ben bi sezon daha beklemeyi düşünüyorum daha da düşmesi için yapacak bişi yok maddi imkansızlıklar ...
ben bi sezon daha beklemeyi düşünüyorum daha da düşmesi için yapacak bişi yok maddi imkansızlıklar ...
4 Teker Bedeni 2 Teker Ruhu Taşır ..
aga bi iki resim koyun bari yokmu modifiye falan yapan
4 Teker Bedeni 2 Teker Ruhu Taşır ..
ya arkadaslar insan hiç mi bişeyler paylaşmaz ben anlamadım bu nasıl forum iyi kötü hiç mi bişey yaşamıyosunuz şu motorla
4 Teker Bedeni 2 Teker Ruhu Taşır ..
Merhaba Arkadaşlar,
GV 250 ve 650 forumuna attığım mesajı size de yollamak istiyorum.. Konu, Cumartesi günü gezisi.. Sizleri de aramızda görmek isterim..
http://www.motosiklet.net/forum/moto...sligi-325.html
Alıntı yapmayıp, linki verdim. Eğer katılmak isterseniz bu başlıktan takip ederseniz ve oraya bildirirseniz sevinirim. Yoksa takibi çok zor olacak..
tabi güneş actı havalar motor havasına yaklastı iyice
4 Teker Bedeni 2 Teker Ruhu Taşır ..
Arkadaşlar motosikletim ile ilgili çok önemli bir gelişme olduğu için sizin de bilmenizi istedim.
Konunun başından beri Gt650 kullanıcılarının genel olarak sıkıntı duyduğu şeyin vites geçişi ile ilgili olduğunu yazdık. Vitesin motosiklet dururken boşa geçmede sıkıntılı olduğunu ben dahil diğer GT650 kullanıcısı arkadaşlar da belirttik.
Bunun çözümünün olmadığını ve bunun gt650 nin karakteristik bir problemi olduğunu düşünürken tamamen yanıldığımı anladım. Artık böyle bir problemim de yok.
Nasıl olduğunu şöyle anlatayım. İstanbula taşındım ve motosikletimin de bakımı geldiği için İstanbulda iyi bir motosiklet ustası bulabilmek için arkadaşımın da referans verdiği bir ustaya gittim.
Usta bakımı yaparken vites konusundaki sıkıntımı kendisine ilettim. Kendisi ise bana gülerek "Merak etme bir daha o sıkıntın olmayacak" dedi. Her ne kadar kendinden çok emin konuşsa da tamamen çözüleceğine inanmadım.
Ertesi gün motosikletimi almak için ustanın yerine gittim. Motosikletimi çalıştırdı ve "Sesini dinle motorunun. Bak bakalım eskisi gibi mi?" dedi. Gerçekten de dinledim motosikletimin sesi değişmişti. Egzoz sesi haricinde motordan hiç bir ses gelmiyordu.
Konu başlığının bir sayfasında arkadaşların da bahsettiği debriyajı sıktığımızda yok olan o hafif tıkırtı sesi bile tamamen gitmişti.
Son olarak usta bir de binip vitesleri test etmemi söyledi. Bindim şöyle bir turladım geldim ve durduktan sonra boşa almayı denedim. Vitesler o kadar rahat geçiyordu ki yüzümde bir gülümseme belirdi.
Nasıl vitesin nasıl çözüldüğünü sorduğumda ise tamamen yağa bağlı olduğunu söyle. Kendisi senelerce birçok yağı test etmiş ve en başarılı yağ olarak Mobil'e karar kılmış. Mobilin full sentetik yağını kullandığını söyledi.
Şunu söyleyebilirim ki bakımdan sonra 5 gündür motosikletimin üzerindeyim ve sanki farklı bir motosiklet kullanıyorum.
Daha önce Honda ve Yamaha'nın motosikletlerini kullanan biri olarak vites konusunda Hyosungun 1 adım geride olduğunu düşünürdüm ama şunu gördüm ki tamamen yanlmışım.
Ustanın bu konudaki hakkını da vermem gerek. Gerçekten işinin ehli çok akıllı bir usta. Ne yazık ki İzmirde bakımımı yapan ustalar bu ustanın çırağı bile olabilecek kapasitede adamlar değillermiş. Reklam yapmamak için kendisinin adını konu başlığı altında yazamıyorum. Ama isteyen olursa özel mesaj atabilir.
Şu an motosikletimle ilk aldığım zamandan bile daha çok zevk alıyorum.Sizin de en azından Mobil yağı denemeniz tavsiye ederim.
Bu arada Mobil ile aramda hiç bir bağlantı yoktur.
Hatta motosiklet ile sadece binmek dışında hiç bir bağlantım yok. Asıl mesleğim Bilgisayar Mühendisliği. Yanlış bir anlaşılma olmasın.
istanbula taşınmana sevindim artık basımızın sıkıstığında 650 cometten anlayan onun kullanıcısı bi arkadasımız var neresine tasındın istanbulun ? aslında ustanın ismini vererek onun reklamını yapmış olmuyosun sadece bize yardımcı olmus oluyosun gerci reklamını da yapsan ne fark eder o usta bence bunu haketmiş bu sorunla karsı karsıya gelen arkadaslarda o ustadan faydalanabilirler bu arada istanbulun trafiğine dikkat et izmirinki gibi değildir burda motorlara pek saygı göstermiyolar güvenli sürüşler...
4 Teker Bedeni 2 Teker Ruhu Taşır ..
Problemin çözüldüğüne ve bunu bizlerle paylaşmana çok sevindim.Çok teşekkürler sana.Aynı sorun bende de var,ustanın dediği çok doğru yağ motorun herşeyi, sesin ortadan kaybolması ve boşa kolay geçiş çok enteresan sen tecrübe yapıp not verdiğine göre süper.Bazen insanın sinirleri bozuluyor vites pedalı kopacak ama halen vites boşa geçmiyor,en kısa zamanda Mobil koyuyorum motoruma bende mutlu olmak istiyorum Mobilin full sentetik olanı demişsin 10 w 40 tan bahsediyorsun demi nette baktım full sentetik olanı 15 w 50 semi ( yarı ) sentetik olanı 10 w 40 vermişlerde o sebeple sordum 10 w 40 full olanı demi.
İMPOSSİBLE İS NOTHİNG
Valla 10w 40 mı tam emin değilim ama full sentetik olduğunu söylemişti. Eğer ustaya uğrama fırsatım olursa ayrıntısını öğrenirim.
Şans eseri başlığa uğramıştım. Yağ meselesi ilgilimi çekti. Boşa geçme problemini genelde acemiler çeker aslında. Çoğu motosikletin vites geçişleri biraz sert oluyor. Özellikle boşa geçişte. Böyle durumlarda debriyajı bırakıp, biraz gaz verip debriyajı yeniden sıkıp boşa almanızı tavsiye ederim. Şanzımanın yağlanması sağlandığı için vites geçişi kolaylaşır.
Bunu söylememin sebebi Mobil in yağını öven birini şimdiye kadar görmedim. Sessiz çalışıyor ve vites kolay geçiyor olabilir ama bu motorun aynı oranda korunduğunu ve yağlamanın başarılı olduğunu gösterir mi bilmiyorum. Bende soracam bu mobilin yağlarını bakalım başka deneyen, beğenen varmıymış.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:50 ----------
Şans eseri başlığa uğramıştım. Yağ meselesi ilgilimi çekti. Boşa geçme problemini genelde acemiler çeker aslında. Çoğu motosikletin vites geçişleri biraz sert oluyor. Özellikle boşa geçişte. Böyle durumlarda debriyajı bırakıp, biraz gaz verip debriyajı yeniden sıkıp boşa almanızı tavsiye ederim. Şanzımanın yağlanması sağlandığı için vites geçişi kolaylaşır.
Bunu söylememin sebebi Mobil in yağını öven birini şimdiye kadar görmedim. Sessiz çalışıyor ve vites kolay geçiyor olabilir ama bu motorun aynı oranda korunduğunu ve yağlamanın başarılı olduğunu gösterir mi bilmiyorum. Bende soracam bu mobilin yağlarını bakalım başka deneyen, beğenen varmıymış.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:51 ----------
Şans eseri başlığa uğramıştım. Yağ meselesi ilgilimi çekti. Boşa geçme problemini genelde acemiler çeker aslında. Çoğu motosikletin vites geçişleri biraz sert oluyor. Özellikle boşa geçişte. Böyle durumlarda debriyajı bırakıp, biraz gaz verip debriyajı yeniden sıkıp boşa almanızı tavsiye ederim. Şanzımanın yağlanması sağlandığı için vites geçişi kolaylaşır.
Bunu söylememin sebebi Mobil in yağını öven birini şimdiye kadar görmedim. Sessiz çalışıyor ve vites kolay geçiyor olabilir ama bu motorun aynı oranda korunduğunu ve yağlamanın başarılı olduğunu gösterir mi bilmiyorum. Bende soracam bu mobilin yağlarını bakalım başka deneyen, beğenen varmıymış.
Bizler durduğumuz yerde boşa geçmemesini söylüyoruz arkadaşım sen yanlış anlamışsın sen diyorsunki debriyajı bırak gaz ver sonra tekrar debriyajı çek boşa al demişsin durduğun yerde debriyajı nasıl bırakırda gaz verirsin anlamadım
İMPOSSİBLE İS NOTHİNG
Gnusher zaten acemi birinin GT650 kullanmıyor olmaması lazım ki bu benim 8. motosikletim ve 50 bin km kadar da bir tecrübem var. Bu nedenle emin ol acemilikten boşa geçmiyor diye bir durum yok. Zaten söylemek istediğim şey bu sorunun şu an yok olması.
Bu arada TOP SPEED, Gnusher yanlış anlatmış ama vitesi boşa atmanın taktiği durduğun yerde eğer boşa geçmiyorsa ,debriyaj sıkılmış durumda gaz verip devir düşerken boşa geçirmeye çalışmaktır. Bu zamana kadar da bunu yapıyordum zaten. Ama şu an buna da ihtiyacım kalmadı.
motosikletimi sattım ve gt 650 düşünüyorum. satmayı düşünen arkadaşlar varsa bana ulaşabilirler...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Arkadaslar Bende GT650 kullanicisiyim, daha once GT250R vardi, takas yaptım. Ikı yıl oldu alalalı simdi 5500 km de. Su ana kadar yasadıgım tek problemim SERVIS.
Motoru Istanbul Motordan sıfır olarak aldım, ertesi gunu Sileye giderken radyatorun su damlattıgını gordum, geri goturdum garantıden degistircez dediler, iyi dedim. Bir hafta sonra tamam dediler, garanti defterinede islediler. Radyatordeki sızıntı duzelmisti. Aradan iki yıl gecti gecen gunu gene aynı yerden damlatmaya baslayınca internetten radyator siparisi verdim. gelen radyatoru kendim degistirererek problemi cozdum. Sonrada eski radyatordeki problemi incelerken benin radyatorun aslında degistirilmedigini tamir edildigini gordum. radyatorun yan tarafındaki plastik parca catlamis, bir tur yapıstırıcı ile iceriden yapıstırılmıstı.
Motorum yeni oldugu icin henuz tamir gormedi ama standart bir is olan 4000 bakımı icin yine Istanbul Motor'a goturdum, ertesi gunu motor yag filitre kapagından yag sızdırmaya basladi, tekrar goturdum duzelttiler.
Sorun yasamayayım diye motorumu sifir aldım yasanmaması gereken sıkıntılar yasadım. Burdan cikan sonuc motorun kalitesi kadar SERVIS kalitesi cook onemli. Simdi motoruma genel bir kontrol yaptırayım diyorum ama bir servise goturmeye korkar oldum. Bana iyi bir usta onerebilirseniz cok sevinirim. Internette forumlarda butun servis konularını teker teker okuyorum, İyi bir servis, usta bulsam maliyetine de bakmıcam.
Ne yazıkki servis konusu büyük problem. Bu sadece Hyosung için değil tüm servisler için geçerli. Eline anahtar alan herkes kendini usta sanıp dükkan açıyor. E tabi kullanıcılar da her ustayı bilemez. Yetkili servis diye götürüyoruz ve görüyoruz ki servisteki arkadaş yetkili usta değil yetkili kalas.
İzmirden İstanbula yola çıkacağım için öncelikle bakımını yaptırayım dedim ve İzmirin en ünlü yamaha servislerinden birine götürdüm. Usta (!!!) sağolsun bakım ve senkron ayarlarını yaptı. Tabii öyle bir ayar yaptı ki motorun gücü yarı yarıya düştü, ve çalışması bir acayip oldu.
Neyse sağ salim İstanbula geldim ve 1 hafta sonra şu bahsettiğim son ustama götürdüm. Neyseki bu sefer işinin ehli bir ustaya denk geldim ve usta sayesinde motorum şu an ilk aldığımdan bile daha iyi durumda.
Sonuç olarak yetkili servis falan da olsa içindeki usta ( sadece adı usta olanlar) nedeniyle motorunuz da cebiniz de zarar görebiliyor ne yazık ki.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:57 ----------
Yürükçe hala bir GT650 bulamadın mı?
Yanlış anlatmadım. Sadece aceleden tam olarak yazmadığım için yanlış anlaşılma olmuş. Aslında sonra cevap yazdım fakat sitenin şu meşhur hata mesajı mesajımı pert etti. Yavaşlarken vites düşürmek doğrusudur aslında ama olduya ani durdunuz ya da vites düşürmeden durdunuz ve vites 4 te kaldı. Debriyajı sıkıp vites düşürdünüz, 3 e indi ama daha inmiyor,takılıyor. Debriyajı hafif bir miktar bırakarak(kalkış yapıyormuş gibi ama hareket etmeden sadece öne doğru hafif bir itiş hissedersiniz) çok az da gaz verirseniz bir sonraki vitese daha rahat geçecektir. Söylemeye çalıştığım buydu. Motosikletin kronik problemi olabilir, boşa geçişte sorun yaşanıyor olabilir. Doğrudur. Ama söylediğim şey denenmediyse bu problemi yaşayanlara denemelerini tavsiye ediyorum sadece.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:08 ----------
Sencer Abi şu Ustaya bi çök ya
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)