Bir arkadas buji tavsiyesi istemis. Bu motorun orijinal bujisi NGK'nin DPR8EA-9 modeli bujisidir. (
http://www.ngk.com.tr/index.php?id=1...h=SUZUKI&m=500) Buji cok ilginc bicimde cok farkli fiyatlarda satiliyor. Bir cift bujiye 10-20 YTL isteyebiliyolar. Maslak'ta Nazmi Akbaci is merkezinde "fcs" diye bir dukkan var, dominos pizza'nin hemen karsisinda. aslen japon oto parcalari toptancisi, ayni zamanda NGK bujinin Turkiye distributorlerinden. Ordan tanesi 1.6 euro'ya almistim bujileri. yolunuz duserse bakabilirsiniz. Diger distributorler icin NGK'nin sitesine bakabilirsiniz.
Baska yedek parcalar icin Sirkeci'deki Aydin Motor'u tavsiye ederim. Orada Yavuz isminde bir arkadas var, ve bana her seferinde cok yardimci olmustu. Suzuki servisinde bulamadigim hava filtresini onlardan bulmustum mesela.
Lastik benim motoru ilk aldigim zaman basima cok dert olmustu. Yeni lastik almam gerekiyordu, ama orijinal boyutlarda lastik bulamiyordum. En sonunda bir arkadasin tavsiyesi ile Aydin Motor'daki Yavuz'la irtibat kurdum, ve o sagolsun 2 gun icinde lastigi temin etti. Ben Pirelli'nin Sport Demon lastigini almis, ve cok da memnun kalmistim. Bu lastigin bir cifti simdi 350 YTL civarindadir diye tahmin ediyorum. Bu motorun orjinal lastik boyutlari on: 110/70-17, arka 130/70-17'dir. Bu olculerden farkli lastik almamanizi oneririm, cunku bu motoru yapan muhendisler hesaplamislar, kitaplamislar, ve bu motora uygun lastigin bu oldugunu belirtmisler. Ben lastik ararken Bostanci'daki bir lastikci sirf elinde o lastik oldugu icin bana on lastik icin CBF250'lerde kullanilan Pirelli'nin MT75'in 100/80-17'yi tavsiye etmisti. Lastik daha ince, ama daha yuvarlak oldugu icin gorunuste orjinalle ayni gibi duruyor, ama viraja yatinca ya da yolda giderken eminim motorun karakterini degistiriyordur. Ya da benzeri bir durum, arka lastik daha kalin olsun diye daha buyuk olcude bir lastik almayin, motorun dinamigini bozarsiniz.