Piaggio , Vespa , Gilera Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
06 Nisan 2008, 13:31
#721
Merhabalar,
Ekonomik olduğundan bir X9 250 almayı düşünüyor(d)um, ama emin olamıyorum.
Kafama takılan konuyu size sorayım. X9 250nin tahmini motor ömrünü bilen var mı? Yada aranızda belli bir kilometreye gelince motor yenilemek zorunda kalanlar var mı? Googleda aradım ama bulamadım. 1-2 tane yorum gördüm 40-50 bin civarı diyorlar.
Alıp almama konusunda emin olamamamın sebebi ise, özellikle yaz aylarında uzun geziler yapacam ve büyük olasılıkla 2 senede 40.000kmden fazla yol geçerim. Yani motorun limitine ulaşırım ve motoru yenilemek zorunda kalırım. Bu da nerden bakarsak 3000 ytl bulur.
Bundan önceki servis ve yedek parça mesajlarınızı okuyunca ve limitli motor hayatını da hesaba katınca bana sabit gideri fazla gelmeye başladı. Bimem bu konuda tecrübeleriniz ne.
Reklamlar
-
06 Nisan 2008, 14:25
#722
bende x8-200 var. 20000 km'deyim. motorun sesi gayet normal. benzin sarfiyatında da bir değişiklik yok 3000 km'de ne yakıyorsa şimdi de onu yakıyor.
-
06 Nisan 2008, 14:26
#723
banistercaq adlı üyeden alıntı
SPEC0PS motordaşım hayırlı olsun yeni runner ın. 5000 devir de amortisörlerden gelen zırıltı normaldir kafanı takma her runner da var (tek kişi bindiğinde) artçılı binersen bu ses kesilir ağırlık meselesi=) hiçbir zararı yok motora, bende ilk aldığımda biraz korkmuştum bu sesten. 95 100kg olsan büyük bir ihtimal bu ses gelmez ben de de geliyor 72kg yim. soruların varsa herzaman yardım ederim
Sağolasın ozaman problem yok cunkı benze 70kıloyum, peki yokuş ınerken motor kopresyonda ıken ufak tonda pat pat yapıyormu egsozun ?
B.m.O adlı üyeden alıntı
Hocam, hayırlı olsun. Benimde hayalimdeki makine.. Tecrübelerinizi bizlerle paylaşırsanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
Sağol, Kıyaslama yapmak gerekirse 2006 da Keewaay Arn150 almıştım 12binkm kullandım onu yeni sattım. daha once uzun sure motorum yoktu 2000 senesınde 96 model 150cc piaggio speaker kulandım 1 sene kadar 5binkm de onda yaptım ama bu motor ölmüştü zaten yinede arn ye kıyasla iyi kacıyordu.
Şimdi ise runner aldık bu hepsinden başka yani inanılmaz anlıcagın ben zaten bu gune kadar kaliteli bir motor kullanmadım pek bi kıyaslama yapamıcam cunkı runner kıyaslancak gibi deyil
Yakıt olayına bakıcaz daha 40km re yaptım o yuzden bılemıyorum, ama motora 20ytl lık benzın almıstım 3,200ytl den 6 litre yapıyor normalde 150cc lık scooter 6 litre ile 180km re yapar ben ara sıra gazladım cok olmamak kaydı ıle 4/5 sanıyelıgıne 100km relere cıktım yanı en kotu 6 lıtre ıle 150km yapar dıye dusunuyorum.
Kulananlar 4-7bin devir aralıgında kulanırsan 150cc motor kadar yanı km rede 100kurus harcıyor dıyorlar runner 7bin devirde 60km re hız yapıyor şehir içi icin yeterli bir hız.Şu an istanbul yarmurlu olamsa gezicektim ne güzel
Bu arada jant ve lastıklerde güzel arkada 140 lık lastık var arka camurluğu soktum aman yarabbi yarış motoru gibi lastik
-
06 Nisan 2008, 14:30
#724
aranızda nexus kullanan yok mu
-
06 Nisan 2008, 14:34
#725
B.m.O otobanda (tam gaz) 5lt ye çıkabiliyor hiç gaz kesmeden, otobanda sakin kullanımda 3lt civarı yakıyor şehiriçi karma değer max 4,5lt.
SPEC0PS pat pat sesi de normal =) ben 200 km kadar önce leo vince egsoz sipariş vermiştim o geldi şuan onu kullanıyorum. Sana bir P.M. attım.
Gilera Runner vxr 200 (pert...)
Piaggio Xevo 250ie
-
06 Nisan 2008, 14:35
#726
ali 777 e
x9 250 ve vespa gurubu 150 000 km rahat gidiyor kardesim emin ol cünki ben 350 000 giden gördüm hemde skipear st 150 ile
-
06 Nisan 2008, 14:36
#727
nexusa adlı üyeden alıntı
arkadaslar slm ben yeni üyeyim benim bir sorum var nexus 500 ün yol bilgisayarını cöze bilen varmı
bende çözwemedim tam henüz.. ama merak ettiğini sor belki yardımcı olabilirim...
KAYBOLMUŞ BİR KENTİN ESKİCİSİYİDİ
MAKİNELEŞMEYE KARŞI, DUYGULARI TOPLUYORDU %0.1
-
06 Nisan 2008, 16:26
#728
eencetin adlı üyeden alıntı
sağol...o kadar aradım bulamadım...bu rakama Aprılıa bence düşünülür...
http://www.youtube.com/watch?v=yKJ54...eature=related
hayallerimde hep kaliteli bir 250 cc maxi scooter var...bu lanet vergiler olmasa demekki fiyatı 4500 civarı olacak...şaka gibi...
120-130 sabitleyip akmak isterdim...500 cc de gözüm sadace istediğim an 150-160 açıkabilmek adına olur...Bu yollarda bazen o sürate çıkmak gerekiyor...yada zevk işi ...ama scooterda güvensiz işte 120 nin üstü..
ali777 adlı üyeden alıntı
Merhabalar,
Ekonomik olduğundan bir X9 250 almayı düşünüyor(d)um, ama emin olamıyorum.
Kafama takılan konuyu size sorayım. X9 250nin tahmini motor ömrünü bilen var mı? Yada aranızda belli bir kilometreye gelince motor yenilemek zorunda kalanlar var mı? Googleda aradım ama bulamadım. 1-2 tane yorum gördüm 40-50 bin civarı diyorlar.
Alıp almama konusunda emin olamamamın sebebi ise, özellikle yaz aylarında uzun geziler yapacam ve büyük olasılıkla 2 senede 40.000kmden fazla yol geçerim. Yani motorun limitine ulaşırım ve motoru yenilemek zorunda kalırım. Bu da nerden bakarsak 3000 ytl bulur.
Bundan önceki servis ve yedek parça mesajlarınızı okuyunca ve limitli motor hayatını da hesaba katınca bana sabit gideri fazla gelmeye başladı. Bimem bu konuda tecrübeleriniz ne.
hoca sen ya motorları ya topiği karıştırdın...Yahu bu Mondıal RS151 mi...
Bir İtalyan scooterın ömrü hakkında tedirgin olana rastlamamıştım bugüne kadar..
40.000 km dediğin nedir ki...bu kmyi sorunuz her makina atlatır...hemde hiç İtalyan motor çürütüpde sıfırlayanda görmedim...
O 40-50 bin diyenler kim onuda merak ettim...bu kadar ahmak adam varmıdır acaba...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
07 Nisan 2008, 00:25
#729
tasarslan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar benim Vespa da immobiliser sistemi var,şöyle bir sorunla karşılaşıyorum,ilk çalıştırmada sorunsuz bir şekilde çalışıyor fakat bir süre kullandıktan sonra 5-10 dakika parkta beklediğinde marşa basıldığında çalışmıyor. immobiliser sisteminden olabileceğini düşünüyorum,yada ben bu sistemi bilmediğim için yanlış bir uygulama yapıyorum.Konu hakkında bilgi sahibi arkadaşlardan yardım bekliyorum..Bu sistemi kullanan arkadaşlar yardım lütfen(Kullanma kılavuzu ingilizce olduğu için çözemedim)
Arkdaşlar yukarıda daha önce anlattığım sorunun immobiliser sisteminden kaynaklandığını şimdi söyleyebilirim.Şöyle ki,bir süre dolaştıktan sonra park ediyorum yaklaşık 10 dakika sonra çalıştırmak istiyorum,çalışmıyordu,immobiliser ışığına baktığımda sönmediğini farkettim,anahtarı takıyorum kontağı açıyorum,üç kere yanıp sönüyor daha sonra sürekli yanıyordu..(normalde sönmesi gerekiyor)bir kaç denemeden sonra ışık söndüğünde motor normal şekilde çalıştı ..Böyle bir sorula karşılaşmış veya bu bir sorunmudur yoksa immobiliser sistemindeki bir özellikmidir ,konu hakkında yardımcı olabilecek ve bilgilerini paylaşabilecek arkadaşlardan yardım istiyorum,teşekkürler..
..İslam kadını dişiliğiyle değil, kişiliğiyle var olandır..
Gülün dikene katlanması, onu güzel kokulu yaptı. - Mevlâna Celâleddin-i Rûmî
-
07 Nisan 2008, 18:34
#730
biraz bende bilgi geceyim... Motorum X8 250 2006 model , şu an 9000 km geldi nazar değmesin sorunnsuz binmeye devam ediyorum. Yakıt sarfiyatı şehiriçi kullanım kısa mesafe dur kalk sürüşlerde ortalam100 km 4-5 lt civarında yakmayı adet edindi. Bu tüketimin kısmen kalitesine göre iyi olduğuu düşünüyorum. Kasko poliçesi süresi dolmuştu sallamayı düşündüm ancak web sitesinde yedek parça fiyatları görünce hemen harekete geçip 8000ytl üzerinden (çanta dahil- ayıptır söylemesi gıvı v46 top case mevcut) 570
ytl sigorta yaptırdım.
sonuç olarak şunu söyleyebilirim. Piaagio bu işi biliyor...
-
07 Nisan 2008, 22:44
#731
arkadaslar piaggiocular bir ara bulusalım derim ben
-
07 Nisan 2008, 22:49
#732
celebi adlı üyeden alıntı
arkadaslar piaggiocular bir ara bulusalım derim ben
hoca sen bu x8 i 300 km de niye satıyorsun benim aklım almadı...
özel değilse burda yazarmısın...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
07 Nisan 2008, 23:42
#733
hocam ben bundan oncede x8 200 kullanıyordum ve motordan cok memnundum gidip hem enjeksiyonlu hem daha rahat ivmelendigi icin 250 sini aldım bundan da cok memnunum hatta beni ilan icin arayanlara benim motoru alıp almamamanız onemli degil ama mutlaka bir x8 alın diyorum.
degistirme sebebim ise mayısdan itibaren kurdugumuz club ile uzun yollara cıkacagız karadeniz yunanistan vs. vs. o yuzden TA dusunuyorum. haa bu motor gitmezmi en kralından gider (hatta adam 150 lik vespa ile 19 kere londraya gitmis dusun) fakat ekipte bulunan diger motorlar 1200 GT 1200 LT 1200 RT 1200 GS, 2 TANE 650 GS,1 Harley 1 TA 1 Fazer vs... yollarda arkada kalmayım diye degistiriyorum anlayacagın
-
07 Nisan 2008, 23:47
#734
celebi adlı üyeden alıntı
hocam ben bundan oncede x8 200 kullanıyordum ve motordan cok memnundum gidip hem enjeksiyonlu hem daha rahat ivmelendigi icin 250 sini aldım bundan da cok memnunum hatta beni ilan icin arayanlara benim motoru alıp almamamanız onemli degil ama mutlaka bir x8 alın diyorum.
degistirme sebebim ise mayısdan itibaren kurdugumuz club ile uzun yollara cıkacagız karadeniz yunanistan vs. vs. o yuzden TA dusunuyorum. haa bu motor gitmezmi en kralından gider (hatta adam 150 lik vespa ile 19 kere londraya gitmis dusun) fakat ekipte bulunan diger motorlar 1200 GT 1200 LT 1200 RT 1200 GS, 2 TANE 650 GS,1 Harley 1 TA 1 Fazer vs... yollarda arkada kalmayım diye degistiriyorum anlayacagın
anladım...denizde kum bende para diyorsun yani...
hayırlı olsun...BMW önereceğim...saygılar...hangi modeli olursa olsun...alman gereken marka bu olmalı..
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
07 Nisan 2008, 23:55
#735
estagfirullah hocam bizde imkanlarımız dogrultusunda hareket ediyoruz 2. el TA alacagım birinci eli cok pahalı 20000 ytl. ben 2001-2004 arası dusunuyorum
650 gs tek silindirli oldugu icin dusunmuyorum scuu dan inip tek silindirli enduroya binilmez biz rahatımıza alıstık
-
08 Nisan 2008, 00:07
#736
celebi adlı üyeden alıntı
estagfirullah hocam bizde imkanlarımız dogrultusunda hareket ediyoruz 2. el TA alacagım birinci eli cok pahalı 20000 ytl. ben 2001-2004 arası dusunuyorum
650 gs tek silindirli oldugu icin dusunmuyorum scuu dan inip tek silindirli enduroya binilmez
biz rahatımıza alıstık
TA bence bir efsane değil..
madem böbreklerin nazlı...o zaman üj bej daha ayarlayabilirsen V Strom son noktadır...ama bütçe buysa tabi söylencek bişey yok...
http://www.sahibinden.com/temiz_dl65...XQQdisplayitem
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
08 Nisan 2008, 00:15
#737
belki pegaso 650 bakarım nede olsa italyan kardes
gercı oda tek silindirmis
-
08 Nisan 2008, 00:18
#738
@ celebi,
x8-200 ile x8-250 arasında fark var mı? varsa yazarmısın (motor gücü, agırlık, yakıt sarfiyatı, frenler, vb.)
-
08 Nisan 2008, 00:48
#739
mekanik terimlerden öte en buyuk fark 250 de ivmelenme cok daha iyi 200den daha hızlı ivmeleniyorsun ve bunu rahatlıkla hissediyorsun.Fakat 200un çalışma sesi daha guzel bence bunda tııııır diye calısıyor benzini daha az yakıyor gecen gun rodaj sırasında 114 km de 3.3 litre yaktı(80 km gecilmedi).sele ve arka bagaj anahtar uzerindeki uzaktan kumanda ile acılabiliyor. boyası siyah için konusuyorum biraz yaldızlı ve cok sık duruyor
frenler cok cok iyi gecen gun koprude onume bir jeep atladı ve deneme saglam freni deneme fırsatı buldum dengesini kaybetmedi bile.yanlız ben lastikleri evo 21-22 ile degistirdim
-
08 Nisan 2008, 00:55
#740
Piaggio MP3 ama, eski motorumda Vespa familyasından Derbi Mulhacén. Derbi ve Moto Guzzi kullamıcılarınıda ekleyelim topiğe.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler