Harley Davidson Sportster 883 Low - Custom - Iron
Reklamlar
-
04 Nisan 2012, 14:53
#141
enjeksiyonlu bir custom sahibi olarak, karbüratör konusunda şöyle bir yorumum olacak. enjeksiyonlu modelde motor ısınana kadar rölanti yüksek olduğu için tam aksak ritim sesi duyulamıyor fakat bir kez motor ısındıktan sonra rölanti devrini de düşürdüğü için makina o hafif aksak ritim var yine. karbüratörün mekanik sesi yok tabii o ayrı =))
yuasa'yı oturttum, "+" kablosunu 4-5 santim uzatmam yetti. motoru kullanmak o kadar keyifli ki egzoz ve hava filtresini değiştirmek yerine şimdiden gözüm 1200cc ve üzeri nightster'lara ve dyna'lara kaymaya başladı. belki sezon sonu kış aylarında takas edebilirim motorumu.
Reklamlar
-
04 Nisan 2012, 15:30
#142
Kesinlikle karbüratörlü makinaların sesi daha güzel
Benimki enjeksiyonlu. Aybaşı screamin' eagle egzoz takılınca ne olacak merak ediyorum.
-
05 Nisan 2012, 02:23
#143
McZeytin adlı üyeden alıntı
enjeksiyonlu bir custom sahibi olarak, karbüratör konusunda şöyle bir yorumum olacak. enjeksiyonlu modelde motor ısınana kadar rölanti yüksek olduğu için tam aksak ritim sesi duyulamıyor fakat bir kez motor ısındıktan sonra rölanti devrini de düşürdüğü için makina o hafif aksak ritim var yine. karbüratörün mekanik sesi yok tabii o ayrı =))
yuasa'yı oturttum, "+" kablosunu 4-5 santim uzatmam yetti. motoru kullanmak o kadar keyifli ki egzoz ve hava filtresini değiştirmek yerine şimdiden gözüm 1200cc ve üzeri nightster'lara ve dyna'lara kaymaya başladı. belki sezon sonu kış aylarında takas edebilirim motorumu.
Evolution dyna yada softail alın bence
-
05 Nisan 2012, 17:06
#144
evolution dyna ve softail için en azından bir 10 bin lira koymam lazım üzerine. 2000 öncesi falan olabiliyor belki ama o kadar geriye de gitme istemiyorum. üzerine 2-3 koyup nightster ile takas edip forward control ve ape hanger mı ekleştirsem üstüne (ki o da ayrıca +5000 TL falan herhalde)
şimdilik oturayım ben iyisi mi =)
-
05 Nisan 2012, 21:44
#145
McZeytin adlı üyeden alıntı
evolution dyna ve softail için en azından bir 10 bin lira koymam lazım üzerine. 2000 öncesi falan olabiliyor belki ama o kadar geriye de gitme istemiyorum. üzerine 2-3 koyup nightster ile takas edip forward control ve ape hanger mı ekleştirsem üstüne (ki o da ayrıca +5000 TL falan herhalde)
şimdilik oturayım ben iyisi mi =)
Evolution zaten 2000 öncesi olan makinelerdir Customu en iyi kaldıran ve en dayanıklı ayrıcada sesi en mükemmel seri 1990 1999 arası seridir
18.000 lira civarı rakamlara dynalar vardı 90 küsür model sahibindende bakmak lazım
ayrıca 5000 liraya 883 sportsterinizi 1200 e yükseltebilirsiniz cc arttırmak amacınızsa motorunuzu elden çıkarmanıza gerek yok
-
06 Nisan 2012, 16:33
#146
Evet motoru direk yükseltebiliyorlar 1200 cc'ye daha önceki sayfalarda bahsi geçmişti. sportster'lerdeki motor evolution olunca onunla karıştırdım ben dyna'ları da. twin cam deniyormuş yanılmıyorsam güncel modellere =).
nightster'in modeli hoşuma gidiyor. belki benim motordaki forward control'ü ona aktarmayı başarabilirsem onun masrafını düşmüş oluruz =) iki üç hafta sonra ayvalık'a gideceğim ve bu motorla ilk uzun yolum olacak. orada göstereceği performansa göre sezon sonunda tam bir karar vereceğim. belki dediğiniz gibi sadece motoru 1200cc yaparım. hatta motor bloklarını ebay'den falan getirebilirsem yarısına kadar bile malolabilir.
-
06 Nisan 2012, 17:15
#147
Night rod un sesi hakkında ne düşünüyorsunuz? Almayı düşünüyorum da... Alakasız mı diğer cruiser modelleriyle?
-
08 Nisan 2012, 23:05
#148
Peki şöyle bir sorum sorayım.
Vance & Hines'ın slip-on egzozlarından alsam, hava filtresini de değiştirmeme veya enjeksiyon sistemini yeniden programlatmama gerek olur mu? çoğu yabancı sitede gerek olmadığı direk, motoru direk kullanabileceğim yazıyor ama emin de olamadım..
@luthier76: night rod çok çok değişik bir makina. çift silindirli v motoru olduğu için sesi benzer ama çok daha müthiştir diye tahmin ediyorum. sesi hiç çıkmasa bile müthiş bir makina zaten o ayrı =)
-
09 Nisan 2012, 13:52
#149
Bir de vance & hines egzozları Türrkiye'de nerede bulabilirim acaba?
-
12 Nisan 2012, 07:01
#150
merhaba arkadaşlar ben daha önce motor kullanmadım ama Iron 883 e bayıldım uzun zamandır beğendiğim model,ancak eğitim almam gerektiğini düşünüyorum eğitimö için nereleri önerirsiniz ben biraz araştırdım Rahmi Barutçu hocayı düşünüyorum boyum 182 cm 74 kg ağırlığındayım tam bir cruiser hastasıyım cevaplarınızı bekliyorum
-
18 Mayıs 2012, 14:21
#151
Boşver Türkiyeyi, direk aban eBay'e. Ancak motorun emme ve egzos kısımlarında en ufak bir değişiklik yaptığında bile, sana bir FuelPak lazım. Sonuçta karbüratörlü değil makinen, yakıtı düzgün vermezsen, heleki az verirsen sıkıntı olur.
Bende Roadster var, 2010. eBay'den aldıklarım;
1- V&H Short Shot HS Slip On ve Silent Baffle'ları
2- V&H FuelPak
3- K&N Aircharger
4- NGK Iridium Sparks
5- Screamin' Eagle Spark Plugs
6- H-D Quick Attach Sissy Bar
7- Tank Lift Kit
8- Ignition Coil Relocation Kit
9- Ignition Key Relocation kit
10- Reusable Oil Filter with Cooler
11- Yedek Boş Anahtar
12- Birkaç krom aksesuar.
Bunların büyük bir kısmı sıfır, birkaç parça 2. el olarak açık artırmadan aldım ve toplamda 750 - 800 $ gibi bir para tuttu. Türkiye de sadece V&H slip-on lara 450€ + kdv istiyorlar standart susturucularıyla.
-
22 Haziran 2012, 11:35
#152
-
10 Temmuz 2012, 15:15
#153
Merhabalar,
Acil olarak 2006 sportster'e uyacak 21" 40 telli ön jant yada sadece çemberine ihtiyacım var. Yardımlarınızı rica ediyorum.
[B]timing is everything.[/B]
-
18 Eylül 2012, 05:03
#154
Hiç heves etmedim şöylesi bir motora..
Dikkat,
Can Kurtarır . Sonra Kafanızı Çok Vurursunuz Duvarlara ..
B.RAGA
-
30 Eylül 2012, 22:24
#155
Harleyin her modeli bir harika bence..
-
Arkadaşlar, Kademeli olarakbirçok deneyimden sonra 2006 karbüratörlü Sportster sahibi olduk! Şimdilik fena gitmiyor. Bu harika aletle de ilişkilerim gittikçe ısınıyor! 27.000 km de aldım bakımları her 4.000 de /1 mi yoksa daha sık olması gerekir mi? Servis yerine bu işin uzmanlarından öneri almayı tercih ederim.
-
Gülegüle kullan dostum, en önemlisi de kazasız belasız kullan. Karburatörlü almış olman senin yararına, çünkü ne kadar az elektronik o kadar az bela
Bakımları sportster'ların, H-D'ye göre normalde 5.000Mil-8000KM şeklinde belirtiliyor, ben kendi makineme 4000-5000'de bir bakım yapıyorum, niye yapıyorum, bizim yollarımız havamız suyumuz yakıtımız vs.miz ecnebininkilerden daha kötü de ondan yapıyorum. Sık sık bakım yapabilrsin, benim aldığım gibi tekrar kullanılabilir bir yağ filtresi ve hava filtreside alırsan, o masraflarıda bir kere yapmış olursun ondan sonra ihtiyacın olan tek şey yağ olur.
Yağ olarak tavsiye edebileceğim yağlar şu şekilde;
1- Mobil 1 15-50 Tam sentetik motosiklet yağı. Bu yağ TR'de üretilmiyor, dışarıdan ithal ediliyor ve ben 3 litresini 80 liraya alıyorum, ama gerçekten çok iyi bir yağ, motorun sesi soluğu farkediyor. Zaten amerikadaki sportster kullanıcılarıda %80 bu yağı tercih ediyorlar, bende o yüzden alıp denedm ve memnum kaldım. Fakat her mobil bayisinde olmuyor bilgin olsun.
2- BP Vanellus C6 Extra 15-40 Yarı sentetik dizel yağı. Bu yağda güzel, yüksek performanslı bir dizel yağı, motorda herhangibir ses oluşturmadı, nispeten daha ucuz ve heryerde bulabiliyorsun (herhangibir BP benzinlikten alırsın) Ama kullanacağın en ince yağda bu olmalı, fiyatı aldığın yere göre 35 ile 45 tl arasında oynuyor.
Dikkat etmen gereken hadise, kullandığın yağın, dizel yağı olması. bizim motorlarımız hava soğutmalı olduğu için daha yüksek ısılara maruz kalan yağlar kullanmamız gerekiyor. ve kullanma klavuzuda zaten dizel yağı kullan, önce 20-50 yoksa 15-50 yoksa 15-40 10-40 kullan diyor. 20-50 çok sert bir yağ ve bizim buralar o kadar sıcak değil (güney hariç.) Harley'in kendi yağları rezalet, kesinlikle uzak dur, 5 para etmez katran ayarında yağ satıyorlar bide utanmadan düne kadar "mineral yağ en iyisi" diye bağıran firma şimdi tam sentetik satmaya başladığı için "sentetik yağ bir şahane" diye anırıyor, rezalet bir pazarlama taktiği, ürünlerde iğrenç zaten, benim motor kesinlikle daha gürültülü çalışıyor kendi yağları ile.
Mobil 1'i primer'de ve şanzımanda da gönül rahatlığı ile kullanabilirsin. Şanzıman yağını 10.000'de bir değiştirmende fayda var, primer ile birlikte değiştir hatta.
Yağ değişimi garanti gibi birşeydir, ne kadar sık o kadar iyi, ama en önemlisi, hep aynı yağı kullanmalısın, iki farklı marka arasında gidip gelmek en zararlı şeydir. iki farklı yağ kimyasal olarak tepkimeye girip zaman içinde motorunu öldürebilir, o yüzden kendine bu yağlardan birini seç, motoruna koy, 2.000 km sonra bir kez daha değiştir, sonra 4000 5000 de bir değiştirirsin. Ama motorunu gün için çok kısa mesaferlerde kullanıyorsan, uzun yolun pek olmuyorsa, yağ değişiminde 3.000 max 4.000 km'yi geçme, çünkü hava soğutmalı motorlar sürekli ısınıp soğudukça içindeki yağıda çok hırpalıyorlar, o yüzden yağ özelliğini çabuk yitiriyor.
selamlar
-
04 Kasım 2012, 20:15
#158
Dostum cagriaksu temennilerine ve verdiğin bilgilere teşekkür ederim. Yalnız; Harley cilerin bir aile gibi ve bu platformun çok daha hareketli olduğunu bekliyordum! Sağolasın senden başka biri değerlendirmeye gerek görmemiş. Önemli değil! Önemli olan bu platformda ilişkileri ve dostlukları devamlı kılmak. Tüm Harley ciler ve diğer dostlar! Sağlıcakla kalın: kazasız günler dilerim.
-
27 Aralık 2012, 14:03
#159
Çok hareketsiz sessiz kalmış burası, bari biraz fotoğraf koyun da gözümüz gönlümüz açılsın sportstercılar
-
Merhabalar;
2005 hd sportster için açık egzos ile açık hava filtresi ve dynojet kit kullanmak zorunlumudur? servisler bizleri yolunacak kaz gibi gördüğünden artık güvenemiyorum ve bu 2 parçaya yaklaşık 1.000 tl fiyat çıkartınca açık egzostan vazgeçme noktasına geldim. yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------
motorumu uzunca bir hayal etme ve para biriktirme sürecinden sonra yeni aldım..uygun fiyatlı v&h 2.el bir egzos ta buldum onuda aldım çünkü sesi o youtube da dinlediğimiz seslerle hiç alakası yoktu motorun. açık konuşmak gerekirse performansla çok fazla bir beklentim yok benim yavaş ama sağlam gideyim başka bişey istemiyorum açık hava filtresi kutu içi k&n alsam işimi görürmü?hem her bakımda tek kullanımlık filtreler dünya para ödemem hemde açık hava filtre işini daha uygun yollu olarak halledebilirim. dynojetkit içinse karburatör ayarlarıyla hiç oynamak istemediğimden değiştirmesem motorda bir sıkıntı çıkartırmı??
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler