Honda XLR 125 ve XL 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Eylül 2012, 10:08
#261
atmaca1 adlı üyeden alıntı
Savaş bey klx250'niz hayırlı olsun. Sizin sattığınız gibi bir honda bulmak çok zor.Bu nedenle ikinci şık olarak klx250 lere bakmaya başlamıştım. Ben XL200'üm varken, motorumda kolların gidona mesafesi ,dengesi ve dik oturuş pozisyonundan çok keyif alıyordum. Alacağım motorda bu nedenle performanstan çok sürüş şekli ile ilgileniyorum.
KLX 250'nin denge,sürüş ve oturuş pozisyonu XL200'e ne kadar benziyor ile kıyaslayabilirmisiniz?
KLX 250 ile henüz toplamda 20 km kadar şehir ici sürüş yapabildiğim icin kıyaslama yapmam mümkün değil
Şöyle biraz yol yaptıktan sonra detaylı izlenimleri aktaracağım.
ancak genel farklılıklar şöyle
KLX 5 hp daha fazla,yeni motorda ayrıca FMF eksozla güçte belirgin farklılık oluşuyor-orijinal eksozla kıyaslama şansım oldu,Her iki eksozu da kullandım.
FMF şehir icinde kullanılabilecek bir eksoz değil,dehsetli bir gürültüsü var,alarmları harekete geciriyor
KLX de arkada da disk fren var ve diskler papatya.Fren mesafesi daha iyi.
KLX su soğutmalı,piston kolu daha uzun ve daha torklu bir motora sahip,6 vites
KLX daha yüksek ama 16 pozisyonlu ayarlı amortisörleri var,
Görsel olarak KLX daha modern ve malzeme kalitesi bariz şekilde daha iyi.
Farı orijinal XL den çok daha iyi.Selektör düğmesi yok,
Gösterge dijital.
Maximum sürat 115 lerde görünüyor.modifiyeli XT 125 ile bile 2 kişi bundan daha fazlasını görünce son sürati tatmin etmeyebiliyor
ilk hızlanması XL den çok cok iyi.
Açıkcası KLX den daha çok WR 250 almayı planlıyordum ama WR 250 lere ulaşmak zor,WR nin sıfırı 15.000 TL.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:06 ----------
Ferhat Bengü adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Daha önce üye olmadan defalarca yararlandığım bu foruma ancak üye olabildim. Antalya'da yaşıyorum, 32 yaşındayım. Ressam ve grafik tasarımcısıyım. Motosiklet tutkusuyla geç tanışanlardanım.
1 yıl önce aldığım Ramzey 150cc cross motorumu satıp nihayet hayallerimdeki basamaklardan biri olan xl 200'ümü aldım (2004 model beyaz, 16000). Sahibi arkadaşımın tanıdığı bir bayandı. Motor anladığım kadarıyla çok az kullanılmış, yaklaşık 2-3 yıldır havadar bir depoda üstü örtülü beklemiş. Aldığımda doğal olarak çalışmıyordu. Neyse temel bakımlarını filan yaptırdık. (yeni akü, yağ değişimi, karbüratör ve depo temizliği, hava filtresi vs.). Dün ve bugün motorumun görüntüsünü güzelleştirmek için kendim bişeyler yapmaya çalıştım. Ön çamurlukta düşmeden kaynaklanan bariz çizikler var. ayrıca zincir dişlisinin bazı ulaşamadığım yerlerinde ve zincirde (özel temizleyici uygulayıp biçok yerini temizlememe rağmen topraklar var ve çıkmıyor). Çizikler için biraz kulaktan dolma biraz içgüdüsel bilgiyle önce kalın zımpara sonra ince zımpara ve daha incesini kullanarak daha iyi hale getirdim ama hala bişey eksik. Acaba pasta gibi bişeymi uygulasam ne dersiniz. şimdiden teşekkür ederim. Bi konu daha var. Bu beklemeden dolayı lastikler bozulmuşmudur. Çünkü çok yeni duruyor.
Lastikler özelliğini kaybetmiş olabilir ancak arazi kullanımında eski yada yeni olması çok önemli değildir,patlayana kadar kullan.Ulaşamadığın yerlerdeki toprakları yıkamacıda basınçlı su ile temizleyebilirsin,
Cila olarak arexon kullanabilirsin,bauhouse de 9.5 Tl.ya satılıyor.
Lastik alacağın zaman,enduromarket Latif KORKMAZ'ı ara ,elindeki mitas C-04 lerden alabilirsin.Fiyatları makuldur C0 4 arazide çok iyi asfaltta kötüdür.
Asfaltta giderken panzer gibi ses yapar,
Reklamlar
-
10 Eylül 2012, 11:46
#262
Savaş Bey bilgi için teşekkürler. Öncelikle size de hayırlı olsun. Aslında imrenmedim değil KLX'e. XL'nin arka freninin disk olmamasını ilk başta yadırgamıştım. Ama önceki çinli motorumdan sonra kendimce acayip bir sınıf atlamışım gibi hissediyorum. Çok sevdim XL 200'ü. Lastikle ilgili olarak da Latif Korkmazı aramadan önce, büyük dişli cross lastikleri çok hoşuma gitsede sanırım genelde şehir içinde iş-ev arası, nadiren patikamsı yerlerde kullanmayı düşündüğümden enduro tipi lastik almam sanırım daha uygun olacaktır. Şu an üstünde de bahsettiğim türden, ön pirelli mt 40, arka levorin marka lastik var. Motoru alırken belirli bir masraf yapmayı göze almıştım zaten. Değişmesine gerek yoktur belki, benimki pimpiriklilik biraz da. Ayrıca geçici olarak uyduruk aynalar taktım. Orjinal ayna ve Koruma demirine ihtiyacım var. Bunları orjinal alsam + Bahsettiğim türden lastiklerle masrafım ne civarda olur acaba. Biraz dağınık yazdım ama bişey daha var. Cross lastiklerle şehir içinde yada virajda filan motorun sürüş güvenliği gerçekten daha mı az olur. İlginiz için teşekkürler.
-
10 Eylül 2012, 12:02
#263
savaskayan adlı üyeden alıntı
KLX 250 ile henüz toplamda 20 km kadar şehir ici sürüş yapabildiğim icin kıyaslama yapmam mümkün değil
Şöyle biraz yol yaptıktan sonra detaylı izlenimleri aktaracağım.
ancak genel farklılıklar şöyle
KLX 5 hp daha fazla,yeni motorda ayrıca FMF eksozla güçte belirgin farklılık oluşuyor-orijinal eksozla kıyaslama şansım oldu,Her iki eksozu da kullandım.
FMF şehir icinde kullanılabilecek bir eksoz değil,dehsetli bir gürültüsü var,alarmları harekete geciriyor
KLX de arkada da disk fren var ve diskler papatya.Fren mesafesi daha iyi.
KLX su soğutmalı,piston kolu daha uzun ve daha torklu bir motora sahip,6 vites
KLX daha yüksek ama 16 pozisyonlu ayarlı amortisörleri var,
Görsel olarak KLX daha modern ve malzeme kalitesi bariz şekilde daha iyi.
Farı orijinal XL den çok daha iyi.Selektör düğmesi yok,
Gösterge dijital.
Maximum sürat 115 lerde görünüyor.modifiyeli XT 125 ile bile 2 kişi bundan daha fazlasını görünce son sürati tatmin etmeyebiliyor
ilk hızlanması XL den çok cok iyi.
Açıkcası KLX den daha çok WR 250 almayı planlıyordum ama WR 250 lere ulaşmak zor,WR nin sıfırı 15.000 TL.[COLOR="Silver"]
Hayırlı olsun tekrar. KLX stock hali ile dediğiniz gibi ~5hp daha güçlü XL'den, FMF ile biraz daha fazla olmuştur elbet. Sormak istediğim birşey var bu konuda.
KLX'in hem orjinal hem de FMF egzozunu kullandığınızı belirtmişsiniz. Aradaki farkı biraz daha anlatabilir misiniz performans olarak. Ben de benzer bir değişiklik düşünüyorum motorumda(FMF değil ama). Ancak merak ettiğim şey; alt-orta-üst devirlerde ne gibi farklılıklar var orjinal egzoza göre?
Bendeki orjinal egzozda çift katalizör var, onun da motoru biraz fazla boğduğunu düşünüyorum(araştırdım). Yani yapacağım egzoz değişikliği ile katalizör iptali de oluşacak doğal olarak.
Bazı yerlerde (herhangi bir motor-model için) 125~250cc gibi düşük hacimli motorlarda katalizör iptali yapanların, mesela yokuş çıkarken motorun çekişten kaybettiğini fakat düz yolda üst devirlerde daha iyileştiğini okudum. KLX te orjinal egzoz ile FMF arasında bu açıdan nasıl farklar var, biraz bahsedebilirseniz çok sevinirim.
-
10 Eylül 2012, 14:10
#264
Ferhat Bengü adlı üyeden alıntı
Savaş Bey bilgi için teşekkürler. Öncelikle size de hayırlı olsun. Aslında imrenmedim değil KLX'e. XL'nin arka freninin disk olmamasını ilk başta yadırgamıştım. Ama önceki çinli motorumdan sonra kendimce acayip bir sınıf atlamışım gibi hissediyorum. Çok sevdim XL 200'ü. Lastikle ilgili olarak da Latif Korkmazı aramadan önce, büyük dişli cross lastikleri çok hoşuma gitsede sanırım genelde şehir içinde iş-ev arası, nadiren patikamsı yerlerde kullanmayı düşündüğümden enduro tipi lastik almam sanırım daha uygun olacaktır. Şu an üstünde de bahsettiğim türden, ön pirelli mt 40, arka levorin marka lastik var. Motoru alırken belirli bir masraf yapmayı göze almıştım zaten. Değişmesine gerek yoktur belki, benimki pimpiriklilik biraz da. Ayrıca geçici olarak uyduruk aynalar taktım. Orjinal ayna ve Koruma demirine ihtiyacım var. Bunları orjinal alsam + Bahsettiğim türden lastiklerle masrafım ne civarda olur acaba. Biraz dağınık yazdım ama bişey daha var. Cross lastiklerle şehir içinde yada virajda filan motorun sürüş güvenliği gerçekten daha mı az olur. İlginiz için teşekkürler.
Benim kullandığım Mİtas c-04 Cros lastiğin asfaltta tutuşu kesinlikle çok zayıf.Neden olduğu konusunda teknik bir izah yapamayacağım,yere basan noktalarda(cm2 ye) binen yük,yol lastiğine göre daha fazla olmasına rağmen maaselef böyle.Virajda cros lastiğin neredeyse hiç tutunması yok. ve belirgin bir vibrasyon farkı yaratıyor.
Yoğun olmayan trafikte yine de kullanılabilir,ancak İstanbul gibi,Ankara gibi akıcı trafikte çok rahat değil,Ben XL 200 ile Çorlu'dan İstanbul Nişantaşına gittim,lastik farkını çok belirgin şekilde hissettim
Orijinal ayna peşinde koşmana gerek yok,orijinal aynalarla 10 Tl.lık aynalar arasında fark yok ve XL de orijinal ayna taşımak anlamsız,düşerse 10 Tl.ya değiştirirsin.
XL 200 e koruma demiri kesinlikle yakışmaz,motoru köylü motoruna cevirir.
zaten düşerse motora darbe gelmez kolay kolay, gidon geniş
illa bir masraf yapacaksan ACerbis marka gidon alıp takabilirsin,ön fara röle takarsın.
lastik fiyatları 200-250 arasında
-
14 Eylül 2012, 12:32
#265
Merhaba, sizlere xl 200 le ilgili bazı sorular sorucam. Eski motorum Ramzey 150 krosta sabah akşam marşa bastığımda çalışır ve aksi bi durum yoksa motor durmazdı. XL'de bu sorunu yaşıyorum. Acaba rölantiyle ilgili ayardan mı kaynaklanır. İkincisi yine bununla alakalı olarak; cikleyi çekip çalıştırdıktan sonra bi süre gidiyorum sonra çikleyi ittiriyorum ama motorda acayip bi yüksek devir söz konusu. Kırmızıda durunca bu ses de varken, harekete geçince birden bi ileri atlama (dengesiz bi şekilde) oluyor. (Debriyajı yavaşça bırakmama rağmen) Benim bilmediğim bişeyler mi var merak ediyorum. Son olarak (şimdilik son (: ) ön freni sıkınca ciyaklama sesi duyuluyor ama yüksek bir ses... Fren balatasını temizletmek mi gerekir. Balatayı mı değiştiricem yoksa. Antalya'da parça bulmak zormuş bi kaç tamirciye sordum. Ona bişey çakıcaz dedi bi tanesi. Balatayı çıkarıp ucuna takıcaklar sanırım.
-
14 Eylül 2012, 17:26
#266
Ferhat Bengü adlı üyeden alıntı
Merhaba, sizlere xl 200 le ilgili bazı sorular sorucam. Eski motorum Ramzey 150 krosta sabah akşam marşa bastığımda çalışır ve aksi bi durum yoksa motor durmazdı. XL'de bu sorunu yaşıyorum. Acaba rölantiyle ilgili ayardan mı kaynaklanır. İkincisi yine bununla alakalı olarak; cikleyi çekip çalıştırdıktan sonra bi süre gidiyorum sonra çikleyi ittiriyorum ama motorda acayip bi yüksek devir söz konusu. Kırmızıda durunca bu ses de varken, harekete geçince birden bi ileri atlama (dengesiz bi şekilde) oluyor. (Debriyajı yavaşça bırakmama rağmen) Benim bilmediğim bişeyler mi var merak ediyorum. Son olarak (şimdilik son (: ) ön freni sıkınca ciyaklama sesi duyuluyor ama yüksek bir ses... Fren balatasını temizletmek mi gerekir. Balatayı mı değiştiricem yoksa. Antalya'da parça bulmak zormuş bi kaç tamirciye sordum. Ona bişey çakıcaz dedi bi tanesi. Balatayı çıkarıp ucuna takıcaklar sanırım.
1-Jikle telin takılı kalıyor olabilir.Bu mevsimde hiç bir zaman jikle ihtiyacı hissetmemen gerekir,ben kıs ortasında garajda 5 derecede jiklesiz çalıştırıyordum.
2-karbüratör ayarına iyi bir usta baksın.Karburatorün hava girişinde bir plastik boğaz var onu da kontrol etmek gerekir.
3-balatalarını değiştirmek gerekiyorsa değiştir,bulunur,çin mallarının bazıları ile uyumlu.kirlendiyse balata spreyi ile temizleyebilirsin
-
14 Eylül 2012, 17:37
#267
@savaş bey, gözünüzden kaçmıştır belki diye tekrar yazayım dedim, yada kısaca sorayım. Önceki mesajımda FMF egzoz ile ilgili birşeyler sormuştum. Kısaca orjinal egzoza göre alt devirlerde çekiş kaybı hissediyor musunuz FMF egzoz ile ?
-
15 Eylül 2012, 12:08
#268
Syanur adlı üyeden alıntı
@savaş bey, gözünüzden kaçmıştır belki diye tekrar yazayım dedim, yada kısaca sorayım. Önceki mesajımda FMF egzoz ile ilgili birşeyler sormuştum. Kısaca orjinal egzoza göre alt devirlerde çekiş kaybı hissediyor musunuz FMF egzoz ile ?
FMF ile öncelikle yakıt ciddi şekilde artıyor.
Alt devirlerde biraz çekiş kaybı var gibi ancak üst devirlerde daha iyi.Farkı hissediliyor
şehir ici kullanımında rahatsız edici,arazide devirli kullanımda keyifli.
Bana göre XL için gereksiz ve pahalı,
-
01 Aralık 2012, 01:04
#269
Merhabalar, Şubattan beri xl200 kullanıcısıyım, motorumun arkasını yükseltmek istiyorum. Bunun için kaynaksız, gerekirse tekrar eski haline getirebileceğim bir çözüm yöntemi var mı? Ya da yükseltme sonucunda oluşabilecek zararlar nelerdir? Bilgisi olup da paylaşan olursa sevinirim. İyi forumlar..
-
26 Nisan 2013, 15:27
#270
XL 200ün kawasaki muadili heralde KLR 250dir diye düşünüyorum. CC olarak değilde sene ve teknoloji olarak. Öncelikle kredisiz bir şekilde alabilceğim bir motor düşünüyorum ama XL'in fiyatlarıda yüksek KLR alış fiyatı açısından daha cezbedici. Ne dersiniz? (biliyorum burası xl konusu )
Derbi Gpr 125 -> Sym Joymax -> Honda Forza 300 ABS -> Yamaha X-Max 400 ABS
-
26 Nisan 2013, 17:22
#271
XL 200 un elektrik marsi olmasi (bence) ustun bir ozellik. guc olarak ta KLR 250 ustun bu arada.
-
19 Haziran 2013, 22:09
#272
bence kanuni 250 alma çünkü dökülüyorlar ve çabuk arıza yapıyor ben 2007 xl 200 aldım ve hala kullanıyorum öyle krosa falan gitmiyorum ama ayda 1 tura çıkıyorum çok güzel motorsiklet tavsiye ederim 6 ayda 1 yağını deyiştir tamamdır 6 yıl oldu kullanalı sadece arka fren balatasını deyiştirdim 100 tl masrafı oldu tabiki orijinal balatası ve beni şimdiye kadar hiç üzmedi
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------
lastikler iyice gittikten sonra kendi orijinal pirelli lastiklerinden al.kros deyince çizik olacak ama boyatma çünkü boya çatlama yapar iyi bir matbaacıya giy internetten xl200 için orijinal sitıkır resimleri var motor beyaz olduğundan beyazın hakim olduğu bi sitıkır beyen matbaacıya yaptır ve motorsikletine uygula bi diyer konu plakalığı sök plaka arkasına bir krom levha kestir pakalığa o şekilde monte et o zaman harika olur
-
20 Ağustos 2013, 20:52
#273
Sevdiğim bir abim duke aldığı için motorunu satılığa çıkarttı. İlgilenen arkadaşlar var ise düşünsünler derim, yabancıya gitmesin motor.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...5633697/detay/
-
26 Kasım 2013, 23:57
#274
XL 200 üme pirelli yerine harbi cross lastik alsam trafikte cok sıkıntı yaşar mıyım, fren titreşim vs ?
-
27 Kasım 2013, 01:42
#275
heineken adlı üyeden alıntı
XL 200 üme pirelli yerine harbi cross lastik alsam trafikte cok sıkıntı yaşar mıyım, fren titreşim vs ?
Nekadar yumuşak hamurlu olursa olsun cross tip lastik ile, kış periyodu ıslak zemin/asfalt tehlikeli derecede kontrolsüz yol tutuş anlamına gelir, aman diyeyim.
-
20 Şubat 2017, 11:42
#276
Merhabalar
Xlr125 ön jant ve yedek parça nerden bulabilirim.
-
06 Nisan 2017, 11:33
#277
bu başlıkta uzun zamandır bilgi paylaşılmıyor. Acaba kullanıcısı mı kalmadı yoksa kullanıcıları foruma mı girmiyor?
şu an 250cc enjeksiyonlu 2008 model bir maxiscooter kullanıyorum. Ancak yeniden vitesli motora geçmeyi düşünüyorum. Motoru daha çok keyif amaçlı hafta sonları kullanıyorum. Uzun gezilerde ve arada doğa gezilerinde kullanabilmek için de küçük hacimli (200 cc ve üzeri) bir enduro bakınırken 2004 model ve 71000 km de bir XL 200 e denk geldim. Sahibinin söylediğine göre motorun herhangi bir sıkıntısı yokmuş. Ancak bakımdan bakıma yağ eksiltiyormuş ancak kullanıma hiç bir etkisinin olmadığını söyledi. Henüz motoru görmedim ancak sahibi ile telefonda görüşmemde beni sıkıntıya sokmayacağını ifade etti. Ve açıkcası motorumla takas yapabileceğini de söylediği için bana cazip geldi.
İnternetten araştırmama rağmen XL 200 ler hakkında çokta bilgiye rastlamadım. 2004 model, 71000 km deki bu motoru alırsam bir kısıntı yaşar mıyım? Daha doğrusu yıl 2004 olmuşken 13 yaşındaki motor halen alınır mı fikrinizi almak isterim.
-
22 Mayıs 2020, 13:31
#278
Bu konuyu hortlatsak hala kullananlar veya aktif olanlardan xlr125 hakkında bilgi gelir mi bakalım
-
20 Haziran 2021, 18:52
#279
Konuyu biraz hortlatacağım ancak kayınçonun motoru elden geçireceğiz. Biraz kozmetik olarak bakıma ihtiyacı var. Birde eski sahibi biraz yükseltmiş. Orijinal amortisörü Honda'nın web sitesinde prolink 190 mm olarak geçiyor. Tavsiye edebileceğiniz başka amortisör var mı? Birde sticker için araştırma yaptım ancak hep yurtdışı siteler veriyor. Türkiye'de bulabilir miyiz? Özellikle eşim kullanmaya çalıştığında baya bir zorlandı o yüzden öncelik amortisör
-
30 Temmuz 2021, 13:58
#280
Bir güncel çekelim belki tatilde olanlar vardır görmemişlerdir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler