Merhaba arkadaşlar,
Forumumuzda ne yazık ki pek bahsi geçmeyen, hatta hiç kapsamlı bir şekilde konusunu bile bulamadığım,
xlr125, xl200 hakkında bilgi vereyim dedim.
xlr125,
xl200 gibi enduro / cross tarzları altında incelenebilecek motosikletlerin ne yazık ki bir köşede unutuldukları için hakları yenilmekte.
Bu motosikletler
fiyat/performans/kalite yi optimum şekilde bünyelerinde barındırmakta.
Neredeyse çinli muadilleri ile aynı bedelde olmalarının yanında kıyaslanmayacak kadar daha kaliteli, yakıt tasarrufu yönünden çok daha ekonomik olmaları gibi özellikleri düşünüldüğünde, formumuzda kapsamlı bir konularının bile olmaması düşündürücü değil mi? Üstelik muadilleri 3. yıllarında hurdaya ayrılma durumuna gelirken, bunlar neredeyse on yıl hiç sorunsuz kullanılabilecek motosikletler ki gerçek ömürleri çok daha fazla.
Avrupa birliği uyum yasalarından dolayı, egsoz emisyon standartlarına uymadığı için bu modellerin ithalatı zamanında (2005 yılında) durduruldu. Ama bir çok kullanıcının da teyit ettiği bir nokta var, o da büyük abileri denilebilecek falcon nx400 den daha dayanıklı motosikletler oldukları..
XL200
Teknik Özellikler
Motor Hava Soğutmalı, 4-zamanlı, OHC, tek silindirli
Silindir çapı & strok 63.5 x 62.2 mm
Silindir hacmi 196.9 cc
Sıkıştırma oranı 9.0 ; 1
Yakıt sistemi 35.3 mm VECAA
Max güç 17 BG @ 6500 d/d
Max tork 17.2 cv @ 5500 d/d
Ateşleme Elektronik ateşleme
Çalıştırma Elektrik marşlı
Şanzıman 5 vites
Aktarım O-Ringli zincir
Boyutlar 2093 x 830 x 1143 mm
Teker arası mesafesi 1389 mm
Sele yüksekliği 825 mm
Yerden yükseklik 235 mm
Yakıt deposu 8.5 lt
Tekerlekler Ön 2.75 - 21 - 45 R
Arka 4.10 - 18 - 60R
Süspansiyon Ön Teleskopik çatal / 220 mm
Arka Pro-link / 195 mm
Frenler Ön 240 mm hidrolik tek disk
Arka 110 mm kampana
Ağırlık 123 KG
Gücü en yakın çinli muadillerinin 3-4 beygir üzerinde (üstelik katalog değerlerinin üzerinde, gerçek değerlerinin ne kadar üzerinde olduğunu ancak tahmin edebiliriz). Dayanıklılığı ve her yola uygun kullanılabilirliği de ayrı..
Yakıt tüketimi oralama 100 km için 3,5-4 lt..
Zamanında çok aradım. Ankaraya Antalyaya baktım. Bilirsiniz (buralarda yaşayan arkadaşlar alınmasın ama) İzmire İstanbula çok itibar edilmemesine rağmen ikinci el motosiklet konusunda oralara da baktım. Ankarada Metin ustaya sorduysam da, İstanbulda Latif ustaya baktıysam da sonuç alamadım. Temizi yok ne yazık ki. km oynanmamış olduğuna yada çok yorulmamış olduğuna inandığım bir motosiklet çıkmadı xl200 ler içinde.
En son 2004 yılında ithal edildiler. 2004 model temiz olanların piyasa değerleri 4000 tl civarında seyrediyor. 5 aşağı 5 yukarı böyle..
/Fiyatları belirtiyorum bu bizim forumumuzdaki eksikliklerden biri. Bir motosiklet hakkında bilgi veriliyor ama gerçek piyasa fiyatı hakkında bilgi verilmiyor. Örneğin çok temiz bile olsa xl200 için 4.5 üstünde bir fiyat vermek yanlış olur. falcon almak daha doğru olur biraz daha ekleyip.. Bunlar benim piyasa araştırması yaparken edindiğim fiyat bilgileri ve kişisel fikirlerim. Vakti zamanı gelince herkesin en baştan tekrar keşfetmesi zaman ve emek kaybı olacaktır. Tabiki piyasada daha ucuzları var çok daha pahalıları da.. Ucuzları çok ölü durumda yada çok hor kullanılmış, pahalı olanları da istenilen o parayı hakedecek durumda değil/
Ama dediğim gibi, ben temizini bulamadım. Herkes bendeki temiz diyor ama.. dilin kemiği yok
Piyasada 30-40 bin km ye yaklaşmış motosikletleri bulabiliyorsunuz ancak. Daha düşük km dekilerin de km si ile oynandığından endişe ediyorsunuz ister istemez.. Aslında oynandığına inanıyorsunuz motosikleti görünce.. Her şehirde de bir Metin usta yok ki motosiklete gözüyle bakar bakmaz kusurları saymaya başlasın.. 4 ay arayıp bulamayınca ve o dönemde şans eseri kaçırılmayacak bir motosiklet bulunca vazgeçip Xlr almıştım.
XLR 125
Teknik Özellikler
Motor 4 zamanlı, hava soğutmalı, OHV, tek silindirli
Silindir Çapı x Strok 56,5 x 49,5 mm
Silindir Hacmi 124,1cm3
Sıkıştırma Oranı 9,2 : 1
Ateşleme sistemi PD C3J
Max. Güç 12,5 BG @ 8.250 d/d
Max. Tork 10 Nm @ 7.500 d/d
Ateşleme CDI
Çalıştırma Marş pedallı
Şanzıman 5 vitesli
Aktarma Zincir
Boyutlar (UxGxY) 2.069 x 795 x 1.160mm
Tekerlekler Arası Mesafe 1.336mm
Sele Yüksekliği 836mm
Yerden Açıklık 267mm
Yakıt Kapasitesi 8,5lt (0,6-0,8lt yedek yakıt haznesi dahil)
Ön Lastikler 2.75 - 21 45R
Arka Lastikler 4.10 - 18 60R
Ön Süspansiyon Teleskobik Çatal / 190mm
Arka Süspansiyon Pro-Link / 180mm
Ön Frenler 130mm tambur
Arka Frenler 110mm tambur
Ağırlık 114kg
Aralarındaki yakıt sarfiyatı bakımından en ekonomik model. 100 km de 3-3,5 lt. Daha fazla yaktırmayı başarmak özel uğraş gerektiriyor. Frenlerin kampana olması sıkıntı yaratmıyor. Beygir güçleri katalog değeri olmadığı için 200 lük çinli rakiplerinin gerisinde kalmıyor. Gerçi kullanıcıları diğer muadillerini geride bıraktığını iddia ediyor (Şahsen ben hiç yarışmadığım için bir şey diyemeyeceğim). 2002-2003 model 20000 km altında (km oynanmamış ise) gerçekten temiz olanları 2500-3000 tl civarında fiyatlarla satılıyor. Bildiğim kadarı ile en son 2003 yılında ithal edildiler.
Bu da bendeki Xlr 125 in bir kaç fotoğrafı. Gerçi aldığım zaman bir başlık açsam olurdu ama.. 2002 model 2005 trafiğe çıkışlı. Şu an için 12530 km. İlk sahibi askere gittiği için garajda beklemiş. Şansıma bulunabilecek belki de en temiz motosikleti bulmuştum. Elimden çıkarmayı düşünüyorum ama şimdilik değil şehir değişikliği yapmam kesinleşirse o zamana artık..
Umarım bu tarz motosikletleri kullanan, benden daha deneyimli ve bilgili arkadaşlar da burada bilgilerini paylaşırlar. Bu başlangıç ta verimli bir bilgi paylaşım konusuna dönüşür. Çünki benzer diğer motosiklet forumlarında da çok irdelenmiş motosikletler değil ne yazık ki.. Diğer forumları geçtikte, bunca kullanıcısı olan forumumuzda bu kadar az bilgi olması üzücü. Yine de aslında konularının olduğunu, benim bulamadığımı umuyorum.
Bu arada nasıl olduğunu anlayamadığım bir şekilde, konu tam 4 kere açıldı. lütfen bu başlık altında yazmaya devam edin diğer başlıklar editlenecek.