umutkaan ses bilya sesi gibimi,Performans da sesle birlikte düştümü biraz (bendede bilya sesi geliyo banada aynı teşhisi koydular,henüz yaptıramadım)
umutkaan ses bilya sesi gibimi,Performans da sesle birlikte düştümü biraz (bendede bilya sesi geliyo banada aynı teşhisi koydular,henüz yaptıramadım)
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
www.ataturk.com
SELAM,
EGER İLGİLENEN VARSA 2005 MODEL 4500 km DE BİR ADET X9 500 SATILIKTIR.
salihgüreli gibi zaten servisteki usta butip sorunlarla gelenlerin olduğunu söyledi fazla zorlamadan oluyormuş benimki biraz benim hatam aralıksız 8 saat bindim motorun zaten rodajı yeni bitmişdi kendin yaptırırsan maliyeti hakkında bilgin varmı
salihgüreli zaten servisteki usta butip sorunlarla gelenlerin olduğunu söyledi fazla zorlamadan oluyormuş benimki biraz benim hatam aralıksız 8 saat bindim motorun zaten rodajı yeni bitmişdi kendin yaptırırsan maliyeti hakkında bilgin varmı
mrb herkese öncellikle bir kaç hafta önce runner aldım .ve bu motor için istanbulda tunning parçaları bulabileceğim bir yer varmı?
Arkadaşlar hafta sonu vespacıların gezisi var. Haberi olmayan varsa bir baksın.
http://www.vespafunclub.com/
Ben herzaman olduğu gibi gidemiyorum. Ailem Ankara' dan geliyor.
arkadaşlar benim makina çiğ benzin atıyo ve tüketim yüksek tamirciye götürdüm ilk önce dedi kurşunsuz yerine süper kullan bakalım nolcak dedi eğer düzelmezse bi karbüratör ayarı çekeriz dedi benzer sorunu olan arkadaşlar varmı varsa sorun nasıl çözüldü motorum bu arada 8930 km de
Kazasız Belasız Sürüşler Sevgiler... Hayat Bir Mücadeledir
Motosiklet Kullanmak Bir Mücadeledir O halde Motosiklet Kullanmak Hayattır
"kurşunsuz yerine süper" mi ?
bu bana çok saçma geldi ! Sen en iyisi, Ferco merkez servise bir telefon aç.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
aranızda vespanın hikayesini bilen varmı nasıl yapıldığını
Merak mı ediyorsun ? Yoksa sınav sorusumu ?thebarbarian adlı üyeden alıntı
VESPA'NIN HİKAYESİ
İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra İtalya'da ekonomi çökmüş, fabrikalar ve yollar ağır hasar almıştır. Bireysel taşımacılıkta sorun yaşanmaktadır. Enrico Piaggio, babasi Rinaldo'nun uçak aerodinamisi üzerine tasarım çalışmaları yapan fabrikasını devralır. Amacı bireysel taşımacılığa artan talebe çözüm, hanımların da kullanabileceği, elbiseleri kirletmeyen, tek kişi taşıyabilecek bir araç üretmektir.
Yaratıcı ve güler yüzlü kişiliği ile tanınan baş mühendis D'ascanio, bu projede Enrico'yu yalnız bırakmayacaktır. Baş başa verip pratik bir araç üzerinde çalışmaya başlarlar. Bu araç çocukken hepimizin kullandığı, önde ve arkada iki tekerleği olan, ayak hareketleriyle ivmelendirilen Scooter'dir. Aracın ön çatalını uçağın iniş takımlarından esinlenirler. Böylece tekerlek değişimi de kolay olacaktır. Arka sağ tarafa konan 3,5 HP'lik motor, aracın hafif sağa eğik seyretmesine neden olsa da ileride sol tarafa konacak stepne ile dengelenecektir. Muhtemelen çıkardığı sesinden dolayı adını yaban arısı anlamına gelen "Vespa" koyarlar. 1946 Nisan'ında 15 adet Vespa yollara çıkar. 1949'un sonlarında bu adet 35,000'e ulaşır. Onuncu yılın sonunda İtalya'da dolaşan Vespa sayısı bir milyondur. Enrico Piaggio ve dostu D'ascanio, yurt ekonomisine katkılarının haklı gururunu yaşamaktadırlar. Vespa 1950'den sonra Almanya, İngiltere, Fransa, Belçika ve İspanya'da üretime geçer. 1950'lerin sonlarında ise Hindistan ve Endonezya'da üretilir. Vespa dünyanın sevgilisi olmuştur. Kağıt mendilin adı nasıl "Selpak" ise scooterin adı da artık Vespa'dır.
2000'li yıllarda dünyada yeni bir akım başladı. Ruhu olan, ekol olmuş otomobil ve motosikletler, yeni teknoloji ile yine eski dizaynlarına dönüştürülüyor. Otomobilde Volkswagen kaplumbağalar Yeni Beatle, T-1 kaptıkaçtı minibüsler Microbus, İngiliz Mini'ler Yeni Mini olarak özleyenlerine sunulurken motosiklette de Piaggio, Vespa'yı ET-4 Cento 50 adıyla en çok ünlendiği 60'ların dizaynı ile yeniden yaptı. O yılların opak renklerini kullanan Vespa, sele renklerini de orjinal kombinasyonda üretti. 150 cc, 4 zamanlı ve otomatik olan ET-4'lerin kullanımı klasik Vespa'dan daha kolay.
Hazır yeri gelmiş iken Vespa yada scooter kullanıcılarına önemli bir uyarı yapmak istiyorum. Bu araçların tekerlek çapları küçüktür. Çukurları rahatlıkla atlayamazlar. Özellikle Türkiye yollarını düşünür isek çok dikkatli kullanmak gerekir. Bunun için öncelikle bir motosiklet değil scooter kullandığımızı unutmamalıyız. Otomobilleri mesafeli takip edip, tekerlek hizalarından seyretmek, çukurları fark etmemiz açısında çok faydalı olacaktır.
Vespa'nın bir başka özelliği de sevenlerini bir araya getirebilmesidir. Bugün dünyanın pek çok yerinde Vespa Fun Club mevcuttur. Bizde de Vespa Fun Club, 1999 yılında kurulmuştur. Halen 250 üyesi olan klüp sosyal yardımlaşmaya yönelik aktivitelkerle örnek olmuştur. En son Bolluca Köyü gezisinde kimsesiz çocuklara götürdükleri 26 adet bisiklet ve çeşitli hediyelerin yanı sıra değerli sanatçı Cem Özer'in özel olarak sunduğu stand-up gösterisi, klübün yaptığı son örnek aktivitedir.
Sevgi dolu insanlara ulaşmak istiyor iseniz, Motosiklet Dünyası'nı arayabilir veya ..... adresini * tıklayabilirsiniz.
Motosikletçi
Tolga Büyüköner
Eylül 2001 Motosiklet Dünyası
* Not : Sevgili dostum (ağabeyim) Tolga Büyüköner'in yazısında o tarihte belirttiği adresi sildim. Bugün o adres tamamen başındaki kişiye menfaat sağlamak amacı güden ticari amaçlı bir yer olduğunu düşünüyorum.
Aslında bir başka rivayet de şu : Firma sahibi, bitmiş motoru ilk gördüğünde, "Bu ne ? Eşekarısına ( vespa ) benziyor" demiş ve motosikletin ismi de vespa olmuş.Muhtemelen çıkardığı sesinden dolayı adını yaban arısı anlamına gelen "Vespa" koyarlar.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
ledo adlı üyeden alıntı
İlk başta banada saçma geldi haklısın ama motorda çiğ benzin kokusu kalmadı bende anlamadım kafam karıştı en iyisi 10000 km bakımına götürcem pazartesi günü orda baktırayım ben ne de olsa garantili motorum daha orda ne gerekiyorsa yaparlar diye düşünüyorum bu arada ferco servis dediğin yerle nereyi kastediyorsun bilgi verirsen sevinirmledo adlı üyeden alıntı
Kazasız Belasız Sürüşler Sevgiler... Hayat Bir Mücadeledir
Motosiklet Kullanmak Bir Mücadeledir O halde Motosiklet Kullanmak Hayattır
Arkadaşlar Merhaba,
26 Temmuzda Gilera Nexus 500ie aldım. Motor 250km'de dikme ayağını kaldırırken sol taraftaki tutacağı kullanmanız gerekiyor. Orayı kullanıncada sol arka kanadı tutan tırnak attı. Stop farının sol tarafında artık 1cm'lik bir yükseklik var. Solda ayak dayanan yer açıldı. Dün motorla giderken yolda kaldım, marş basarken aküden kıvılcım (Abartmıyorum) çıkıyor ve çalışmıyor. Araç daha 250km'de üzerinde bir tane toz bile yok, bu kadar üstüne düşünce herhalde böyle oluyor. Şu an kutup başları sökük bir durumda arkadaşımın kapalı otoparkında tatilden döneceğim günü bekliyor servise gitmek için.
Herkese kazasız sürüşler ...
sendekide şans hadogasom adlı üyeden alıntı
Kazasız Belasız Sürüşler Sevgiler... Hayat Bir Mücadeledir
Motosiklet Kullanmak Bir Mücadeledir O halde Motosiklet Kullanmak Hayattır
Sorma ne demezsin, şansın böylesi
inanmıyorum.. görüdüğüm kadarıyla runner kullanan yok gibi... peki ben sorayımda gören bilen cevaplarsa sevinirim. runner vxr 200. motorum 1300 km de. bu motorun ne zaman iyiden iyiye açılacağını bilen var mı ?
Vespa ET4 150 düzyolda max. kaç km hız yapıyor ?
12.5 beygir 95km/s hız az bence teknik bilgilerinde öyle yazıyor !
Selam herkeze, Nacizane Nexus um ile bende aranıza katıldım !
110 km/s rahat gören motordur oMengu16 adlı üyeden alıntı
Oo nerde bu millet ? Arazimi oldunuz
Runner cı yokmu arkadaşlar. iki lafım belini kıramayacakmıyız yani.
Ben bu kadar nexus cunun arasında iki kelime konusamiorum sen runneri biraz zor bulursun
Nerde bu millet ya ?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)