hayırlı olsun sağlıcakla binesin
hayırlı olsun sağlıcakla binesin
En güzel rengini almışsın Hayırlı uğurlu olsun
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
amortisör yağ sızdırıyomuş ordan da disk e akıyomuş o yüzden ön frenler iyi tutmuyor onun dışında bi problem yok servise götürüp yaptırıcam
aynı modeli kullanıyoruz...
ben boyatacağım,,
yakında modifiyeli resmini buraya eklerim...
şöyle düşünüyorum ( fikir veren olursa sevinirim)
depo, çamurluklar, kuyruk parlak füme ( HEMATİT TAŞI RENGİNDE )
şasi parlak siyah ( beğendiğim füme mat siyahla uyuşmuyor)
jantlar 14 ayar simli sarı
ön disk göbeği siyah
aynalar nikelajllı
bir tek fara çözüm bulamadım... çiftli far bulabilsem takacam ama yok işte yok yok yok.......
mororu siyaha boyayacaktım ama çabuk çizilme riski var diye usta yapmayalım dedi
bir de depoya çerçeve yaptıracağım. daha çnce yapanı görmedim ama benim aklımdakiyle ustamın aklı kesşirse olacak...
metzeller lasertech arka 140/70-17 ön 11/70-17 çift kanallı getirtiyorum..
Bu arada yağ, yağ filitresi, hava filitresi değişecek
bütün masrafım 1100ytl ye varıyor. aslında makinayı 5500 e satyodum. ustam dedi ki, yenisini almak için en yakın cbf500 var, o da 8-9 bin ytl... 4-5000 ytl verip aynı sınıfa bineceğine ( ki suzuki daha ekonomik) 1100 ytl masrafla -lastikler dahil- en az 3 sene daha masrafsız makinaya bineceğim. yeni alacağım cbf 500 en az 8000'e malolacak, + olarak devir, 150ytl bakım ve belki lastikler... öyle sağlam ve sorunsuz bir makinayı da satmayı gözüm kesmedi...
MASRAFA DEĞER DİYE DÜŞÜNÜYORUM.... SİZCE?
SİZCE UYGUN RENKLER KULLANMIŞ MIYIM ?
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
VEEEE DÜŞTÜM :D
Arkadaşla geziyorduk geniş düz bi yolda,onda fazer vardı bastı uçtu tabi bende bastım sonra o ortalayıp yavaşladı ama benim frenlerde biraz sorun var ön fren az tutuyor hızda 150yi bulmuştu ben sola kaydım nasıl olduysa bi viraj belirdi veee benim yeni metzeler lastikler biraz aldı alamadı derken kaydı ve düştüm,yerde bi 8-10 kere döndüm kollar kapalı halde motorda ben durduktan sonra hala sürükleniyordu :D millet öldü derken kalktım yürüdüm kaldırdım motoru devam ettim,kask ve full korumalı mont saolsun dizinde az bi sıyrık var bi de avcumda,eldiven takmamıştım allah korudu yinede ne motorda ne bende bişey yok,motorun sağ sinyal ve ön fren kolu değişicek çizilme falan olmadı nasıl şanssa.
Başkası anlatınca boş geliyorda insan kendi yaşayınca başka oluyor. Kaskınızı ve montunuzu mutlaka kullanın ben alanya sıcağında giydim montu,iyiki giymişim değilse nerem kırılır nerem soyulurdu bilmiyorum.
Yürekçe kardeş ben motorun orjinal gri/mavi rengini seviyorum ama şasi siyah olsa güzel duruyor önceki sayfada photoshop yapmıştım.Çiftli far olsa güzel olcak cidden ben sormadım daha,diğer renkler zevk meselesi bişey diyemicem.
Geçmiş olsun.. Bi gaza gelmek sana neye maloldu gördün.. Bi daha yapmazsın artık
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Ulen *oku bana atmışsın sırf cevap yazmak için üye oldum bu siteye(emeği geçenlerin eline sağlık bu arada) ben sana daha ilk başında önce alış sonra bas. Hemen gaza gelme demedim mi? sen bana ne bakıyosun hadi ben canıma kıyacam 200le duvara çarpıp intihar edecem belki sen kendi yolunda gitsene ala ala. üstelik o virajı 150 ile bile rahatlıkla alabilecekken 70 e indim sen varsın diye baktım aynadan cayır cayır geliyosun elimle de sana yavaşla işareti yaptım biraz daha tecrübe yapsan o hızda o virajdan çıkardın...düştüğünde 60a kadar inmişti hızın Neyse Allahtan refüje yönelmedin ve arkada araba yoktu ucuz yırttın ben düşebileceğini biraz erken farkedip iyce yavaşladım yoksa bende üztünden geçebilirdim. özetle geçmiş olsun inşallah ilk ve son olur..
yalaaan fazer var altında basıyo tahrik ediyo :D
Arkadaşlar kolay gelsin kazasız belasız sürüşler herkese... Bana bir konuda yardımcı olursanız çok sevinirim... İlk kez motorsiklet kullanacak birisi için gs 500 fazla büyük gelir mi yoksa bir iki sene cbf 150 - cbf 250 veya hyosun gt250 comet tarzı bir motorsikletle başlamak daha mı uygun olur....? gs 500'ü bir süredir inceliyorum ve güçlü ekonomik sorunsuz bir makina olarak yerleşti kafama... Ama ilk kez motorsiklet kullanacak olunca biraz tedirginlik yarattı ne dersiniz arkadaşlar...? Ne önerirsiniz....?
Benim de ilk motorum,ne eksik ne fazla gayet güzel bir başlangıç motoru tavsiye ederim.Düşük devirlerde uysal yüksek devirlerde gayet atik alışana kadar 2. 3. vitesi geçmezsin,hafifte bi motor zor olmuyor kontrolü. 150 lik bir motor alınca 6 ay sonra kesmiyor insanı + 2 kişi binince çekiş çok zayıf kalıyor.
Ben katılmıyorum. hiç motor kullanmayan birisi için 500cc bence fazla şimdi gs500K3 diyecek ki 500lük alma diyosun ama senin ilk motoru 600 lük. benim ilk motorum 600lük bir fazer ama ben motor kullanmayı fazerda öğrenmedim öyle bir fark var.sana tavsiyem almasan bile kiralayarak ya da arkadaşlarının desteği ile 125 cc viteslilerle başla ben xt125 ile başladım vites geçişlerine dengeye alıştıktan sonra tt250r ile devam ettim bunları hep kiralayarak yaptım tt250 ye alışınca KTM400 kullandım biraz... son olarak bir arkadaşın cbr600F ini bir kaç kez kullanıp fazer aldım.fazer için aslında acele ettim ama en azından vitesli motor kullanmayı bilmeden almadım ilk motor için gs500 belki kötü bir motor değil ama öğrenmek için bence çok da iyi değil.sanırım gs500 170-180km civarında hızlara ulaşabilen bi makina ama fren tertibatı olsun lastik kalınlıkları olsun bence o hızlarda çok güvenli sayılmaz motordan düşmek kaçınılmaz bir olaydır düşmedim diyen adam var mıdır bilmiyorum ben 1kez tt250 ile 2-3 kez de KTM ile düştüm ama hem arazide düştüm hem koruma vardı ilk düşüşü asfaltta yaşamak kötü ve tehlikeli bişeydir. Bana sorarsan gs500 den önce biraz tecrübe edin cbf150 al 6 ay bin sat çok bi maddi zararın olmaz ama kazanacağın tecrübe çok olur.
Duyan da yılların motorcusu sanır :D ne kadar oldu motora binmeye başlayalı 6 ay mı? pazarları bi kaç saat bindiniz eyv. ama gs500 ün tecrübe gereksinimi 10 üzerinden 5 ise fazerinki 8dir,2 katı güç farkı var seninki de yanlış bir seçim bu hesapla cross motorla racing çok alakasız sonuçta. Olay nefsine hakim olmakta bitiyor bence,3500ytl'ye motor al 2500'e sat,sonra 6500ytl'ye al 5000'e sat derken maddi kayıp çok oluyor. Fiyat kategorisinde bence rakipsiz bir makina,er5'e gt250'ye vs ben de baktım suzuki çok daha kaliteli.
ben ilk acemiliği atmaktan bahsediyorum ilk acemiliği kimisi 6ayda atar kimis 1 ayda kimi 1 senede. ilk acemiliği de ufak motorda atmmak lazım ben 6 ay ufak motor kullandım ama hala fazer için erken olduğunu da biliyorum ama en azından hiç bilmeden 500cc almadım neyse polemiğe gerek yok uzatmayalım hayırlı olsun inş ilk ve son kazan olur.
Not:fazer racing değil..
GS500K3 ve Silverblade arkadaşlar fikirleriniz için çok teşekkürler... Aslında ikinizede katılmamak mümkün değil... Bu arada suzukinin kalitesi muhakkak tartışılmaz.... Sanırım sınırları fazla zorlamadan gs500 hem öğrenme hem kullanma açısından makul bir makina olacak... Silverblade'in dediği gibi 190-200 km lere çıkabilen bir makine gs 500... Çünkü bir süre sonra uzun yola çıkmayı istediğimde 500 lük bir makine 150 ve 250 den çok daha iyi olacak... bu arada GS500K3 dostum hiç uzun yol deneyimin oldu mu gs 500 ile ?
Şimdi hava soğutmalı ya bu gs 500 ler herhangi bir sıkıntı yarattımı uzun yolda ? Gerçi suzukilerde hiç sorun çıkaran duymadım ama kullanıcı olarak yorumun daha önemli....
bu makinenin yakıtı ndr arkadaşlar kullanan biirisi bilgi verebilirmi?birde er 5american kasa var bi arkadaşta onla kıyaslayınca nedir ne değildir bu gs 500?
Boracalin GS500'ün motoru efsane bi motor 200000km leri görenler var hem sorunsuz hemde bakımı kolay bi makina.Daha yeni aldım uzun yol deneyimim olmadı antalya alanya arası 145km geldik o kadar. Almasına al ama korumaları ihmal etme,acemilikte hatalar illaki olur.
escocem benzin göstergesi yok malesef, ama 400km yapıyor 20lt depo ile sanırım,60ytl ye fulledim depoyu.ER5 in arka frenleri kampana GS500'ün disk,er5'in ön disk 280mm iken gs500'ün 310mm,er-5'in arka amortisörleri göbekte değil yanlarda bir titan yada ybr'den farksız görünüyor,bir de sıvı soğutmalı bunlar dışında bi farkı yok.Kişisel yorumum ise GS500'ün sesi daha güzel ve görüntü olarak daha bir sport duruyor,ilk motorum olmasına rağmen çok rahat bir kullanımı var vitesler çok kolay geçiyor,süspansiyon çok konforlu yoldaki kavisler hiç rahatsız etmiyor,yakıtı sınıfındaki motorlara göre çok cimri.er-5 4valf/s olduğundan daha fazla yakıyor.Son hız denemesi yapma şansım olmadı ama 195'e çıktığını söylüyorlar,ruhsatta 50hp yazıyor bazı yerlerde 48 bazılarında 51 diyor bilmiyorum artık.
Bende biraz yardımcı olayım istedim.Dürüstçe konuşmak gerekirse ben motorumu takastan aldım ve çok memnunum.Ama takastan er5 gelseydi onu da alırdım.Her iki motoru da inceleme fırsatım oldu.Zaten sitede iki motoru karşılaştıran topic var.
Ben özgür fikrimi yazmak isterim.Suzuki gs 500 kendi motorum olduğu için söylemiyorum,inanılmaz problemsiz ve rahat.Ben son sürat 190 gördüm.Eski motorum kawasaki z750 idi ve tabii ki ondan inip buna binince performans olarak zayıf.Ama kendi sınıfının en çok tutulan makinası gs 500.Daha önce de yazdığım gibi,eski teknoloji olmasına rağmen yeniyi aratmıyor.Orjinal beygir gücü 47 beygir.Kawsaki er5 4 subaplı olmasının avantajı ile 52 beygir.Suzuki'ye göre çok daha yeni teknoloji ile üretilmiş.Ama görüntü olarak biraz daha güzel olabilirmiş.Su soğutmalı olması da ayrı bir avantaj.Son sürat olarak 220 görenler var.Bu da çok normal.Tabii bu avantajlar fazla yakıt olarak geri dönüyor.Ancak bu tür motorlar için bence ikisi de yaktığı yakıtı hakediyor.Kawasaki fazla yakıyor ama performans olarak biraz daha iyi görünüyor.Küçük ayar ve modifiyelerle gs 500'ü de 55 beygire çıkaranlar var.Ama fabrika ayarlarını bozmak motora zarar verebilir.Bunu da gözönüne almak lazım.Su soğutmalı olmamasına rağmen hiç bir gs 500 kullanıcısından hararet problemi duymadım.Zaten uzun yolda bu motorlar devamlı olarak ideal hararetle yolalıyor.Belki sıkışık trafikte biraz bacaklarımız pişiyor,ama onun haricinde problem yok.
Bir de daha önce buraya yazdığım gibi,bu motorların servisleri çok pahalı.Z moto olsun,Korlas olsun adama hiç acımıyorlar.Biraz araştırırsanız bazı parçaları yurtdışından nerede ise dörtte bir fiyatına getirebilirsiniz.İnanın ben Sahbinden com.da ikinci el bir parçanın yenisini yurtdışından yarı yarıya ucuza getirttim.Hem de internet üstünden.Araştırmadan parça almayın.Herkese saygılar,sevgiler.
sağ sinyal,topuz ve fren kolu değişecek bakalım ne kadar isteyecekler =)
Hesap geldi ve iyi bi yutkundum,orjinal parçalar suzuki olmasına rağmen çok pahalı birde burda sadece 1 yetkili servis var onunda avantajı ile fiyatı arttırıyorlar.Bir kaç parçanın fiyatını yazayım istte olanlar orası ile karşılaştırırsa sevinirim.
Sinyal 62ytl
Debriyaj balatası 130ytl
Fren balatası 118ytl (kaza ile ilgisi yok)
Fren kolu 100ytl
ön amortisör keçesi 70ytl (kaza ile ilgisi yok)
sağ topuz 70ytl
yağ+filtre 150ytl (kaza ile ilgisi yok)
biraz koydu tabi işçilik falan derken,nazarlık niyetine =) ders oldu
Fiyatlar sanki biraz abartili gibi geldi bana. En basitinden, yag filtresinin fiyati 20 YTL civarinda diye hatirliyorum, yag ise 3 litreye yakin 50 YTL civarinda.
Ben motorumu satali 3 ay filan oldu, satmadan once onunla 1 yilda 19bin km yol yaptim, ve bunun cogu sehirdisi idi. Ben bakimlarini duzenli yaptirdim, ve o da beni hic yolda birakmadi. Onunla inanilmaz keyifli yolculuklar yaptim. Hic hararet derdim olmadi. Sehir icinde de keyifle kullandigim bir makina idi.
Ilk baslangic motoru olarak fikir soran arkadaslara soyleyecegim su: cok ciddi bir egitim almadan bu motora binmeyin, dusuk devirlerde uysal gibi duran motoru 6000 deviri gectikten sonra cildiriyor, ve motosiklet tekniklerini bilmeyen insanlar icin elinizin altindaki makina bir canavara donusuyor. Sonrasi, Allah muhafaza... Benim sattigim motora talip olan, ama ben o an satmis bulundugum icin baska bir GS500 alan Murat isimli arkadasla defalarca bu motor hakkinda maillesip konusmustuk, ben elimden geldigince ona bildiklerimi aktarmaya calismistim, o da ilgiyle takip etmisti. Arkadasin ilk kaza yaptigini duydugumda uzulmustum, ama aradan 10 gun gectikten sonra gecirdigi baska kazada vefat ettigini duyunca basimdan asagi kaynar sular dokuldu. Sanssizlik iste, bir otomobille carpisip, sonra motordan dusup, bir otobusun altinda kalmis... Full koruma filan hep yalan olabiliyor aslinda... Allah rahmet eylesin arkadasa, ama bu bize ne kadar tehlikeli birseyle ilgilendigimiz hakkinda fikir versin... Birkac sayfa geriye gidince veya taziyeler bolumunde haberlerini okuyabilirsiniz. Amacim kimseyi motordan sogutmak degil, sadece ne kadar tehlikeli bir seyle ugrastigimizin farkinda olarak bu isle ilgilenmek...
Motosiklet kullanmiyorum artik, ailevi sebeplerden dolayi; ama motosiklet kullanacak olsam yine GS500 kullanmak isterdim.
Hepinize kazasiz belasiz keyifli surusler diliyorum.
herkese merhabalar.
epeydir yoktum çünkü motorla akdeniz gezimdeydim.
Allah'a şükür 3000 küsür kilometre yol yaptık. çorum-ankara-konya-antalya-kemer-olimpos-kaş-kalkan-fethiye-muğla-bodrum-denizli-aydın-afyon-ankara ve çorum.
bu yol boyunca beni hiç üzmedi motorum. güney sahil şeridinin virajlı dağ yollarında artçılı ve yüklü bi şekilde öğle sıcağı altında bile en ufak bi zorlanma emaresi göstermedi. ve çok şükür kaza ya da kaza tehlikesi atlatmadan tatili bitirdim.
gs500k3; geçmiş olsun bu arada. parça fiyatları gerçekten anormal. debriyaj balatası normal ama fren balatası yüksek. yağ ve filtre de o kadar tutamaz, ayrıca gidon topuzuna o kadar para vereceğine çok şık topuzları daha ucusa alabilirsin aksesuarcılardan. fren manetine de sahibinden.com da aratırsan biraz daha ucuza sahip olabilirsin. yine tek sinyale 60 ytl vereceğine micro sinyallerden al bi çift daha şık olur.
bu arada gerçekten gs500 yeni başlayan motoru değil. hatta bence geçiş motoru bile değil. niye derseniz yaptığım bu son yolculuk bana cc yükseltmenin çok gereksiz bi şey olduğu fikrini verdi. 50 hp güç sizi her yere her şekilde ve güvenli bi şekilde götürüyor. uzun yolda dalgınlık vb. gibi nedenlerden kaynaklanacak hataları da affedecek bi hızlanma performansı sunuyor. açıkçası bundan sonraki motorum gsr600 ya da fazer olur diyodum ama şu anki fikrim vazgeçtim. sadece model yükseltip yine 50-55 hp civarında güçlü bi motorla devam edeceğim. hatta sırf bu yüzden cruisera bile dönebilirim. gerçekten üzücü haberleri almak insanı tedirgin ediyor. burda tekrardan Murat Oygur arkadaşımıza Allah'tan rahmet diliyorum.
herkese kazasız sürüşler...
a bu arada ekleme yapayım::::
yakıt konusunda benim uzun yol tecrübem:
çorumdan ankaraya gelirken arkadaşımın R6 sıyla birlikte geldik. dolayısıyla onu biraz kovalamam gerekti. tahmin edeceğiniz gibi 140 hp bi motoru kovalamak da bizim gs500 için epey bi kasıntı gerektiriyo bu kovalamanın maliyeti bana 200 km de 50 YTL yakıt olarak geri döndü yani eğer 7000 üstü devirlerde kullanırsanız hatta 8000 üstü çok ekonomik bi makine değil.
yolumun daha sonraki kısımlarında iki kişi ve yüklü şekilde ortalama bi kullanımla (120-140 km/h süratlerde, zaman zaman 160 civarı) 200 kilometrede 35 ytl yakıt eksildi full depodan. her 200 km de bi doldurdum depoyu.
ama 90 km/h süratte ne kadar yakar bilmiyorum hiç denemedim açıkçası uzun yolda 90-100 km/h sürat düzgün bi yolda yetersiz kalıyo asgari 120 km/h seyrediyorum.
diğer bi dip not hava soğutmaya karşı olan ön yargım bu yolculukta son buldu. çünkü motoru kullandığım parkur ve hava sıcaklığında eğer hararet yapmıyosa yağ pompası bozulmadığı müddetçe de yapmaz gibime geliyo. öyle milletin dediği gibi durup dinlendirmek soğutmak gibi bi gereksinim yok. benzin bitene kadar istediğiniz devir bandında gidebilirsiniz. yağ eksiltme dahi yaşamadım.
netici olarak terim tam karşılığı türkçede ne bilmiyorum o yüzden orjinalini yazıyoru gs500 tam anlamıyla reliable bi motosiklet.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)