Motorun kralı Apriliadır.İtalyanlar bu işin piridir.
Motorun kralı Apriliadır.İtalyanlar bu işin piridir.
arkadaşlar bende beverly almak istiyorum satan varsa modelini km sini ve ne kadar istediğini bana yazarsa sevinirim 250 ie istiyorum. bende dylan var 2006 model 22,000 de sahibindende resimleri var bakmak istersniz
beverly hakkında biraz bilgi verip bana yardımcı olursanız sevinirim ,ve iki kişi son hızı nedir bu aletlerin,yakıtları nasıldır vibrasyon nasıl,virajlarda dengei nasıl,daha bir çok soru var .aklımda
Gilera Dna 180
Güzel motor, birazda parçaları ucuz olsa daha güzel olacak
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
heyooo
Uzun süredir beklediğim motorun peşinatını dün itibariyle vermiş ve ruhsat plaka işlemlerine başlamış bulunuyorum. (gerçi bugün pazar. Yarın başlarım kısmetse) Arkadaşlar hepinize merhaba. Ledo nick li arkadaşa özel bir selam vermek boynumun borcu zira kendisinin buraya yazmış olduğu yazılar beni seçimi,mde pişman olmayacagım izlenimi yarattı. Beverley 250 s aldım.
Eğer izlenimlerimden faydalandı isen ne mutlu bana...
Emin ol motoru kullanmaya başladıktan sonra daha da memnun kalacaksın. Benimki 3 yaşını geçti, motorun sesi bile aynı.
Şu ana kadar bir tek akü değiştim 1 ay önce, o da 3. yıldan sonra...
Yedek parça sorunu olmaz, stokta yoksa bile makul zamanda getirirler. Benzini koy motoru yürüt, yapacağın başka bir şey yok.
Güle güle kullan.
Arkadaşım, eğer ilk sayfalara bakarsan, sorularının cevaplarını görürsün
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Saol Ledo.
Daha önce bir motor sahibi değildim ve dolayısı ile motorun ilk rodaj süresi yada kilometresi nedir bilmiyorum. Bu konuda bana önerileriniz varsa duymak isterim. Forumda bu konuyla ilgili bişeyler varsa bile ben rastlayamadım da.
Hayırlı olsun güzel bir seçim yapmışsın..Fotolarınıda eklersen iyi olacaktır,düşünen arkadaşlar için,deneyimlerinide paylaşmayı unutma....
İlk 1000 km de fazla yüklenme motora yeterli..İlk yağ değişimide 1000 km de bildiğim kadarıyla..kontrol et yine..
..İslam kadını dişiliğiyle değil, kişiliğiyle var olandır..
Gülün dikene katlanması, onu güzel kokulu yaptı. - Mevlâna Celâleddin-i Rûmî
Her ne kadar eskiden "rödaj" denilen süreç, teknolojinin ilerlemesi neticesinde gündemden kalkmış plsa bile, yeni bir motorun açılması sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar vardır tabii...
Bunları en iyi motor ile birlikte verilen kullanım kılavuzlarında takip edebiliriz.
Bunun yanı sıra her türlü yeni motor için dikkat edilmesi gereken en önemli 2 nokta şunlardır :
1) İlk 500 - 1000 km ( ya da o civarlar ) motoru limitlerine yaklaştırmamak. Buna 2 kişi binmek de dahil.
2) Motorun hızını sürekli değiştirmek, aynı süratte uzun süre gitmemek ( hatta vitesli motorlarda vites küçültüp, büyütmek )
Tabii bunlara ek olarak lastiklerin de sıfır olduğunu düşünecek olursak, ilk 500 km viraj ve frenlerde maksimum dikkati sarf etmek gerekir.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Motoru henüz teslim almadım dolayısıyla daha fotograf filan yok elimde ama merak etmeyin bu konuda oldukça hevesli olduğumu ilerleyen zamanlarda gözlemliyeceksiniz.
Rodaj süresine gelince ilk 500-1000 km. açıkçası beklediğimden uzun bir süre. Hımmm. İki kişi binmemek de dahil olması gerçi mantıklı ama aklımın ucundan bile geçmezdi
Herkese merhaba, Vespa LX 150 motor a sahibim. bir sorunum var yardımcı olursanız memnun olurum. Motoru aldığımda bir tane hafıza kartına bağlı anahtar yanında bir tane de bir tane de normal anahtar vermişlerdi. Verdikleri karta bağlı anahtarın servislerde işe yarayacağını ve anahtar kopyalamada işe yarayacağı söylenmişti. diğer anahtar ile motor kullanımı bagaj acma v.s gibi kullanımlar için verilmişti. Bu son bahsettiğim anahtardan elimde bir tane vardı ve ben o anahtarı kaybettim. Servis anahtarı(kart a bağlı anahtar) çektirip hafızaya tanıtsam kaybettiğim kullanıcı anahtarın işini görür mü? Sorunu arkadaşa anlattım,arkadaşımda scooter kullanıcısı kendisi çektirdiğini ve herhangi bir sorun yaşamadığını söyledi(vespa kullanıcısı değil.) Lütfen soru mu bilen kişiler cevaplarsa memnun olurum. Teşekkür ederim...
bende ki anahtarın rengi kahverengi... benim anlatmak istediğimi anladınız mı.? yukarıda yazmıştım. motor satılırken karta bağlı bir hafıza anahtarı veriyorlar. Servislerde kullanılması için ve çektirilen anahtarların(yedek anahtar) hafızaya tanıtılması için gerekli bir anahtar bu. Bahsettiğim bu anahtardan bir tane anahtar çektirsem kaybettiğim anahtarın yerine kullanabilir miyim?
Immobiliser sisteminin olmadığı motorda direk kopyalayarak çalışabilir tabi ki anahtar ama vespa, piaggio, gilera ların çoğunda artık bu sistem kullanılıyor, sıradan bir anahtarcı da malesef çektiremezsiniz. Motosiklete o anahtarın tanıtılması gerekir
Gilera Runner vxr 200 (pert...)
Piaggio Xevo 250ie
Asıl anahtar olamdan hıc bısersey olmuyor sana asıl anahtarın var ise yeni anahtarı Immobiliser sistemine nasıl tanıtacagını anlatim.
Öncelikle elindeki anahtarın asıl olup olmadıgını nasıl anlıcağını izah edeyim, asıl anahtarda kapakcık bulunur ust kısımda acılıp kapanabılır ve bıraz kabadır boyutu.
Altakı analtımda kırmızı asıl anahtar mavi ise kopya anahtardır.
IMMOBİLİZER PROGRAMLANMASI
Kırmızı anahtarı kontağa takınız.
Kontağı açınız.
2 saniye bekleyiniz.
Kontağı kapatınız.
Anahtarı çıkarınız.
10 saniye içerisinde Mavi anahtarı kontağa takınız.
Kontağı açınız.
2 saniye bekleyiniz.
Kontağı kapatınız.
Anahtarı çıkarınız.
10 saniye içerisinde Kırmızı anahtarı kontağa takınız.
Kontağı açınız.
2 saniye bekleyiniz.
Kontağı kapatınız.
İşlem bitmiştir.
Bunu ferconun sitesinden bulmustum, sanırım kopya anahtarı tanıtma işlemi bu şekilde oluyor ben denemedim.
Öncelikle cevaplar için teşekkür ederim. Bu cevap beni tatmin etmedi ama araştırdığınız ve ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim. Vespa kullanıcılarından cevaplar bekliyorum...(Sanırım bu konuda teknik servis i aramam gerekiyor) Bana net bir çözüm gerekiyor. Vespanın teknik servislerine uzaktayım...
1,5 senelik sabrım ve birikimimden sonra ben de artık bir gilera sahibi oldum. bugün itibariyle hayallerimin motosikleti nexus 500üme kavuştum =)
ilk izlenimlerim:
- erkan abinin(benerkan) dediği gibi, ne kadar ağır bu motor!? (bu ağırlık kendini yol tutuşta belli edecek diye tahmin ediyorum, henüz 90ın üzerine çıkmaya cesaret edemedim, sebebi bir alt maddede=)
- 150lik mondialden bir 500lük gilera nexusa geçince gaz elciğine çok dikkat etmek gerkekiyormuş. elciğe dokunduğum gibi gözümü açıp kapadığımda 80 i gördüm neler olduğuna dair hiç bir şey anlamadım açıkçası tırstım ve hemen elimi gazdan çektim keza öyle devam edersem sanırım 8-10 saniye içinde 140-150ye varacaktım :D
- konfor konusunda şikayetleri çok okudum bu motorla ilgili. problemli bir çin pırpırından sonra nexusa binen ben için konfor müthiş bence. son derece rahat bir oturma pozisyonu, gayet etkili ve işgören bir rüzgarlık, yumuşak sele beni oldukça tatmin etti.
- siyah rengi seçtim, daha az göze batsın polisler az çevirsin diye ama hiç bir şey değişmedi. henüz trafik polisi tarafından çevrilmediysem de toplulukların gözünü peşinden süyükleyen bir motor, bakan tekrar bakıyor.
scooter seven herkese bir nexus nasip olsun inşallah, uzun ya da kısa süreli kullanım farketmez herkesin deneyim etmesi gereken harika bir motor.
fotolarını çekince buraya da göndereceğim, şimdilik bu kadar =)
Walla bayağı fazla statü atlamışsın 150 cc lik bir makineden sonra 500 lüğe binmek cesaret işi dikkat etmen gereken en önemli nokta ağırlığa biraz alışman olacak.Alışma devresinde çok dikkatli ol ve motoru yatırma kazasız keyifli sürüşler dilerim Scooterların Ferrari si hayırlı olsun
Oyun bitince Şah da Piyonda aynı kutuya konur...
SW 600
arkadaşlar ben de sonunda x8 200'e kavuştum. en azından 1 sene bir acemilik atayım sonra 500lük bir scooter'a geçeriz kısmet olursa.
arkadaşlar beverly 250 ie si olupta satmak isteyen varsa bana özelden mesaj atarsa sevinirim
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)