Anket: Hangi mondial'e (veya ikiz kardeşine) sahipsiniz?
- Katılımcı sayısı
- 729. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
151 RS
-
151 RSİ
-
ASYA 150T
-
SUKIDA
-
WUXY
-
DİĞER
MONDIAL 151 RS-RSI Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Haziran 2006, 16:02
#1881
gÜRSU selamlar. ben forumları 85 e kadar okudum. fabia kardeşimin yazısınıda okudum. onada ayrıca selam.. taktir ederek takip ediyorumm..
fakat arkadaşlar. benim ekzoz diye civarı dediğim.. yay dan yay dıııırrin
cırrrr diye fıtık ediyor.. oyayı. demiştim nerdeyse bahçe hortumu gibi mi itfaye hortumumu neyse. birşeyyy. neyse onunla amortisörle. helozon yayın takırtısını kesecek. fikir ve tezlere ihtiyacımızın acilen olduğudur.
çünkü bu yay denilenn meret.. benim tükenmez kalem yayı gibi demire
sıfır.. gazz halinde bile cırrrr cırrrrr dır.. fabia kardeşimin fikride ekzoz konusunda 10. 20 lik süper.. saygı duyuyorum. çok yazdı. k. bakmayın.
hatta güleceksiniz.. cumartesi. ekzozu cebellleşerek söktüm. gerçekten çocuklar içine birşeyler mi attı. nazar boncuklu alyans takmıştım. omu içine düştü,diye.. salla salla dur.. birkaç vida sıkıp yerine taktımki sormayınn.
yay hakkında görüşler.. lütfen.. herkeze selam kardeşlerim..
ayrıca motorla cumartesi öğleden sonra tekrar bir denemem oldu.. izmit derincedeyim. istanbul kadıköy arası gidiş dönüş 225 km yi tamamladımm cırrrr dırrrr diyen ses haricinde.. herşey süper.. şuan 400 km deyim..92 bin lrdan 76 bin'e düştü. yakıt... ayrıca kassksız binmeyiz ki..
sesi kasktan bile duyuyoruzz.. kışlık kask olmasına rağmenn yayy eminim..
herkezee selam kardeşlerim..
Reklamlar
-
13 Haziran 2006, 23:30
#1882
bu egsoz konusunda perçinler üzerine kelepçe farz oldu bana henüz tık yok ama geleceği düşünerek, benim servis az ukala, "çok biliyosan gelmeseydin" havasındalar, o yüzden çelik perçin attırmak az zor..
ama şunuda söyliyim almayı düşünenlere, hiç dinlemeyin şöyle sorun var böyle sorun var diye dinlemeyin milleti, ben dinledim az daha almıycaktım, şimdi o kadar zevk alarak biniyorum ki anlatamam, o forumdan okuduğum sorunların ne kadar küçük, basit ve hayati tehlikesi olmayan sorunlar olduğunu gördüm.. o minik sorunlarla uğraşmak hoşunuza gidicek alınca, emek vericeksiniz ki motora binerken zevk alasınız, yoksa 3-5bin ytl'ye bi scoter alın dokunmayın bi yerine sadece binin, bi gram zevk almazsınız öyle motordan, uğraştıkça motorla sizin olduğunu anlıyosunuz..
neyse yaa saçmaladım galiba siz bakmayın bana içimden geldi, iyi sürüşler herkese...
-
14 Haziran 2006, 00:26
#1883
Nightmare_in_u arkadaşım saçmalamadın aksine senin sözlerinin yanındayımm...
-
14 Haziran 2006, 02:17
#1884
İntercom adlı üyeden alıntı
resim aah su resimler, ama ben yinede resimsiz bi anlatayim siz kesinlikle anlarsiniz:
filitrekutusunu tutan 6 tane vida sökülür ( ALTI vida yuh.. abi bu cinlilerin neyi kaliteli yapicagi beli olmaz), kapak kaldirilir. kutunun (motorun arkasina bakan bölümünde) yine 6 vida ile tutrulmus, altinda ince bir sünger bulunan plastikten bir mazgal bulunuyor. vidalari cikartiyorsun, ince süngeri aliyorsun. orda alti delik üc odacik bulunuyor. genelde teki bir sünger ile kapatilmistir. bu süngeri cikartma! motor fazla hava alir, cekisin düser. ortadakini bos birak, diyer tarafindakine bir sünger yerlestir... simdi deneme yanilma yolu ile o süngerin boyunu sikisiklik oranini ayarlayacaksin. yani tak bi sünger kapat kapagi tak birkac tane vida ve sür motorunu iki, üc sefer sonra tam ayarini bulmus olursun. Hayirli olsun
ustad mumukunse resim koyabilirmiyiz. sunger boyutunu odacıgı daha yakından gormus oluruz. bilgiler icin tekrar ellerine saglık
-
14 Haziran 2006, 11:57
#1885
KARDEŞLERİM sorunları arızaları ile gülü sevdik dikeninede katlanalım ama sorunlar.. paylaşılarakk aşılır.. paylaşılarakk birşeylerden nepze alarak. hallledilirki. sorun diye tabir etttiğimizin boyutları ve çeşitlilik bağlamları var elbettte.. insanlara kardeşlerimize nekadar sorun luymuş diye sormuyoruz.. zaten.. olası küçük ufak tefek sorunların. bir kilo inciri de batırmaması açısındann soruyoruzz. gayet tabii. nazına katlanmasak. motorcu olamayız zaten.. 3 yıllık 250 lazer binicisi iken.. rs ye tutuldum. ailecek biniyoruz.. üveyik kuşu gibi öten motor sesinin yanında karga gibi.. amortüsör yayının dııırrr cıııırrrrlamasına manyakk opldum..
birr fikirr cimlastiği.... alacak kardeşlerime şöyle diyebilirimm bu üveyikk insanı.. büyülüyorr.ben duymak istemeyince duymuyorum zaten.ama .. hanım arkadan dürtükleyince. ses varr diye.insan ister istemezz bozuluyor. tavsiyeleri herzaman dinlerimm.. selam ve dualarımla...
-
14 Haziran 2006, 13:30
#1886
aleyküm helloooo MKSAR77 BENCE ONU Bİ MOTORCUYA GÖSTER ÇÜNKÜ İÇİNEDE BAKTIYSAN ONUN SORUNU BAŞKA Bİ YERDEDİR . BENCE KESİNLİKLE İÇİNE BİŞİLER KAÇMIŞ SEN YİNEDE Bİ GÖSTER ONU.
-
14 Haziran 2006, 14:56
#1887
151rs Sonunuma Cevap Veren Olmadi
151rs
--------------------------------------------------------------------------------
Arkadaşlar Slm Iki Ay önce Aldiğim 151rs Mondial Motor 90 Km Geçince Gaz Kesiyor Motorda Duraksamalar Ve Ses Düşmesi Ara Ara Oluyor Acaba Hata Ne Bakimlarimi Gününde Yaptim Rodaja Uydum Yanliz Depodan çikişta Bir Benzin Filtresi Var O Kirik çikti Yerine Biraz Daha Büyük Filtre Taktim Orjinalinin Içi Full Doluyordu Değiştirdiğimin Içi 3/1 Doluyor Bundan Olabilirmi
Hadİ LÜtfen Cevap Verİn
Benzİn YetİŞmİyor Olabİlİrmİ
-
14 Haziran 2006, 17:49
#1888
mksar77 o bahsettigin amortisörün etrafindaki yaydan gelen sesle bende baya bi ugrastim. hep iki kisiyle gittigimden o amortisor yamulmus veya fabrikadan hatali cikmis. neyse; sen onu takma kafana ve hemen bi servise git ve aninda yenisini takarlar. o olmaz isede bir hafta beklersin...
-
14 Haziran 2006, 18:15
#1889
arkadaslar bu servislere gidiosnzz ya para veya belge falan istiolarmıı?
[COLOR="Blue"][/COLOR][B][I][/I][/B]::: »¦«:๘๑۩۞۩๑●~<ι_ωιℓℓ_ηєωєя_ωαℓк_αℓσηє>๑●~๘๑۩۞۩๑●»¦«:::[SIZE="2"][/SIZE]
-
14 Haziran 2006, 18:37
#1890
e.er@sl@n adlı üyeden alıntı
151rs
--------------------------------------------------------------------------------
Arkadaşlar Slm Iki Ay önce Aldiğim 151rs Mondial Motor 90 Km Geçince Gaz Kesiyor Motorda Duraksamalar Ve Ses Düşmesi Ara Ara Oluyor Acaba Hata Ne Bakimlarimi Gününde Yaptim Rodaja Uydum Yanliz Depodan çikişta Bir Benzin Filtresi Var O Kirik çikti Yerine Biraz Daha Büyük Filtre Taktim Orjinalinin Içi Full Doluyordu Değiştirdiğimin Içi 3/1 Doluyor Bundan Olabilirmi
Hadİ LÜtfen Cevap Verİn
Benzİn YetİŞmİyor Olabİlİrmİ
bak bu da ilginc.... benzin flitrende hava var ise, yolda hoplaya ziplaya giderken motora hava kaciyor olabilir, cikar flitreyi doldur tamamen benzinle ve öyle bir dene, yada deyistir onu. en kazik servis bile 10 YTL alir senden. hala ayni dert var ise evvelden bahsedilen hava flitresine sünger olayina bir baki ver.
-
14 Haziran 2006, 18:42
#1891
the_punisher71 adlı üyeden alıntı
arkadaslar bu servislere gidiosnzz ya para veya belge falan istiolarmıı?
İlk bakım yağ değişimi için 10 YTL yağ barası . diğer bakımları bilmeyom. olduğunda söylerim . Onların haricinde incik, boncuk bütün sorunlar garantiden değiştiriyorlar. Mesela devir saati göstergesi . Devir saati çalışmıyodu garantiden komple ön göstergeleri değiştirecekler ve böylelikle motorum tekrar 0 KM olacak
:))) [COLOR="Red"]U.F.O. gören masum köylü![/COLOR]
-
14 Haziran 2006, 18:47
#1892
cok tesekkurler esed diğer bilgilerini bekliyorum
[COLOR="Blue"][/COLOR][B][I][/I][/B]::: »¦«:๘๑۩۞۩๑●~<ι_ωιℓℓ_ηєωєя_ωαℓк_αℓσηє>๑●~๘๑۩۞۩๑●»¦«:::[SIZE="2"][/SIZE]
-
15 Haziran 2006, 00:22
#1893
Selam Arkadaşlar...
mksar77 adlı üyeden alıntı
fabia kardeşimin yazısınıda okudum. onada ayrıca selam.. taktir ederek takip ediyorumm...
Sana da selam mksar77. Eyvallah, teşekkür ederim.
Bu ses konusunda aklıma birşey takıldı. Sanırım helezonlardan geliyor demiştin. Forumun başlarında bu konudan bahsedildi ama unutulmuş olabilir. Motoru ilk aldığınızda lastik hava basınçları çok fazla oluyor. Kargoyla geldiği için lastikler deforme olmasın diyemiş. İlk aldığınızda lastik havalarını biraz indirmeniz gerekecek. Belkide lastiğin sertliğinden amortiserlerdeki olağan sesler daha bariz duyuluyor olabilir...
nightmare_in_u adlı üyeden alıntı
forumdan okuduğum sorunların ne kadar küçük, basit ve hayati tehlikesi olmayan sorunlar olduğunu gördüm.. o minik sorunlarla uğraşmak hoşunuza gidicek alınca, emek vericeksiniz ki motora binerken zevk alasınız, yoksa 3-5bin ytl'ye bi scoter alın dokunmayın bi yerine sadece binin, bi gram zevk almazsınız öyle motordan, uğraştıkça motorla sizin olduğunu anlıyosunuz...
neyse yaa saçmaladım galiba siz bakmayın bana içimden geldi, iyi sürüşler herkese...
Saçmalamak bir yana dursun söylediklerine aynen katılıyorum nightmare arkadaşım. Aynen dediğin gibi. Motorla ilgilendikçe, uğraştıkça, bir takım olumsuzlukları kendi çabanla düzelttikçe motorun zevki daha bir başka oluyor...
Herkese keyifli, kazasız sürüşler...
-
15 Haziran 2006, 23:59
#1894
mondialcii adlı üyeden alıntı
Nightmare_in_u arkadaşım saçmalamadın aksine senin sözlerinin yanındayımm...
Fabia adlı üyeden alıntı
Saçmalamak bir yana dursun söylediklerine aynen katılıyorum nightmare arkadaşım. Aynen dediğin gibi. Motorla ilgilendikçe, uğraştıkça, bir takım olumsuzlukları kendi çabanla düzelttikçe motorun zevki daha bir başka oluyor...
eyvallah saolun
ya benimde bi sorum olucak şimdi 500 yaklaşıyo benim. servis, yağ değişimi için 10-15 ytl alıyo o da yağ parası diye yoksa !!!yağ değişimi ücretsiz yapılır!!! bilginize..
soruma geliyim arkadaşlar nasıl bi yağ alıcam ben yaa petrol ofisine gittim adam 10 çeşit yağ var dedi öğrende gel dedi bende forumdan size danışıyım dedim...
ne marka ne model nası bi yağ alıcam ben, saolun şimdiden...
-
16 Haziran 2006, 16:43
#1895
intercom adlı üyeden alıntı
mksar77 o bahsettigin amortisörün etrafindaki yaydan gelen sesle bende baya bi ugrastim. hep iki kisiyle gittigimden o amortisor yamulmus veya fabrikadan hatali cikmis. neyse; sen onu takma kafana ve hemen bi servise git ve aninda yenisini takarlar. o olmaz isede bir hafta beklersin...
***** interkom sağol kardeşim evet aldığımdan beri o ses vardı servis ayakcağa alıyor 5.000 devirde basıyor herşey normal.. neyse sen bi bırak bakalım ayağı.
sonra ayakçak değişti. falan ensonunda kendim kurcalıya sesi dinleye
dinleye sol helezon dan geldiğini ne emin olduk. servise tekrar götüreyim hakkaten yay beni iyce yayık etti.. fabia kardeşim sanada selamm. aldığım gün lastik havalarını ayarlattım.. direksiyon falan yumuşadı.. arasıra kontrol ediyoruz.. tabi siz kardeşlerimizin deneyim ye yardımlarıyla .
selam ve dualarımla..
****** birde kardeşlerim sizden rica ediyorum.
listeye benim adımıda ekleyebilirmisiniz.
mksar77 kırmızı rs 151- kocaeli
-
16 Haziran 2006, 16:48
#1896
Motora Uygun Yağın Seçilmesi:
Her motora uygun olan yağ araç katalogunda belirtilir. Bunun dışında, kullanacağımız yağa kendimiz karar vereceksek üç hususu göz önüne alarak seçimimizi yaparız. Bunlar:
a) Motorun Teknik Özellikleri:
- Yüksek devirli ve yeni motorlarda yağ boşluğu az olduğu için S.A.E numarası düşük olan yağ kullanılır.
- Orta devirli motorlarda ve kullanılma ömrünü ortalamış motorlarda yağ boşluğu biraz fazla olacağı için S.A.E. numarası ortalarda olan yağ kullanılır.
- Düşük devirli motorlarda ve yağ boşluğu çoğalmış motorlarda S.A.E numarası biraz daha yüksek tutulur.
b) Motorun Çalışma Şartları:
Benzinli Motorlar İçin;
- SA servis tipi yağlar, katısız yağdır. Hafif yük altında çalışan benzin ve dizel motorlarında kullanılır.
- SB servis tipi yağlar, içinde paslanmayı önleyici kauçuk maddesi bulunur. Hafif yük altında çalışan benzin motorları için kullanılır.
- SC servis tipi yağlar, düşük ve yüksek sıcaklıklarda çalışmaya uygun, açınmaya, paslanmaya karşı özellikleri olan yağdır.
- SD servis tipi yağlar, 1968 yılı motor teknolojisine uygun olarak üretilmiştir ve benzinli motorlarda kullanılır. Ayrıca SB, SC servis tipi yağların tavsiye edildiği her yerde kullanılır.
- SE servis tipi yağlar, 1972 yılındaki motor teknolojisine uygun olarak üretilmiştir. Benzinli motorlarda kullanılır. Ayrıca SC ve SD servis yağlarının kullanıldığı her yerde rahatlıkla kullanılır.
- SF servis tipi yağlar, 1980 motor teknolojisine uygun olarak hazırlanmıştır.
Benzinli motorlarda kullanılır.
- SG servis tipi yağlar: 1988 motor teknolojisine uygun olarak hazırlanmıştır. Benzinli motorlarda kullanılır. Mevcut en üstün yağdır.
c) Aracın Çalışma Ortamının Hava Sıcaklığına Göre:
Yağ Numarası Hava sıcaklığı (C derece)
S.A.E 5W-20 -8 ile –30 arasında
S.A.E 5W-30 -30 ile 16 arasında
S.A.E 10W -18 ile 16 arasında
S.A.E 10W-30 -18 ile 40 arasında
S.A.E 10W-40 -18 ile 40 arasında
S.A.E 20W-20 -8 ile 40 arasında
S.A.E 20W-40 -8 ile 40 arasında
S.A.E 20W-50 -8 ile 40 arasında
S.A.E 3'0 -5 ile 40 arasında
Yukarıdaki bilgiler, www.mondialmotosiklet.com sitesinden alıntıdır. Burada genel olarak bilgi verilmekle birlikte RS151 için en uygunu;
10W/40 Yarı Sentetik Benzinli Motor Yağıdır.
Siz yinede kendi motorunuz için servisinize danışın... Yağ konusunda meydana gelebilecek arızalar sorumluluğum dışındadır! ;)
Herkese keyifli sürüşler...
-
16 Haziran 2006, 17:10
#1897
Fabia bir sorum olacak ,
Tam sentetik motor yağları nedense zamanla eksilme yapıyormuş
Yarı sentetik yağlarda galiba madeni ve sentetik yağların belli bir oranda
karışımından meydana geliyor !
Yarı sentetik yağın zamanla sadece sentetik olan kısmı eksilir buharlaşır mı ?
-
17 Haziran 2006, 03:04
#1898
Mengu dostum;
Bütün yağlarda zamanla bir eksilme olur. Buda yağın karışımlarından tamamını etkiler. Sentetik ve minarel diye ayırmaz!
Bunun sebebi piston geri çekildikten sonra, motor bloğunun iç kısmında kalan yağın ateşleme sırasında yanarak egsozdan dışarı atılmasıdır. Piston ile motor bloğu arasındaki boşluk araba teknolojisinde çok üst düzeyde olduğu için çok uzun zaman ve km sonra yağ değiştirir veya eklersin...
Bizim motorlarda bu zaman çok daha kısadır...
Mineral yağlar, yıllardır kullanılmakta olan klasik yağlardır. Yeraltındaki bildiğimiz petrolün distile edilmesinden sonra deterjan, viskozite geliştirici ve aşınma önleyici birtakım katkılar eklenmek suretiyle üretilirler. Fiyatları genelde ucuzdur ve ortalama bir performans sunarlar.
Sentetik yağlar, laboratuvarlarda çeşitli kimyasal işlemler sonucunda kimyagerler tarafından üretilen yağlardır. Fiyatları mineral yağlara oranla daha pahalıdır ancak hem daha iyi performans, hem daha uzun süreli kullanım sunarlar. Termal dayanıklılıkları fazladır. Yağlama görevlerini daha uzun süreler yerine getirirler ve çok daha fazla sıcağa dayanabilirler. Çok daha sıcak ortamlar için kullanmak lazım. Mesela Antalya civarı gibi...Yarı Sentetik Yağlar
Yarı sentetik, yağlar bu ikisinin karışımıdır ve hem fiyatları, hem de sundukları performans bu iki yağın arasındadır. Genellikle %70-80 mineral yağa %20-30 sentetik yağ karıştırılmak suretiyle elde edilirler.
-
17 Haziran 2006, 12:35
#1899
ilk 1000km de değişir ondan sonrada her 3000de bir yağ değişir!!
[B][COLOR="Red"][SIZE="2"][FONT="Verdana"]Bildiğimizi Zannetmemiz,Öğrenmemizin En Büyük Düşmanıdır.[/FONT][/SIZE][/COLOR][/B]
-
17 Haziran 2006, 17:31
#1900
thr adlı üyeden alıntı
ilk 1000km de değişir ondan sonrada her 3000de bir yağ değişir!!
3000 km.de bir değiştirmek çok kötü olur motor için! Bırak 3000'i, 2000 km bile çok yağ değiştirmek için!
Çok Kısa sürede son derece pisleniyor ve akıcılığı gidiyor. Periyodik bakım cetvelinde de belirtildiği gibi her 1000 Km.de bir değiştirmekte büyük fayda var.
http://www.mondialmotosiklet.com/ana...id=16&katid=17
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)
Bu Konudaki Etiketler