eskiden gt250r, en son da gt650 sahibi olarak şöyle diyim.
şehir içinde sıkışık trafikte gt250'ler gt650'lerden daha ekonomik.
ama şehir içinde ortalama trafik ve yol şartlarında, gt650 ve gt250 arasında muazzam yakıt farkı yok.
serbest trafik ve uzun yolda ise, gt650 ile gt250 arasında da yakıt bakımından hesaplanabilir bir fark pek yok.
hatta uzun yolda, gt650 ile ekonomik süreyim derseniz, gt250'den daha az yakabilirsiniz
çünkü gt250 ile 120 - 130 - 140 gibi süratler için gaz kelebeğini epeyce açarsınız.
gt650 de gaz kelebeğini az aralasanız 120 görürsünüz. çok aralarsanız da 7 - 8 litre görmeniz mümkün 100 km de ... ama siz gider bi yemek yersiniz. çayınızı neyim içersiniz. gt250 ufukta görünür ...
elbette hız'ı tavsiye etmiyorum.
Ama yoğun trafikte değilseniz çok ekonomi sağlamıyor 250'likler.
----------------------------------------------------------------------------------------
şöyle bir deneyimimden bahsedeyim
gt250r ile istanbul > izmir ortalama 120 - 140 km süratlerle, benzinin 3.5 - 3.8 arası olduğu bir zaman 120 lira yakmıştım.
gt650 ile en son istanbul > izmir yolunda, ortalama 150 km üstü süratlerle 130 - 140 tl yaktım... " üstü süratler " tabirini çok açmak istemem. ama öyle rakamları burada yazıp gaz verici olmak istemem.... sürat / zaman / keyif / konfor / ekonomi diye düşünürsek, gt250 şehir içinde biraz avantajlı. uzun yollarda gt650 daha iyi.
he, gt250 şu bakımdan çok ekonomik :D radar cezası yemeniz düşük ihtimal :D :D :D
----------------------------------------------------------------------------------------
gt250'nin bir avantajı da tabiki bakım masrafları...
sürekli yol yapan birisi için 4000 km oldukça hızlı geçiyor.
gt250 de, gt650 de 4000 km de bir periyodik bakım ister.
gt250 1 - 1.5 lt kadar yağ alırken, gt650 3,5 - 3,7 lt kadar yağ alıyor... bu da her yağ değişiminde 4 litre yağ almak demek... iyi bir yağ isterseniz o da yaklaşık 100 lira demek ... gt250 de periyodik bakım masrafı 100 - 150 lira iken, gt650 de 150 - 250 arası olabilir.
gt250'nin debriyaj teli 20 lira civarında iken, gt650 debriyaj teli 40 lira civarı... he, gerçi gt250 10.000 km de bir debriyaj teli koparabilirken, gt650'nin 40.000 km de koparmadığı görülebilir ... çelişken bi durum :D
fren balataları ve lastik masrafları aynı... 150x60x17 lastik ile, 160 x 60 x 17 lastik arasında 10 lira farkediyor fiyat...
!?
arkadaslar genelde 2005 hyosung gt650 comet yedek parcayı nerelerden temın etmektesınız
!!! arkadaslar slm alanınız yok mu ya aranıza yenı katılan bırı olarak lutfen....
Motosikletimi satışa koydum gt650 almaya niyetliyim.
Hadi hayırlısı bakalım
Verelim bakalım sahibinden ilanı
Ben 29 yaşında 250cc kullanıyorum. Ne yapmam lazım :D
Sahibinden de FZ6 2006 sahibine "Lan değişek mi motorları" dedim. "Ara bi konuşalım" dedi.
Bir ara forumda 4 silindir motosiklet saihbi olmak ile 4 çocuk sahibi olmak arasında bi farkın olmadığını anlatan yazı vardı. Aklıma geldikce vazgeçiyorum :D
Siz ne düşünürsünüz ?
Fz6 benimde listemdeki motorlarin basinda.
Ortalamasi 6 litre, kimse kimseyi kandirmasin en az dusecegi rakam 5 litre. Surekli ulasim icin degil, zevk icin alinacak bir motor. Zaten ulasim icin 250 cc'den yukarisi yalan. Bence ara konus, uste ne kadar isteyecek, makul bir rakamsa dusunursun. 4 silindir 4 cocuk gibidir ama, kalabalik aileler tek cocuklu ailelerden daha mutludur Belki de bana oyle geliyordur :p
Ben 8000 den o da 12750 den ilan vermiş. Takasa fiyat değişirimi kabul etmem o zaman ben de fiyat değişirim.
Ekonomi gibi bi derdim yok. Keyif için motosiklete biniyorum. Fakat çok km yapıyorum. Yeni işim sebebi ile yılın yarısında motosikleti kullanmadım ama 6 ayda 14binkm yol yaptım
bu nedenle 4 silindir her 100km de 1,5lt fark etse çok ciddi fark ediyor.
Aslında niyetim GT650 ama bi göreyim diye elemana msj attım :p
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
O gezilere 4 silindirli ile çıkmak da bir başka olur bee
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Çok mu ki yılda 15bin KM
Ben insanları anlamıyorum zaten süs diye mi alıyorlar. Süs için pahalı aletler bunlar. Git aynı paraya antik vazo al !
O değil de iğneadanın o virajlarında 4 silindirli fazer ile ne gazlanır bee uuuvv baby
Abi verme gazı :D
Bi yanım 4 silindirli al diyo, diğer yanım b.k yeme otur oturduğun yere diyor :D
2 silindirli GT650 ye göre her 100km de 2 lt fazla yaksam
Yılda 15000km de 150*2=300lt fazladan benzin yakarım demektir.
Bu da bugünkü fiyat ile 1300TL yapar.
Aylık olarak da 1300/12 =~110TL yapar.
Yani ayda ortalama 1 depo fazladan yakmış olurum.
Peki değer mi?
Sanki değer gibime geliyor. Hatta biraz daha gazlı gidersem değmekle kalmaz girer bile :D
Giderek 4 silindirli mantıklı ve güzel gelmeye başladı gözüme :D
Dur sana hemen bir kaç sene önceki masaüstü resmimi göstereyim daha da gaza gel, ayda 100 lira fazla yak
Uploaded with ImageShack.us
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------
Bir de şu açıdan görelim
Uploaded with ImageShack.us
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:57 ----------
Yalnız şimdi farkettim de zenci mahallesinde salyangoz pazarlıyor gibi olmuşum
Pardon Comet kullananlar, ben motoru satınca söz Comet 650 alıcam, zira bütçe meselesi
Legends may sLeep.. But they never diE..!
naked değilde diğeri bana daha uygun sanki
Bu da hiç fena değil Ama A2 ehliyet ile bunu kullanabiliyormuyuz emin değilim :d
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)