Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...

    REKLAM ALANI
  1. #841
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O 3.5 litre için şunu söyleyeyim;
    hiç dur kalk yok,
    110-120 sabit hız,
    full bakımlı,
    fakir karışımlı (ekstradan hava takviyesi)

    Enjeksiyonlu tahminimce 4 litre altına düşmez.

    Lakin şehiriçi bir trafiğe gir istediğini yapsan 6 litre altına düşmez.


    Birbirinin zıttı diyorsun ama ben hepsini de istiyorum. Benim küçüklükten beri garaj hevesim var. Her tarzdan olsun istiyorum ama, imkanlar...

    Ayrıca 240 gibi hızlara çıkamıyorsun, belki yokuş aşağı olabilir, ama 200'den sonra ivmelenme epey azalıyor 220'lere kadar geliyor. Sonrası hava ve yol şartlarına göre değişiyor.
    Niye satıyorum?
    Artık sıkıldım çünkü, tasarımı itici geliyor. Daha teknolojik bir motosiklet istiyorum.
    ben bi solukta zorlayıp 230'a kadar çıktım. muhtemel gerçek hızım 210 - 220 dir.

    lakin, bunun tek sebebi ayrodinamik... 200 den sonra oluşan rüzgar direnci psikopat seviyede. o bakımdan 650r'ların 240 ve üstü görmesi mümkün.

    ben 230 gördüğümde ön teker düz gidemiyodu rüzgar salınımından geziyoduk şerit içinde :D

    ama zaten bir naked için 200 üstü süratler pek mantıklı değil. 200 üstü hedefi olan insanın spor motor alması gerek. nakedlar 0 - 180 arası gazı koydun mu asfaltı söksün diye yapılır genelde...
    UNdocab bunu beğendi.
    !?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #842
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bi solukta zorlayıp 230'a kadar çıktım. muhtemel gerçek hızım 210 - 220 dir.

    lakin, bunun tek sebebi ayrodinamik... 200 den sonra oluşan rüzgar direnci psikopat seviyede. o bakımdan 650r'ların 240 ve üstü görmesi mümkün.

    ben 230 gördüğümde ön teker düz gidemiyodu rüzgar salınımından geziyoduk şerit içinde :D

    ama zaten bir naked için 200 üstü süratler pek mantıklı değil. 200 üstü hedefi olan insanın spor motor alması gerek. nakedlar 0 - 180 arası gazı koydun mu asfaltı söksün diye yapılır genelde...
    Ben de R düşünüyorum zaten. Ama dediğim gibi touring kullanmak için düşünüyorum(belki alt grenajını sökerek). 250cc motosiklet 150 ile gidiyor tabi ama uzun süreli stabil gitmesi motora da yazık kullanana da. Kendini yırtmadan 150 160 ile gitmesi uzun yolculukta yolların daha çabuk bitmesi için kişiyi yormaması için önemli. Motor kasılınca ister istemez sürücü de kasılıyor.Yaktığı yakıt da 600cc ile aynı seviyeye çıkar neredeyse. Geçen gün Transalp'i bir denedim(sadece üzerine oturdum, ağırlığını tarttım) kuru ağırlığı 207kg gt650R ile aynı çok ciddi ağır geldi. tabi kullandığım motosiklet ile arasında 40-50kg fark olması yüksek olması ve benim boyumun o motosiklet için kısa olmasının bunda çok etkisi oldu. Bu sebepler gt650 yi düşünürken çekince oluşturuyor bende.

    GT650 kullanıcılarına birşeyler sormam lazım.
    Ben madde bağımlısıyım.
    Madde -1 ) Tedavisi var mı?
    Madde -2 ) Kaç para?

    değil tabiki :D

    Bu motosikleti yukarıda açıkladığım gibi arada stabilize yollarda(çok fazla değil) kullansam uzun (2000-3000km yolculuklar). Amacının dışında kullandığım için motosiklet uzun vadede nekadar dayanır?
    Sıkıntılar olabilir mi?

    hız -yakıt tablosu oluştursanız

    60 - 90 X LT/100km
    90 - 120 X LT/100km
    120 -150 X LT/100km
    150- 200 X LT/100km

    Lütfen X'i bulup yerine koyun desem neler dersiniz

  3. #843
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Asfalt dışına çıktığımda benim karşılaştıklarım şunlar;

    ağırlık merkezi yukarıda olduğundan kontrol güç geliyor bana,
    ön teker ile çamurluk arası mesafe kısa olduğundan, lastiğe yapışan taş ve toprak parçaları sürekli çamurluğa sürterek ses yapar, hatta çamurumsu bir yere girersen çamurluğu epey zorlarsın,
    benim arka teker rulmanı dağılmıştı, gerçi vakti geldiğindendir o,
    amortisör keçeleri zorlanabilir biraz,
    genel olarak keyif vermez ama eyvallah der yine de.

    Uzun yol için ortalama değerlerim: (dur/kalk olmadığını farzedelim)
    60 - 90 3,5 LT/100km
    90 - 120 3,7 LT/100km
    120 -150 4,3 LT/100km
    150- 200 5 LT/100km

    Şehiriçi için direkt 5-6,5 lt diyebilirim.
    www.motorumla.net

  4. #844
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    bak şimdi senin sorularına kırmızı yazılarla cevap vereyim
    ama kendi motoruma göre cevap verecem ona göre

    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de R düşünüyorum zaten. Ama dediğim gibi touring kullanmak için düşünüyorum(belki alt grenajını sökerek). 250cc motosiklet 150 ile gidiyor tabi ama uzun süreli stabil gitmesi motora da yazık kullanana da. Kendini yırtmadan 150 160 ile gitmesi uzun yolculukta yolların daha çabuk bitmesi için kişiyi yormaması için önemli. Motor kasılınca ister istemez sürücü de kasılıyor.Yaktığı yakıt da 600cc ile aynı seviyeye çıkar neredeyse. Geçen gün Transalp'i bir denedim(sadece üzerine oturdum, ağırlığını tarttım) kuru ağırlığı 207kg gt650R ile aynı çok ciddi ağır geldi. tabi kullandığım motosiklet ile arasında 40-50kg fark olması yüksek olması ve benim boyumun o motosiklet için kısa olmasının bunda çok etkisi oldu. Bu sebepler gt650 yi düşünürken çekince oluşturuyor bende.

    şimdi benim motosikletim 2. viteste redline girmeden 120 3. viteste 160 ı çok rahat görüyor uzun yolda 170 sabit hızla hiç durmadan depo bitene kadar gittim ve hiç bir rahatsızlık duymadım

    GT650 kullanıcılarına birşeyler sormam lazım.
    Ben madde bağımlısıyım.
    Madde -1 ) Tedavisi var mı?
    Madde -2 ) Kaç para?

    değil tabiki :D

    Bu motosikleti yukarıda açıkladığım gibi arada stabilize yollarda(çok fazla değil) kullansam uzun (2000-3000km yolculuklar). Amacının dışında kullandığım için motosiklet uzun vadede nekadar dayanır?
    Sıkıntılar olabilir mi?
    bak şimdi senin şu soruna şöyle bir resimle cevap vereyim




    resimlerden de anlayacağın gibi ben neredeyse hiç asfaltta sürmüyorum motoru 3. sene sonunda arka amartisör patladı sadece onuda 200 tl ye değiştim (satıcı feci kazık atmış bana 100 tl yede varmış amartisör

    hız -yakıt tablosu oluştursanız

    60 - 90 X LT/100km

    3.5 litre

    90 - 120 X LT/100km

    3.7 litre

    120 -150 X LT/100km

    3.9 litre

    150- 200 X LT/100km

    4.2 litre

    200 den sonra 5.5 litre
    Lütfen X'i bulup yerine koyun desem neler dersiniz
    UNdocab bunu beğendi.
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  5. #845
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asfalt dışına çıktığımda benim karşılaştıklarım şunlar;

    ağırlık merkezi yukarıda olduğundan kontrol güç geliyor bana,
    ön teker ile çamurluk arası mesafe kısa olduğundan, lastiğe yapışan taş ve toprak parçaları sürekli çamurluğa sürterek ses yapar, hatta çamurumsu bir yere girersen çamurluğu epey zorlarsın,
    benim arka teker rulmanı dağılmıştı, gerçi vakti geldiğindendir o,
    amortisör keçeleri zorlanabilir biraz,
    genel olarak keyif vermez ama eyvallah der yine de.

    Uzun yol için ortalama değerlerim: (dur/kalk olmadığını farzedelim)
    60 - 90 3,5 LT/100km
    90 - 120 3,7 LT/100km
    120 -150 4,3 LT/100km
    150- 200 5 LT/100km

    Şehiriçi için direkt 5-6,5 lt diyebilirim.
    ön ve arka süspansiyonların sertlikleri ayarlanabiliyor. ve genelde en yumuşak ayarlarda geliyorlar... bana sorarsan sürüşü son derece konforlu... ancak asfalt dışında sürüşte en önemli faktör lastik...

    lastiğin asfalt dışı kullanıma kesinlikle uygun olmalı. %100 asfalt lastiği ile asfatl dışına çıktın mı hem sana hem motora zarar.

    Ben gt650 için şöyle diyorum.

    bir spor motordan eksiği grenajları...

    bir endurodan eksiği süspansiyonlarının 20 cm değil 10 cm kadar esniyor olması koca çukurlara girip çıkmaz, iyi debriyaj ayarı yapar, gaz boşluğunu doğru ayarlarsan, bir enduro kadar olmasa da iyi asfalt performansı var.

    hatta dünya genelindeki karşılaştırmalarda benim gördüğüm, nakedlar içinde en iyi asfalt performansı olan motorlardan birisi.

    çok şükür benim başıma daha amortisör patlaması olayı gelmedi. ama onun da ayarla alakası olabileceğini düşünüyorum. çünkü bir çok kişi süspansiyon ayarı yapmadan kullanıyor.

    şu an benim kullandığım durum aslında herkesinki gibi default durumu. ama yük yada bir artçı taşıyacağım zaman mutlaka hem ön, hem arka süspansiyonun yükleme kapasitesini biraz artırırım.
    UNdocab bunu beğendi.
    !?

  6. #846
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Comet gerçekten başarılı bir motosiklet. Ah birde çizgileri daha keskin olsaydı...
    www.motorumla.net

  7. #847
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    yaf millet şimdi de motor birden tutup bırakıyor sonra egzostdan patlama oluyor
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  8. #848
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Buji kabloların sağlam mı acaba?
    www.motorumla.net

  9. #849
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaf millet şimdi de motor birden tutup bırakıyor sonra egzostdan patlama oluyor
    karbüratörü kontrol etmende fayda var
    Two Against the World

    Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200

  10. #850
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir enduro kadar olmasa da iyi asfalt performansı var.

    hatta dünya genelindeki karşılaştırmalarda benim gördüğüm, nakedlar içinde en iyi asfalt performansı olan motorlardan birisi.
    yahu bu asfalt nerden çıkmış :D doğrusu şu olacak :

    bir enduro kadar olmasa da iyi arazi performansı var.

    hatta dünya genelindeki karşılaştırmalarda benim gördüğüm, nakedlar içinde en iyi arazi performansı olan motorlardan birisi.
    !?

  11. #851
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    @otopsici fotolar gayet açıklayıcı oldu. Ön çamurluğu tek vida ile tutacak şekilde yukarı almışsın galiba inzelin dediği gibi araya çamur taş sıkışmasın diye.
    @inzell otopsici ile verdiğiniz değerler çok yakın.ufak fark olur tabi. GT250 ile yaktığımdan 0.5 ila 0,75 fazla. Bu fark da 650 motor kullanıldığına göre önemli değil.
    @sesssizsakin arka süspansiyon kolay hatta geçen gün arkadaş hafiften arkayı kaldırdı bende tık diye bi kademe yukarı aldım 5sn de ayarladım. ama ön süspansiyonu nasıl ayarlıyorsun. Yanılmıyorsam 250 ile aynı ön süspansiyon kullanılıyor belki içindeki yağ daha kalındır. Naked motosiklet ölçümlerini neye veya hangi siteye göre değerlendirdin ?
    MCN dergisinin videoları oluyor. 3 motosiklet arasında test yapmışlar er6f, gt650, sv650 sonuç olarak puan söylemiyorlar fakat 1. 2. ve 3. seçiyorlar. Sözlerindeki nitelemelerden benim çıkardığım puanlama 10 üzerinden
    er6n 8.1
    GT650 6.2
    sv650 6-6.1

    sizce er6f neden bu kadar yüksek puanlama aldı. İçimizde kullanan ve kıyaslayabilecek olan var mı?

    Bir kere aralarında 30 40 kilo fark olmasının getirdiği puan yüksekliği var ama bu kadar farkı tek başına oluşturamaz..diye düşünüyorum.

    Bir de eğer sessizsakin dediğin doğru ise gt250 lerde sık yaşanan arka amartisör cortlaması ve ön amortisör keçe yağ kaçırmaları bu ayarsızlık sebebi ile oluyor. Yok başka türlü ise benzer sorunlar gt650 de yok mu? Bildiğim kadarıyla zaten çoğu parça 250 ile 650 arasında ortak kullanılıyor. Buna kaliperler de dahil. Altınelbiseli adam gt250 yi incelerken "çok iyi gidiyor ama hiç durmuyor" diyerek çok eleştirmişti. GT250 benim ilk motosikletim olduğu için ve doğru düzgün başka motosiklet kullanmadığım için kıyaslama yapamıyorum. Siz ne diyorsunuz. @sessizsakin sen daha önce 250 de kullanmıştın ikisinin de frenlemesini biliyor olman lazım. iki motosikleti de kullanan arkadaşların yorumunu merak ediyorum.


    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Comet gerçekten başarılı bir motosiklet. Ah birde çizgileri daha keskin olsaydı...
    Ben cometin çizgilerini ve tasarımını çok beğeniyorum. Retro herzaman güzeldir. Eskiciyimdir
    Tron diye bir film vardı izlediniz mi? orada eleman ducati sport 1000 kullanıyordu ve çok şekil yapmılardı makinayı gidon altı rizoma aynalar falan. gt650-250 de çok rahat o hale çevirilebilir.

  12. #852
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @otopsici fotolar gayet açıklayıcı oldu. Ön çamurluğu tek vida ile tutacak şekilde yukarı almışsın galiba inzelin dediği gibi araya çamur taş sıkışmasın diye.
    @inzell otopsici ile verdiğiniz değerler çok yakın.ufak fark olur tabi. GT250 ile yaktığımdan 0.5 ila 0,75 fazla. Bu fark da 650 motor kullanıldığına göre önemli değil.
    @sesssizsakin arka süspansiyon kolay hatta geçen gün arkadaş hafiften arkayı kaldırdı bende tık diye bi kademe yukarı aldım 5sn de ayarladım. ama ön süspansiyonu nasıl ayarlıyorsun. Yanılmıyorsam 250 ile aynı ön süspansiyon kullanılıyor belki içindeki yağ daha kalındır. Naked motosiklet ölçümlerini neye veya hangi siteye göre değerlendirdin ?
    MCN dergisinin videoları oluyor. 3 motosiklet arasında test yapmışlar er6f, gt650, sv650 sonuç olarak puan söylemiyorlar fakat 1. 2. ve 3. seçiyorlar. Sözlerindeki nitelemelerden benim çıkardığım puanlama 10 üzerinden
    er6n 8.1
    GT650 6.2
    sv650 6-6.1

    sizce er6f neden bu kadar yüksek puanlama aldı. İçimizde kullanan ve kıyaslayabilecek olan var mı?

    Bir kere aralarında 30 40 kilo fark olmasının getirdiği puan yüksekliği var ama bu kadar farkı tek başına oluşturamaz..diye düşünüyorum.

    Bir de eğer sessizsakin dediğin doğru ise gt250 lerde sık yaşanan arka amartisör cortlaması ve ön amortisör keçe yağ kaçırmaları bu ayarsızlık sebebi ile oluyor. Yok başka türlü ise benzer sorunlar gt650 de yok mu? Bildiğim kadarıyla zaten çoğu parça 250 ile 650 arasında ortak kullanılıyor. Buna kaliperler de dahil. Altınelbiseli adam gt250 yi incelerken "çok iyi gidiyor ama hiç durmuyor" diyerek çok eleştirmişti. GT250 benim ilk motosikletim olduğu için ve doğru düzgün başka motosiklet kullanmadığım için kıyaslama yapamıyorum. Siz ne diyorsunuz. @sessizsakin sen daha önce 250 de kullanmıştın ikisinin de frenlemesini biliyor olman lazım. iki motosikleti de kullanan arkadaşların yorumunu merak ediyorum.




    Ben cometin çizgilerini ve tasarımını çok beğeniyorum. Retro herzaman güzeldir. Eskiciyimdir
    Tron diye bir film vardı izlediniz mi? orada eleman ducati sport 1000 kullanıyordu ve çok şekil yapmılardı makinayı gidon altı rizoma aynalar falan. gt650-250 de çok rahat o hale çevirilebilir.
    gt250 ile süspansiyonu ile gt650'nin süspansiyonları aynı değil sanırım....

    arka süspansiyon basit zaten. sertleştirmek için yükseltiyoruz... ancak, burada dikkat etmemiz gereken birşey var,

    sertlik ayarı iki türdür.

    1 - sıkışma

    2 - geri tepme.

    ikisi farklı ayarlanır ve farklı işlev görür.

    sıkışma, yoldaki bir tümsekle karşılaştığındaki süspansiyonun yumuşaklığı.

    geri-tepme = bir tümseği geçtikten sonra süspansiyonun lastiği yola ne sertlikte iteceği veya bir çukura denk geldiğinizde lastiğin ne kadar sert çukur tabanına ulaşacağını ayarlar.

    hem sıkışma, hem geritepme doğru ayarlanırsa ayara göre yol performansı süper yada berbat olabilir...

    mantık, daha az bozukluğun olduğu asfaltta daha sert, daha fazla bozukluğun olduğu offroad'da daha yumuşak süspansiyondan yanadır... yük arttıkça sertliğin artması, yük azaldıkça azalması makbuldur.
    --------------

    ön süspansiyonun sıkışma ayarı teleskopların gidonun üstünden görünen vidalarından, geri tepme ayarı ise, ön teker miline bağlanan yerde, geriye bakan silindirik çıkıntıdaki vidadan ayarlanıyor.

    şimdi buradan bir bilgi vererek yanlış yönlendirmek istemiyorum. ancak gt650'nin kullanma klavuzunda zaten süspansiyon sertliğinin nasıl ayarlanacağı yazıyor.

    her defasında karıştırdığım için kitapçığa bakıyorum :D.. yanlış hatırlamıyorsam saat yönüne sertleşiyor, saat yönü tersine yumuşuyor olmalı.

    herşeyden önce yanlış ayar riskini almamak için, ben ilk başta orjinal konumlarını sivri bir cisimle iz yaparak işaretledim. böylece, ayarı tutturamazsam orjinal yerine geri getirerek sıkıntı yaşamıyorum.

    arka süspansiyonun geri tepmesini ayarlamayı bu güne kadar hiç düşünmedim. ayarlanabiliyor mu onu da bilmiyorum. ama şimdi düşündüğüme göre, eğer ayarlanabiliyorsa, biraz daha sert bir geri tepme ile daha iyi viraj performansı alınabilir ( offroad yeteneğinin zayıflaması demek aynı zamanda )

    sıkışmasını zaten hepimiz biliyoruz.

    -----------------------------------

    comet almadan önce epey araştırmıştım. yabancı forumlarda, sitelerde, testlerde.. klasik testlerin neredeyse çoğu asfaltta yapılıyor. ancak er6f kullanıcıları için bariz bir durum var ki, süspansiyonları ve oturuş pozisyonu tamamen asfalta yönelik tasarlanmış.

    gt650'nin oturuş pozisyonu, ağırlık merkezi ve diğer bir çok özelliği endurolara daha yakın. er6f'in ise bütün özellikleri spor motorlara daha yakın. buna rağmen bir spor motorun sunabileceği motor performansını barındırmıyor.

    ben gt650 almadan önce arkadaşın er6f'i ile 200 km kadar yol yaptım. çünkü er6f ile gt650 arasında kalmıştım...

    bana sorarsan, gt650'nin motoru, her şartta er6'nın motorundan daha başarılı. yakıt ekonomisinde de nerede ise kafa kafaya sayılırlar. hatta düşük süratlerde gt650 daha ekonomik.

    er6f'in asfalttaki viraj performansı gt650'den daha iyi. ancak iyi bir süspansiyon ayarı ile gt650'nin bu konuda er6f'i yakalayabileciğini düşünüyorum.

    ayrıca, er6f temiz bir asfalt ister.. temiz bir asfaltta viraja girdiğinizde, virajda yolda bozukluklar varsa er6f ile çok tedirgin olabilirsiniz. ama gt650 epey zor bozuklukları bile telafi edebiliyor.

    ama ilk aldığım zamanlar, ön teker bu tür virajdaki bozukluklarda yerden kesilebiliyordu. bu da geri - tepmenin yumuşak olmasından kaynaklıydı. şu an standart ayardan biraz daha sert benimkisi.

    er6f sportif bir kasaya sahip olduğu için yüksek süratlerde daha stabil. 200 üstü süratlere daha uygun. ancak motoru bakımından 200 üstü süratler de de ne ekonomik ne de verimli...

    eğer hiç asfalttan dışarı çıkmayacaksanız, ve sürekli 170 üstü süratlerde kullanacaksanız er6f daha iyidir.

    onun dışında er6f'in gt650 ile kıyasladığımızda üstün tek tarafı satışının daha kolay olduğu bana göre...

    mesela, uzamak istediğinde, gt650'de bir vites düşürüp gazı köklemen yeter iken, er6f'de iki vites düşürsen anca....

    ----------------------------------------------------------------------------


    videodeki testi ben de defalarca izledim. bana sorarsan tamamen taraflı bir test....

    fren performansına gelirsek.

    sanıldığının aksine, fren performansı öyle çok fren sisteminin markasına bakmıyor günümüzde... çünkü temel fren mekanizması o kadar basit ki, iyi bir tornacı bile bir kaç günde güçlü bir fren sistemi yapabilir.

    fren performansını sağlayan 4 şey vardır.

    1 - fren diskinin çapı.

    2 - fren balatasının genişliği

    3 - fren diskinin materyali

    4 - fren balatasının materyali.

    ağırlık bakıımından fren disklerini ele aldığımızda saçma sapan bir maliyet farkı yüzünden hyosung'un disklerde kötü malzeme kullandığını sanmıyorum...

    ancak, kötü ustalar, motorunuza uzun ömürlü ama çok sert ve ucuz fren balataları takarak fren diskinizin çizilmesine, aşınmasına ve hatta acaip bir yüzey bozukluğuna sebep olabilir. bu diskleri kötü yapmaz... ustayı kötü yapar

    fren balatası? ben en son gold muydu, golden mıydı. iyi bi marka vardı. ondan taktım 3 takım. dur dedin mi duruyor namussuz :D..


    gt650'nin fren diski için örnek vereyim. 300 mm çapında diskten oluşuyor..

    300mm çapında ön diskler ducati monster ve kawasaki z750 de de var... zaten spor motorların ki de genelde 320 oluyor. daha yukarısı çok nadir.

    = sonuç?

    bence frenler son derece iyi...

    ---------------------------------------------

    altın elbiseli adam'a kesinlikle katılmıyorum. kendisi firmalardan veya bayiden motor temin etmek yerine, x kişiden motosikleti test etmek için destek alıyor.

    x kişi bakımı nerde yaptırdı? bakımlar doğru yapıldı mı? orjinal ekipman mı kullanıldı? kaliteli ekipman mı kullanıldı? ayarlar doğru muydu? bunlarla ilgili hiç bir bilgi yada detay yok. motor bu. sonuç bu....

    bence yanlış bir değerlendirme... bana göre, onun test ettiği 250r'da ya çok kötü balatalar vardı, yada fren tesisatında hava vardı. ki frenaj zayıf olsun... yoksa 250'lik başka hiç bir motorda çift 300mm fren diski yok
    UNdocab bunu beğendi.
    !?

  13. #853
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gt250 ile süspansiyonu ile gt650'nin süspansiyonları aynı değil sanırım....

    arka süspansiyon basit zaten. sertleştirmek için yükseltiyoruz... ancak, burada dikkat etmemiz gereken birşey var,

    sertlik ayarı iki türdür.

    1 - sıkışma

    2 - geri tepme.

    ikisi farklı ayarlanır ve farklı işlev görür.

    sıkışma, yoldaki bir tümsekle karşılaştığındaki süspansiyonun yumuşaklığı.

    geri-tepme = bir tümseği geçtikten sonra süspansiyonun lastiği yola ne sertlikte iteceği veya bir çukura denk geldiğinizde lastiğin ne kadar sert çukur tabanına ulaşacağını ayarlar.

    hem sıkışma, hem geritepme doğru ayarlanırsa ayara göre yol performansı süper yada berbat olabilir...

    mantık, daha az bozukluğun olduğu asfaltta daha sert, daha fazla bozukluğun olduğu offroad'da daha yumuşak süspansiyondan yanadır... yük arttıkça sertliğin artması, yük azaldıkça azalması makbuldur.
    --------------

    ön süspansiyonun sıkışma ayarı teleskopların gidonun üstünden görünen vidalarından, geri tepme ayarı ise, ön teker miline bağlanan yerde, geriye bakan silindirik çıkıntıdaki vidadan ayarlanıyor.

    şimdi buradan bir bilgi vererek yanlış yönlendirmek istemiyorum. ancak gt650'nin kullanma klavuzunda zaten süspansiyon sertliğinin nasıl ayarlanacağı yazıyor.

    her defasında karıştırdığım için kitapçığa bakıyorum :D.. yanlış hatırlamıyorsam saat yönüne sertleşiyor, saat yönü tersine yumuşuyor olmalı.

    herşeyden önce yanlış ayar riskini almamak için, ben ilk başta orjinal konumlarını sivri bir cisimle iz yaparak işaretledim. böylece, ayarı tutturamazsam orjinal yerine geri getirerek sıkıntı yaşamıyorum.

    arka süspansiyonun geri tepmesini ayarlamayı bu güne kadar hiç düşünmedim. ayarlanabiliyor mu onu da bilmiyorum. ama şimdi düşündüğüme göre, eğer ayarlanabiliyorsa, biraz daha sert bir geri tepme ile daha iyi viraj performansı alınabilir ( offroad yeteneğinin zayıflaması demek aynı zamanda )

    sıkışmasını zaten hepimiz biliyoruz.

    -----------------------------------

    comet almadan önce epey araştırmıştım. yabancı forumlarda, sitelerde, testlerde.. klasik testlerin neredeyse çoğu asfaltta yapılıyor. ancak er6f kullanıcıları için bariz bir durum var ki, süspansiyonları ve oturuş pozisyonu tamamen asfalta yönelik tasarlanmış.

    gt650'nin oturuş pozisyonu, ağırlık merkezi ve diğer bir çok özelliği endurolara daha yakın. er6f'in ise bütün özellikleri spor motorlara daha yakın. buna rağmen bir spor motorun sunabileceği motor performansını barındırmıyor.

    ben gt650 almadan önce arkadaşın er6f'i ile 200 km kadar yol yaptım. çünkü er6f ile gt650 arasında kalmıştım...

    bana sorarsan, gt650'nin motoru, her şartta er6'nın motorundan daha başarılı. yakıt ekonomisinde de nerede ise kafa kafaya sayılırlar. hatta düşük süratlerde gt650 daha ekonomik.

    er6f'in asfalttaki viraj performansı gt650'den daha iyi. ancak iyi bir süspansiyon ayarı ile gt650'nin bu konuda er6f'i yakalayabileciğini düşünüyorum.

    ayrıca, er6f temiz bir asfalt ister.. temiz bir asfaltta viraja girdiğinizde, virajda yolda bozukluklar varsa er6f ile çok tedirgin olabilirsiniz. ama gt650 epey zor bozuklukları bile telafi edebiliyor.

    ama ilk aldığım zamanlar, ön teker bu tür virajdaki bozukluklarda yerden kesilebiliyordu. bu da geri - tepmenin yumuşak olmasından kaynaklıydı. şu an standart ayardan biraz daha sert benimkisi.

    er6f sportif bir kasaya sahip olduğu için yüksek süratlerde daha stabil. 200 üstü süratlere daha uygun. ancak motoru bakımından 200 üstü süratler de de ne ekonomik ne de verimli...

    eğer hiç asfalttan dışarı çıkmayacaksanız, ve sürekli 170 üstü süratlerde kullanacaksanız er6f daha iyidir.

    onun dışında er6f'in gt650 ile kıyasladığımızda üstün tek tarafı satışının daha kolay olduğu bana göre...

    mesela, uzamak istediğinde, gt650'de bir vites düşürüp gazı köklemen yeter iken, er6f'de iki vites düşürsen anca....

    ----------------------------------------------------------------------------


    videodeki testi ben de defalarca izledim. bana sorarsan tamamen taraflı bir test....

    fren performansına gelirsek.

    sanıldığının aksine, fren performansı öyle çok fren sisteminin markasına bakmıyor günümüzde... çünkü temel fren mekanizması o kadar basit ki, iyi bir tornacı bile bir kaç günde güçlü bir fren sistemi yapabilir.

    fren performansını sağlayan 4 şey vardır.

    1 - fren diskinin çapı.

    2 - fren balatasının genişliği

    3 - fren diskinin materyali

    4 - fren balatasının materyali.

    ağırlık bakıımından fren disklerini ele aldığımızda saçma sapan bir maliyet farkı yüzünden hyosung'un disklerde kötü malzeme kullandığını sanmıyorum...

    ancak, kötü ustalar, motorunuza uzun ömürlü ama çok sert ve ucuz fren balataları takarak fren diskinizin çizilmesine, aşınmasına ve hatta acaip bir yüzey bozukluğuna sebep olabilir. bu diskleri kötü yapmaz... ustayı kötü yapar

    fren balatası? ben en son gold muydu, golden mıydı. iyi bi marka vardı. ondan taktım 3 takım. dur dedin mi duruyor namussuz :D..


    gt650'nin fren diski için örnek vereyim. 300 mm çapında diskten oluşuyor..

    300mm çapında ön diskler ducati monster ve kawasaki z750 de de var... zaten spor motorların ki de genelde 320 oluyor. daha yukarısı çok nadir.

    = sonuç?

    bence frenler son derece iyi...

    ---------------------------------------------

    altın elbiseli adam'a kesinlikle katılmıyorum. kendisi firmalardan veya bayiden motor temin etmek yerine, x kişiden motosikleti test etmek için destek alıyor.

    x kişi bakımı nerde yaptırdı? bakımlar doğru yapıldı mı? orjinal ekipman mı kullanıldı? kaliteli ekipman mı kullanıldı? ayarlar doğru muydu? bunlarla ilgili hiç bir bilgi yada detay yok. motor bu. sonuç bu....

    bence yanlış bir değerlendirme... bana göre, onun test ettiği 250r'da ya çok kötü balatalar vardı, yada fren tesisatında hava vardı. ki frenaj zayıf olsun... yoksa 250'lik başka hiç bir motorda çift 300mm fren diski yok
    önce yorumlar için teşekkür ederim. tecrübeye dayalı yorumlar olması yorumların güvenilirliğini daha da arttırıyor.

    ön çatal aynıdır diye düşünüyordum farklıymış hatta gt650nin efilerinde caliper değiştiği için çatal da farklıymış(kaynak hyosungsource)
    sanırım 250 de ön süspansiyon ayarı yok.

    er6f ile ilgili benim görüşüm de aynıydı.Seninkinin de aynı doğrultuda olması doğru düşündüğüm anlamına geliyor.
    Genel olarak hyonun motosikletlerinin tekerlek arası mesafeleri fazla olduğu için virajda daha kısa motosikletler daha başarılı.
    Motosikletin gidişi önemli ve burada gt650 daha 11-12 beygir farkla önde.
    Zaten daha önce de dedim yarı enduro kullanmak istiyorum diye burada da öne çıkıyor benim için
    enduroya yakın kullanılacak bi motosiklet için upside-down süspansiyonlar pek doğru seçim değil

    frenler konusunda o motosikletin sahibiyle konuştum. Fren balatalarım ucuz balata değil dedi(mondialin 5tl lik çakma balatalarını kullanıyor bazıları).Ben yine de inanamadım olaya.
    Bi motosikletin gitmesi nekadar önemliyse durması 2 kat daha önemli. Bunun için EBC sintered HH 3 takım aldım onları kullanıyorum.
    Yalnız kaliper olayına takıldım. Madem kaliper çok fark etmiyor Brembo vs niye bu kadar ön planda.

    Altınelbiseli adam yoğun ısrar üzerine gt250yi test ediyor. En başta bizim arkadaşlardan tamamen fabrika çıkışlı üzerinde tank pad dahi bulunmayan bi motosiklet istemiş.
    Bir gün bi arkadaş bana msj attı "ya senin motosiklette tank pad var mı diye". Olduğunu söyledim. Tmm dedi ve neden sorduğunu söylemedi. Meğerse altınelbiseli adama benim motosikleti vereceklermiş denemek için. 2008 model arka amortisörü patlamış ne idüğü belirsiz bi motosikleti deneyerek millete anlatacağını bilseydim tank padi söker motosikleti emanet ederdim :D

    Benim tahminim ve bundna %99 eminim adam firmalardan motosiklet almıyor çünkü firmalar eksi değil sürekli artı yönde konuşmasını kötü hiç bişe söylememesini istiyorlar.
    Belki bu noktada iyi de yapıyor ama hiç olmazsa sıfıra yakın bi motosiklet incelese çok daha doğru olur.
    Motosikletin 2011'de enjeksiyon sistemi değişmiş göstergeler kasanın grenajı kuyruğu bir sürü şeyi değişmiş tee 2008 model motosikletle hele bir de başlangıç motosikleti olduğu için çok yıpratılan bi motosikletin 3-4 yıllık motoruyla test yapmak hiç akıl karı değildi

    ---------- Post added at 01:21 ---------- Previous post was at 01:16 ----------

    bir de şu ara fiyatlar almış başını gitmiş efeler gibi heyyy heyyy
    12000tl para istiyor adamlar. 5 -6 yaşında motora. 3 binlira daha koyarım 2010 model ve sıfır ve enjeksiyonlu ve yeni sistem ve EFI ve ve'lerim bitmez modelini alırım.
    Pek ağzı ile konuşmuyor arkadaşlar.
    İnzell'in ki R olsa hemen alırdım :D aslında ara ara kafam da karışmıyor değil al 6750'ye comet olsun diye :D
    Zaten benim R almam Siyah 2010 comet Türkiyede kalmamasından dolayı 2 ay beklemek sonrasında 2011ler çıkınca sedefli beyaza aşık olmak yüzünden oldu

  14. #854
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önce yorumlar için teşekkür ederim. tecrübeye dayalı yorumlar olması yorumların güvenilirliğini daha da arttırıyor.

    ön çatal aynıdır diye düşünüyordum farklıymış hatta gt650nin efilerinde caliper değiştiği için çatal da farklıymış(kaynak hyosungsource)
    sanırım 250 de ön süspansiyon ayarı yok.

    er6f ile ilgili benim görüşüm de aynıydı.Seninkinin de aynı doğrultuda olması doğru düşündüğüm anlamına geliyor.
    Genel olarak hyonun motosikletlerinin tekerlek arası mesafeleri fazla olduğu için virajda daha kısa motosikletler daha başarılı.
    Motosikletin gidişi önemli ve burada gt650 daha 11-12 beygir farkla önde.
    Zaten daha önce de dedim yarı enduro kullanmak istiyorum diye burada da öne çıkıyor benim için
    enduroya yakın kullanılacak bi motosiklet için upside-down süspansiyonlar pek doğru seçim değil

    frenler konusunda o motosikletin sahibiyle konuştum. Fren balatalarım ucuz balata değil dedi(mondialin 5tl lik çakma balatalarını kullanıyor bazıları).Ben yine de inanamadım olaya.
    Bi motosikletin gitmesi nekadar önemliyse durması 2 kat daha önemli. Bunun için EBC sintered HH 3 takım aldım onları kullanıyorum.
    Yalnız kaliper olayına takıldım. Madem kaliper çok fark etmiyor Brembo vs niye bu kadar ön planda.

    Altınelbiseli adam yoğun ısrar üzerine gt250yi test ediyor. En başta bizim arkadaşlardan tamamen fabrika çıkışlı üzerinde tank pad dahi bulunmayan bi motosiklet istemiş.
    Bir gün bi arkadaş bana msj attı "ya senin motosiklette tank pad var mı diye". Olduğunu söyledim. Tmm dedi ve neden sorduğunu söylemedi. Meğerse altınelbiseli adama benim motosikleti vereceklermiş denemek için. 2008 model arka amortisörü patlamış ne idüğü belirsiz bi motosikleti deneyerek millete anlatacağını bilseydim tank padi söker motosikleti emanet ederdim :D

    Benim tahminim ve bundna %99 eminim adam firmalardan motosiklet almıyor çünkü firmalar eksi değil sürekli artı yönde konuşmasını kötü hiç bişe söylememesini istiyorlar.
    Belki bu noktada iyi de yapıyor ama hiç olmazsa sıfıra yakın bi motosiklet incelese çok daha doğru olur.
    Motosikletin 2011'de enjeksiyon sistemi değişmiş göstergeler kasanın grenajı kuyruğu bir sürü şeyi değişmiş tee 2008 model motosikletle hele bir de başlangıç motosikleti olduğu için çok yıpratılan bi motosikletin 3-4 yıllık motoruyla test yapmak hiç akıl karı değildi

    ---------- Post added at 01:21 ---------- Previous post was at 01:16 ----------

    bir de şu ara fiyatlar almış başını gitmiş efeler gibi heyyy heyyy
    12000tl para istiyor adamlar. 5 -6 yaşında motora. 3 binlira daha koyarım 2010 model ve sıfır ve enjeksiyonlu ve yeni sistem ve EFI ve ve'lerim bitmez modelini alırım.
    Pek ağzı ile konuşmuyor arkadaşlar.
    İnzell'in ki R olsa hemen alırdım :D aslında ara ara kafam da karışmıyor değil al 6750'ye comet olsun diye :D
    Zaten benim R almam Siyah 2010 comet Türkiyede kalmamasından dolayı 2 ay beklemek sonrasında 2011ler çıkınca sedefli beyaza aşık olmak yüzünden oldu
    aslında enduromsu motorlara supermoto deniyor .. ktm-duke mesela ... supermotolarda hep upside-down tercih ediliyor. çünkü bu motorun birincil amacı asfalt kullanımı. ikincil amacı arazi kullanımı...

    kaliper vs elbette farkediyor. ama %100 değil... belki %10.

    eğer ara ara pc almışlığınız varsa bilirsiniz. 10 gücündeki işlemci 5 lira iken
    12 gücündeki işlemci 10 liradır ...

    fren tesisatını etkileyen unsur, basıncın pürüzsüz ve hızlı iletilmesi. ama zaten üretim teknikleri o kadar ilerledi ki, kötü bir kaliper bile, iyi bir kaliper'e %90 yakın... performanstan değil de, ömürden dolayı düşündürebilir. daha çabuk aşınır. daha çabuk contası patlar vs...

    fren tesisatı bir de fren maşaları ve süspansiyonla bir bütündür aslında. başarılı süspansiyon fren performansını artırır mesela. kaliperlerin maşalara nasıl bağlandığı, fren performansını etkileyebilir... hatta etkiler

    vs. vs.

    comet'le er6'lar arasında önemsenecek ciddiyette bi teker mesafesi farkı yok. er6'nın viraj performansı ağırlık merkezi ve süspansiyonlarından geliyor. tamamen asfalt sürüşü için tasarlanmış süspansiyonlardan
    !?

  15. #855
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    650 ile 250 nin amortisörü farklıdır
    250 nın çatal yağ ile çalışır
    650 nin gazlıdır
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  16. #856
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Valla zorla gt650 aldırcaksınız o olcak
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  17. #857
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla zorla gt650 aldırcaksınız o olcak
    Zorla satmıyoz abi :D Ama güzellikle satanlar var :D
    !?

  18. #858
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zorla satmıyoz abi :D Ama güzellikle satanlar var :D
    Undocab ile paslaşma modundayız nc700 aklımı celiyor ama son zamlardan sonra gt 650 ile arasında 8 bin tl neredeyse fark hem bu hemde undocabın ikna edici yorumları hemde burdaki yazılanlar gt ye gönlendiriyor kısmetse herhalde kasım da alirim birtane bakalım o zaman fiyatlar nasil olcak.
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  19. #859
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    zenon kardeşim bundan emin olabilirsin yaşadığım yer itibariyle enduroya ihtiyacım var
    ama daha önceki sayfada bu motorla nasıl enduro yaptığımı görmüşsündür
    videolarım da var fakat onları yayınlamıyorum (daha doğrusu videodaki şahıslardan bi arkadaşımızın işi ve gittiğimiz yerler dolayısıyla yaynlayamıyoruz)
    şu an üzerine koyacak parayı bulsam enduro alacam
    AMA
    burada değil de erzurumdan sonra batıya doğru herhangi bir şehirde yaşasaydım eğer
    bu motor pert olana kadar kesinlikle satmazdım
    pert olduktan sonra da yine aynısını alırdım
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  20. #860
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zenon kardeşim bundan emin olabilirsin yaşadığım yer itibariyle enduroya ihtiyacım var
    ama daha önceki sayfada bu motorla nasıl enduro yaptığımı görmüşsündür
    videolarım da var fakat onları yayınlamıyorum (daha doğrusu videodaki şahıslardan bi arkadaşımızın işi ve gittiğimiz yerler dolayısıyla yaynlayamıyoruz)
    şu an üzerine koyacak parayı bulsam enduro alacam
    AMA
    burada değil de erzurumdan sonra batıya doğru herhangi bir şehirde yaşasaydım eğer
    bu motor pert olana kadar kesinlikle satmazdım
    pert olduktan sonra da yine aynısını alırdım
    benimkisi şu anda 16.000km civarında... bu yaz 30.000'i geçerim muhtemelen... ben de satmayı düşünmüyorum bi mecburiyet olmazsa benim elimde kalacağı kesin :D...
    !?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler