Anket: Hangi mondial'e (veya ikiz kardeşine) sahipsiniz?
- Katılımcı sayısı
- 729. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
151 RS
-
151 RSİ
-
ASYA 150T
-
SUKIDA
-
WUXY
-
DİĞER
MONDIAL 151 RS-RSI Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
17 Ağustos 2011, 00:42
#4401
Tanıyan ,tanımayan herkese selam.Topik başlığını 2005 yılında açmıştım ve o zamandan bu zamana 151 RS imle güzel günler geçirdik.Ancak biraz yıpandığını düşündüğüm için motorumu birkaçgün önce satmış bulunmaktayım.Yine de alacağım motor 151 RS ya da türevi olacak. Daha önce sahip olduğum parçası bulunmaz,bulsan da çıkmasına bile servet ödediğim kaliteli motorlardan almaya hiiiç ama hiç niyetim yok.Çin işine devammm ;) sevgiler ,saygılar...
Reklamlar
-
26 Ağustos 2011, 11:52
#4402
selam arkadaşlar motosikletimi satmaktayım. İlgilenen arkadaşlar varsa görüşelim. Fiyatta anlaşırız. motosikletimi büyük cc. almak için satıyorum. bir problemi yoktur:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...e=directSearch
-
10 Eylül 2011, 23:10
#4403
herkeze merhaba;
151 rs kullanıyorum.arka frenle ilgili bir sorunum var.seyir halindeyken arka frene bastığımda kötü tutoyor biraz ilerlediğimde çok sert tutuyor hidrolik yağını yeni kontrol ettim balataları değiştirdim hatta arka fren merkezini değiştirdim.20 km sonra aynı sorun.tekerleği orta sehbayı açtığımda elimle çevirdim sanki balata tekerlekleri burakmıyor zor dönüyor.
fikri olan varmı.
-
10 Eylül 2011, 23:11
#4404
diskin çizilmiş olabilir mi?
-
10 Eylül 2011, 23:22
#4405
disk aklıma gelmedi ama son çare olarak diskide pazartesi günü değiştirteyim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------
151rsfa adlı üyeden alıntı
diskin çizilmiş olabilir mi?
cevap için teşekkür ederim sonucu disk değiştirdikten sonra yazarım
-
14 Eylül 2011, 01:22
#4406
disk değişti yaklaşık 200 km yol yaptım aynı sorun devam ediyor
-
14 Eylül 2011, 02:08
#4407
benim motorun ön fren balatalarını gecenlerde degiştirtdim.o dediğiniz balatalrın tekeri tutması bendede var elle zor dönüyo teker ama frenlerde tutmama gibi bi problemim yok.usta bırakcak zamanla balatayı yedıkce dıyo ama kac km gectı ustunden.bide ses geliyo cıkcıkcık dıye deli ediyo
-
14 Eylül 2011, 13:36
#4408
merhaba
frenlerde bazen çok sert bazen çok yumuşak oluyor.sert olunca biraz ilerleyince yumuşuyor tekrardan. çok uğraştım herşeyi değiştirdim yine aynı gıcırdama problemi bendede var bugün bidaha ustaya götürücem artık.
-
17 Ekim 2011, 23:33
#4409
arkadaşlar bende rs151 var üst kapak contasımı ne yanmış bu üst kapak contasıyla, silindir kapak contası aynımı bilgi verirmisiniz. motor çalışıyordu ama çok fazla ses çıkartıyordu + çekişten düştü sizce hangisidir. Birde bu 2006 ların hepsininmi arka fireni tambur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------
nasıl okadar basıyorsunuz anlamıyorum ben hafif rampa aşağı 100 ü zor görüyorum tavsiyeleriniz varsa uygulayalım.
-
27 Ekim 2011, 19:40
#4410
arkadşlar bende 151 rs var bugun yolda 70 km hızla giderken birden teklemeyee başladı sonra duruyor ve motor kendiliğinden stop ediyor sonra gene çalıştırıyorum ve ne zaman 70 i bulsam stop eiyor bi bilgisi olan varsa yardıncı olabilirmi teşşekürler...
-
08 Kasım 2011, 15:50
#4411
Herkeze selamlar.Bende Motorin abimizin açtığı bu topiği takip ederek 2006 yılında 151 rs almıştım.Motorum hala canavar gibi.
Senin sorununun karbüratör " DİAFRAMINDAN " olduğunu düşünüyorum.Diafram deforme olduğunda motor belli bir hızdan sonra kesik kesik tekler ve gaz verdiğinde boğulur.Diafram ucuz bir parçadır,değiştirmesiyle 10-12 tl tutar.Bu şekilde binmeye devam edersen motora ve karbüratöre ağır hasarlar verirsin.
Eğer sorunu çözdüysen sorunun kaynağını ve çözümünü burada paylaş diğer arkadaşlara faydalı olur.
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
-
11 Kasım 2011, 19:31
#4412
Arkadaşlar Kendi Yapmaya çalışıpta ayrıntılı arayıp bulamadığı incelıkler için Yardımcı Olabılşeceğine düşündüğüm Çalışmayı Paylaşmak İstedim...
Motor 150 cc Scooter.
Amaç Krank Değişimi...
Başlamadan Gerekli Malzemeler...
Yeni Krank,, Conta Takımı,, Hazır Açılmışken Yeni Segman Seti.
Yağ Ve Buji...
Gerekli Alet Edavat Bayağı Fazla Olduğundan Aklınıda Ne Gelırse
İşlemleri Sırası İle....
Önce Kaportayı Dağıtıyoruz...
Bagaj ve Kuyruk Grenajını Sökmek Yetiyor...
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
bu işlemı yaparken yağı boşaltıyoruz ve tüm bağlantı kabloları şese kablosu ve alternatör (Sargı) soketlerını söküyoruz...
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
tüm bağlantılardan sonra bloğu şasiye bağlayan cıvatalarda sökülüyor ve arka tekerlek ıle motor bloğu önümüzde oluyor,
Uploaded with ImageShack.us
şimdide arka tekeri söküyoruz,
Uploaded with ImageShack.us
evet fazlalıklardan kurtulduğumuza göre,
kurbanımızı masaya yatırabılırız ))))
Uploaded with ImageShack.us
şimdi sıra içini açmakta
önce kayışı ve ön,,arka varyatörleri söküyoruz...
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Evet sırada alternatör kısmı var (Sargının olduğu kısım)
yuvarlak TAS gibi görünen parça VOLAN dediğimiz mıknatıslı manyetik parça,
onu sökebılmek için ÇEKTİRME diye tabir edilen parçamız olmak zorunda yoksa işimiz imkansız kadar zor olur...
Uploaded with ImageShack.us
işte çektirme ile parçamızı söktük.
Uploaded with ImageShack.us
sargımızın iç kısmında 8 ANAHTARIN AÇABILECEĞİ M6 cıvatalar bulunuyor onlarıda söküp sargıyıda ayırıyoruz,
ve blok boşalıyor.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
etrafı açtığımıza göre silindir kısmınıda açabılırız...
Arkadaşlar Şunu Unutmayın Her Ayrı Bölgeyi Açarken Her Kısım için Ayrı Cıvata Kutusu Koyun Kenara Ve çıkan cıvata pul somun parca'yı ayrı ayrı muhafaza edın,
bu şekilde parça artmaz ve tektat sökmek veya yanlış işlem yapmış olmaktan kurtulmuş olursunuz,
Ustanın İyisi Parça Arttıranıymış,
Varsın Parça Artmasın Ben Çırak Olarak Büyür Giderim :D
Nerde Kalmıştık...
Silindir vs sökülecekti
Üst Kapağı Açıyoruz,
her zaman hangi motor olursa olsun,
daima ilk yapılan işlemde çok dikkat edelım,
mesela sente olayına,
egzantrik dişlisi üzerindeki DELİK en üstte olsun,
bu durum motorun ÖLÜ NOKTA denilen yeridir,
piston en üst noktadayken bu delik üstte olur,
unutmayın krank bir tur atar delik üste çıkar krank bir tur daha atar ÇİZGİ üste çıkar,
yani önce delik üstteyken hava çeker sonra çizgi üstteyken egzostan atar...
Uploaded with ImageShack.us
bu modellerde tek sente EGZANTRİKTE olur...
onun dışında herşey pratiktir,
sökersın ve takarsın,,,
Uploaded with ImageShack.us
alternatör kısmındaki blok kısmını söktükten sonra marş motorunun dişlisi önümüze çıkacak çıkartırken dikkat edelım aynı şekılde yerıne takılacaktır,
ve önumuze MARŞ RUBLESİ çıkıyor,
rubleyı sökerken dikkat edın saglam bı tornavıda ucu veya MURÇ ile vurarak açılabılıyor,
KESKI ıle denemeyın somunu keserseniz yenısını kolay kolay bulamassınız...
Uploaded with ImageShack.us
sonrasında arkadakı bloğu sökünce krank elımızde oluyor
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Tüm Parçaları iyice benzin ile temizleyip mumkunse hava tabancası ile değilsede tum delik cukur vs yerlerı temızlenene kadar yıkıyoruz.
malum blok içerisinde belki görürsünüz belki göremezsiniz ama yağ devir daimi gerçekleşir...
Uploaded with ImageShack.us
aynı sırayla geri topluyoruz...
dikkatlıce ve acele etmeden,
varsın 2 saat geç olsun ama sağlıklı olsun bişiy unutmadan contalarını dikkatlıce oturtturuyoruz kapakları birleştirirken kesilme yırtılma deforme olmaması için...
Uploaded with ImageShack.us
pistonu takarkende,
unutmayın,,,
EMME SUBABI BÜYÜK BAŞLI OLANDIR...
ÜST KAPAĞA BAKARAK PİSTONU YERLEŞTİRİN,
yani pistonun üzerindeki BÜYÜK OYUK KISIM EMMEYE RAST GELECEK...
Uploaded with ImageShack.us
Tüm Toparlama İşlemi Sona Erdiğinde egzantrik ayarına sıra geldiğinde,
ince bı tel veya tornavıda yardımı ile pistonun en üst ölü noktada olup olmadığını kontrol ediyoruz ve senteye alıyoruz,
baktık ki nokta üste gelmemiş,
öyle ise subap piyanolarını gevsetıp uygun yönde 2.3 diş zıncırı atlatık bakıyoruz,
volanın üzerindeki PERVAN'yi elimiz ile ileri geri yaparakta yardımcı olabılırız.
büyük delik en üstte olacak ıkı ufak delik iki yanda teğet olacak...
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
ve egzantrik ayarımızda tamamlandığına göre işlemimiz sona ermiş demektir.....
Kolay Gelsin.
Arızasız Günler Dilerim...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
02 Ağustos 2012, 01:41
#4413
cihan26esk
6 senedir bende 151 rs kullanıyorum 15000 km de kartal 63 rumuzlu arkadaşımın bahsettiği sorun bendede yaşanıyor yeni başladı 40 50 km hıza gelince motor tekliyor boğuluyor fırsat bulup servise gidemedim.
-
02 Ağustos 2012, 02:01
#4414
cihan merhaba.aynı sorunu bende yaşamıştım scooter imde.
Servis e götürdüğümde motor a giden hava hortumunun kelepçesinin çıktığını farkettik, bundan dolayı boğulma yapıyordu motor bendede 40 dan sonra ve gaz yemeden 30 a 20 ye düşüyordu.Aklında bulunsun, orayı da kontrol ettirirsin ;)
Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km
-
05 Ağustos 2012, 23:33
#4415
beyler bu motordan arıyorum satmayı düşünen varsa mesaj atabilir istanbul izmit bursa hatta ankaraya bile gelebilirim
-
20 Ağustos 2012, 03:09
#4416
Çok sağol ilker önerini dikkate alacağım
-
25 Ağustos 2012, 23:53
#4417
Arkadaşlar aklınızda olsun, bazen tadilattan sonra bazende normal durumda, 151RS tipindeki motorlar amörtisörler hızlı giderken çok yaylandığı için, benzin hortumu yaylanan kıltuk altında bölgede sıkışıp ezilebiliyor ve oı ezilmede motora benzin gitmediğinden yada benzin çatlayan hortumdan akıp gittiğinden dolayı giderken horlama gaz yememe yada yavaşlayarak durma gibi durumlar olabilir. Nadiren görülür, olabilir...
-
10 Eylül 2012, 23:52
#4418
tulgacan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar aklınızda olsun, bazen tadilattan sonra bazende normal durumda, 151RS tipindeki motorlar amörtisörler hızlı giderken çok yaylandığı için, benzin hortumu yaylanan kıltuk altında bölgede sıkışıp ezilebiliyor ve oı ezilmede motora benzin gitmediğinden yada benzin çatlayan hortumdan akıp gittiğinden dolayı giderken horlama gaz yememe yada yavaşlayarak durma gibi durumlar olabilir. Nadiren görülür, olabilir...
Bu bilgi çok güzel arkadaşlar , komsum bugun 2009 modelınıaldı karbüratör ayarı ıcın kupayı kaldırayım dedım aklım beat e gıttı arkadan one kaldırmakalıma gelmedı teşekkurler
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:37 ----------
numan94 adlı üyeden alıntı
Motorda ne turlu oynama var? Fabrika ayarlarinda deme gulerim
woaaa, bide iki kisiyle 135 yapmissin
Hiçbir oynama yok sadece yanlıs gosteren km sayacı var , ben vn 800 ıle 60 la gıderken rs 151 85 ıle gıdıyor
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
02 Ekim 2012, 23:38
#4419
cyclecycle selam
ben motorumu satıp vitesli bi motor alıcam
motoru bizim Fıat servis müdüründen aldım kendimde fıat oto teknisyeniyim motor 4000 km de kayışı ön arka balataları yağı yeni değişti istersen gel gör istanbul göztepedeyim
-
24 Kasım 2012, 01:29
#4420
Herkese selamlar 25 senedir motor kullanıyorum forumda yeniyim ama başka bir scooter forumda uzun zamandan beri yazıyorum.Mondial 151 rs 5. motorum 2006 da aldım 32000 km deyim daha motorum inmedi,yolda kalmadım motorumu kontrol amaçlı söktüm kontrol ettim şaştım resmen blok pırıl pırıldı en ufak bir çizik yoktu açmışken sekman değişip topladım.Motorumla en uzun 432km gittim durmadan ama gidiş216geliş 216 yani haliyle 216 km de mola verdim hiçbir sorun yaşamadım nette okuyorum bazen çin malı 5 para etmez dağılıyo dökülüyo ama benim motor ne dağıldı ne döküldü resimlerinide koyabilirim inanmayanlar için ama artık sıktı satıyorum tekrar vitesliye geçicem değişiklik olsun 151rs benim için iyi motor 6 sene içinde 3 ön varyatör 3 kayış 4 manifold ve bol benzin yağ değiştim motorumu bu gün 23/11/2012 sahibinden com a koydum 1 saat sonra aramaya başladılar ve İstanbul maltepeden bir arkadaş pazartesi gelip alıcak bu kadar çabuk sağlıcakla...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler