Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...
Reklamlar
-
23 Ağustos 2011, 18:43
#501
Stok bir GT650 6. vites 9000 devirde 210 km yapar kitabi olarak. (http://www.gearingcommander.com/) 240 yapması için ya yokuş aşağıya gidiyor olması gerek ya da arkadan kuvvetli bir rüzgar alması . Bunun dışında bence 240 imkansıza yakın bir hız. Sürat saati yanlış gösteriyor olabilir. En az %10 hatası var zaten. GPS ile daha sağlıklı ölçüm yapılabilir.
"200 yaptım dahada giderdi" söylemi için küçük bir hatırlatma. Bir motorlu kara taşıtını 100 km/saat hızdan 110 km/saat hıza çıkarmak için gereken güç miktarı ile 200 km/saat'den 210 km/saat hıza çıkarmak için gereken güç miktarı aynı değildir. Geri sürüklenme kuvveti (GSK) denen ve sizi devamlı yavaşlamaya zorlayan kuvvet hızın karesi ile doğru orantılıdır. Yani 100 km/saat hızla ilerlerken GSK için katsayı 100*100=10.000 iken 200 km/saat ile giderken 200*200=40.000 dir. Aradaki fark 4 kat olduğuna dikkat edin.
Son hızı etkileyen diğer bir değişken havayı karşıdan alan yüzeyin alanıdır. Yani iri kıyım bir adamın sürdüğü motosiklet, tıfıl bir adamın sürdüğü aynı motosikletten daha düşük bir son hıza sahiptir.
Uzun sözün kısası.....GT650 ile 200 km yaparken kalan tüm gazı açsanız bir 210 belki yaparsınız belki yapmazsınız.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
Reklamlar
-
23 Ağustos 2011, 21:43
#502
Stok bir GT650, 9000RPM'i geçmiyor mu yani?
-
23 Ağustos 2011, 22:25
#503
shi_bumi adlı üyeden alıntı
Stok bir GT650 6. vites 9000 devirde 210 km yapar kitabi olarak. (
http://www.gearingcommander.com/) 240 yapması için ya yokuş aşağıya gidiyor olması gerek ya da arkadan kuvvetli bir rüzgar alması
. Bunun dışında bence 240 imkansıza yakın bir hız. Sürat saati yanlış gösteriyor olabilir. En az %10 hatası var zaten. GPS ile daha sağlıklı ölçüm yapılabilir.
"200 yaptım dahada giderdi" söylemi için küçük bir hatırlatma. Bir motorlu kara taşıtını 100 km/saat hızdan 110 km/saat hıza çıkarmak için gereken güç miktarı ile 200 km/saat'den 210 km/saat hıza çıkarmak için gereken güç miktarı aynı değildir. Geri sürüklenme kuvveti (GSK) denen ve sizi devamlı yavaşlamaya zorlayan kuvvet hızın karesi ile doğru orantılıdır. Yani 100 km/saat hızla ilerlerken GSK için katsayı 100*100=10.000 iken 200 km/saat ile giderken 200*200=40.000 dir. Aradaki fark 4 kat olduğuna dikkat edin.
Son hızı etkileyen diğer bir değişken havayı karşıdan alan yüzeyin alanıdır. Yani iri kıyım bir adamın sürdüğü motosiklet, tıfıl bir adamın sürdüğü aynı motosikletten daha düşük bir son hıza sahiptir.
Uzun sözün kısası.....GT650 ile 200 km yaparken kalan tüm gazı açsanız bir 210 belki yaparsınız belki yapmazsınız.
gt650r ile gt650 comet'in dişli oranları farklı mı acaba?
-
23 Ağustos 2011, 22:41
#504
sessizsakin adlı üyeden alıntı
ama pratikte şöyle birşey var
mesela 1. viteste 4500 devirle giderken 30-40 km hızla gidiyosan, bu 4500 devirde yaktığın 4.5 birim yakıtla 1 saatte en çok 40km gittin demektir.
halbuki aynı şartlarda 6. viteste 4500 devirde gitsen 110 - 120 ile gidersin ki, bu da 4.5 birim yakıtla 1 saatte 120 km kadar gittin demektir ve aynı yakıtla daha çok yol eder. :S kendimi mi kandırıyorum yoksa
aynen abi senin dediğin gibi oluyor kendini kandırmıyorsun tecrübeyle sabittir
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
24 Ağustos 2011, 11:04
#505
yav geçnel arka süspansiyonum gitti piyasada 650 lik üspansiyonu yok 250 lik taksam ne olur iyice inceledim ikiside aynı
bu 250 lik
bu 650 lik
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
24 Ağustos 2011, 11:23
#506
uygun olabilir bende tam bilmiyorum ama 250 nin 2 ci el temiz bir tane var 250 tl istiyorlar sıfırı 490 tl imiş bilginize
-
24 Ağustos 2011, 11:50
#507
abi sen nerden sordun 490 lirayı sıfırı 315 lira ana bayide ama ellerinde yok heriflerin
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
24 Ağustos 2011, 13:07
#508
arkadaşlar geçen motorumunun bujisine baktım ngk nın çift tırnaklı bujisi çıktı (iridyum mu değil mi hiç anlamıyorum )üzerinde biraz kararma vardı ama motorcu olan komşumuz kısa mesafeden geldiysen kararma normaldir dedi. iridyum olduğunu nasıl anlarım, bide bu çift tırnaklı buji için 180de kesiyor yazılmış yukarıda değiştireyim mi? bide düşük viteslerdeki geçişler bazen çok sert olduğundan vitesin lastik pabucu yarıldı ondan temin etmem lazım internetten nerden bulabilirim tek o parça satılıyor mu? (sizde de vites geçişleri bazen o derece sert oluyor mu)
-
24 Ağustos 2011, 13:43
#509
ichiroo adlı üyeden alıntı
arkadaşlar geçen motorumunun bujisine baktım ngk nın çift tırnaklı bujisi çıktı (iridyum mu değil mi hiç anlamıyorum )üzerinde biraz kararma vardı ama motorcu olan komşumuz kısa mesafeden geldiysen kararma normaldir dedi. iridyum olduğunu nasıl anlarım, bide bu çift tırnaklı buji için 180de kesiyor yazılmış yukarıda değiştireyim mi? bide düşük viteslerdeki geçişler bazen çok sert olduğundan vitesin lastik pabucu yarıldı ondan temin etmem lazım internetten nerden bulabilirim tek o parça satılıyor mu? (sizde de vites geçişleri bazen o derece sert oluyor mu)
arkadaşım üzerinde iridyum olup olmadığı yazar sana tavsiyem orjinal bujisini takman olacaktır hem yakıtta far eder hem performansta
vitesinin sert geçişlerinin iki nedeni olur
1 debriyaj ayarın iyi değildir
2 kullandığın motor yağı motora uygun değildir
çözüm önce debriyaj ayarını kontrol et uygun hale getir
motor yağı olarak ne kullanıyorsun güvendiğin bir ustadan onun tercih ettiği yağı öğren veya tüyo al o yağdan kullan
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
24 Ağustos 2011, 20:28
#510
otopsici adlı üyeden alıntı
yav geçnel arka süspansiyonum gitti piyasada 650 lik üspansiyonu yok 250 lik taksam ne olur iyice inceledim ikiside aynı
bu 250 lik
bu 650 lik
motorların ağırlıkları farklı. hyosungsource.comda da parça kodu farklı. bence aynı değillerdir.
-
24 Ağustos 2011, 21:29
#511
Önemli bir parça. Yüksek hızlarda virajlarda etkin rol oynuyor, orjinalini kullanmakta fayda var.
-
24 Ağustos 2011, 22:08
#512
Zamanında Korider.com sitesinde okudum. gt250 nin amortisörü daha yumuşak. Orada yazılan. gt250si olan bir kişi 650nin amortisörünü taktığı ve motorun yan ayakta daha dik durduğuydu.250nn amortisrü 2 kişi ile çok binildiğinde çabuk laçka olduğu için ve 250 ile 650 arasında neredeyse zayıf bir kişi kadar ağırlık farkı olduğu için 650 amortisörü bulmanızı tavsiye ediyorum.
Yada ebay den vs 96 97 model gsr600 750 amortisörü alabilirsiniz(bunun da uyduğunu korider.com dan okudum)
-
25 Ağustos 2011, 00:22
#513
st kanuni yetkili servisi verdi amartisör fiatlarını bencede bir fark vardır yay kalınlıgı sertliği ve amartisör boylarıda fark olabilir iyice incelemek gerekir
-
25 Ağustos 2011, 01:47
#514
arkadaşlar çıkma buldum sağolsunlar bi yerden 200 tl ye inşallah cumartesi elime geçerse hemen takacam
yaz günü şehiriçi minibüslerine binmek zoruma gidiyor
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
25 Ağustos 2011, 11:24
#515
vites üzerindeki lastik pabucu internetten nerden temin edebilirim peki? ne yağı olduğunu bilmiyorum benden önceki sahibi koymuş mart ayında en son pek km de yapmadığından değiştirme gereği duymadım bidahaki sezona koyarım diye düşünüyordum yağ fiyatları çok artmış, castrolun 10 40 olanından kullanmayı düşünüyordum başka tavsiyesi olan var mı
-
25 Ağustos 2011, 12:44
#516
ichiroo adlı üyeden alıntı
vites üzerindeki lastik pabucu internetten nerden temin edebilirim peki? ne yağı olduğunu bilmiyorum benden önceki sahibi koymuş mart ayında en son pek km de yapmadığından değiştirme gereği duymadım bidahaki sezona koyarım diye düşünüyordum yağ fiyatları çok artmış, castrolun 10 40 olanından kullanmayı düşünüyordum başka tavsiyesi olan var mı
motosiklet 10w40 uyumlu, 10w40'ın anlamı şu : motor ısındıkça yağın akışkanlığı değişir. yüksek ısılarda yağ aşırı akışkan olur ve tutucu özelliği zayıflar. düşük ısılarda da aşırı yoğun kalır ve yeterli akma hızı oluşturamaz. motoru tasarlayan insanlar, motorun ihtiyaçlarına göre bir ısı aralığında yeterli verimi olan bir yağ standardı tavsiye eder. hyosung'un önerisi de 10w40 işte.
markaya gelince, işin aslı şu, süper kaliteli markalar oturup argesini yapıp testlerini yapıp başarılı bir ürün piyasaya sunuyor. uyduruk markalar da süper markaların kimyasını kopyalıyor ... ama üretim teknikleri üretim şartları vs. vs. düşünüldüğünde bence bilindik güvenilir bir marka almakta fayda var.
benim bu noktada güvenli bulduğum 3 marka var, mobil1 castrol ve bp. kampanyada olması dolayısı ile ben geçen sefer bp koydum. 39 liraydı sanırım 4 litresi. kampanya yokken 70 -80 lira civarındaydı. diğerleri de öyle yanılmıyorsam.
-
25 Ağustos 2011, 20:26
#517
yag konusunda çok denedik ve en uygun costrol power 1 motorsiklet yagından randıman aldık 4lt lik den alırsan iyi olur ancak motora 3 lt koyuyorsun düz bir yerde motoru tam düz olarak yag camına baktıgında F ÇİZGİSİNDEN 1mm aşagıda olması önemlidir çok doldurmak iyi sananlar yanılıyorlar motorun yakıt sarfiyatını bile artıtır çekişden düşer iç basıncı zorlar keçeleri bozar filitre değiştirincede az çalıştırıp 3 daikka kadar bekledikden sonra seviyye göre tamamlamak gerekir
API DEGERLERİ kalitesi ve fiatı uygun vites geçişleri ve debriyaj rahat lıyor
-
25 Ağustos 2011, 23:44
#518
arkadaşlar dün amartisör sparişi verdim başıma çok komik olaylar geldi
sparişi verdim malum Van ilinde adreslerde biraz sıkıntı var o yüzden mecburan motoru yaptıracağım ustanın adresini verdim
tabi eşşeklik bende ne diye ustanın adresini verirsin bide adama haber vermedim o da ayrı bi eşşeklik
parçayı spariş verdiğim herif bizim ustayı aramış kardeş hayırdır bana kırgın mısın demiş neden direk aramıyonda başkalarına aratıyon filan yapmış
bugün gitim bizim ustanın yanına bana güzel bi fırça attı sağolsun
haklı adam suç tamamen bende yani de
yinede alışveriş yaptığım adamın ustayı araması ayrı bi tuhaflık çözemedim olayı
sen parça satıyosun kardeşim kimin aldığının önemi var mı yaf paranı almıyo musun sonuçta diye arayıp bi çemkireyim dedim
sonra düşündüm bu sefer bu yine arar bizim ustaya bak senin herif bize çemkirdi filan yapar diye vaz geçtim
çok enteresan bi durum yaf
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
26 Ağustos 2011, 10:26
#519
otopsici, senin amortisör nasıl elden çıktı anlatmadın. kırıldı mı parça? Bu arada vstrom statörü uymadı bilginize. 1-2 mm büyük geldi. Kaldık yarım yamalak sardığım statöre. bayram sonrası ankaraya gideceğim motorla. umarım yolda kalmam.
-
26 Ağustos 2011, 10:46
#520
shi_bumi adlı üyeden alıntı
otopsici, senin amortisör nasıl elden çıktı anlatmadın. kırıldı mı parça? Bu arada vstrom statörü uymadı bilginize. 1-2 mm büyük geldi. Kaldık yarım yamalak sardığım statöre. bayram sonrası ankaraya gideceğim motorla. umarım yolda kalmam.
valla dostum bende tam anlamadım o kadar sertte kullanmıyorum motoru arka esneme payı çok az bırakılmıştı büyük ihtimal aşırı sert oluşundan kırıldı
arkadaş memlekette yok yokki hep stabilize hep stabilize şehir içi bile aynı
ortada bir mil var amartisörün o kırıldı
söktüğüm zaman kesin nedenini anlayacaz benim hatammı yoksa parça hatası mı
bu arada alternatör için link sana
http://www.hyosungsource.com/index.p...roducts_id=205
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler