gt250 ile süspansiyonu ile gt650'nin süspansiyonları aynı değil sanırım....
arka süspansiyon basit zaten. sertleştirmek için yükseltiyoruz... ancak, burada dikkat etmemiz gereken birşey var,
sertlik ayarı iki türdür.
1 - sıkışma
2 - geri tepme.
ikisi farklı ayarlanır ve farklı işlev görür.
sıkışma, yoldaki bir tümsekle karşılaştığındaki süspansiyonun yumuşaklığı.
geri-tepme = bir tümseği geçtikten sonra süspansiyonun lastiği yola ne sertlikte iteceği veya bir çukura denk geldiğinizde lastiğin ne kadar sert çukur tabanına ulaşacağını ayarlar.
hem sıkışma, hem geritepme doğru ayarlanırsa ayara göre yol performansı süper yada berbat olabilir...
mantık, daha az bozukluğun olduğu asfaltta daha sert, daha fazla bozukluğun olduğu offroad'da daha yumuşak süspansiyondan yanadır... yük arttıkça sertliğin artması, yük azaldıkça azalması makbuldur.
--------------
ön süspansiyonun sıkışma ayarı teleskopların gidonun üstünden görünen vidalarından, geri tepme ayarı ise, ön teker miline bağlanan yerde, geriye bakan silindirik çıkıntıdaki vidadan ayarlanıyor.
şimdi buradan bir bilgi vererek yanlış yönlendirmek istemiyorum. ancak gt650'nin kullanma klavuzunda zaten süspansiyon sertliğinin nasıl ayarlanacağı yazıyor.
her defasında karıştırdığım için kitapçığa bakıyorum :D.. yanlış hatırlamıyorsam saat yönüne sertleşiyor, saat yönü tersine yumuşuyor olmalı.
herşeyden önce yanlış ayar riskini almamak için, ben ilk başta orjinal konumlarını sivri bir cisimle iz yaparak işaretledim. böylece, ayarı tutturamazsam orjinal yerine geri getirerek sıkıntı yaşamıyorum.
arka süspansiyonun geri tepmesini ayarlamayı bu güne kadar hiç düşünmedim. ayarlanabiliyor mu onu da bilmiyorum. ama şimdi düşündüğüme göre, eğer ayarlanabiliyorsa, biraz daha sert bir geri tepme ile daha iyi viraj performansı alınabilir ( offroad yeteneğinin zayıflaması demek aynı zamanda )
sıkışmasını zaten hepimiz biliyoruz.
-----------------------------------
comet almadan önce epey araştırmıştım. yabancı forumlarda, sitelerde, testlerde.. klasik testlerin neredeyse çoğu asfaltta yapılıyor. ancak er6f kullanıcıları için bariz bir durum var ki, süspansiyonları ve oturuş pozisyonu tamamen asfalta yönelik tasarlanmış.
gt650'nin oturuş pozisyonu, ağırlık merkezi ve diğer bir çok özelliği endurolara daha yakın. er6f'in ise bütün özellikleri spor motorlara daha yakın. buna rağmen bir spor motorun sunabileceği motor performansını barındırmıyor.
ben gt650 almadan önce arkadaşın er6f'i ile 200 km kadar yol yaptım. çünkü er6f ile gt650 arasında kalmıştım...
bana sorarsan, gt650'nin motoru, her şartta er6'nın motorundan daha başarılı. yakıt ekonomisinde de nerede ise kafa kafaya sayılırlar. hatta düşük süratlerde gt650 daha ekonomik.
er6f'in asfalttaki viraj performansı gt650'den daha iyi. ancak iyi bir süspansiyon ayarı ile gt650'nin bu konuda er6f'i yakalayabileciğini düşünüyorum.
ayrıca, er6f temiz bir asfalt ister.. temiz bir asfaltta viraja girdiğinizde, virajda yolda bozukluklar varsa er6f ile çok tedirgin olabilirsiniz. ama gt650 epey zor bozuklukları bile telafi edebiliyor.
ama ilk aldığım zamanlar, ön teker bu tür virajdaki bozukluklarda yerden kesilebiliyordu. bu da geri - tepmenin yumuşak olmasından kaynaklıydı. şu an standart ayardan biraz daha sert benimkisi.
er6f sportif bir kasaya sahip olduğu için yüksek süratlerde daha stabil. 200 üstü süratlere daha uygun. ancak motoru bakımından 200 üstü süratler de de ne ekonomik ne de verimli...
eğer hiç asfalttan dışarı çıkmayacaksanız, ve sürekli 170 üstü süratlerde kullanacaksanız er6f daha iyidir.
onun dışında er6f'in gt650 ile kıyasladığımızda üstün tek tarafı satışının daha kolay olduğu bana göre...
mesela, uzamak istediğinde, gt650'de bir vites düşürüp gazı köklemen yeter iken, er6f'de iki vites düşürsen anca....
----------------------------------------------------------------------------
videodeki testi ben de defalarca izledim. bana sorarsan tamamen taraflı bir test....
fren performansına gelirsek.
sanıldığının aksine, fren performansı öyle çok fren sisteminin markasına bakmıyor günümüzde... çünkü temel fren mekanizması o kadar basit ki, iyi bir tornacı bile bir kaç günde güçlü bir fren sistemi yapabilir.
fren performansını sağlayan 4 şey vardır.
1 - fren diskinin çapı.
2 - fren balatasının genişliği
3 - fren diskinin materyali
4 - fren balatasının materyali.
ağırlık bakıımından fren disklerini ele aldığımızda saçma sapan bir maliyet farkı yüzünden hyosung'un disklerde kötü malzeme kullandığını sanmıyorum...
ancak, kötü ustalar, motorunuza uzun ömürlü ama çok sert ve ucuz fren balataları takarak fren diskinizin çizilmesine, aşınmasına ve hatta acaip bir yüzey bozukluğuna sebep olabilir. bu diskleri kötü yapmaz... ustayı kötü yapar
fren balatası? ben en son gold muydu, golden mıydı. iyi bi marka vardı. ondan taktım 3 takım. dur dedin mi duruyor namussuz :D..
gt650'nin fren diski için örnek vereyim. 300 mm çapında diskten oluşuyor..
300mm çapında ön diskler ducati monster ve kawasaki z750 de de var... zaten spor motorların ki de genelde 320 oluyor. daha yukarısı çok nadir.
= sonuç?
bence frenler son derece iyi...
---------------------------------------------
altın elbiseli adam'a kesinlikle katılmıyorum. kendisi firmalardan veya bayiden motor temin etmek yerine, x kişiden motosikleti test etmek için destek alıyor.
x kişi bakımı nerde yaptırdı? bakımlar doğru yapıldı mı? orjinal ekipman mı kullanıldı? kaliteli ekipman mı kullanıldı? ayarlar doğru muydu? bunlarla ilgili hiç bir bilgi yada detay yok. motor bu. sonuç bu....
bence yanlış bir değerlendirme... bana göre, onun test ettiği 250r'da ya çok kötü balatalar vardı, yada fren tesisatında hava vardı. ki frenaj zayıf olsun... yoksa 250'lik başka hiç bir motorda çift 300mm fren diski yok