Garaj'a gidersen mutlaka önceden bana özel mesaj at. Ben de gelirim...
www.motorumla.net
arkadaşlar bu motor aküsüz de gidiyor mu....
yani ateşleme sistemi için elektriği üretilen elektrikten yani aküden mi alıyor....
yoksa şimdiki çinli motorların statörlerindeki okuyucuları vasıtasıyla mı ateşleme oluyor....
mesela bi arkadaşımın çinli motorunun statörü içerdeki vidanın cıkması sonucu paramparça olmuştu ve yenisini alana kadar bir hafta statörsüz elektriksiz gezdi...far stop sinyal yakmıyordu...gündüzleri kullanıyordu....
bu resimdeki okuyucu....
motosiklet ilk çalıştırırken aküye gerek duyar. ondan sonraki bütün elektrik ihtiyacı statorun ürettiği elektrikten karşılanır.
eğer stator elektrik üretmiyosa, ateşleme gibi şeyler aküden beslenir.
ateşleme voltajı statordan veya aküden gelebilir.
statorun ordaki sensör, sadece ateşleme zamanlamasını belirlemeye yarar. ateşleme voltajı üretmez.
!?
arkadaşımın motorunda statörü söktük ama o okuyucuyu sökmedik....okuyucu sayesınde 1-2 hafta kullanmıştı...
zaten motoru ayak marşından çalıştırıyordu.... demekki ateşleme için akü yada elektrik mutlaka olacak....yoksa yok...
aslında denemek lazım.... tamirhaneye gittiğimde herhangi bir çinlinin statörle olan bağlantısını kesip aküyü de bi sökeyim....bakalım çalışacak mı....
peki bu gt650 de ateşleme zamanlamasını belirleyen sensör var mı....
kasma kendini. o okuyucu dediğin parça, özünde proksimiti sensör denen bi sensördür. elektrik felan üretmez. sadece sinyal üretir.
elektriği ya stator sağlar yada akü, stator çalışırken aküyü besler. stator devre dışı kalırsa akü bi süre idare eder.
akü de biterse ateşlemeyi sağlayacak enerji kalmaz. ateşleme de elektrikle oluyor. napcak motor pistonun içine kibrit mi çakcak
gt650 de de, diğer bütün motorlarda da ateşleme zamanlamasını belirleyen bir sensör var. hepsinde vardır. çalışma mantığı farklı olabilir en fazla.
bir çok motorda, gt650 de olduğu gibi ateşleme zamanlamasını krank veya başka bir motorla aynı hızda dönen parça üzerindeki işareti algılayan sensör belirler.
!?
Ben o sensörü ters takmıştım zamanında. Yarım saat marşa basmıştım sonradan geldi aklımıza ters takmış olabileceğimiz.
Akü de her marşta canavar gibi çalışıyordu, takdir etmiştim.
ferhatkars, toparlarsak:
Akü olmadan sadece vurdurarak çalıştırabiliriz.
Stator olmadan tahminen 100 km gidebiliriz.
Sensör olmadan da hiç bir şekilde çalıştıramayız.
www.motorumla.net
sonuç olarak bu motorun elektrik problemine kalıcı yada 2-3 yıl sorun cıkarmayacak bir çözüm bulmak lazım....
ben simdi sabah kalktım motorla işe gideceğim için geç kalkıyorum....otobüsle 1 saat.... motorla 20 dakika... gt650 olursa 15 dakika bile sürmez....
aha motorun marş basmadııı akü cort...statör iptal.... ne yapacagız....
acaba bu motordan alınca racer ı satmasam mı...dursun bi köşe de senede 60 tl vergisi var....zararı olmaz...
zaten satsam taş çatlasa 1500 tl eder... hoşş o paraya da zor müşteri bulunur da....ben 1250 ye de razıyım....
Sürpriz olmasın istiyorsan basit bir voltmetre işini görür. Şarjını sık sık kontrol edersin. Gece 13 v olarak bıraktığın akü, sabaha sana yamuk yapmaz mesela. Böyle basit tahminler yapabilirsin ya da bunları hiç düşünmeyip anı yaşarsın. (otobüs, metro, taksi ne bulursan artık)
www.motorumla.net
şimdi arkadaşlar burda bir düzeltme yapayım ferhat bu startor en fazla 150 cc motorlarda kullanılan tip burda üstü sargılı olan bobin ateşleme bobinine yani indüksiyon bobinine akım üretir digerleri 6 adet bobinde aküyü ve ışık sistemini besler digerleri bozulsa bile sargılı olan akım üretiği sürce motor ateşleme yapar ve çalışır ilk hareketi ayakla veya vurdurarak
yapmak gerekir büyük motorlarda ise bu yoktur ve bobinler akuyu besler öyle çalışır startör arızalandıgında far yanmazsa aküde iyi ise asgari 100 km yol yapılabilir ama fren sinyal ve marş motorunu kullanmadan acil durum sürüşü ile.
okuyucu meselesine gelince rotor üzerinde bulunan mıknatısın uyarması ile okuyucu üzerinde oluşan akım ateşleyi tetikler
tekeriniz hep dönsün
---------- Post added at 21:03 ---------- Previous post was at 20:59 ----------
bakın inzell alp ın öneri si güzel ben motoruma volt metre taktım 20x35 mm ebatlarında displey olarak anında kaç volt üretiyor kontak açıtım anda gösteriyor bir arıza olunca önceden fark edip gereğni yapıyorum
akşam bırakırken motorun aküyle olan bağlantısını kesip bırakabiliriz....
volt metre iyi fikir....baska motorda alsam bunu mutlaka takacagım....
lastik patlasın ama elektriğim hep olsun....
tramvay, tabanvay ne bulursan diyorsun....otostop cekmek için ağda bandı felan mı alsak ne ....
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------
anladım abi teşekkürler....
hep merak ederdim bobinlerin birisi sargılı ötekiler niye açık diye....bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum....
boş zamanlarımda çalıştıgım tamirci de söylemedi bunu bana....
20-35 mm 2*3,5 cm....ne küçükmüş bee.... endüstri meslek lisesine giderken bizdeki voltmetreler kocamandı....
zaten bu konunun nerdeyse tüm sayfalarını okudum önceki sayfalarda da yazmışlar voltmetre takıyoruz diye...
kendi kendime lan diyom o kocaman voltmetreyı motorun ön konsoluna taksalar ondan baska bır sey görmezler...
demekki onuda küçücük yapmışlar....
kontağı kapatınca akü zaten devre dışı kalıyor. ben bu aralar tabanvayım :( nakiti tükettim. motorun da bakıma ihtiyacı var. + kışlık giysim yok. kompile motorla beraber bakıma giricez.
lakin, tabanvaycı arkadaşlar akbil neyim dolu olmazsa iğrenç yaw. geçen leventte 20 dk dolaştım napcam şimdi ben diye. sonra bindim taksiye gittim :D...
!?
kontağı kapatınca akünün devre dışı kaldıgını biliyorum da...hani kaçak göçek varsa diye...
ben geçen sene çift mont giyiyordum.....o kadar da kaliteli montum yok....100-200 tl arası...
zaten iş yerimde yakın oldugu için yavaş yavaş gelip gidiyordum....
şuan kuryelik yapıyorum takii bayrama kadar....
ben sağa sola gitmek için hiiç taksiye felan bınmem.... gerekirse egoya binerim... ondada öğrenci kimliğim var 3 defa aktarma yapabiliyorum....1 defa kart bacınca sonraki 2 ayrı otobüse kart bassanda ordan para düşmüyor.... tabi o aktarmanın da belli bir saat içinde olması lazım....mayıs ayından beri cüzdanımda 3 tane ego kartı vardı ilk defa bugun kullandım...bugün tırt motorcu oldum....
bu motosiklete bağladığınız volt ölçen cihazın linki varsa gönderir misiniz internette varsa almayı düşünüyorum. bu arada ölçü aletinde hangi değerleri görmem lazım kaça düşerse sıkıntıdır
motor çalışırken gaz verdikce degerin degişmesi şarz ettiğini gösterir 15 volta kadar çıkması normaldir
şarj voltmetreden fazla yaptırdım bende 2 adet var istiyen olursa yine yaptırabilirim maliyeti işçili ği vs 50 tl biginiz olsun adreslerinizi yazın göndereyim
ayrıca bu pazar günü arkadaşlarla garajda toplanıp şile taraflarına sürmeyi istiyoruz arkadaşlar sizde daverlisiniz gelmek istiyen inzell veya beni arayabilir 5322124353
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)