r modelinde radyatörün hasar görmesi için ya çok sağlam çarpması lazım. yada önden radyatör bölmesine birşey girmesi lazım.
motora bakmaya giderseniz şunlara dikkat edin.
özellikle ön takımın şasiye bağlandığı yerlerdei kaynak bölgelerine bakın. şasinin kaynaklı kısımlarını güzelce gözden geçirin. kaynaklı bölgelerde herhangi bir boya rötuş, müdahale vs farkediliyorsa iyi değil. kaynaklı bölgelerde hafif paslanma, boyada çatlak vs görünüyorsa gene iydeğil.
devir saatinden kastınız gösterge panelinin tamamı mıdır acaba?
göstergeyi komple değiştirirler. sadece devir saatinin değişmesi mümkün değil bildiğim kadarı ile R modelinde.
dolayısı ile, km gerçek km olmayabilir.
gerçek km yi anlamak için fren disklerine bakın. fren disklerinde oldukça fazla ve belirgin izler varsa, 7700 km de olması mümkün değil.
özellikle arka freni amatörce kullanan bir çok kullanıcı arka diskin çabuk yıpranmasına sebep oluyor. dolayısı ile, arka disk, motorun daha önceki kullanıcıların karakterini ve motorun yıpranma payını alenen açıklar
dolayısı ile,
daha önceki motosiklet sürüş deneyimlerinizde elinizi bırakarak rahatça ilerleyebilen birisi iseniz,
motorun tepesine çıkın
geniş uzun bir düzlükte, bi miktar hızlanıp ellerinizi bırakın. eğer motor sağa sola çekmeyip dümdüz gidiyorsa, önceki kazası ciddi olsa bile, ciddi bir iz bırakmamış demektir.
lakin ellerinizi bıraktığınızda sağa yada sola çekiyorsa özellikle ön taraftan sağlam bi tokat yemiş ve iflah olmaz demektir.
ellerinizi bıraktığınız da oldukça belirgin şekilde sağa yada sola çekiyorsa motoru durdurmaya bile çalışmayın :D direk üstünden atlayıp kaçın :D ( şaka tabi. ) kötü hatıraları var demektir motorun.
ortalama 20 - 30 km gibi bir süratle, düz bir çizgiyi takip edin motorla ( trafiksiz alanda şerit çizgisinin yanında gidin mesela. )
eğer siz çizgiyi takip ederken başınız direk motora göre ileriye, gidon da dümdüz ise kazanın şasiye zarar vermesi bakımından bir sıkıntısı yoktur.
eğer ki çizgiyi dümdüz takip ederken, gidon düz değil sağa yada sola meyilli ise, yada başınızı tam motora göre dümdüz ileriye dönük tuttuğunuzda motor düz çizgiyi takip edemiyorsa, gene şasisel problemleri vardır.
bunun dışında, süspansiyonlar rahat çalışıyorsa, frenler rahat tutuyorsa, motor sesinde bi anormallik yoksa, motorun km yaşı da yalan değilse sıkıntı yok bence almaya.
ama devir saati değişmişse muhtemelen gösterge komple değişmiştir. dolayısı ile, motorun gerçek yaşından, motorun yıpranan yerlerini inceleyerek emin olun.