Daha iyi dizayn edilmiş bir motor. Yamaha daha çok plastik parça içerebilir, ama işiniz daha az düşer servise, problem çıkarma ihtimali daha düşüktür.
Harleylerin dayanıklılığı Ural ve BMW gibi şehir efsanesi. Modern Japonlar genel olarak çok daha iyi.
Ama daha çok metal içerme, veya daha ağır olmayı dayanıklılık olarak tanımıyorsanız Harley daha iyi olabilir. Ama yolda kalma ihtimali konusunda Yamaha daha sorunsuzdur.
Size ve bizde zengin motoru olduğunun nerden çıktığını anlayamayıp(ülkenin halinden haberi olmayanlar mı deseydim acaba?), merak edenlerin hepsine cevaptır:
Su soğutmalıları geçtim, kendi ülkesinde 8.950 USD'lik iron 883'e bizde 14.150 EURO istedikleri için. Ortalama amerikalının bir yıllık geliri ile 3-4 iron 883 alabiliyorken bizde ortalama gelirlinin bir tane iron 883 alamadığının farkına varın.. Hem de hükümetin açıkladığı gsmh rakamları ile..
Haa, bir de kendi ülkesindeki binici profili, "genel de" yanındaki arkadaşı savaşta üzerine patlayınca kafayı yemiş, belinde tabanca ile dolaşan, gazilik maaşı ile geçnenler bindiği; bizde genelde ise genel müdürler, filan hastahanelerin genel müdürü, bilmem nerenin ceo'su, falan artist, model, şarkıcılar binebildiği için...
O hesapla Amerika'daki tum motosikletler fakir motosikleti. Alim gucu yuksek cunku.
Turkiye'de neredeyse 2 kat pahali olmasi normal. Bahsettiginiz fiyat $8950, anahtar teslim $10500'den asagi cikmaz. Tabii bu anavatindaki fiyati. Bir de nakil ekleyin. Ustelik Turkiye'deki cok dusuk satis rakamlarinin neticesinde birim motosiklete binen asiri ek maliyeti goz onune alin. Bunlarin hepsi bir yana OTV'yi ekleyin, ve sonuc...
Bu arada her duydugunuza inanmayin. "Savasta arkadasi uzerinde patlayan asker" falan yok artik. Vietnam biteli cok oldu. Irak savasinda olen Amerikali asker sayisinin cogu intihar. Bunu biliyor muydunuz? Psikolojisi bozulup kendini oldurenlerin sayisi daha fazla. Zaiyat yok gibi bisey. HD'yi Amerika'da da sen ben gibi insanlar kullaniyor. Milletin isi gucu var. Hatta disciler cok aliyor diye "Hell's Dentists" diye dalga geciyorlar...
Anladığım kadarıyla yamaha bir hd olamaz. Bir hd de yamaha. Her ikisinin kulvarı farklı. Sadece model benzerliği yamaha da var. Hd ise hep aynı tarz ğzerinde iş yapıyor.
Hd tabiki şehir efsanesi değil fakat bütçe meselesi
Yamaha bana göre gibi geliyor. Hd ile yamaha aynı fiyatta olsaydılar tabiki hd alırdım
Arkadaşlar... Iron 883'ün 2017 model fiyatı 56 milyar... 2012'de 30 milyardı. 26 milyar zam geldi. 883'ü 56 milyara aldıktan sonra ekipmanın olduğunu varsayarsak hadi birde -sadece- egzos taksanız 5000-7000 tl, eder size 62-63 milyar. Değer mi? malum sitede 70 milyara dyna mevcut. 60 milyara başka markalardan roket gibi motor alabiliyorsunuz. Ve bizim bu motora türkiye'de ödeyeceğimiz paradan amerika'da bahsetsek millet kıçıyla güler. Yanlış mıyım?
2017 modellerinde amortisör/suspansiyon değişiklikleri, sele değişikliği mevcut, daha konforlu hale getirdiler vesaire. Ne düşünüyorsunuz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:20 ----------
Bir de bu cruiser camiası bu kadar ölü oldukça daha bize çoook dayarlar. Dün shadow başlığına yazdım western filmlerinde ki gibi ıssız tozlar uçuşuyor yerlerde. Burda da öyle.
herkese selamlar;
kısmetse temmuz ayında 2010 model ironımla yunanistan, italya, hırvatistan, karadağ, makedonya, yunanistan şeklinde bir tur planladım. yaklaşık 4500 km. yunanistan-italya ve italya-hırvatistan geçisi gemi ile olacak. totalde 14 gün sürecek
motorun bakımına ek olarak muhtemel arıza verecek olan stratör, teker bilyaları vb gibi kısımlarını da kontrol ettirdim.
yolculuğa sadece sırt çantası ile çıkacağım. tavsiyelerinize yada uyarılarınıza açığım,motorla ilgili sorularınız varsa cevaplayabilirim.
hayırlı sürüşler.
Arkadaslar 2.el olarak kendi motorumun ( 2011 H-D 883R Roadster) egsozunu satiyorum "slip on screamin eagle twin slash"
ayrica yine ikinci el "v&h short shots egzos" ( mumkunse kit halinde egzos+airfilter+fuelpack) ariyorum.
Tekerinize tas degmesin. Selametle
yukarda bahsettiğim 4750 km lik yolculuğumu 2010 model iron ımla sağ salim tamamladım. yolda hiç bir problem çıkmadı. otobanlar biraz sıkıcıydı tabi. 110 u nadir olarak geçtim rüzgar mukavemetinden dolayı. bunun dışında motorun rahatsız edici hiç bir etkisi yoktu
yahu napıcaz bu harley düşmanlarını :D sanırım insanlar amerikan yerine japon tercih ettiklerinde kendilerince geçerli sebeblerden haklı tercih yaptıklarını ispatlamaya çalışıyorlar. biz size harley alın diyormuyuz? siz neden japon alın daha mantıklı diyorsunuz? her motosikletin her markanın kendine has yanları vardır.
mesela ne anlatırsanız anlatın bana harleyin sesinden duyduğum keyfi unutturamazsınız. ayrıca madem metal derdinde değilsiniz plastik parçalar sizi rahatsiz etmiyor enduro alsanıza. chopper cruiser motosiklet tercihinde bulunup sonra harleyin kötü yanlarını saymayınız lütfen. çünkü bu tarz motorların belli başlı karakteristlik özellikleri vardır. bu rahatsız edici özellikler hoşunuza gitmiyorsada enduro falan alsanıza? daha sorunsuz daha güvenli daha az yakıyor falan? harley yerine japon tercihinizi sorunsuz ucuz rahat vb noktalardan yapıyorsanız direk chopper cruiser motor tercihi yapmayın daha uygun yeni teknoloji ürünü birçok motor var size hitap eden
Ilk motosikletim cruiser idi. Super rahat suspansiyonu, yuksek torklu V2'nin pata pata sesini, alcak seleyi hala ozluyorum bazen. Demek istedigim o ki cruiser sevmek icin ille de metal fetisi olmaya gerek yok. Bir sure once ikinci bir motosiklet olarak cruiser aradigimda Honda VTX1800 ve Kawasaki 1600FI'a bakiyordum. Harley dusunmedim, cunku daha pahali, daha sorunlu, ve beni cok cezbeden bir yonu yok. Ama dar acili V2 sesini cok seveni, ya da otantik Amerikan olmasi sebebiyle tercih edenleri de anliyorum tabii ki.
En son cok uygun fiyata bi VRSCR Street Rod gormustum, sari, piril piril, nereden baksaniz $20K gommus sahibi. $6500 ikinci el fiyati. Sonra inceledim biraz, yakinda subap ayari istiyor ve sase dar oldugu icin motoru indirip oyle yapiyorlarmis. Motoru $6000'e alip, 1 sene sonra bakim'a $800+ vermek istemedim dogrusu.
selamlar, iron 883 ile ilgili birkaç sorum olacaktı ;
1- kullanım klavuzunda sadece hd yağ kullanılmasını eğer acilen değişmesi gerekiyorsa dizel bir motor yağıyla değiştirilip en yakın hd servisten orj değişmesi söyleniyor. hd yağ biraz pahallı olduğu için motul 7100 yada farklı bir yağ kullanılabilir mi? v motorlar için ayrı yağlar var ; AMSOİL, Valvoline oil gibi malesef Türkiyede bulunmayan yağğlar
2- aynı konu primary oil içinde geçerli . motul 7100 kullanılabilir mi?
3- fuel pack fp3 kullanan birisi auto-tune hakkında detaylı bilgi verebilir mi?
4- motorun üzerinde sıcakken gelen sudan dolayı bazı mat-siyah bölgelerde renk açılması oldu bununla ilgili nasıl bir cover yapabilirm
5- motor 2015 model km 10k civarı yıldan dolayı lastik değiştirmek gerekir mi? lastiğin aşınmasınmasında yada diş boyunda bir sorun yok.
Motul 20w50 %100 sentetik yağ kullanabilirsin. aynı yağı primary oil olarak da kullanabilirsin Bir problem yaşayanı görmedim.
Lastiklerin iyi durumda bence değiştirmene gerek yok.
Raf ömrü eğer doğruysa (doğruysa diorm çünkü bazı lastikçiler raf ömrünün bir satış stratejisi olduğunu söylüyorlar) yinede henüz 3 sene olmuş benim bildiğim 5 senedir lastiğin ömrü.
fuel pak kullanmıyorum ve sanıyorum ısıya dayanıklı siyah mat sprey boya ile bi işlem yapılabilir yine de boya hakkında fazla bilgim yok bu yüzden kafanı karıştırmayayım.
Saygılar.
hali hazirda nmax kullanicisiyim vitesli motorla pek tecrubem yok iron 883 alsam problem yasar miyim ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)