Motoru bi incele. sağına soluna bak. 19000 km deki bir motorla 40000 km deki bir motor, ne kadar iyi bakılsa da bir olmaz. Özellikle kauçuklar en kolay yıpranan şeyler. biraz yaşlı ve kullanılmış bir aracın kauçuk aksamlarında çatlamalar, solmalar yıpranmalar olur. mesela ayaklık üzerindeki plastik takozlar. 40.000 km kullanılan bir motorda mutlaka epeyce aşınırlar. vites peg'ine bak ( peg de nerden geldiyse... ) tam basılan noktalarındaki aşınmalar kendini ele verir. 19.000 km de o kadar aşınma olmaz. ama 40000 km de hatırı sayılır bir aşınma sezersin.
Şasideki birleşim / kaynak bölgelerini incele. hemen gözüne çarpan her noktayı. Özellikle kazalı bir motosiklette darbeden ilk etkilenen yer kaynak bölgeleridir. Buralarda lokal boyalar, orantısızlıklar sezersen, kaza görmüş ve elden geçmiş diyebilirsin kolayca.
Pek değiştirilmediği için, arka salıncak ile zincirin temas ettiği noktada bir plastik takoz bulunmakta. bu 20.000 km ye kadar insani aşınır. ama 40.000 km ye kadar epeyce aşınmış, kağıttan hallice olmuş olabilir. Eğer, bu takozda çook az aşınma varsa, takozun değiştiğine işaret olabilir. bu da artık ya aşırı aşındığından, yada sahibi rahatsız olduğundan olur ancak...
Daha inceleyip yorum çıkartabileceğin çok şey var.
Bu arada angel st güzel lastik. eğer gerçekten 3000 km'de ise, bu lastikle geliyo olması bi avantaj.
Motor sesini dinle. Eğer ki rahatsız edici takırdamalar, düzensiz sesler varsa dikkatli olmak lazım. V motorun o kendine has tınısını temiz alman lazım.. özellikle 5 dk'lik turdan sonra motor iyice ısındığında, rölantide tatlı ve düzenli bir V motor hırıltısı olur. bu hırıltıda düzensizlik varsa, motoru bakımsız denilebilir.
mosfet regülatör güzelmiş.
Velhasılkelam. gidip incelicen
Ama lastik ve konjektörü sayarsan epey karlı alıyorsun aslında. ben shi_bumi'nin aksine bu motor 8000 - 9000 rahat eder diyorum. Eğer bahsedildiği gibi birşeyse.
Katalizöre gelirsek. karbüratörlü gt650'de katalizör yok. egzos tüpüne gömme belki vardır. Katalizörün görevi, atmosfere daha temiz hava salması.
Doğayı düşünen bir insan için önemli. Ama devlet motosikletlere emisyon uygulaması yapmıyor. yani katalizör olmasa da, olsa çalışmasa da trafik yönünden bir sıkıntı değil. katalizör çalışmadığı zaman sadece havaya biraz daha pis gaz salıyor.
Katalizörün enjeksiyonlu ve üst model motorlarda olma sebebi, motorların euro sınıflarına uyması için. işte mesela fransa, motoru euro3 ve üstü standartlarda olmayan araçları ülkesine sokmuyor mesela diyelim. o ülkede satış yapabilmek için hoop enjeksiyon. hoop katalizör.