ben gelmek isterim. tanışmış oluruz hem. lakin hava durumunda pazar günü için yağışlı diyor beni pek etkilemez ama
ben gelmek isterim. tanışmış oluruz hem. lakin hava durumunda pazar günü için yağışlı diyor beni pek etkilemez ama
!?
ben sanırım gt650 almaktan vazgeçtim....japon alacagım... suzuki gs500.... yada fiyatta anlaşırsak cbf500...
alacagım motor istanbulda olursa sizlerden yardım isteyeceğim.... motora baktırmak için....
zaten ordan alırsam motorun yagını felan orda değiştiririm, yedek filitre felan da alacagım.... neyse hele bir motoru bulayım da...
gerçi daha tam olarak da karar vermiş sayılmam da....
5000 tl kredi çektim...1300 felan da bende var... bakalım bayrama kadar motor arayacagım....
7000 tl yaparım....ama işte elektrik meselesi kafamı kurcalıyor....
tüm sayfaları okudum ve bu motorun nerde ne yapacagı hiç belli olmaz....ben de maddi durumu iyi birisi değilim.... sonuçta özel şirkette çalışıyoruz bugun çalışıyoruz yarın çalışacagımız mechul...bugun statörü yansa yarın gidip te alamam....
en azından gs500 ün geçmişine baktım....böyle devamlı arıza veren kronik sorunlarını görmedim duymadım....
onun sayfalarını da bayagı bir okudum....
ben şehir içinde de şehir dısında da kullanıyorum motorumu....şehir içi hadi neyse de ,memlekete gelip giderken aklımın motorda kalmasını istemiyorum...
benim şu anki elektrik problemi tamamen üzerine takmış olduğum uyduruk konjektörden kaynaklı. statoru yeniden sardıktan sonra kondüsyonu son derece iyi. diğer arkadaşların da bu türlü revizyonları son derece başarılı görünüyor.
yani aşılamamış bi problem yok. ben yoğunluğum geçince şu shibumi nin önerdiği mosfetli konjektörlerden alarak bu işi kökten çözmeyi planlıyorum ..
gt650 çok ekonomik bi motor bence... muadili motorlarla arasındaki yakıt tüketimi farkı bile yeter.
gs500'ü hiç bilmiyorum. sağda solda gördüklerim dışında ne olduğunu da bilmiyorum ...
ama garip bi motor. güzel gibi, değil gibi, benim içim o motora ısınmadı şahsen.
ama şöyle birşey de var ki büyük motorun bakımı da büyük sonuçta. sırf yağı suyu söktüsü taktısı ortalama 150 lira bakım masrafı var. lastik alsan kütür kütür .
bence toplam 7000 lira çıkabiliyosan gt650'lere bakma derim. hatta bence 7000 lira bütcen varsa, yüksek cc ye bakma derim.
gt250 comet de güzel. performansı da tatminkar. 150 rahat görüyor. şehir içinde konforu on numara. bence 4500 - 5000'e temiz bi gt250 bulursun. üstelik kronik bi sorunu da yok. krank kırıyor diyolar da , hayvan gibi basınca her makina kırıyo demeyi unutuyolar.
gs500 45 hp imiş.
gt250 30 hp.
bence bi değerlendir.
!?
abi önce kendi motorumu bi satayım da....ona göre üstüne eklerim....7000 i de geçebilirim....
benım motor büyütmemdeki amacım...güçlü hızlı torklu makina istiyorum...ha son hızı cok da önemli değil....
250 cc zzr250 de olsa cbf250 de olsa benım racer dan pek bir farkı yok gibi....
gs500 den düşük alacak olsam nx4 falcon da alabilirim...bundan aşagısını da almam...
hayırlısı olsun diyelim....
akü ölçüm değerlerini sormuştum kaça düşerse sıkıntı olur aküm yuasa 12V 12A
http://www.ebay.com/itm/12v-Car-Volt...item56467b72fa
Voltmetre olarak ben bunu kullanıyordum. Önce dijital taktım. Gün ışığında değerler rahat okunmuyor. Bu analog olan çok rahat okunuyor. Motosikletin diğer saatleri ile de uyum sağlıyor. Arka aydınlatması da var. Motorumu sattım ama konudan kopamıyorum
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
ferhat kardeşim benden sana kardeş tavsiyesi eğer çift silindir makine alacaksan kesinlikle sıralı silindir olanlardan alma
neden dersen silindirler arası açı nekadar çok ise tork o kadar yüksektir
daha öncekilerde yazdığında 7000 e kadar param var demişsin gel kendini yorma sana benim makineyi verim yeni sezona sadece lastik alarak gireceksin o kadar
bu arada daha iyisini bulamadın demi
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
abı kendi motorumu bı satayımda....ona göre 7000 olur mu olmaz mı tam bilemiyorum....
ben 5000 tl kredi cektım...aylıkla çalışan, maaşını günün de alamayan bir işçiyim....zaten bayramdan sonra da bu iş yerını bırakacagım...
alacagım motorun tam cebımdeki para kadar olmasını istemiyorum....kıyıda köşede 700-800 tl param devamlı olsun....
aslında suzuki gs500 ü tam olarak düşündüğüm söylenemez....zaten kendı motorumu da satsam acele etmeyeceğim...
alacagım motorun en azından 1-1,5 yıl bana sorun masraf cıkarmasını ıstemıyorum.... zorunlu şeyler hariç...lastik yag fren balataları gibi şeyler hariç....
kısaca özellikle motorundan şansumanından sorun cıkarmasını ıstemıyorum....
suzuki gs500 düşünemdeki amaçda kendini kanıtlamış bir motor...hemde hava sogutmalı oldugu ıcın su sogutmalılara göre bıraz daha az masraf ve işçilik ister....bir de fiyatıda 5-6 bin tl....7 bini geçebilirsem honda cbf500 bakacagım....
düzgün bir şey bulamazsam da honda nx4 alırım....
teklifin için de teşekkürler...aklımın bir köşesine yazdım....
para konusunda sıkıntın olmasın düşünürsen eğer yanında bütün kıyafetleri m beden shoei multitech kaskımıda verecem (kıyafetler motorla aynı renkte yeni motor alırsam eğer onun renginde kıyafet alırım bu bende bi takıntı hehe)
ama madem düşük ücretle çalışansın sana büyük cc motor tavsiye etmiyorum kardeş
ay içinde benzin hariç her ay ortalama 100 tl masrafın olacak
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
1000 tl maaş alıyorum ama düzgün alamıyorum...çok iyi para tutarım.... ıvır zıvıra pahalı şeylere para vermem...
içeceksem alırım tekel bayiden evimde bahcemde içerim....
o 100 tl dediğiniz ne gibi masrafı olur ki...
3 litre yağ 20*3=60...filitre felan 100 oldu
demek istediğim gt650 nın statör gitti diyelim... ha deyınce cıkarıp da 300-400 ü veremem.... yanı cebımde, kıyıda kösede mutlaka 300-500 tl olur ama yarını da düşünerek onu bır anda veremem....
ruh sağlığın açısından yüksek cc bence de almasan iyi olur. yani büyük motor büyük dert aga.
al bence uygun bi 250'lik model. yukardaki önerimde ısrarcıyım. madem şartların buysa, gt650 yada gs 500 yerine gt250 bence çok iyi bi alternatif.
düzgün kullanılmış bi gt250 kolay kolay sorun vermez. iyi de kaçar.
bakımlarını da kendin yaparsan gül gibi geçinirsiniz yakıt da görece uygun. ben gt250r ile istanbul > izmir > istanbul yaptım. yakıt almak haricinde mola vermeden. uzun yolda da sıkıntısı yok.
gt250 için tek gereken bence 15000 km yi pek geçmemiş, lastikleri de değiştirilmiş iyi bi çift lastik takılmış bir ikinci el bulucaksın. 5000'e rahat alırsın. cebine de kalır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------
ufukta ne var? endurocu mu olcan yoksa
!?
hiç sorma bak sana face book adresimi verim özelden gezdiğim yerlerin fotolarına bak gt650 ile çıkmadığım dağ kalmadı gibi ama halen çıkamadığım dağlar var
ve ben Van ilindeyim dün kar yağdı kar kalınlığı 20 cm ye kadar ulaştı o yüzden gt650 bana çok geliyor
daha çok düşük cc bir cros lazım eğer bulamazsam enduro bakacam malum seneye iran hindistan filan düşünüyorum
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
gt650 süper gider hemde iran yolları harika adamların en kalitesiz asfaltı bizim otobanlarda kullandığımız asfalttan daha iyi
yanlız hacı saçlarını acayip kıskandım benimkilerde uzun du ama memurluk işte
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
hobaa belki ayarlayabilirsek ben de gelebilirim
aslında aklımda avrupa sahil şeridi ve ümit burnuna kadar afrika safarisi var ama, avrupayı nakit ayırabildiğim her zaman gidebilirim.
afrika da hem tehlikeli hem de, yeni 660 lık tenere gibi bi motor lazım.
iran-> hindistan süper fikir hatta abartıp ordan çin bile yapılabilir :D ama çinin benzini dandiktir şimdi
saçlar konusunda da :D berber fobim var. ondan uzunlar :D
!?
abi 250 kesmez beni ya....
xt600 lerde bayagı sağlam motor....bı arkadasımınkine binmiştim....asfaltı kazıyor....ama 500 cc motora bırazcık fazla yakıt yakıyormuş....
daha karar veremedim....aslında elimden tamir işi de çok iyi gelir...niye korkuyorum anlamıyorum...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------
abi hazır motor lastik istiyorken enduro tipi lastiklerden alsan...bir de motor koruma demiri....vur kendini dağlara....
geçen gün motosikleti temizlerken birşey dikkatimi çekti ve acaip şok geçirdim. yok artık dedim :|
aşağıdaki resimde gördüğünüz üzere ön çatalın üst braketten taşan yaklaşık 1 cm lik çıkıntısı var.
internetten başka gt650 resimleri aradım ama o kısmın böyle net görüldüğü bir resime denk gelmedim.
normalde ben üst brakete nerdeyse sıfır olmalı diye düşünüyorum. yada en azından burdaki gibi 1 cm kadar çıkıntı olması garip.
yukarıdaki resim benim motosikleti ilk aldığım günkü hali. benden önceki kişi ilk sahibi ve ön çatalın sökülmüş olması gibi bir ihtimal yok, ki usta geri yanlış bağlasın ...
sanırım fabrika montajında böyle bu.
sizden ricam, gt650'si olan bir arkadaş kendi motosikletindeki ile benimkinin üst braketten taşan kısımlarının aynı olup olmadığını teyid edebilir mi?
aslında orjinali böyle değilse, sıfır montajlı ise, benimki bi yerde iyi, bi yerde kötü.
özellikle 200 km üstü süratlerde motosikletin daha stabil kalabilmesi için ön teker açısının daha eğimli olması gerek. benimki eğer fazla çıkıntı olmuşsa, benim açı normaline göre daha dar.
200 km üstü süratlerde normal gt650'ye göre daha yüksek tank slapper riskine sebep.
öte yandan, viraj performansını ve süspansiyon performansını artırıyor ... eğer benimkinde bir montaj hatası varsa bile değiştirmeyi düşünmüyorum. zira iyi viraj yapıyorum :D değişmesini istemem.
lakin süratli iken bir kaç kez tank slapper'ı tecrübem sayesinde önledim.
aynı şartlarda bir acemi olsa idi muhtemelen sağlam bir kaza geçirirdi bu yüzden.
size tavsiyem, yol temiz düz ve boş değilse mümkünse gt650 ile 200 km üstü süratleri pek zorlamayın. tabi bu durumun gt650 ile alakası yok. belli bir gücün üzerindeki her motosiklet için geçerli.
200'ün üzerinde giderken motosikletin hafif eğimli olduğu bi anda bi bozuk zeminden geçmeniz ( hafif bozuk bile olsa ) ciddi bir tank slapper vakasına yol açabilir.
gidon amortisörü tek çare yada tecrübe ve sağlam bilekler
!?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)