    Yok mosfetmiş, yok ampermiş. yok şarjetmiyormuş....

    En iyisi diyorum, elektronik bilgim iyidir.

    Oturayım, satatoru koruyan, akü tam şarj olduğunda şarjı kesen, stator voltajını düzeltip tam 13.7 voltta sabit şarj eden, ampuller aşırı akım çekmek istese bile gereğinden fazla vermeyen, akü şarjını her daim gösteren bi devre yapayım. Sokayım motorun içine


    Bi daha da ceryan derdi kalmasın :D
    kadir böyle bir regülatör yapabilirsen bütün hyo cular sana teşekkür eder heralde ben en az 50 tane müşteri bulurum sana acil bir el at bu işe

  15. #1595
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kadir böyle bir regülatör yapabilirsen bütün hyo cular sana teşekkür eder heralde ben en az 50 tane müşteri bulurum sana acil bir el at bu işe
    valla temmuz sonu gibi başlarım muhtemelen regülatör bende de dert. hangi regülatörü alsam, akü tam şarj olduğunda devreden çıkaracak yeteneğe sahip değil. ampul çıkışını aküden bağımsız veren regülatör yok. statör'ü koruyan regülatör belki vardır. Ama stator'un voltajını sürekli ölçüp servis değerlerinde mi diye test eden regülatör yok.

    Bu sebepten oturup kendim yapmak istiyorum. verimli birşey ortaya çıkar diye tahmin ediyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------

    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçen akşam ufaktan dolaştık arkadaşla

    http://img485.yukle.tc/image.php?id=...-873861667.jpg
    http://img485.yukle.tc/image.php?id=...1690407182.jpg

    ---------- Post added at 14:18 ---------- Previous post was at 12:57 ----------

    Fotoğraflar üstte gözükmedi :s
    http://s1307.hizliresim.com/1c/4/pw4tw.jpg
    http://p1307.hizliresim.com/1c/4/pw4u7.jpg

    http://s1307.hizliresim.com/1c/4/pw4y4.jpg


    gidon baya yükselmiş

    Ben aslında gidonun yüksekliğinden şikayetçi değilim de, ön teleskoplar çok uzun. aslında az daha kısa olsalar, motorun estetiği inanılmaz artardı diye düşünüyorum.

    kısa teleskop almadan teleskopları kısaltmanın bir ilmi var mı acaba
    UNdocab bunu beğendi.
    !?

  16. #1596
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    yaylara pul koyuyorlar galiba.

    gidon orjden çok alçak ama yükseltici iyi iş yapıyor. senin boy da uzun sana olur bu tarz. elimde yeni orj gidon oldu boşta :-)

    motor rahat 2kg hafifledi. orj çok ağır.

  17. #1597
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Undo.. bu akşam için pm atıyorum kardeşim...

    Kadir baba şirket arabasını değiştirdim doblo maxi aldım.. Bundan sonra eğer arabamda yük olmadan istanbul dışı seyahat edersem motoru arkaya yüklüyorum mesela temmuz ayı içerisinde izmir seyahati yapacağım aksamlarıda çeşme falan takılırım artık

  18. #1598
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Undo.. bu akşam için pm atıyorum kardeşim...

    Kadir baba şirket arabasını değiştirdim doblo maxi aldım.. Bundan sonra eğer arabamda yük olmadan istanbul dışı seyahat edersem motoru arkaya yüklüyorum mesela temmuz ayı içerisinde izmir seyahati yapacağım aksamlarıda çeşme falan takılırım artık
    OO iyisin doblonun maksi olmayanı da düldül taşır. maxi'sini görmedim ama, hayli taşır herhalde

    Gelirsen görüşürüz burda. koskoca istanbulda görüşemedik burda görüşürüz :D Gerçi ben motoru gene toplamadım :D Ama haftaya bi aksilik olmazsa bisiklet alıcam :D arkandan koştururum :D

    Sizce motorun silindir kapaklarını söküp kurumları temizlemek gerekli mi? bi fikri olan var mı?

    Pek yapılmıyor. ustalar da sallamıyor. Ancak servis kitapçığında belli km'lerde yapın yazıyor. Şimdi bakıma girmişken komple gireyim diyorum. ne dersinizkine ?
    !?

  19. #1599
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    hacım benim motorda hiç öyle birşey yapılmadı.. Kitap yapmalısın diyorsa yapılmalıdır... Ağustos ayında kocaman bir bakım için Çetin abi ye bırakacağım motoru.. Subab ayarı, komple elektrik tesisatı bakımı, birkaç özel işlem için...vb birde 17000 bakımı falan yapılacak.. Zincir-Dişli değişecek, lastikleri bu ay içerisinde alırım umarım hazır motor yürürken ihmal etmeyelim..

    Hacım izmire gelirsem mutlaka getireceğim motoru.. zira akşamları çeşme...vb akmak lazım

  20. #1600
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Arkadaşlar bana biraz gaz verin debriyaj verin bişiler verinde şu motoru alıyım..

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...0843175/detay/


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler