Arkadaşlar GS500 ün şase ve motor numaraları neresinde yazıyordur.Yardımcı olurmusunuz.
Arkadaşlar GS500 ün şase ve motor numaraları neresinde yazıyordur.Yardımcı olurmusunuz.
http://www.sahibinden.com/ruhsat_sah...XQQdisplayitem
http://www.sahibinden.com/3_700_!WQQ...XQQdisplayitem
o makina bayağı turşu gibi görünüyor.Bence bunlara bak derim.
şasenin sağ üst kısmında yazıyor motor ve şase numarası
bence biraz daha kendi motorunla idare et,biriktirip 2001 ve üzeri bir modelini al
[QUOTE=kuanza;1334836].Eğer alırsam büyük ihtimalle grenajların hepsini sökerim.Çünkü Naked tarzı motorlar daha çok hoşuma gidiyor.
eğer ilgilenirsen benim motorum satılık.nedeni ve durumu aşağıdaki linkte bulabilirsin.
http://www.sahibinden.com/aradiginiz...XQQdisplayitem
We believe in sky,not to sunroof!
Arkadaşlar hepimizin kurban bayramı hayırlı olsun.ALLAH nice hayırlı bayramlar nasip etsin
herkese hayırlı bayramlar...
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
arkadaşlar artık bnde bi gs 500 kullanıcısıyım fakat paylaşıma sunmak ögrenmek istedigim bir kaç konu var gs 500 fren ve yol tutuşunu daha nasıl güçlendirebiliriz ... saygılar
"Suskunluğum asaletimdendir / Her lafa verilecek bir cevabım var / Lakin; / Bir lafa bakarım laf mı diye, / Bir de söyleyene bakarım adam mı diye?"
hayırlı uğurlu olsun.Allah kazasız belsız kullanmayı nasip eylesin.sorularına gelince lastiklerini ve fren balatalarını degiştir çünkü gs500 için daha önce tutuş ve frenleme sorunu duymadım.ön arka balataları 100-110ytlye lastikleri de 170-180 euroya(pirelli demon sport) bulabilirsin.
We believe in sky,not to sunroof!
saolasın cnm cigerim ALLAH hepimize kazasız belasız kullanmayı nasip eder inşlh lastiklerim pirelli demon sport o zaman geriya balata ve diskler kalıyo işin açıkcası takas yaptım x9 500 le şu anda evrak işlerini daha halledemedik o yüzden pek fazla derinlere dalmak istemiyorum ama çok zevkli bi motor şu anda flort dönemindeyizçok iyi anlaşıyoruz nasip bakalım ne olcek
"Suskunluğum asaletimdendir / Her lafa verilecek bir cevabım var / Lakin; / Bir lafa bakarım laf mı diye, / Bir de söyleyene bakarım adam mı diye?"
Yeni motorun hayirli olsun Senin icin kazasiz belasiz keyifli olur insallah.
Asagida once sorunla ilgili iki temel husustan bahsettim, ve sonra aklima gelen onemli oldugunu dusundugum bazi seyleri de ekledim:
*** Lastiklerine dikkat et, mumkunse 2 seneden eski lastik kullanma, lastiklerin disleri yeterli olsun, ve hava basinclarina dikkat et, sık sık kontrol et. Hava basincini olcen ufak aparatlar var, ucuz ve kolayca kullaniliyor.
GS 500 icin on lastige 33 PSI, arka lastige 36 PSI hava bas. Eger bir de yolcun olacaksa arkaya 42 PSI hava bas. Az havasi olan lastik cabuk kayar, ustelik cukara mukura dusersen lastikte yeteri kadar hava yoksa jantin yamulabilir. Fazla hava oldugu zaman seni zip zip ziplatir. Az ya da fazla hava basmanin baska zararlarini bilen varsa yazsin lutfen.
Bi de, orjinal boyundan farkli lastik takma. GS 500 icin on 110/70/17, arka ise 130/70/17. Daha havali olsun diye ya da baska sebeplerden farkli lastikler takmaya calisma, motorun dengesini bozarsin. Aynisini diyorum, bak, mesela on icin 100/80/17 lastik vermeye calisan lastikciler de olabilir, CBF 250'ler bu lastigi kullaniyor olabilir, ama bu motor CBF 250 degil, bunun lastigi 110/70/17. Bu motoru yapan muhendisler olcmusler, bicmisler, boyle olmasina karar vermisler, ve bu motor 20 kusur senedir boylece kullanilmis, dusun artik...
*** Progressive fren yapmayi bilmiyorsan bir an once ogren, ve uygula.
Progressive su demektir: bir seyin zamana yayarak kademe kademe gerceklestirilmesi. Fren yaparken de freni cart diye yapamazsin, yaparsan basina olmadik isler gelebilir. Soyle dusun, on freni azicik sıkıyorsun, motor on amortisor uzerine biraz basiyor. Bu noktada on tekerin uzerine yuk biraz daha bindigi icin on fren daha iyi tutacaktir. On freni biraz daha sıkıyorsun, motor on amortisor uzerine biraz daha basiyor.... Derken, on amortisor dibine kadar basmisken on frene asilabildigin kadar asil. O zaman ne on teker kitlenir, ne seni ustunden atar. Progressive fren frene uygulanan kuvvetin azar azar artirilarak en sonunda tam gucle uygulanmasidir. Kimileri buna limon sıkar gibi fren yapmak diyor, ama limonun nasil sıkıldigi benim kafami karistiriyor, onun icin ben progressive demekte israr ediyorum. Sunu da soyleyeyim: GS 500'un frenleri bahsettigim gibi ve kararli fren uygulandigi zaman oldukca iyidir.
Daha once yolda defalarca gordum on frene basip, amortisor cokunce freni birakip motor kafasini kaldirinca tekrar fren yapip tekrar amortisore basip tekrar freni birakip panik fren yapmaya calisan insanlar. Bir tanesi koskoca Varadero kullanan, ve arkasinda yolcusu bulunan bir polis amcamizdi. Motor habire kafayi indirip kaldiriyor, ve stabilitesi bozuluyor. Ne motor durabiliyor, ne tehlike savilabiliyor... Eminim o zaman polis amcam motor olayina yeni girmistir, ama simdiye bunu ogrenmistir.
Yuksek hizlarda mumkunse arka freni kullanma, arka freni nispeten dusuk hizlarda ve cok dikkatli kullan. Progressive fren yaparsan on tekeri kitleyemezsin, ama arka teker kolayca kitlenir, ve bol adrenalinli saniyeler yasayabilirsin. Motosikletin motoru stop edebilir, freni birakirsan teker tekrar donmeye basladigi anda motor seni boga gibi uzerinden atabilir... High-siding dedikleri kaza turu... Sansli isen kurtarabilirsin, ama yoksa Allah muhafaza... Sunu dusun, fren yaparken on tekerin uzerine binen yuk ne kadar artiyorsa arka tekerin uzerine binen yuk o kadar azaliyor.
Cok dusuk hizlarda, ozellikle manevra yaparken on freni cok dikkatli kullan, mumkunse arka freni kullan. Motorun kendisi zaten agir, cok dusuk hizda gidon bir tarafa donukken on fren yaparsan motor kendini gidonun donuk oldugu yana dogru yere firlatmaya calisir, dikkatsiz yakalanirsan motorun yeri oper.
Hani anlatirlar: "Yolda gidiyordum, onumdeki taksi bir anda durdu," ya da "duran taksi bir anda yoluma firladi, ondan kacmaya calisirken motor kaydi, dustum, motor suruklenerek gitti taksinin altina girdi" derler... Bu kaza cok gereksiz ve basit bir kazadir. Iki durum var: Bir, kacma manevrasi yapacaksan fren yapma. Iki, fren yapacaksan da kacma, ve progressive fren yap...
Deminden beri fren yapmanin etkin yonteminden bahsediyoruz. Ama unutma, normal sartlarda bu kadar sert fren yapmana gerek yoktur. Eger gerek oluyorsa bu senin hatandir. Diyeceksin ki, etrafta bissuru dalgin/dikkatsiz/dusuncesiz surucu, yaya ve motosikletli olabilir, o zaman da mi fren yapmayacagim. Gozunu dort acip, aynalarini surekli kontrol edip, etrafi kolacan edip cevrende olan bitenden ve en azindan 3-5 saniye sonra olabileceklerden haberdar olursan ona gore kullanirsin motorunu, ve o kadar anlik fren yapmana gerek kalmaz. Eger sen yuksek hizdayken bir anda onunde kirmizi yanmissa, ya da bir anda onune tir firlamissa yapacak bisey yok, ama 3-5 saniye sonrasini okumak dedigim bu olanlarin olabilecegini ongormek demek zaten. Uzerine kiracagini tahmin ettigin araca birkac saniye onceden bir BIP demek, ya da gazi biraz acip ondeki aracla mesafeni kapatmak seni ani fren yapmaktan kurtarabilir. Trafikte biri seni zor durumda birakacak bir terbiyesizlik yapacaksa onceden onu ongorup ona gore tedbirini al iste. Arkandan gelen araba trafik daha fazla ilerlemedigi halde dar yerde habire seni gecmeye mi calisiyor, birak gecsin. Ya da gecmesin dersen ufak bir terbiyesizligi sen yapip arabalarin arasindan birkac makas atip kendince emniyetli bir yere yerles yoluna ordan devam et. Neticede kendi emniyetini kendin dusuneceksin. Trafikte hiyarlarla ugrasilmaz, onlar ...
Motosiklet icin trafikteki diger unsurlardan bence en tehlikelileri en kucukleri. Bir tir ya da kamyon zaten hantaldir. Aracin boyu kuculdukce tehlike boyutu artar. Otomobillerden daha tehlikeli olan diger motosikletlilerdir. Avrupa yakasindan 1. kopru girisindeki daracik emniyet seridi gibi olan tek motosiklet sigacak yerde trafik durma hizindayken ben onumdeki 70 km hizla giden f650gs'ci arkadasi efendi efendi takip ederken arkadan bize yetisip orda beni gecmeye calisan ama benim kendisini gecirtmedigim cbr125'ci arkadasa -hala hayattaysa- burdan selam ederim. Pizza vs. dagitan scooter'li elemanlara cok dikkat, kimileri cok sorumsuz motor kullaniyor. Ama en tahlikeliler yolun kenarinda yuruyen yayalar. Neredeyse cogu motosikleti kaale almiyor, bir anda yola firlayabiliyor.
Motosiklet icin hani seytan icadi derler, kendi basina ayakta bile duramaz derler, dogrudur. Motosiklet cok dusuk hizlarda hantaldir. Motosikletin temel olayi yurume hizinda, ayagini yere koymadan onu kullanabilmektir. Onu yapabiliyorsan gerisinden korkma, sonrasi teknik isidir. Dur kalk trafigine girsen bile cok rahat edersin. Motorun en stabil oldugu zaman motor itiste ikenki zamandir. Fren yapmak motorun stabilitesini azaltir. Manevra yapmaya calisirken gereken zamanda azicik gaz vermedigim icin motoru dusurdum bikac kere, bunu yapan arkadaslarim da oldu. Sunu diyorum, gerektigi zaman gazlamaktan korkma, ama gerekmedikce fren yapmaktan kork...
Butun bu anlattiklarim dumduz giderken frenleme ile ilgili. Virajda fren konusu diyeceksin simdi: yok oyle bisey. Virajda fren yapilmaz. Viraja girmeden once zaten gerektigi kadar fren yapmis olmalisin, ve uygun vitese gecmis olmalisin, ondan sonra viraja girmelisin. Illa ki fren yapman gerekirse de arka fren yasak fren. On freni de oksaya oksaya, ama cok dikkatli bicimde yapmalisin.
Benim cok sevdigim biricik GS 500'um artik yok, hatta motosikletim bile yok... :( Iyisi mi siz GS 500'unuzun yagini bujisini filtresini zamaninda degistirin, o da sizi asla ve asla yolda birakmasin, muadili motorlara gore yakit ekonomisi ve performansi ile size yuzunuzde bol gulucuklu cok keyifli anilar yasatsin.
güzel tavsiyeler eline sağlık.benim motorda konjektöe arıza yaptı galiba yada akünün ömrü bitti-
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
man 19190 anlatımınla paylaşdıgın bilgilerle vermiş oldugun destekle yazdıgın faydalı bilgilerle beni çok onure ettinçok teşekkür ederim ellerine saglık
"Suskunluğum asaletimdendir / Her lafa verilecek bir cevabım var / Lakin; / Bir lafa bakarım laf mı diye, / Bir de söyleyene bakarım adam mı diye?"
sıfırları war mı
[COLOR="DeepSkyBlue"][U][B][I]Özgrlk için motosklt..![/I][/B][/U][/COLOR] :cat: [B]CBR[/B][COLOR="#FF0000"][B] 125[/B][/COLOR][B]R[/B]
gs500 ün sıfırları
[COLOR="DeepSkyBlue"][U][B][I]Özgrlk için motosklt..![/I][/B][/U][/COLOR] :cat: [B]CBR[/B][COLOR="#FF0000"][B] 125[/B][/COLOR][B]R[/B]
evet var ama türkiyede olduğunu sanmıyorum.yurtdışı satış fiyatı 6500$
We believe in sky,not to sunroof!
bendede gs 500 var 2005 model sorusu olan cevaplandırabilirim böyle yakıt tasarrufu böyle tork görmek ve cok rahat
bunlarda yeni resimler
http://img370.imageshack.us/my.php?image=fereerhj5.jpg
http://img240.imageshack.us/my.php?image=fwfewes9.jpg
http://img370.imageshack.us/my.php?image=wefwefwc2.jpg
http://img528.imageshack.us/my.php?image=fwefwwb3.jpg
http://img528.imageshack.us/my.php?image=fwqefmx3.jpg
http://img528.imageshack.us/my.php?i...ic0008fzg4.jpg
[QUOTE=HercuL;1379667]bendede gs 500 var 2005 model sorusu olan cevaplandırabilirim böyle yakıt tasarrufu böyle tork görmek ve cok rahat
slmlar bende yeni bi gs 500 kullanıcısıyım resimlerini çok begendim çok güzel olmuş sormak istedigim jantlarla ilgili nasıl bi çalışma yaptıgın saygılarrr
"Suskunluğum asaletimdendir / Her lafa verilecek bir cevabım var / Lakin; / Bir lafa bakarım laf mı diye, / Bir de söyleyene bakarım adam mı diye?"
yaw bu motorun aynaları nerede?)
We believe in sky,not to sunroof!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)