arinrin
zaten su anda on arastirma gibi bisi yapiorum
bugun arkadasla fercomotora gidicez test icin randevu aldik
bakalim nexus e bakicam bide varsa derbi gpr yi test edicem..
arinrin
zaten su anda on arastirma gibi bisi yapiorum
bugun arkadasla fercomotora gidicez test icin randevu aldik
bakalim nexus e bakicam bide varsa derbi gpr yi test edicem..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
farın buhar yapması normal birşey değil,ya hava tahliyeleri tıkalı,ya da farın içine bir yerden bir damlada olsa su girmiş ve farı yaktığında sürekli buhar devir daim yapıyor,benim tavsiyem ki bunu arabamda da yaptım,farı yerinden söküp içine fön makinasıyla iyice kurutman,lastik contaları iyice temizlemen ve doğru şekilde yerine takman,yine olmuyorsa far camının silikonunda bir yerde boşluk vardır,farın ön camla birleştiği yerleri iyice silikonlaman,silikon işini bence elleme garantiden değiştirsinler!
bu arada fardan açılmışken bende runnerıma xenon kiti taktım ve herkese tavsiye ederim aydınlatma süper oldu hem aydınlatma genişliği hemde mesafe olarak,görüntüde harika...
benimde bir sorunum var,arka fren balatalarım önceki sahibi tarafından yanlış takılmış(skipper balataları) ve kaliperlerin içinde oynayıp ses yapıyor beni delirtiyor,bana arka fren balataları lazım burda 50 diyen var,25 diyen var ama elinde yok olsa alıcam,istanbulda uygun fiyata nerden getirtebilirim,birde kevlar kayış ve hava filtresi alıcam ama yurtdışından çünkü burda fiyatlar iki katı daha önce yurtdışından alışveriş deneyimi olan varmı aranızda bana yol göstersin,en uygun site v.s ben scooter-center dan almayı düşünüyorum
bugun fercomotorun test alancıkına gıttık gorkemle..
nexusun yenı kasasını test ettım..
veee sonucc
20 yasında genc unıversıte ogrencısıne yardım edıcek olan varmı nexus alıcak kendısı:D
şaka bı yana umarım dondugumde yaz sonu ımkanlarımı zorlayıp alabılırım cok etkıleyıcı bı makına..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
Astral ebay sitesine de bir bak, belki aradıklarını orda bulursun.
praetorian sana demiştim kullan kesin alırsın diye...
runner 200 variyator + kayıs malıyetı nedır beyler
Runner VXR 200 varyatör komple 163 Euro + kdv
Varyatör kayışı 91 euro + kdv
arkadaşlar bana 10 bin bakımı için bi servis önerebilirmisniz..
x9 250 ..bide ne kadar tutar nelerin değişmesi lazım..
istanbul kadıköy
gurkanyaran@hotmail.com
cathedral nerelerdesin ya gözükmüyorsun uzun zamandır. naptın marauder 800'ü sattın mı?
x9-250'nin kitapçıgına bak orada hangi bakımda nelerin değişeceğini yazar. varyatör kayışı değişiyorsa ve yetkili servise (motorun garantideyse) gidiyorsan diğer işlemlerle beraber(yag, yag filtresi degisimi vb.) epey bir yüksek fiyat çıkar. 300 YTL'yi rahat geçer...
eger fiyat sana fazla geldiyse benim diyeceklerim şunlardır;
varyatör kayışını 200YTL yerine 70-80YTL'ye Dayco marka (Pirelli'nin ürettigi bir markadır. dolayısıyla italyandır) olarak bulabilirsin. ben internette yaptıgım küçük çapta araştırmalarım sonucunda kadıköyde bir yer buldum. ismini buradan yazmayayım reklam olmasın.
varyatör kayışını henüz değiştirmediğim için Dayco hakkında kişisel olarak bir yorum yazamayacagım. ayrıca piaggio'nun kullandıgı varyatör kayışının markasını da bilmiyorum.
bu arada yurtdışında da uygun fiyatlı sarf malzemeleri var.
yag filtresini türkiyede ithalatçısından başka yerde bulamadım. (30-35YTL)
motor yagı olarak x8-200'de SAE 5W-40 önerilir. ben 15W-50(servis koydu) ve 10W-40(ben koydum ve hala üstünde) kullandım. 15W-50 varken yazın aşırı sıcaklarda(belki 40-45 derece) motoru devirsiz kullanırken hararet seviyesi zoraki ortayı buluyordu. baharda motoru devirli kullanınca orta seviyeyi buluyordu ve hemen akabinde motoru stop etmeden devirsiz kullanmaya başlayınca motor soguyordu, hararet seviyesi orta yerden soguga dogru gidiyordu.
şu anda üstünde castrol power1 scooter 10W-40 var. 10 dereceye kadar olan havalarda devirsiz kullanımda motorun sıcaklıgı ortayı buluyor. 10 derecenin altında devirli kullanımla ısınan motor devirsiz kullanıma geçince hemen sogumuyor.
kıssadan hisse yazın 10W-40 (15 YTL)
kışın 5W-40 yag öneririm.
yetkili serviste yag 30 YTL'dir.
5W-40 yag zor bulunan bir yagdır ama elf'in piyasaya yeni sürdügü yaglarda scooter için 5W-40 tam sentetik motor yagı da varmış. bu da demek oluyor ki 5W-40 yagı bulmak artık problem değil.
elf motosiklet yaglarını ilk gordugumde (4-5 ay önce) scooter yagı daha yoktu. olsaydı castrol yerine şu an onu kullanırdım.
çok uzattıgımın farkındayım ama son bir şey daha söylemeden geçemeyecegim. internet'te motorunuzun değişecek parçalarını, bakım malzemelerini bir araştırın. daha uygun fiyatlar göreceksiniz.
Arkadaşlar merhaba,
piaggio x9 250 evo (2006, 5.000 km) ve servisle ilgili bir şikayetimi paylaşmak istiyorum. sabaha ana servise giderek şikayetlerimi paylaşacağım.
Bütün yazıyı okumaya üşenecek arkadaşlar için kısa özet:
2006 modem motorumun aküsü bittiği için servise çektirdim, ama 2007 motor fuarı nedeniyle ana servis kapalıydı ve bilmediğim başka bir servise çektiler. bu sırada fırsatı gelmişken 6.000 bakımını da zamanından evvel yaptırdım. Ancak motora bindikten 20 dakika sonra arka tekerlekten, tekerleğin içindeki motor aksanından (debriaj balatasının olduğu yer sanırım) feci derecede dumanlar gelmeye, motor gitmemeye başladı. Resmen motor yanıyor gibiydi ve yanık kokusu vardı.
Kısaca şikayetlerimi özetlemem gerekirse:
-Ana servis fuar nedeniyle 4 gün boyunca niçin kapalı idi? Aynı kapsamda bir servise niçin yönlendirilmiyor. 4 gün boyunca fuarda motor mu tamir ettiler?
-Çekicinin yönlendirdiği servis güven vermeyecek kadar kötü gözüken bir servis idi.
-Bakım yapan ve tamiri gerçekleştiren bu servis, ısrarlarıma rağmen Fatura vermedi, kkartı-banka kartından para çekemeyeceğini nakit istediğini söyledi, bakım yaptığına dair bir belge vermedi. Yani yaptırdığım işlemler için elimde hiç bir belge yok.
-70 ytl+parçalar olan bakım ücreti, nasıl olduysa 120 ytl ye geldi. (20 ytl de tekerlek patlak olduğu için alındı), bırbır edince 130 a düştü.
-tekrar söylüyorum hiçbir belge, fatura alamadım !.
-motoru alır almaz garip bir ses olduğunu farkettim.
-Bakımı yapılmış yepyeni motor, 20 dakika sonra gaza bastığım zaman dumanlar çıkartarak yola devam edemeyecek hale geldi. Aynı zamanda çok belirgin bir yanık kokusu geliyordu. Motoru bıraktım, bir süre sonra geldim aldım, soğuyunca bir miktar düzeldi ancak garip bir ses var ve motor güçten düştü. Nasıl bir bakım yapıldı? [detaylar: 2 kişi yokuş yukarı hafif trafikte çıkarken oldu]
-motoru çeken ekip de istememe rağmen bana belge vermedi.
-Motorun kronik bir problemi var. Arka tekerleğin bilmemne tası bölümünden yokuş yukarı giderken ses çıkıyor. Daha önce ana maslak servisinde bu bölümü temizlettim, 50 ytl işcilik ödedim. Ancak oradaki diğer motor sahipleri bu sorunun hep olduğunu söylediler. Tahminim duman ve yanık kokusu bu bölümden geldi ve şimdi motor güçten düştü.
ve detaylı uzun hikaye(zamanı olana):
Yaklaşık 1 ay önce motorumun aküsü bitti. Başka bir aküye bağlayarak şarj ettim ve çalıştı. Geçen hafta aynı sorunu tekrarlayınca bende yol yardımını çağardım ve motoru çektirdim.
Zaten bir süredir hız göstergesi çalışmıyordu ve muhtemelen bakım vakti geldiği için servis lambası yanmaya başlamıştı. Uygun bir fırsat oldu.
Bakım noktası olarak Maslak servisini seçtim ancak maslak servisi motosiklet fuarı nedeniyle 4 gün boyunca kapalıymış. İlk olarak bunun yanlış olduğunu düşünüyorum.
Neyse daha sonra çekici motoru kasımpaşa'daki piaggio servisine götürdü. Ben başında değildim. Aradığımda oraya götüreceğini söyledi. Benim de bildiğim tek iyi servis maslak idi, başka bilmediğim için kabul ettim.
Neyse servisi aradığımda, motorun 5.000 bakımı geldiğini ve aküyü şarj edeceklerini söylediler. Bakımın yapılması için onay verdim. Piaggionun sitesine baktığımda motorun 5.000 değil 6.000 de bakıma girmesi gerektiğini gördüm ama benim için bu sorun değildi, sonuçta erken bakım iyi bakımdır.
Motoru almaya gittiğimde öncelikle güven vermeyen görünümdeki bir servis ile karşılaştım. Daha sonra 70 ytl olan servis ücreti 120 ytl ye geldi. 20 de patlak lastiğin tamiri için ödedim. Oldu mu mis? 140 ytl. biraz "noluyor yahu" deyince 130 a indi.
Talep etmeme rağmen fatura alamadım. Fatura veremiyoruz dedi. Kkartı-banka kartından para çekemediklerini illa da nakit vermem gerektiğini söylediler. Fatura konusunda ısrarcı olduğumda, üstüne bir de %18 kdv daha ödemem gerektiğini o yüzden vermediklerini söylediler.
Taleplerime rağmen yapılan işlemlerle ilgili hiç bir belge alamadım. Zaten servis dediğimiz bisikletci görünümünde tek kişinin çalıştığı biryer idi. Belge yazsa da kağıda yazılırdı en fazla.
Motoru aldım ve 2 kişi eve doğru yola çıktık (beşiktaş). Ancak daha yola çıkar çıkmaz, gazı açtığımda motorun arkasından tırırırıır gibi, hani sanki bir tel sürtünüyormuş gibi garip bir ses duymaya başladım. Bir sorun olduğunu hissettim.
Daha sonra beşiktaşta evlendirme dairesinin oradaki yokuştan yıldıza çıkarken, trafikde vardı, ve motor bir süre sonra gitmemeye, iyicene garip sesler çıkartmaya başladı. Bu süre içerisinde burunumuza yanık kokuları geliyordu.
Motor iyicene gitmemeye başlayınca arkamıza baktık ve ne görelim? Bembeyaz bir duman bütün arkamızı kaplamış. REsmen yanıyoruz zannettik. Hemen motrdan indim, demin bana kartını vermiş servisi aradım, bir süre konuştuktan sonra "debriaj balatasının orada soru vardır arada oluyor yarın gel getir bakalım tekrar" dedi. Ancak yeni servisten çıkmış bir motorun böyle yapması bana doğru gelmedi ve o servise karşı artık güven duymadığım için götürmedim. Bir süre motoru soğumaya bıraktıktan sonra bir miktar düzeldi ve yola devam ettik. Ancak, genel olarak bir güç kaybı ve ses farkı yaşandı o andan sonra motorda.
Şimdi sabaha motoru maslakdaki ana servise götürmek istiyorum. Biraz da şikayetçi olacağım, burada size yazdıklarımı anlatıcam. Bakalım neler olacak.
arkadaşlar ilk önce muhabbetin koyu olduğunu ve güzel olduğunu belirtmek isterim.gilera runner 180 sp kullanıcısıyım.ama şöle bir sorunum var.arka fren merkezi(kaliperi balataları ile birlikde),arka fren diski,debriyajın plastik kapağı ve volantın plastik kapağı acil lazım bulamıyorum.yardımcı olabilecelşer lütfen esirgemeyin muhabbetiniz bol olsun.chesee28@hotmail.com tel:05438808405
arkadaşlar kuzenimin x8 (200cc)'inin aküsü bitti, bu nedenle benim motordan takviye yapmayı düşünüyoruz, ancak x8'in aküsüne nasıl ulaşılıyor? bunu anlatabilecek weya resimle açıklayabilecek bir yardımsewer warmıdır acaba aramızda??
birde x8'in tamir bakım klavuzunu internette baya aradım ancak bi türlü bulamadım, nereden bulabilirim biliyormusunuz? klavuzu bulsam aküye ulaşma sorunu da çözülecek zaten
denden öncelikle geçmiş olsun. maslakta ki servis fuar zamanı kapalıydı, neredeyse tüm motor firmalarının mağazaları kapalıydı çalışanlar fuarda görevliydi. tabiki haklı değiller ve açık olmalı ama malesef kapalıydı. sana birkaç sorum var motorunun kaç gün sonra aküsü bitti ve bulunduğu yer nasıl bir yerdi? bakımda o servis neler değiştirdi? hız göstergen tamir edildi mi (edildiyse km telimi değişti) sorunun adamın dediği gibi debriyajdan gözüküyor ama 5000km deki bir motorun debriyajında bir sorun olmamalı diye düşünüyorum. şikayet edilecek mercek olarakta bu servisi ferco müşteri hizmetlerine şikayet edebilirsin ;) ben benzer sorunu akü ile ilgili honda da yaşamıştım eski motorumda aküm ücretsiz olarak garantiden değişmişti eğer senin hatan yoksa ferco da değiştirecektir.
Gilera Runner vxr 200 (pert...)
Piaggio Xevo 250ie
@ denden,
ferco'da olan biteni yazarsan sevinirim. ben senin ferco'dan tam anlamıyla memnun kalmayacagını düşünüyorum inşallah yanılırım.
@ordxtr,
google'dan arat o parçaları. avrupa'da scooter modifiyesi ile ilgili bir sürü site var. runner 180'e uygun parçalar görmüştüm zamanında...
selamlar,
sorularına cevap veriyorum Henüz motoru götürme fırsatı bulamadım bu arada.
Motorun ilk bozulmasından yaklaşık 20-30 gün sonra aküsü bitti. Ama arada kullanıyordum. Hatta en son kullandığımdan bu yana 5-6 saat geçmişti ancak. Fakat, burada kendi hatam olabilir, cep telefonumu motorda şarja bırakmıştım. Gerçi koskoca akü'nün cep telefonunu şarj ederken bitmemesi gerekir ama, şarj aleti belki kısa devre vs.. yapıp bir şekilde bitirmiş olabilir. Motorum sarıyerde okuldaydı, çekici geldi aldı.
Bakımda servisin neler değiştirdiğini bilmiyorum. Kasımpaşada, bisiklet dükkanı gibi gözüken ama büyük piaggio - vespa tabelası olan, ibo usta diye bir ustanın baktığı bir servise gitti motor. Ne yazık ki ben motorun başında değildim.
Telefonda bakım için "masraf ne olur" dediğimde 100 ytl diyen servis, gittiğimde 120 ytl servis + 20 lastik tamiri için para istedi. Ferco'nun sitesine bakıyorum da 70+kdv diyor. Fatura-fiş istememe rağmen alamadığıma göre bu aradaki 50 ytl lik fark nerede diye ben de merak ediyorum. Ana servise gider gitmez bunu soracağım.
Hız göstergem tamir edilmedi, ellerinde kablo yokmuş.
Açıkcası ana servisin tutumunun nasıl olacağını kestiremiyorum. Daha önce bu arka tekerden gelen ses için götürdüğümde "normal" demişler, ama kapağı açıp içini temizleyip, 50 ytl işcilik ücreti almışlardı.
hatta birde "kullanıcı hatası" demişlerdi. Ben nasıl kullanıcı hatası olduğunu çözemedim. Ne yapayım yani yokuş yukarı çıkmayayım mı motorla? Gaza hemen asılmak gerekiyormuş, bu 1-yakıt tüketimi açısından iyi değil, 2- trafik var nasıl asılalım? Tehlikeli bir olay aniden hızlanmak. Bir motor üreticisinin bunu tavsiye etmesini normal bulmuyorum.
cevabın için teşekkürler
ufakta olsa belki cep telefonunun şarj cihazı bir problem çıkarmış olabilir akünde, genelde orjinal şarj aleti kullanın diyorlar ama yinede aküyü azaltmış olabilir
bence servisin bu tutumunu ferco ya da sölemelisin. maslakta ki serviste asla böyle bir tutum olmuyor çünkü. değişmesi gerekenleri sana söylüyorlar sen onay verirsen değişiyor. ne yapıldığını bilmeden para ödemiş olmuyorsun
hız göstergesinin teli x9 larda kronik bir sorunmuş duyduğuma göre sorununu maslak hemen çözecektir.
o ses debriyajında geliyordu sanırım. benzer sesler maxiscooter larda oluyor başlıca sebepleri yokuşta gaz vererek durmak, veya kalkışlarda hafif gaz vermek. yokuşta durduğunda frenlerle durup gaz vererek kalkmalısın. bu kalkışlarda da hafif gaz vermeyin demelerinin asıl sebebi kayışlı ve vitessiz bir sistem olduğu için az gaz verdiğin zaman motor debriyajda kalıyor ve bir türlü debriyaj bırakılmamış oluyor. tabi bunu trafik sıkışıklığında yapamadığımız zaman debriyajımızın biraz kafası karışıyor ve çabuk devirme olabiliyor. debriyajı nekadar çabuk bıraktırrsan bu senin avantajın olacaktır
x9 lar yanılmıyorsam 20 25 km/h aralığında boşa atıyorlar bu sesin gelmemesi ve debriyaj balatanı uzun km ler kullanman için bu hız aralıklarını çabuk atlat eğer illaki bu hızlarda gitmen gerekiyorsa bırak motor boşa atsın boşta git mesafe açılınca gaz ver 25 ile sabit gitme motor karar veremiyor çünkü boş mu değil mi yarım debriyajda gitmiş oluyor ve debriyaj balatası gidiyor
Gilera Runner vxr 200 (pert...)
Piaggio Xevo 250ie
ark lar herkese slm
size uzun zamandır bır cok kısının sikayei olan kalkışlardaki
bağırmayla ılgılı olarak kesin bir çözüm onericem tabii biraz uzun olacak ama olsun size değer.evet öncelikle bu ses debriyaj balatalarından geliyor.Bu islem için sanırım vasat bir tamirciye gidip yaptırmanız lazım.varyatör kapağını söküp daha sonra debriyajı tutan sadece bır tane buyuk bır somun var onuda söktükten sonra ılk once debriyaj tası elınıze gelıcek onu cok hafıf bır zımpara daha sonra fren temızleyıce bır spreyle guzelce temizleyın ve yağ falan bulastırmayın daha sonra sıra debriyaj balatalarına gelıyor en onemlı kısmı balatalar dıktortgen seklınde elınıze bır kıl testere balatayı dıagonal bıcımde 2 mm kadar kesiyorsunuz
kesip 2 parça göruntusu verıyorsunuz daha sonra bır eğe ıle dönüş ıstıkametını yada ılk temasın olduğu yerı bıraz ınceltin ve son işlem bir zımpara ıle balatalrın tüm kenar köşelerini kırıp hafifçe yuvarlatın ve tabıkı guzelce temizleyip yerine takın balatalar yerine alışınca artık o sese veda edebilirsiniz ben bunu sahsen gilera nexus ta bızzat denedım 8000 km dir problem yok.kaynak nexus club ıtalyadır.hadi herkese kazasız belasız sürüşler
@ TUGI,
dediginden anladıgım kadarıyla balatayı traşlıyoruz. balata erken bitmesin???
benim makina 16 binde gecenlerde gene söküp hafıf bı zımpara yaptım balatalarda ıyı ıdı zaten bu ıslemde sadece bu ilk temas noktasını hafıf ınceltıyorsun bu debriyaj tası ıle ılk temasın yumuşak olmasını sağlıyor ıkıye bölme işlemi ise balatanın ısısını dağıtıyor gayet mantıklı
Herkese Selamlar,
Aranıza yeni katılacak olmaktan mutluluk duyuyorum.
Beverly 500 2.el almayı düşünüyorum.
22 sayfa forumu sabırlı bir şekilde okudum,ama beverly 500 ile ilgili sadece Ledo nun cvp yazdığın gördüm bu makina ile ilgili bilgi paylaşımı olursa sevinirim.Artıları eksileri kronik hastalığı var mıdır?Yakıt olarak tüm 500 lük ler aynı olduğu için az da olsa bilgi sahibiyim.
Nerde Beverly 500 kullanıcıları yardımlarınızı bekliyorum.
Kazasız sürüşler diliyorum.
Oyun bitince Şah da Piyonda aynı kutuya konur...
SW 600
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)