Bugün 200 km kadar dolaştım. Motosiklete bir voltmetre takmıştım ve sistemdeki gerilimi her daim görebiliyorum artık. Voltaj 13.5-15 arasında iken (sınırlar içinde yani) tam "oh be herşey hallolmuş ne güzel gidiyorum" dedim ki egzozdan 1-2 patlama sesi ile beraber motor bir tekledi kendine geldi. Neyse ben devam ettim. 10-15 km sonra bir daha yaptı. Egzozdan yüksek bir patlama sesi ve sanki motor tüm ateşlemeyi keser gibi. Yine devam ettim. Bir süre sonra motor giderken stop ettim. Kenara çektim ve durdum. Motoru boşa aldım ve çalıştırdım. Herşey normal, ilk marşta çalıştı. Motor boştayken gazı verindce bir problem yok. Devir rahatça yükseliyor. Sonra vitese attım ve tam motosiklet 2000 devirde hareket edecekken yine stop etti. Allah allllaaaaah deyip boşa aldım yine çalıştı. Vitese taktım. Debriyaj sıkılı bir vaziyette gazı açtım. Motor 2000 devri biraz geçiyor sonra öksürüyor tıksırıyor yine stop ediyor.
Aklıma şu baş belası yan ayak anahtarı geldi. Koltuğu çıkarttım. Yan ayaktan gelen kablonun bağlandığı soketi çıkardım ve küçük bir kablo vasıtasıyla kısa devre yaptım. Motoru çalıştırdım, vitese taktım ve gazı çevirdim. Haayydaaaaa çalışıyor
Artık yan ayak switch'inden midir yoksa başka bir problem vardı da 3-5 dakika bekleyince motor kendine mi gelmiştir bilmiyorum ama 2 seferdir bu motorla yolda kalma tehlikesi geçiriyorum ona bozuluyorum. Hayır yollar ıssız, kurda kuşa yem olacam birgün
Neyse uzatmayayım eve gelirken keyifli keyifli önce radara girdim bi 140 kaat ceza yedim üstüne.
Sonrada eve yaklaşırken benim voltmetrenin değeri 12-13 volt'lara düştü. Hah dedim tam sırası yine şarj problemi. Eve gelince motor çalışırken akü voltajını ölçtüm. Dediğim gibi 12-13 arası birşey. En az 13.5 olması lazım. Regulatörün soketini çıkartıp çıkışını ölçtüm. 15-15.5 volt gibi. Yani gayet güzel çalışıyor. Ancak soketi takıyorum voltaj düşüyor 12-13'e. Yakınlarda bir motosiklet ustası vardı ona uğradım. Dedi ki normal akü şarj edilirken voltaj 14-15 gibi olur. Akü şarj edildikten sonra voltaj 12-13 lere düşer. Bana çok mantıklı gelmedi ama yemiş gibi görünüp eve döndüm. Gelirken hooopppp voltaj yine normal 13.5-15 arası.
Çözemicez bu şarj olayını. Yabancı forumlarda da aynı belirtileri yaşayanlar var. Regulatörden çıkan artı uç önce 30 amperlik sigortaya geliyor. Ordan da direk olarak aküye gidiyor. Adamlar regulatörün + sından direk aküye kablo çekmişler ve olayı halletmişler ama arada sigorta falan yok yani bana çok emniyetli gelmedi. Ama regulatörle akü arasında bir yerlerde hafif bir kısa devre, bir kablo yanığı veya soket bozulması falan gibi birşey olduğu kesin. Çünkü en az 2 volt kayboluyor. Ben sigorta kutusundan şüpheleniyorum. Yarın bir kontrol edeceğim.