Eyvallah şimdi işin boyutu değişti önceliği ateşleme sistemine vereceğiz o zaman ama hala bir hyo ustası tavsiye eden olmadı
Eyvallah şimdi işin boyutu değişti önceliği ateşleme sistemine vereceğiz o zaman ama hala bir hyo ustası tavsiye eden olmadı
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
Niyazi usta iyi adamdır. Kendisine gelen müşteriyi severse her türlü yardımcı olur. Motor bilgisi ve ustalığı iyidir. Motosikletini teslim edebilirsin. Lakin Fiyatına birşey diyemem. Sevmediği adamla ve motoruyla uğraşmayı da sevmez.
Benim ustalığım sadece kendi motoruma . tamirci değilim yau. :D
Hepisine katılıyorum.
En son ne zaman bakım yapıldı? bujilerin durumu iyi mi? elektrik tesisatı sağlam mı?....
Gt650'de en babasından mikuni karbüratörler kullanılıyor. karbüratörler zamanında bir çok pist motorunda da kullanılan bi karbüratör. öyle kolaydan ayarı kaçıp bozulmaz. Anca pis mi pis bi benzin, ölmüş bir yakıt filtresi ve paslı bir depo yüzünden karbüratörü açmak gerekebilir.
Hava filtresi de çok kirli olabilir. basit birşey ama, 20.000 km sonra hava filtresine hiç dokunulmamış motorlar var. hava girmiyordur motora belki. ama vakum her türlü oluşacağı için karbüratör veriyordur benzini
Elini yağa bula. öğren bu işleri :D
Şu GV650i nickli arkadaşın garaj olayı var. onlarla bi irtibat kur derim.
!?
Yahu en çok istediğim şey.. Lakin ne yeterli alet edevat ne de yeterli bilgim var bu konulara.. Hatta elimi yağa bulaştırayım diye yavaş yavaş alet edevat toparlamaya bile başladım.. Ama bir yol gösteren olsa yavaş yavaş bende öğrensem diye bu zamana kadar gittiğim bütün ustalara soru soruyorum. Aldığım cevaplar yüzeysel cevaplar. Yağ değiştirebilirim, yağ filtresi, zincir bakımı...vb gibi basit işleri yapabiliyorum lakin elektrik tesisatına göz atmak,elden geçirmek sıkıntılı işler.. İşte bu konuda bana yol gösterecek birileri olsa ne güzel olurdu.. Şu hayattaki en büyük eğlencelerim gitar çalıp, köpeğimle garaja inip motorla uğraşmak.. Keşke daha detaylı işlere girebilsem ama bilgi düzeyim buna müsade etmiyor.. :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------
En son bakımı 1000 km önce yapılmış motorumun. Ben aldığımda 11.000 km de idi şimdi 12.000 oldu. Ama bakımı yapan herifler baştan sağma yapmışlar bakımı.. Mesela motoru aldığımda hava filtresinden karbüratöre gelen hava girişindeki manifold parçalanmıştı. İstanbulda bulamadım Lüleburgaz da bir motosiklet ustasından sıfırını bulup temin ettik. Üstelik fena kazık yedik yok satan malzeme gerçekten insiyatife bağlı biraz pahalı oluyor. ben bu bakıma ikna olmadım bir sonraki hafta sonu, yeni yağ, yağ filtresi, hava filtresi alıp değiştireceğim. Bununla birlikte arka freni kullandığımda ciddi bir ses oluyor kalın bir gıcırtı sesi gibi.. Balatam bitmemiş görünüyor ama uzun zamandır kullanılmadığından dolayı acaba malzemenin yapısında bir sıkıntı olmuş olabilir mi bilemiyorum belkide fren diskimi kontrol ettirmem gerekebilir.
Hazır bu işlere girişmişken acaba NGK iridyum buji alıp taksam performansa bir faydası olabilir mi? Birde bu benzin kokusu olayının yeni hava filtresi ile düzelme şansı olabilir mi ne dersiniz?
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
Benim comet'in vakumlu benzin valfi yakıt sızdırıyodu. arka pistonun üst kapağı da benzin yüzünden renk değiştirmiş. o da benim eşekliğimden paslanan depo yüzünden.
motorla bi dolaş gel. sonra koltuğu söküp deponun kenarındaki boşluktan bi bak bakalım. benzin valfi ıslak mı değil mi. belki de ordan atıyor fazla fazla benzin
!?
Sevgili dreamkiller , google en büyük dostundur unutma
Ayrıca ingilizcen varsa korider.com sitesi diğer bir dostundur
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
bu gün çorludan istanbul eminönüne hyosung gt 250 ile by_alp ve ben gittik balık ekmek yiyip döndük ben 70 kg alp 110 kg 8.6 litre benzin 237 km toplam ve 39 tl tutarıbuda 100 km yola 3.6 litre km ye 16.4 kuruş hızımız 90-110 km arasıydı
yakıt hakkında bilginiz olsun diye yazdım
tüh yanlış yere yazmışım
Birde noktalama işareti falan kullanaydın...
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
ya kesin bir enayilik var.. Akşam kırmızı ışıkta aniden durunca farkettim. Far açık olduğundan ani durunca bir buhar çıktı motor bloğundan.. @sessizsakin mesajını şimdi okuyabildiğimden benzin valfini kontrol etmedim ama bu akşam bakacağım ona da.. Saygılar..
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:20 ----------
Ulan her ne kadar uğraştırsa da hergeçen gün daha bir seviyorum kerata yı
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
Sağda solda biriken bir miktar su sen fren yapınca sıcak motorun üzerine gelip buharlaşmıştır herhalde. Bu motorlar benzinle çalışıyor, istimle değil ki
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
Onu da buldum Radyatörümde igne başı kadar yerden su sızıntısı var Onu hallettiriyorum bugün.. Masraf üstüne masraf noluyor lan?
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
iyimiş gene. benim yakıt musluğunun içi olduğu gibi pas olmuş.
izmirdeyken bizimkiler motorun ağzına kadar dolu olan deposundan benzin çekicez depoyu açıp benzini çekmişler bir güzel. sora kapağı da kapatmamışlar. ben de 2 gün evde yoktum. döndüğümde deponun içi benzin yerine yağmur suyu doluydu
Depoyu pas almış yürümüş. geçen fazla yakıt masrafı ve bir de üstüne motordan gelen benzin kokusu üzerine bir incelemeye girince yakıt musluğundan açık havaya benzin sızdığını gördüm. hele ki arka pistonun üstünde damlıyor. böylece arka pistondaki renk değişmesini de anlamış olduk
!?
Tokur'un muayenesi tamamdır, ruhsatı tamamdır.. Şimdi daha bi seviyorum keratayı Radyatör ü hallettirdim, 30 lira masrafı oldu. Küçük bir kaynak yapıldı şimdi ona uygun koruma bakmak lazım ama radyatör ün motora verdiği havayı bozmayacak birşey olmalı.. Bakınıyorum.. Şu yakıt musluğundan açık havaya sızma olayı midemi bulandırdı benim bende bir kontrol edeyim yarın.. Ama motor çalışmıyorken o koku yok bende yeni marş bastıgımda o koku oluyor.. Muhtemelen ateşleme ile ilgili bir problem.. 11.000 bakımında eleman bujileri değiştirmiş, eski bujilerde arka koltuk altında duruyor, Ateşleme bobini siparişi versem diyeceğim ama ya sorun onda değilse? boşu boşuna değiştirmiş olacağım.. Bir bilen olsa hayrına teşhisi koysa gerisini ben halledeceğim ama nerdee
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
arkadaşım makinanla bazı sıkıntıların var anlaşılan bakımını ögrenmek istiyorsun parça sıkıntıların varmış biz GARAJ ı bunun için kurduk gel bakımlarını yapabildigince kendin yap takıldıgın yerleri sana ögretelim yardımcı olalalım GARAJ içerenköyde bostancı köprüsüne yakın tel açıp gelebilirsin 05322124353
Teşekkürler iyi dileklerin için. GT650 başlığını boşlamam ama görüyorsunuz.
GARAJ'ın İzmir şubesi var mı ? Başlık açmıştım bir yer ayarlayalım İzmir'de, tamiratlar, bakımlar, modifiyeler için diye ama pek ilgi çekmedi.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)