ha ha ha derbi 180 gdiyo......... 200lük alet 120 tıssssssss.. ayrıca derbi 23 beygir 2 zamanlı cbr 125 le kıyaslamayın derim... 500 er5 olur.
gecmiş olsun binlerce.......
ha ha ha derbi 180 gdiyo......... 200lük alet 120 tıssssssss.. ayrıca derbi 23 beygir 2 zamanlı cbr 125 le kıyaslamayın derim... 500 er5 olur.
gecmiş olsun binlerce.......
lutfen biri tercume edebilir mi bu arkadasin ne demek istedigini? bildigi motor isimlerini mi saymis anlamadimtarcin adlı üyeden alıntı
hahaha.bu iyiydi bulosele. koptum ben burda.gercektende ilginç bir tasvir yapısı..iş yapar...hehe
ayrıca zsara tesekkurler verdigin bilgiler için.
beyler motorlarınız hayırlı uğurlu olsun.. ulaş kardeş sana da geçmiş olsun korkma nazar çıktı böylelikle.. milletin gözü kalmıştır da ondan olmuştur.. bende bu motora talibim de olabildiğince çok bilgi verirseniz sevinirim.. hatta detaylı bir inceleme yaparsanız iyi olur yani bayiden çıkışından sesine görüntüsüne yakıtına v.s. kadar.... saygılar... yolunuz açık olsun..
Motorları alan arkadaşlar formlara gelmezler artık :((
Arkadalşlar bilgi birikimlerinizi bekliyoruz..
bu zs 200 gs modeli acaba yaza zamlı girer mi?
bilgisi olan arkadaslar!!!!
zamlı girerse bide ucuk alıp bi koseye koymakta fayda var..
dusunun simdi 3.100.yazın 3.750.
o yuzden naapsak?
Tarcin senin derdin ne, öğlen yemeği fazlamı kaçırdın, o saydığın bilgi ve istatistikleri bir gerizekalı bile bilir, bizim bilmediğimize inanıp bizi güncel tutma çabana teşekkür, sen o makinaları al gözümüz yok, yolunda açık olsun her daim kardeş, o paraları o motorlara verecek olduğumda seni arar sağlığını sorarım.
paradayz, ikarus sendromu bilimsel bi olaydır, bunun benzeri iki önemli makale daha var motorcular ve adrenalinciler için. Kesinlikle okuması çok zevkli eğlenceli ve öğretici...
Ikarus Sendromu
Ucak ve motor suruculerinin, yani pilot ve rider’larin farkinda olmadan birebir karsilastigi ilginc ve tehlikeli bir sendrom ortakligindan bahsedecegim.
Bu teorinin tam olarak kelime acilimini bilmiyorum ama cogunlukla yamac parasutu yapanlarin kullandigi argo deyim olarak havacilikta herkes tarafından bilinen bir kisisel evreyi tanımlar.
Techizata, tecrubeye ve dolayisiyla kendine duyulan asiri guven sonrasinda risk almak ve kacinilmaz olarak da kaza yapmak anlamina geliyor.
Bizler gibi amator motor kullanicilarinin birbirlerine sıkca soyledigi bir deyim vardır; “Ne zaman ‘Aha iste; artik ogrendim motora binmesini. Nasıl da donuyorum virajlari’ dediginde kaza yaparsin” derler ya. Iste “Ikarus Sendromu” bu.
Pilotun ucagina ve dolayisiyla kendine cok guvendigi zamanlarda farkinda olmadan limitlerini zorladigi anlar vardir. Motorda da aynen öyle. Nasil ki evliligin besinci yılı gecilmezi zor bir darbogazsa, motosiklet surucusunun de net bir genelleme olmamakla birlikte cogunlukla bes bininci kilometre civarında bu sendroma iyice kapıldigini bilmek ve kabul etmek gerekir. Bu sendromun biraz daha ustalastiktan ya da kendi eksiklerini tanıdıktan sonra yok oldugunu sanmayip en kucuk boslukta yeniden ortaya cikacagini da bilmek gerekir.
Bu asamada artik vitesler neredeyse kendiliginden degismekte, arka frenle kaysa bile bahse konu surucumuz kontrolu birakmamakta ve virajlar eskisi gibi korkulası degil, daha da cok yatarak donuldukce keyif alınan surus periyotlari haline gelmistir.
Sohbet toplantilarinda anlatilasi birkac hikayelik arsiv olusmus ve yeni acemilerin yanında kidem almanin hafifligi egolarimizi sarmistir. Genellikle anlatilan kaza hatiralari bir filmin icerisinde yasanmis gibi gercek disi ve nasil olduguna bir turlu akil sir erdiremedigimiz baskaca yasam detaylaridir.
Ustelik; kapali kaski taktigimizda hissettigimiz guven duygusu, korumali ceketin arada bir omzuna tik tiklayarak kontrol edip vardigimiz “Beton gibi” sonucu ve belimize sardigimiz korsenin ruhumuzda yarattigi inanilmaz guven ile elimizi yumruk yaparken bile zorlandigimiz eldivenlerimiz bizi hep gerceklerden alip goturur.
Dizliklerin verdigi asfalt islemez hissi ve uzun konclu cizmelerin ayaklarimizda yarattigi “Uzerinden araba gecse...” benzetmesi de isin icine girince geriye bir tek daha cesur ve atak olmak kalir. Ha, bir de bu kadar kusami aynı anda giymeden aynı hisse kapılanlar var ki bu tanim zaten onlari da kapsiyor.
Sonra; kamyonlarin yarattigi turbulanslar daha keyifli, araclarin arasindan sivismak cok daha estetik gelmeye baslar. Isikta beklerken goz ucuyla etrafimizda potansiyel gaz tutkunu olup olmadigini algilamaya ve daha o gaza basamadan uzayip gitmeye baslariz. Son viteste giderken cebinden telefonu cikartip kimin aradigina bakmak bile ayrica bir yetenek istemeyen basit olaylar haline gelmistir. Iste tum bunlar ve benzeri hisler; bilinc ustu ve altinda olusturdugu gittikce alisilan, kaniksanan, yadsinmayan ve farkindaliklarindan uzaklastigimiz gerceklerin goz ardi edildigi en tehlikeli doneme girdigimizin tespiti ve tescilidir.
Bu sendroma kapılmıslara sansi varsa, Allah’tan kucuk bir musibet asısı dilemek en iyisidir. Surucumuz akilliysa bunu bir ikaz ve ders olarak alip bunyesinde antikor olusumunu saglar, yok diger gruba giriyorsa “Ehe ehe nasi yirttim ama” yaklasimiyla tam olarak “Ikarus pozitif” evresine sicrar.
Havacilikta, hic kimse ama hic kimse kokpit partneri ya da meslektasinin bu sendroma kapilmasina izin vermez. Ancak motosiklette olay malumunuz biraz daha farkli.
“Ben ictikten sonra da kullaniyorum sekiz yildir. Dikkat ettin mi bir sey olmaz” diyen biri için sendromdan bahsetmek yanlıs olur. Belli ki o arkadas artık bizzat Ikarus’la kadeh tokusturuyor. Oysa birgun hastanede, kendisini ya da aglayan dul esini ziyaret etmek zorunda kalacaginiz ise kacinilmaz bir gercek. Ama yine de “Iciyorsan seninle birlikte bir daha motora binmem” demek her nedense hep zor gelir. Tehlikeli sekilde motor kullananlar ise kimi cevrelerde daha tecrubeli ya da super biniciler olarak takdir bile gorurler. Hatta onlari boyle surdukleri icin elestirmenin hafif kıskanclik olarak adlandirilmasi bile mumkundur.
Kisacasi; tum techizatimiz bizi aslinda sadece yumurtanin peceteye sarilmasi kadar darbelerden korur.
Demek ki neymis; Ikarus Sendromu’na karsi surekli uyanik olalim ve gerektiginde arkadaslarimizi asilayalim.
Bu haftanin gazete yazisinda ucak-motor benzeyisleri uzerine hafif bir yazi yazarken cok onceleri kaleme aldigim bu yaziyi hatirladim. Gazete sayfasina gitmeyecek icerikte oldugundan simdilik orada kullanmayi dusunmuyorum. Daha once nette yayinlanmisti ama yine de ise yarayacagini dusundugumden paylasmak istedim.
_________________
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
Rauf "Airport" GERZ
K1200 RS
arkadaşlar motor geldi çok şükür....
yalnız...
bu motorun gaz ayarı nerden yapılıyor bilen var mı ?
not fear bu yazıyı kesin benimde okumam lazım ama su an isim var bi ufak.sık kullanılanlara ekledim .gelince okuyım.merak ettim dorusu..
arkadaslar merhaba,
bu forumu en basindan beri kesintisiz olarak takip edenlerden biriyim..dun aksam gec saatlerde 2. el bir twister aldim..son ana kadar zealsun mu yoksa twister mi diye hep dusundum,sonunda twister aldim..bu karari vermemde zealsunun bayi,servis aginin hic guven vermeyisi etkili oldu..ama zs 200 gs icin ne hayaller kurdum bu gune kadar, onun icin haftalarimi harcadim, benim icin ayri bir yeri var, o yuzden forumu takip etmeye devam edecegim..
arkadaslar,
sizinle zealsun kardesligimiz bitti ama motorcu kardesligimiz devam ediyor, hepinize sevgiler,saygılar...
bulosele hayırlı olsun kardeş. kazasız belasız güzel günlerde kullan
baki selam ve dua ile..
23 beygir olması avantajlı tabi ama 2 zamanlı olmasının bence hiç bi yararı yok. çevre, yakıt ses yönünden 4 zamanlı her zaman daha iyidir.tarcin adlı üyeden alıntı
ayrıca cruiser motorlar da hacimlerine göre beygirleri düşüktür ama onun da zevki başkadır. super sport modeller yüksek beygirli diye en iyi motor onlar değildir. her zaman hızlı giden motor iyi diye birşey denemez. zevk ve tarz meselesi. zelaun ve derbinin sınıfları da ayrı.
kıyaslama da fiyatları arasındaki farkı da göz önüne alalım. yok bu motor 180 basmış yok bu çok hızlı diye kıyaslama yapılmaz. fiyat performans rahatlık kullanım alanları güvenlik frenaj gibi etkenlerin hepsine göre yorum yapmak daha doğrudur diye düşünüyorum
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
Arkdaslar bu 200 gs cilginligi nedir boyle sizi cezbeden fiyati mi, gorunusumu??
fiyat ve görünüş oranı heraldeerensahin adlı üyeden alıntı
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
arkadaşlart bu arada motordan alan diğer arkadaşlar nerden ve kaça aldıklarını da yazabilirler mi. piyasada çok farklı fiyatlarla satılıyor motorlar. en uygun satan yeri bulmak bundan sonra alacak arkadaşlara yardımcı olabilir..
bu arada ben 3500 ytl ye anahtar teslim aldım ( 150 ytl lik bir egsoz ilavesiyle ), ümraniye güçlü motordan
baki selam ve dua ile..
bulosele sonunda aldın twister ını iyi gunlerde kullan.
zsara ben 3.350(plaka ruhsat dahil).bakalım(mor motosiklet)
arkadaşlar ben zealsun' u görene kadar kanuni recer yada ramzey racer almayı düşünüyordum bir arkadaş bu forumdan tavsiye etti birde zealsun a bak diye abi bence katagorisinde bie çok motoru alteder taşşşşşşşş gibi motor gittim gördüm yakından inceledim 160 ibre var..diğerleri gibi sıska gözükmüyor karizma bişey ya inş. pazartesi alıyorum...
Zealsun 5400 km ye geldiği zaman kapışacak hali kalır mı? sizce???melbur adlı üyeden alıntı
Lütfen HONDA ile kıyaslama yapmasak memnun olurum...
Bazı arkadaşları anlayamıyorum açıkcası. Şu motor zealsundan iyi zealsun bu motordan daha kalitesiz yada daha yawash falan filan vesaire.. Arkadaşlar ben tercihimi zealsun dan yana kullandım ve pişman değilim. bu motorum piyasadaki en iyi motor olması yada en iyi çinli olması gibi bir iddiam yok. Tek iddiam şu.. zealsun görüntü ve fiyat açısından bakıldığında benim için en ideal motor. ve benim için en ideal olan aynı zamanda benim için en iyi motordur.
baki selam ve dua ile..
Bi arkadaşımız Beşiktaştaki Zealsun bayisinin yerini tarif edebilirmi?? netten aradım ama web sayfaları yok sanırım. Herkese kolay gelsin...
İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)