Şu voltmetrelerden ben de taktırayım en iyisi. İçim rahat olsun.
Şu voltmetrelerden ben de taktırayım en iyisi. İçim rahat olsun.
www.motorumla.net
bu gün iş yerine geldim. akü gene zayıfladı. ama şundan eminim ki yeni regülatör hala sağlam. benim de geriye tek bir problemim kalıyor, stator.
service manual'de bahsettiği üzere motoru aküden çalıştırıp stator çıkışlarını regülatörden ayırdım. üç çıkışı ayrı ayrı test ettim. ikili testlerde, kombinasyonlardan ikisi 90 volt'un üstünde voltaj alırken, son kombinasyonda 2 - 5 volt arasında bir ölçüm alıyorum.
service manual'de her ölçümün 5000 devir üzerinde 70 volttan fazla ölçülmesi gerektiği yazıyo. sanırım benim de stator'a tekme tokat bi dalmam gerekecek :(
bu cihazın bi alternatör olarak çalıştığını düşünürsek, 3 faz alternatif akım üretmesi, fazlar arasında da voltaj farkı olmaması gerekir değil mi?
yani üç kablonun ölçümünde aynı değerleri okumam gerek. buradan da statorun trip yaptığını düşünüyorum ben.
!?
Statörünüz kesinlikle arızalı. Tüm kombinasyonlarda dediğiniz gibi 70V üzeri görmeniz gerekir.
Statörden gelen 3 ucun şase ile kısa devre yapıp yapmadığını kontrol edin. Muhtemelen uçlardan en az biri kısa devre yapıyordur. Çözüm:
Statör sökülecek. Ya yeniden sarılacak (sardırılacak) ya da yenisi alınacak. Bobinciler muhtemelen 100-150 TL isterler. Ben olsam E-bay'den Kawasaki EX250 için bulunan statörlerden alırdım. Orjinalden biraz daha ince ama çok daha sağlam olduğunu yine yabancı forumlardan biliyorum. Bir ton para verip yine arızalanacak bir Hyosung statörü almaya gerek yok.
Ben inşallah 2 haftaya döneceğim. Eğer elimdeki SV650 statörü benim motosiklete uyarsa buradan bilgi veriririm mutlaka. Çünkü E-bay'de bir sürü SV650 statörü var 2 el ve uygun fiyatlara.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
bilgi için çok teşekkürler. hiç bi ustaya güvenim yok ... hani parasını alıp da hakkıyla işini yapacağından emin olacağım bi usta vardı o da şehir değiştirdi. o yüzden oturup kendim yapacağım. bobin sarma dert değil.
birazdan oturup şu kablo modifikasyonunu yapayım ben. o konuda bi durum var. korider'a ben de baktım. kabloda 1 - 2 volt en az kayboluyor gerçekten :S
!?
stator'u söktüm acımadan. az bi yerde yanık var.
şunu anlıyoruz ki, şarj problemi yaşayan arkadaşlar, hiç kafa yormadan, beyin sızlatmadan, ondan mı bundan mı demeden stator ve regülatör'ü değiştirip kablo modifikasyonu yapsa yeridir
bu motorcaazımın son hali.
bu da, stator'un yanık yeri.
stator'u yarın yeniden sarması için birine götüreceğim. o yüzden motoru toplamadım. bizim dana milletimiz bırak abi bişey olmaz dese de, benim içime sinmediğinden şöylece yalıttım.
sonuçta buralarda yağ dolaşıyor. özellikle filtreden geçmiş yağ dolaşıyor. burada kalacak bi pislik, motorun yağlama kanallarından birini tıkayabilir!
tabi bu noktada belirtmek lazım. bunun gibi tadilatların çoğu, motor yağını boşaltmadan olmuyor. ben takıntılı biri olduğumdan motordan çıkan motor yağını geri koymam. bazı ustalar, bu tür çalışmadan sonra motorunuzdan çıkan yağı geri koyuyor. bana çok itici gelirler kendileri
!?
İşte o küçücük yanık statörün kısa devre yapmasına neden oluyor. Sadece o yanık gözün sargısı sökülüp tamir edilebilir. Diğer bobin kutupları sağlamsa öyle yapın bence.
Birde regülatör bilgisi vereyim. E-bay'de satılan MOSFET regulatörler var. Fiyatları biraz tuzlu ama regülatörde son nokta deniyor
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SHIND...Q5fAccessories
Sizden rica etsem statörün dış çapını ölçüp buradan bana bildirir misiniz ? 104mm gibi birşey olması lazım ama emin olamadım. Elimdekinin uyup uymayacağını merak ediyorum. Teşekkürler.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
Teşekkürler. Uyması lazım o zaman, bendekinin de çapı 104mm. İç çapı ve montaj delikleri zaten uyuyordu şimdi ben de hatırlayamadım ölçüsünü.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
arkadaşlar bu sargı ve regulatör neselesini ben çözdüm daha öncede yazmıştım ama unutuluyor sargılar ın yalıtımı iyi olmadıgı için sarsıntı yag ve ısı ile kısa devre yapıp yanıyor bunu gayet sıkı bir izalasyonla bobinajcıya sardırıyorum ama digelerinden farklı sekilde ayrıca vernikten sonra polyesterlede kaplatıyorum görüntü pek hoş olmasada voltaj ve randıman çok güzel
canjoktör içinde bu ebaydaki ne derece uyar bilinmez ben çok denedim sonunda 55 amperlik pırpır uçak conjoktörü güzel netice verdi 2 senedir kullanıyorum çok kişiyede verdim şu ana kadar bozulan olmadı tavsiye ederim.
en son inzell in motoruna taktık ve netice güzel yardım isteyen olursa arayın GARAJ ı sizin için açtık gelin yardımcı olalım
---------- Post added at 13:59 ---------- Previous post was at 13:54 ----------
daha önce tercüben yoksa hiç ugraşma suhi-bumi yapmıştı ama pişman olmuştu 150 tl ye çok iyi bir şekilde sardırıyorum ararsan yardımcı olurum siz istanbulun neresindesiniz ankaradan bile bana gönderiyorlar sardırıyorum aramak istersen 0216 5737137 GARAJ ın teli
valla iki gündür bobinajcı arıyorum. bırak şu paraya yaparım diyeni, yaparım diyen bulamadım. " uğraşılmaz bunla. uğraşamam çok işim var. ben yapmam bunu. ooo uğraşılır mı bunla vs. vs. vs... " bi dövmedikleri kaldı.
valla ben sardım bile. şu anda fırında pişiyo verniği... verim alamazsam ararım. teşekkür ederim.
!?
stator'a epoksi kaplatim diye bu gün oyalandım biraz. daha şu saat oldu balatalardı bilmemneydi uğraşıyorum allah sonumu hayretsin :D
belirteyim. statoru kendim sardım ve son derece verimli çalışıyor. regülatör de verimli çalışıyor. kablo modifikasyonu yaptım. şu an için herşey olması gerektiği gibi görünüyor.
ama çok ciddi bi hata yaptım :(... alttaki yağ boşaltma tapasını sıkarken biraz ayı gücü ile abanmışım :S bloğun aluminyum olduğunu atlayıp :S hafif yalama oldu :( altta ayrıca bi kapak var. umarım sadece o satılıyordur.
yoksa bloktaki dişleri bi numara büyüğünden açtırıp yeni bi tapa yapmam gerekecek :S
bu şartlarda izmir de yalan oldu tabi :( her an arka tekerin üzerine 3 litre yağ boşaltma kapasitesi olan bi motorla uzun yola değil yola bile çıkamam :(
!?
aksilikler peş peşe gelir zaten o kapak ayrıca satılıyor
ankarada bir arkadaş yedek getiertmişti motoru sattı bende var isteyene satarım diyordu helicoille oluyor veya bir buyuk dişde çekilebir regülatör ne buldun inşallah başka sıkıntı çıkmaz
alt tapanın dişleri tutuyor ancak atlama yapıyordu. teflon conta ile dikkatlice sıktım. teflon conta ilk ısınmada şiştiği için tapa işini şimdilik gayet verimli görüyor ( kimseye önermem. sonra birileri yapıp da bütün yağını arka lastiğe boşaltıp beni referans göstermesin .... )
bu arada izmire geldim ben. alt tapada sıkıntı yok da, gebzede feribot ücretini ödemek üzere motoru kapattım. feribota yanaşmak için marşa bastığımda yemedi.
ulan hani olmuştu bu diye kızıp depoya bi yumruk attım. güvenlik sakin ol arkadaş dedi neyse yardım etti vurdurarak çalıştırdım. feribota yanaştım. feribot çıkında büyüksün yarabbi deyip marşa bastım. çalıştı :| bu sefer de sende bi karar ver ya bas ya basma diye depoyu yumrukladım sonra okşadım gerçi biraz :D sonucta önümde 500 km yol vardı :D
nitekim... yolda yarım depo ışığı yanmadı. ayrıca motordaki titreşim de artmıştı. direkt düşündüğüm konu elektrik problemi :S... ateşleme yetişmediği için özellikle yüksek devirlerde ateşlemenin yetersiz kaldığını farkettim. 5000 devire kadar sorun yokken, 6000 - 7000 devirlerde titreşim acaip artıyodu. sonunda kırmızı rezerv ışığı yandı ve ben korka korka bi benzin istasyonuna girip stop ettim. doldurduk depoyu. hadi bakalıp diyip marşa bastım. tık yok... pompa görevlisinin iman ve kas gücü ile itekleyip çalıştırdım. 6. vites 5000 - 6000 devir arası manisa ve bornova arasında tepe aşağı bir yolda bir benzin istasyonuna daha girdim. motoru pompaya çekip stop ettim. kaskı çıkardım. 4 - 5 kişi beni seyrediyordu şaşkın şaşkın. bu arada saat gece 10 istanbul plakalı bi motosikletli. ve yarı beline kadar montu, kaskının da tamamı sinek cesetleri izleyenlerden biri ile yaşadığım kısa diyalog :
kişi : abi sen nemrut musun?
ben : ne alaka?
kişi : bütün sinekler sana saldırmış abi baksana.
ben : ama nemrut kaybediyodu. gördüğün gibi bu savaşı ben kazandım
çay ve kurabiye ikram ettiler istasyonda. kalkışta marş gene yemedi. yokuş aşağı vurdurup çalıştırdım. o ana kadar akü kesin öldü diyordum çünkü alternatördeki ve regülatördeki değerler son derece stabildi yola çıkmadan önce.
ama yokuş aşağı vurdururken dörtlüleri açmıştım görüneyim diye. çalıştırdıktan sonra biraz gidip dörtlüleri kapatacağım sırada farkettim ki devir saati dansediyor. mesela 5000 devirde ise, 5500 oluyor sonra gene 5000 oluyor. periyodun dörtlünün yanma sönme periyodu ile aynı olduğunu farkedince şoklar geçirdim :S
dörtlüler çekse çekse 10 watt çeker. bu da 1 amper etmez. iyi de arkadaşım motorun stabil elektriğini 10 watt değişim bu kadar etkiliyosa :S akü ölmüş olsa nolur :S akü olmasa bile böyle saçma birşey olmaması gerekir ki :S regülatörden düzgün çıkış olmadığının kanıtıydı bu :S
neyse, dörtlüleri kapattım. motorun çalışmasında sorun yoktu. ki, sorun olsa da yapacak birşey yoktu çünkü saat 10 ve dağ başındayım bornovadan aydın otobanına çıktım. aydın otobanında gişelerden geçmem gerektiğini unutmuşum. elektrik verimi çok düştüğü için deviri 3000 altına indirmeye korkuyodum çünkü direk stop etme ihtimali vardı.
gişelerde boşta gaz veren serseri manyak izlenimi vermek beni biraz rahat etti
nitekim eve geldim.
cumartesi gecesi geldiğimden ve bu gün pazar olduğundan, volt metre yada benzeri bir cihaz temin edemediğimden kenara çektim. yatıyo düldül.
yarın bi multimetre alıp stator'u ve regülatör'ü tekrar kontrol edeceğim. hatta motor çalışırken belli aralıklarla tekrar tekrar kontrol edeceğim.
bu durum biraz daha sinirimi bozarsa komple bütün elektrik tesisatını yeniden çekmeyi düşünüyorum
!?
Yaw başına gelmedik kalmadı. Okurken içim daraldı valla kendimi senin yerine koyunca Bilirim benzin istasyonunda durup tekrar çalıştırmaya yeltenince çalışmayan motorun insana hissettirdiklerini Problem ne acaba ? Statör, regülatör veya başka birşey belki ? Geçmiş olsun diyelim. Arızayı tespit edince bilgi verirsen buradan hep beraber halletmeye çalışalım şu elektrik olayını. Can sıkmaya başladı artık. Her yola çıkışta bir stres bir stres.
Ben kuyruktaki bölmede soketleri ayarlanmış yedek bir regülatör, biraz tel, 10-12 anahtar, yıldız tornavida ve diğer işe yarayacak ıvır-zıvır şeyi mutlaka taşıyorum.
Tüm elektrik tesisatını yeniden çekmek derken. Ben motosikletteki tüm soketlerin içindeki dişi-erkek terminalleri çıkardım. Hepsini kablolardan ayırıp temizledim. Sonra kablolara tekrar takıp lehimledim. Üzerlerini daralan makeron ile yalıttım. Soketlere yerleştirdim ve en sonunda da soketlerin içine yalıtkan gres sürdüm.
Tabi statörüm bütün bunları yaptıktan sonra elden çıkmıştı ama onu şanssızlığıma veriyorum
Aklıma gelen çok basit diğer bir modifikasyon ise regülatörün üzerine 12V bir fan takmak. Şu bilgisayar kasalarında falan kullanılanlardan. Belki de regülatörler ısınmaktan cortluyor ve elden çıkıyor
Bu kronik arızayı Hyosung'a veya S&T'ye bildiren var mı acaba ?
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
valla daha önce gt250r ile izmire gelmiştim. sonra diğer motorlarımla en fazla 100 km lik menzillere gittim.
gt 650 gerçekten çok hoşuma gidiyor. bi elektrik yüzünden soğuyacak değilim. zaten satışı kolay değil. satmamak üzere aldım. daha bu motor üzerinde projelerim var
ama projelerimin hepsi elektrikle çalışıyor ve elektriksiz bi işe yaramazlar :(....
gelelim probleme. bu gün buralardaki bi mahalle arası tamircisine gittim. daha ben ağzımı açmadan abi biz bunu yapamayız dedi adam. yahu bi derdimi anlatsaydım dedim. yok abi korkarım ben anahtar sürmem buna dedi.
tamam dedim. sen anahtarı ver. ben kendi işime bakarım :D... neyse, ölçtüm biçtim. alternatörden gelen fazlardan birisi zayıf gene.
kullandığım tel dandik değildi. sarımlar özenliydi... bence, tel kalınlığından kaynaklanıyor. biraz araştırma yapayım. benim düşünceme ve genel bilgime göre, daha kalın bir telle sarsak, alternatörün üretebildiği akım değeri artarken ısınma oranı düşecektir. biraz araştırayım, eğer 1 yerine 1.2 mm kullanmam voltajı etkilemeyip akım gücünü artırıyorsa birazdan statoru söküp 1.2 mm tel bulup kuş cıvıltıları eşliğinde alternatörü yeniden saracağım.
alternatörden gelen voltaj sıkıntılı olduğundan regülatöre çamur da atamıyorum ve regülatörün durumunu da bilmiyorum şu anda. mahalle arası tamircisinde bi skutır regülatörü taktık. 20 sn demedi kablolarından dumanlar gelmeye başladı
aslında kondansatör bulabilirsem, fazlar arasına kondansatör bağlayacağım. böylece fazlar arasındaki voltaj farklarını kondansatörler absorbe eder ve regülatör sağlamsa şarj sorunu alternatörü güzelce sarana kadar çözülür.
En azından istanbula dönsem daha kolay olur burda dağ başındayım.
gene de bu elektrik problemi problem olmaktan öte birşey. ben hyosung'a bi mail atmayı düşündüm. yapacakları şey servise yönlendirmek olacak. o yüzden sallamadım. aslında sallamak lazım.
yine de şu olayı bi derinlemesine düşünmek lazım.
biraz tersine mühendislikle neyin ters gittiğini anlamak da lazım.
3 faz ac üreten bi alternatör var elimizde. motor yağının içinde çalışıyor. motor yağının çalışma ısısı ne olabilir ki? gt650 için 110 dereceye filan çıktığını düşünmüyorum motor yağının.
ama gt 650 de bi eksiklik farkettim ki, bence çook büyük bir eksiklik :(..... yağ soğutma radyatörü yok. motor yağı, su soğutma sistemi ile soğuyor. onun da yağı ne kadar soğutacağı mechul...
ben eskiden spor motor kullanan bi insan olarak gt 650 yi pek de sakin kullanıyorum denemez. izmire gelirken yol şartlarına göre 180 gördüğüm oldu... gerçi hararet göstergesi normal pozisyonundan hiç yukarı çıkmadı... istanbulda trafikteki duruma göre çok daha rahattı motor. yine de yüksek devir, sirkülasyon vs derken, motor yağı zaten yeterince kızgındı... alternatör de yüksek devirde aşırı akım yüküne maruz kalıyor... bence 1mm tel kalınlığı alternatöre zayıf kalıyor gibi... ama bu noktada da şöyle bir durum var ki, regülatörün bunu absorbe etmesi lazım... yani alternatörü koruması lazım :S dandik regülatörlerde bile içinde çipler oluyor. yani çipin bozulması, içindeki transistörlerin bozulması, alternatörün yanmasından daha kolay olması gerekirken, alternatörün yanması çok saçma.
benim düşüncem, motor sıcaklığı ve üzerine alternatörün ısınması, alternatörü zortlatan şey... yine de sarımların yanması için 200 dereceyi geçmesi gerek :S...
hadi bakalım çık işin içinden bu stator niye yanar
!?
faz dengesiz olursa olmaz ayrıca regülatörde önemli bu şekilde 400 km yol yapman tek başına iyi cesaret far ların yanık oldugundan az da olsa şarj ediyormuş ki gidebildin . ben gv 650 ye dijital termometre taktım (bulabilirsen dijital bir voltmetrede takmak istiyorum) şehir içindeki dur kalkta 110 derece filan oldu su sıcaklıgı yag daha fazla olur ancak bu sıcaklık startörün uzun vadede zarar görmesine sebeb olur kısa devre aşırı ısınma olursa sargılar yanar.
daha öncede yazdıgım gibi bu meseleyi iyi bir bobinajcı ve yüksek ampere dayanıklı bir conjoktörle çözdüm isterseniz yardımcı oluruz.
telle veya msn ile ulaşabilirsiniz .
istanbula döndüm ben. motoru da çektim atelyeye. şimdilik pause modu ... statorda fazın birisi yanık şekilde duruyor. napcam onla ilgili bilmiyorum. hele bi dinleneyim bu motorla net 1670 km yol yaptım. bi de beğenmiyorlar. Statorun yeni hali eski halinden daha iyi. arızalı ama, en azından giderken uzun süre aküyü koruyabiliyor. yine de 200 - 300 km sonra akü marş basamaz hale geliyor. bu arada 1670 km yolu yaparken yaklaşık 250 - 300 km de 60 lira yakarak gittim. sanırım bu gt650 için biraz fazla. bunu da elektrik problemine bağlıyorum.
!?
300km ise eğer 100km de 20tl yani 4.6lt benzin yapar. Gittiğiniz hız ortalaması kaçtı ona göre değişir durum. Bir de egsozunuz orjinal mi o da değiştirir. Bukadar soruna rağmen iyi bir değer sanki?
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)