arkadaşlar motor 112 kg değil 120 kg ayrıca motor 7,5 beygir değil 7,95 yani 8 beygir yani 5,85 kw dir 150 lik asyada gerçekte yani t1 olan 8,5 beygirdir gerisini siz hesap edin
151 RS
151 RSİ
ASYA 150T
SUKIDA
WUXY
DİĞER
arkadaşlar motor 112 kg değil 120 kg ayrıca motor 7,5 beygir değil 7,95 yani 8 beygir yani 5,85 kw dir 150 lik asyada gerçekte yani t1 olan 8,5 beygirdir gerisini siz hesap edin
motorin single diyor single demek tek demek ayrıca 6,5 kw değil 5,85 kw msn e gelirmisin kouşalım
uzzy,BOZOK, rider89, teşekkür ederim arkadaşlar!
rider89, evet , ön jantlar ,egzos,,arka sağ salıncak vs hussarla aynı mavi renklisi de var ancak arka jant sanırım farklı.sağ tarafına bir disk monte edilmiş+ kaliper fren merkezi var+ hortumlar sağ elcik merkezi falan kısaca zor iş.Fakat bizim cantın göbeğin içinde kampana var mı yoksa dolu kütük mü bilemiyorum.sökmek gerek.Muhtemelen otomasyonda kolaylık için birbirlerine uyumludurlar ve göbek içi boştur tahmin ediyorum.yarın belki bakarım fakat bu jantlar servislere gelmiş midir bilemem.
DİKKAT !!! RUHSAT İŞİNİ KENDİNİZ YAPIN KAZIK YEMEYİN
Plaka ve Ruhsat'ı kendi çıkaracak arkadaşlar önce motor'u aldığınız yerden verilen dosya ile (Fatura, motor ithalat izin belgeleri vb. evraklar) size en yakın Trafik şubeye gidiyorsunuz. Orada memur size boş olan 2 tane form veriyor (ücretsiz) bu formları elinizdeki dosyadan bakarak çok kolaylıkla doldurabilirsiniz. Eğer dolduramıyorsanız ayakçılara 10 milyon yada pazarlık karşılığı bir ücretle doldurabilirsiniz.Formları doldurduktan sonra oradaki görevliye formları veriyorsunuz hala bir ücret ödemiyorsunuz. Görevli doldurduğunuz formu inceliyor ve eğer bir eksiğiniz yoksa hemen size bir motor'unuza ait bir plaka makbuzu veriyor o makbuzla KAMYONCULAR DERNEĞİNE gidiyorsunuz dernekte size 8 milyon karşılığı bir makbuz kesiliyor ve derneğin anlaştığı yanı yakınında bir plaka basan yere gönderiyor (derneğin kestiği makbuzla birlikte) o makbuzu plaka basılan yere veriyorsunuz ve hemen plakanız 10 dk. içinde basılıp elinize veriliyor. O plaka ile tekrar derneğe gidip dernek'in mühürünü bastırıyorsunuz ve burada işiniz bitiyor. (Plakayı almış oluyorsunuz) Plakayı aldıktan sonra hemen en yakın bir Sigorta Acentasına gidip Trafik Sigortası 23.500 tl. karşılığı yaptırabilirsiniz. Çünki Trafik şubeye gitmeden yaptırmanız gerekiyor yoksa ordan sizi tekrar sigorta için yollayacaklardır. Sigorta poliçesi ve plaka ile tekrar Trafik Şubeye gidiyorsunuz evraklarınızı doldurduğunuz memura plaka ve poliçeyi veriyorsunuz. Görevli memur sizden 49 milyon para tahsil ediyor ve sizin işinizde bitmiş oluyor. Yaptığınız işler eğer öğleye kadar bitmiş ise size öğleden sonra 3 gibi plaka ve ruhsatlarınızı teslim edebiliyor (tabiki ordaki memurun insiyatifine kalmış aynı gün vermesi) Yada ertesi gün plaka ve ruhsatlarınızı alabiliyorsunuz. Şimdiden herkeze kolay gelsin zor gibi görünsede eğer sabah müracat ederseniz 2-3 saat'te işlerinizi bitirebilirsiniz.Toplam ödeyeceğiniz ücret 80.500.000 TL.
Umutcan bu konu için ayrı bir topic açsaydın hiç fena olmazdı ...
Bu forumun başlığı Mondial 151 RS :
uzzy ben sadece mondialciler için yazdım bunu şu anda bu topiği açan motoinle msn de konuşuyoruz yaz dedi millete faydan olsun bende yazdım kazık mı yemek istiyorsun iyilikte yaramıyor sanırım sen bilirsin
off umutcan akşam akşam gerdin beni
yanlış bişey söylemedimki
diğer kullanıcılar bu topic altında dikkat etmezler sanırım
o yüzden ..
bu aradaa bende kendim halletim benim şubedeki memur biraz uyuzdu uğraştırdı
bu arada zamanı olanlar kendileri halletsinler aracıya vereceğiniz paralara yazık
tamam uzzy şimdi oldu ayrıca dikkat ederler türk milleti işin ucunda para oldumu öyle dikkat ederki şaşırırsın bak motorin kazık yemiş keşke önceden görseydim bu olayı dedi yaz dedi yazdık neyse kendine iyi bak kızılacak birşey yok
en iyisi ben yaza kadar babayı ayarlıyım.
yazında yeni aletler çımazsa rs151 isterim diecem
motorin arkadaşım motorunun son durumu nedir takırtı tukurtu varmı serimi yakıtı nasıl sabahları veya başka zamanlar çok zor mu çalışıyor ve şu anda kaç km hızı geçmiyorsun lütfen bilgi
arkadaşlar mondial 2006 da birçok model daha getirecek 151 rs gibi..çoğu 150 cc ve hemen hepsi 2 milyarın altında fiyatla..bugünkü gazetede gördüm..sanırım ortalık kızışacak 2006 da ve 200-250 cc likler şimdiki 2.5 milyarlıklar gibi olacak..şu an içi en iyi tercih 151 rs
motorla yaşa, hayatı yaşa...
evet arkadaşlar ben geldiim yine.Sabah telefon ettiler plaka çıktı diye.atladım bizim mondiye geçtim avrupa yakasına.hava serindi kat kat giyinmiştim.kavacıktan köprüye girerken birez büktüm kulağını..vayy bee gidiyo meret ibreye baktım 110..biraz daha 120..hoopss dedim n'apıyorum ben yaa..sonra normal 80 lere indim.gittim bayiye taktırdım plakayı.biraz sohbet ettik.o sırada bana 2006 da çıkacak modellerin gazete ilanını gösterdiler.İlkten üzülür gibi oldum acele mi ettim diye.sonra baktım ki benimkine rakip yine kendisi yani 151 RSİ..Pek farkları yok benimkinden ne biliim benimkinin renklerinden mi ne daha güzel geliyor gözüme.Başka 150 cc ler de var.Özellikle 125lik asyacılara 150 cclik bir rakip geliyor.Diğerleri hussar tipi...
neyse gelelim konumuza.ordan indim Sirkeci'ye çanta araştırdım.Çift kask alan kaliteliler 130 eurodan başlıyor.Dedim bunlar çin motoruna kalın kaçar.Bu arada bir tane denedim çok güzel görünümlü ama benim kask sığmadı:
ben de 40 ytl ye safebet tipi bişey aldım.
taktım geliyorum,tam eminöü alt geçitte hafif sağa yatarken bi baktım arkada tan tun kıyamet kopuyor.bizim çanta yerlerde sürükleniyor.bi minibüs zor durdu arka sıkıştı falan..neyse aldık baktık azıcık reflektör kırık yuarda resimde de belli..moralim bozuldu tabii..ya içinde kıymetli bişeyler olsaydı...Neyse herşeyde hayır vardır dedim devam ettik..Yolda bi ARN 125 baktım bize hareket,ben de verdim ayarı filan bi ara durunca ona bi test yapalım mı dedim.(O da bu formdaymış konuşucaaz sonra),neyse ışıklardan gazladık ama ben az gerideydim ve onu geçemedim ama o da kaçamadı zaten kısa südü ,trafik te vardı, randumanlı olmadı ancak ben hem kiloluyum,hem de motor daha açılmadı.sonra kavşaktan ayrıldık ve ben devam ettim.otobanda yine yokladım yine 120 sonra yine 80de devam eve geldiim.inanmayacaklara resimler aşağıda:
kazasız belasız kullan demek biraz daha bassan 140 göreceksin yürrüüüüüüüüüü
motor açılınca düşünemiyorum bu makinayı
bu arada ben sipariş verdim ama 2006 ları beklesemmi acaba
uzzy, saol kardeşim Allah gönlüne göre versin.Ben bundan çok memnunun şimdilik.Bence sen bekleyebilirsin ne de olsa motorun var sanırım.Benim gibi diilsin. ben 2 ay motorsuz kaldım.Bunu daha önce motor kullanmamış arkadaşlar bilemezler.Tıpkı hasta yatmak gibi bişey.Senin motorun da canavar bence Mondinin en iyilerinden niye değişmek istiyosun?
motorinn kardeşim inan bana şu motorun resimlerine bakıp bakıp imreniyorum,ben de alacağım ALLAH izin verirse,aslında şimdiye kadar almam lazımdı da para konusunda bazı şanssızlıklar oldu ama bir kaç güne kadar alcam inşallah bu arada motoru aldıktan sonra buji,akü gibi parçalarını değiştirdinmi,tecrübelerini bizimle paylaşmaya devam edersen sevinirim
Ben Mondial i her zaman her yerde savunurum 125 var ve şu ana kadar bir servis yüzü görmemiştir Umarımda görmez .. 12 yıllık motorcuyum .. Racing den gelmeyim Zxr-750 vardı büyük bir kaza geçirdim ve onun etkisinden kurtulamadım tutkumu yenmek içinde racing yerine scooter kullanıyorum şikayetçi değilim ama racing den sonra bisiklet gibi geliyor makina devamlı altımda ama fazla km gitmediğim için henüz 1500 de ve motor tam manasıyla açılmış değil .. 80 ötesini göremiyorum .. sen henüz 100 km. civarlarında seyrederken maşallah ibre 120 de
Birde delirdiğim nokta 80 de gitmeme rağmen yanımdan çoluk çocuğun bana gülerek geçmesi hani racing olsa vereceğim eline ama o an altımda 125 var :
Açıkçası ben bu motoru hız için almadım ama bazende hız gerektiriyor belkide racing den gelen bir tik
Değiştirmenin zamanı geldidiye düşünüyorum motorinn
cenkxxx, Arkadaş daha önce matrikse bakıyoduk galiba..Bugün bayide ikisi yanyana duruyodu.Bi ona bi mondiye baktım.Matriksin selesi çok küçük (artçıyla akrabalık halleri)İnan bana mondi daha çekici duruyor.Birçok asya150t ve benzeri motoru inceledim ama bunların boyaların uyumu ve üzerindeki stikırlardanmı ne çok çekici duruyolar.Bugün nereye çeksem başı kalabalık, sıkışık tafikte bile abi kaça aldın bunu v.s. hele fiyatı söyleyince acaip hevesleniyor geliyo insanlar.Bayi perşembe sipariş vermişti.Bugün baktım 8 adet var ikisi satılmış.
arıza vs.ye gelince:
1.kronik hastalık:sağ far ampül kısa devre gitmiş.gelince anladım.çok basınca aşırı şarjdan mı ne.Yine de gitmemesi lazım.
2.egzos kelepçelerinin dışı plastik kaplamaymış;eriyolar;boyuycaam
3.Arka amortisörler patlak gibi(diil ama iyi değiller.servise gidince sorucaam)
4.basamak lastiği dandik oturtulmuştu,düzelttim
5.farların granajı oturmamıştı;düzelttim
6.arka fren daha iyi tutmaya başladı(kızaklatabiliyorum)
7.Lastik havaları çok fazlaydı(depolamada ezilmesin diye) indirdim
8.sabahları soğuk motor tek marşta alıyor ancak 10 sn hafif gazda çalıştırmak gerekiyor rolanti tutsun diye
9.alet otomatik jikleli ancak karbüratör sanırım yaz ayarlı ilk harekette soğukken ani hızlanmada apışıyor,ısınınca sorun yok ama bunlar arıza değil ayar istiyor,rodaj bitince baktırıcaam.
rodajda amaç motoru yüksek ısılarda yüksek devirlere alıştırmaktır yani en zor şartları ona öğretmek gibi bişey onun için ara sıra basıyorum,sağır kalmasın meret
zaten kitabında da hep aynı devirde kullanmayınız yazıyordu.
işte egzo kelepçeleri
motorinn kardeşim saolasın verdiğin bilgiler için ben çok sabırsızlanıyorum alınca gözüm gibi bakıcam acaba kırmızı mı yoksa sarı mı alsam düşünüom bence de çok cazibeli bir motor ben bide bunların sesine hasta oluyom fena halde
Ben sesini hiç duymadım nasıl bir cazibesi var i:
aslında cazibeli olup olmadığı kişiden kişiye göre değişebilir ama benim kulağıma hoş geliyor yani motorun üstüne binipte o egzos sesini duyduğunda feci güzel oluyor tabi bana göre sen nasıl düşünürsün bilemem
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)