Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
8. sayfa BirinciBirinci ... 6789 SonuncuSonuncu

Honda CGL125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #141

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    2005 model ve gerçekse 4300 km de CGL.Mükemmel.Sorununuz bence yatmaktan dolayı benzin .Birde üstüne akünüzde zayıfsa durum vahim.Yağ bu kadar önemli bir faktör degil.En dandik yağ 1 beygir güç düşüşü en kaliteli yag ise 1 beygir ekstra güç katmaz.Birde sübap ayarlarını fazla sıkmış olabileceğiniz durumu var?Ve buji yeni bile olsa hata verebilir.Siz veya siz alana kadar yere düşmüş ve porselen çatlamış olabilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #142
    GÜNTEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 & BMW F 650 GS
    Dün honda servisine gittim debriyaj balatası için gayet normal dedi. motorun da normal dedi. Havalar aşırı sıcak olduğu için olabir şeklinde bir cevap verdi. Sadece aküyü değiştirdim. Buji olabilir bakayım bir. Sanki motorun sesi kalınlaştı gibi birde eksozu söküp içine bakıcam. Önceden motora eşimle birlikte bindiğimizde ışıklardan kalkışta ön teker 1-1,5 m.mesafede ister istemez havaya kalkıyordu şimdi anca toparlıyor. Ses o zaman daha net ti şimdi boğuk gibi çıkıyor.
    Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.

  3. #143
    Stark_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Selam arkadaşlar 2004 model CGL alarak ben de aranıza katılmış bulunmaktayım. Motor gayet temiz fakat uzun süre yattığından dolayı aküyü vs. gözden geçirmek gerekli. alındığından beri muayeneleri yapılmamış onu da hafta içinde halledeceğim. Bu da teslim aldığımda çektiğim ilk resmi



    Uploaded with ImageShack.us

  4. #144
    GÜNTEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 & BMW F 650 GS
    Stark kardeşim hayırlı uğurlu olsun.
    Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.

  5. #145

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Valla hayırlı olsun.Hazine bulmuşsun.Güle güle kullan.

  6. #146
    Stark_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Sağolun teşekkür ederim.

  7. #147
    fatihsevim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    cbf150
    arkadaşlar nerelerdesiniz gorunmuyorsunuz paylaşımcı olalım
    on dişliyi değiştirdim 16lık yaptım 3 milyon malıyetle hızda etkısı oldu gercekten ama benım nıyetım yolda daha rahat gitmesiydi onceden 5.vites 6bin devirde 70 yaparken şimdi 80 yapıyor gayet rahatladı fakat şehir içinde tehlıkeli oldu gazı acmamla hız 80-90 bi anda cıkıyor farkına bile varmıyorsunuz ama genede bence gayet hos oldu
    birde bir depo ile kac km gidiyorsunuz onu ogrenebilir miyim?
    HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR

  8. #148
    GÜNTEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 & BMW F 650 GS
    full depo 400-410 km normal şehiriçi kullanım.
    Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.

  9. #149
    fatihsevim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    cbf150
    ya arkadaşlar benım motor cok yakıyor o zaman ben bi depo ile şehir içi 320-330 km gidebiliyorum ama genelde agresif kullanıyorum normal kullanarak deneyeyım birde
    HIZ YOLU DEĞİL ÖMRÜ KISALTIR

  10. #150
    GÜNTEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 & BMW F 650 GS
    Buyrun CiGuLinin Yağını değiştirip buji sini kontrol edelim;
    Bu arada motorumuz yoldan gelmiş ve sıcak olsun veya en az 10 dk. çalıştıralım ki sıcak yağ daha kolay süzülsün.

    Bendeniz, iki teker sevdalısı ve küçük yavrum ciguli.

    Yağ değişimi için gerekli malzemeler; boş yağ kabı, kıt'a imali huni, 1 lt. Castrol power1 15w40 yağ, 17 mm lokma,temizlik bezi bir adetciguli marka honda motor.




    yağ tapasını güzelceee silelim.

    yağ tamamen süzüldükten sonra tapayı yerine takıp tatlı bir şekilde kalacak kıvamda sıkalım.




    yanlış anlaşılmasın motora süt değil yağ koyuyoruz



    Yağ çubuğunu tertemiz silip kurulayalım.

    DİKKAT ÖNEMLİ; Yağı kontrol ederken yağ çubuğunu yerine vidalamadan yağ haznesine sokup tekrar çıkaralım.
    1 lt yağ tam olarak çubuğumuzun kontrol yerinin üst hizasında olur.

    Yağ çubuğunu yerine takalım ALLAH'ın izniyle işlem tamamdır. Pekiiii çıkan kirli yağı ne yapalım; tekrar boş bidona doldurup bir yağ toplama noktasına yada yağı aldığımız arkadaşa iade edelim.


    Geçelim buji nin kontrolüne;
    Yine gerekli malzemeler; 1 adet Honda CiGuLi motor, Buji anahtarı, bir parça zımpara ve bir de motor sevdalısı adam;



    Bujimizin tırnağı kahverengi ise karışım idealdir (Hava Yakıt karışımı)


    tırnağın dış ve iç kısmındaki kurumları zımpara ile temizleyelim.


    Fuller çakımızın 0.65mm olan bıçağı ile tırnak aralığını kontrol edelim. (Kullanıcı kılavuzunda 0.60mm-0.70mm aralığı yazıyor)

    Bujimizi temizleyip kontrolünü müteakip yerine takıyoruz ve tatlı bir şekilde sıkıyoruz.
    Bir basmada motorumuz çalışıyor. Hayırlı sürüşler.
    İnşallah bir daha ki seferde sübap ayarı yapalım.
    Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.

  11. #151
    Stark_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Teşekkürler Güntekin hocam gerçekten çok yararlı bir anlatım olmuş. Ben de benim CiGuLi'nin bir resmini paylaşayım



    Uploaded with ImageShack.us

  12. #152
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    GÜNTEKİN abi yaptıklarını izlerken vites değiştirme milinin orada yağ gördüm sanki keçesi gitmiş gibi geldi motorun

  13. #153
    GÜNTEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 & BMW F 650 GS
    Stark kardeşim motorun çok güzel ve temiz görünüyor. Allah her türlü kaza ve beladan esirgesin. Bu motorun en çok tertemiz silip tıkır tıkır binmesini seviyorum.

    ---------- Post added at 19:24 ---------- Previous post was at 19:21 ----------

    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GÜNTEKİN abi yaptıklarını izlerken vites değiştirme milinin orada yağ gördüm sanki keçesi gitmiş gibi geldi motorun
    fat280 ardeşim zinciri yağladım ve beklemeden bindim. Sehpalar altı üstü hep yağ oldu. Ama daha sonra temizledim.
    Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.

  14. #154
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    Alıntı GÜNTEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Stark kardeşim motorun çok güzel ve temiz görünüyor. Allah her türlü kaza ve beladan esirgesin. Bu motorun en çok tertemiz silip tıkır tıkır binmesini seviyorum.

    ---------- Post added at 19:24 ---------- Previous post was at 19:21 ----------


    fat280 ardeşim zinciri yağladım ve beklemeden bindim. Sehpalar altı üstü hep yağ oldu. Ama daha sonra temizledim.
    hmm tamam abi o zaman resimlerden öğle göründü de iyi sürüşler abi

  15. #155
    Stark_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı GÜNTEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Stark kardeşim motorun çok güzel ve temiz görünüyor. Allah her türlü kaza ve beladan esirgesin. Bu motorun en çok tertemiz silip tıkır tıkır binmesini seviyorum.
    Sağolun teşekkür ederim.

    Yalnız devir 4500 - 5000 civarındayken zırıltı oluyor ama 5000i geçince kesiliyor bu normal midir? Bir de motor soğukken 1. vitese takınca motor ileri atıyor kendini.

  16. #156
    GÜNTEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 & BMW F 650 GS
    Alıntı Stark_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağolun teşekkür ederim.

    Yalnız devir 4500 - 5000 civarındayken zırıltı oluyor ama 5000i geçince kesiliyor bu normal midir? Bir de motor soğukken 1. vitese takınca motor ileri atıyor kendini.
    Değerli kardeşim, bizim motorların şasi bağlantılarında takoz olmadığı için sarsıntı maalesef yüksek, devrini alınca sarsıntı kesiliyor. normaldir. Vites konusunda da; motor boşta iken 1400-1500 devirle çalışıyor. özellikle cg ve cgl serisinin üretim amacı köy ve arazi şartlarına uygun olmasıdır. Motordan azami güç alabilmek için 1 ve 3 ncü dişlilerdeki tork oranı oldukça yüksek. Bu yüzden en az 1500 devirde 1nci vitese geçişte motoru ileri atıyor. Bu olayı şöyle açıklayayım; Ben, eşim ve kızım ortalama 180 kg. patika ve rampalarda arazi ne olursa olsun canını dişine takıyor ve özellikle 1nci viteste ön tekeri bile yerden kesiyor. kesinlikle teslim olmuyor. Aynı şartlarda cbf 150 azıcık sıkışınca stop ediyor. biz iki cbf 150 ve Cgl ile uzun yol rampalarında cgl 125 lik olmasına rağmen 3 ncü viteste önümüzde kaybolup gidiyor. özelikle 3ncü vites performansı uzun soluklu rampalarda çok iyi bayılma hiç yok inadına tırmanıyor.
    Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.

  17. #157
    Stark_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Güntekin hocam verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Motorun performansını okuyunca yüzümde tebessüm oluştu.

  18. #158

    Üyelik
    28 Kasım 2011
    Şehir
    bursa inegöl
    Motosikleti
    honda cgl 125
    arkadaşlar 2004 honda cgl mevcut bende bi arkadaş mondial mct 250 ile kafa kafaya takas öneriyo ne dersiniz bi akıl verin mct görünüşü çok hoşuma gidiyo ama bendekide honda kararsız kaldım

  19. #159

    Üyelik
    15 Eylül 2009
    s.a benim ismim burakhan istanbul ümraniyeden. 125 cgl aldım ve aranıza katıldım. daha dogrusu bu motoru tip olarak hiç sevmiyordum motoru arkadaşımın eniştesi kaza yapdı ve motoru ücret vermeden aldım . 400 lira muanesi var onuda yaptırıp binecegim . benim bir sorum olacak cgl 125 e cg parcaları uyuyormu ? birde bunlar km kaç tl benzın yakıyor?

  20. #160
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    motor parçaları uyumludur. Az yakar. Sağlamdırlar. Sadece güneşte rengi solma yapabilir. Şanzuman dişlileri farklı yanılmıyosam. Üst takım uyumlu olması lazım.


8. sayfa BirinciBirinci ... 6789 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler