151 fark atar
151 RS
151 RSİ
ASYA 150T
SUKIDA
WUXY
DİĞER
151 fark atar
gaza gelme;kaza gelmesin
arkadaşlar 151 rs nin ilk bakımını yaptıran varmı . bugun yokuş aşa 120 km yi gördüm bu arada ön freni sıkınca öntaraftan tak tuk diye bir ses geliyor sanırım
direksiyon daki göbek gevşek sıkmak gerekiyor sizlerdede bu sorun cıktımı
sanırım ön fren hortumunun amortisöre paralel durmasını sağlayan sac ön göğüs plastiğine deyiyor amortisörler esneyince.Biraz şekil vermen gerekiyor eğer öyle ise...
gaza gelme;kaza gelmesin
yok arkadaşım baktım direksiyon göbegi gevşemiş yarın sıkacam inşallah granajı sökerken sorun cıkarmaz birde ön fren balatalarından da ses geliyor onlarıda halletmeyi düşünüyorum.
arkadaşlar bugün far park lambalarını geğiştirdim mavi led aldım harika gözüküyor sizlerede tavsiye ederim soketli olanlardan alacaksınız bu arada 151 rs lerin far yukseklik ayarıda varmış farı sökünce gördüm ön camurlun altından elinizi faradohru sokun orada üç gen bir vida başi var onu sağa dogru cevirince alcalıyor soladoğru yükseliyor
arkadaşlar 151 rs e akrep atıyorlar kaç tane alırsa bu gaz hava karışımı ile ilgili bir modifiye benim bi arkadaş yaptırda ve göstergesi patladı egzos yırtılıyo tabi motorun ömründen 5 yıl gitti 150 yi buldu herhalde bende siyah modelini aldım plakasız dolaşıyorum polisler yetişemiyo emin olun tek teker gidiyorum adrenelin nasıl olsa 1500 ytl onlara bırakırım.birda motorin kardeşe ne gibi degişiklik yapabiliriz motora
akrep te nedir ya nasıl birşey daga yeni duyuyorum nasıl birşey bir bilgin varmı
http://www.made-in-china.com/showroo...c/Chopper.html
arkadaşlar bu siteye bakın yakında cinden böyle scutur larda gelebilir
sorprendente,dostum bayağı hızlı giriş yapmışsın gerçekten Tekteker,150 falan.Akrep ne oluyor? bizi bilgilendirirsen seviniriz.Gerçekten 151 (inanması güç ama)150yi gördü mü?Zira bu motorun ibresi 140 tır.sorprendente adlı üyeden alıntı
km teli kopabilir de Gösterge nasıl patlıyor?Km sayaçlarının ibreleri birbirinin içinde bir çan ve mıknatıstan ibarettir,Birisi km teliyle hareket alıp diğerini manyetik çekimle yapışarak hassas bir zembeleğe karşı döndürür.en kötü ihtimalla bu zembelek yayı kopar ve motosiklet 10 kmh hız yaparken bile ibre limite vurur yani GÖSTERGE PATLAMAZ.
Değişiklik sormuşsun ama sen bulmuşsun akrep diye bir yöntem daha ne istiyorsun.Sana şimdi neon,flaş ampül tak mı dememi mi bekliyorsun?
silves,dostum forma hoşgeldin.Ancak modlar görmeden seni uyarayım:Formda üstüste mesaj yasaktır.Eklemek istediğin şey için eğer son mesajı sen yazmışsan değiştir komutunu kullanabilirsin.Verdiğin link için de sağol ama topik ile fazlaca ilgisi yok ve çin sitelerinde binlerce minik motosikletler bulabilirsin.
Motorun hayırlı olsun,Avatardaki motor ne iş,tenere mi? eğer senin idiyse neden scooter(hem de çin)?
gaza gelme;kaza gelmesin
bende motorumu bakıma goturdum. 500 bakımına. bana maliyeti 33 ytl tuttu. ve yagını kendım goturmuştum. aynalar yapıldı, sigorta değişti ( 2 tane taktılar, mantığını bilmiyorum ) , sinyallerim ve 4lülerim çalışmıyordu onlar yapıldı, yağ değişti, filtreye sünger kondu, baska ne yaptılar bılmıyorum ama bana maliyeti 33 ytl arkadaslarım. motor şu anda çok iyi . castrol 4gps yağ aldım = 13.5 YTL. çok memnun kaldım. motorun hızlanması , gidişi vs si super oldu. herkese bu yağı tavsıye ederim. motor zaten bildiğin uzre çok iyi. ben gayet memnunum. tek memnuniyetsizliğim, kaskım çok az bi payla motorun bagajına sığmıyor, belki kanırtsam, bastırsam kapanır ama kilidi bozmak ıstemıyorum, çok hafif daha buyuk olsaydı bagaj, her kask sıgardı.
motorinn adlı üyeden alıntı
sorma dostum ben küçük yaştan beri japoncuyum bugüne kadar 9 adet japon aldım sattım en son tenere 660 vardı işlerim kötü gitti ve sattım ne yapayım motor zevkini almam için mondial aldım şu an param buna yetiyor ama inşallah ilerde yine japon enduru alacagım
sana bi Regal Raptor uyarMel-a-ku adlı üyeden alıntı
gaza gelme;kaza gelmesin
Herkese selamlar...
Öncelikle bu başlığı ilk açıldığından beri takip ediyorum. Aranızdaki paylaşımdan ötürü sizi tebrik etmek gerektiğini düşünüyorum. Uzun süredir almayı düşündüğüm söz konusu scooter için bir kaç araştırma yaptım. Fakat yeterli teknik bilgiye sahip olmadığımdan dolayı yine size döndüm. Umarım aşağıda sıralayacağım sorularım sayenizde cevap bulacaktır.
İlk olarak ucuz bir Çin malı olmasından ötürü çok sefer burun kıvrıldığını duyduğum Mondial rs 151 ve diğer markalar adı altında satılan türevlerinin birkaç bayileri ile görüştüm. Amacım mondial, jonway, harput ve ramzey arasındaki farkları ve işçilik kalitesini öğrenmekti. Bu modellerin; şikayet/satış oranları, servis ve yedek parça desteği ve malzeme kalitesi hakkında bilgi almaktı. Lakin motordan anlamayan biriolarak kafam durulmak yerine biraz daha karıştı sanki.
Mesela;
Karoser ve plastik malzemeyi kendim tayin edebiliyorum. Bu etapta mondial en alt sırada. Çünkü parmağınızı plastik aksama dokundurduğunuzda incecik olduğunu hemen içeri göçmesinden anlıyorsunuz. Bu noktada sormak istediğim tüm revizyonların böyle olup olmadığı hakkında bilgisi olan varmı? Yani tüm mondial rs 151 ler aynen benim tespitimdeki gibi malzeme kalitesinde en alt sırada olduğu içinmi en ucuz alternatif?
Diğer yandan motor konusuna gelince (ki benim için anlaşılması en zor konu) mondialin 150cc lik motoruna rağmen neden 125cc lik modellerdeki kadar güç üretebildiği anlayamadığımı dile getirdiğim kişiler bana bu konunun biçok değişkene bağlı olduğunu örneğin biyel kolu uzunluğunun, debriyaj aralığının bu konularda çok önem taşıdığını söylediler. Benim "peki 150cc lik mondial rs 151 motorunun diğer markarın 125cc lik motorlarından iyi özellikleri yokmu?" soruma tüm muhataplarım "yok, boşuna benzin sarfiyatı" cevabını verdiler. Sonrasında kendi kendime "onuçta bu motoru da mühendisler tasarladı, ama neden bu denli güçsüz? Burada bir yanlışlık var yada olmalı ama ne?" sorusunu sordum. Kaldı ki torkları hemen hemen hepsinde aynı değerlerdeydi. Sonuçta kıt bilgim ve mantığımla biraz araştırma yaptım. Mevcut 150cc lik benzer motorların motor güçleri 7500 devirde, mondialin ki 6800 devirde açıklanmış olduğunu farkettim. Acaba aradaki beygir gücü farkları 700 devirden kaynaklanıyor olabilir mi? Teknik olarak bu mümkün mü?
Dikkatimi çeken bir diğer husus da bazı mağazalarda koyu ve açık renkli (griye kaçan) siyah rs 151 lerin olmasıydı. Farkın nedenini sorduğumda bazıları "yok öyle birşey sen yanılıyorsun" dedi, bazıları da açık yüreklilikle açık olanın güneş altında kaldığını ve kullanılan boyanın niteliğinden ötürü bu sorunun hepsinde olacağı fakat en belirginin doğal olarak siyahta vuku bulacağını söylediler. Sizinde böyle birşeyi fark edip etmediğinizi merak ediyorum açıkçası.
Son olarak karşılaşılan şikayetleri sorduğumda ve benimde internetten bazı kötü olayları okuduğumu dile getirince beni çok korkutan fren kilitlenmesi ve tutmaması konularının çok karşılaşılan sorunlar olduğunu söylediler. Bence çok garip sonuçta iki tekerlekli bir araç ve fren sağlıklı olması tüm diğer araçlardan daha çok önem taşıdığını düşünüyorum. Bunu öyle rahat dile getirmelerinin sebebini sorduğumda normal olduğunu, diğer kalitesiyle bilinen markalarda da rodajman süresi dolmadan görülebilen bir sorun olduğunu ve rodaj sonlarına doğru düzeltildiğini/düzeldiğini söylediler. Özellikle bu konu benim kafamı karıştırdı, dahası beni sanki biraz soğuttu gibi. Sonuçta dediğim gibi iki tekerlekli ve sağlıklı frenlerin önemi çok çok büyük. Bu kouyla alakalı olarak motor kültürü benden çok daha gelişmiş arkadaşların yorumlarını bekliyorum.
Herkese teşekkür ederim....
Öncelikle hoşgeldin...Plastik kalite farkı araştırmana katılmıyorum,zira hepsi aynı ve plastik bir parçadan beklenebilecek kadar sağlam ve esnekler,karbon veya fiber olmadıkları da açık(parmakla neresini içeri göçertebildin,ben de denemek isterim doğrusu).
125lik çin scooter motoru,150lik kadar güç üretmiyor.150 cc nin farkı bariz ortaya çıkıyor.Beygir güçleri falan hikaye,dinamoya bağlanmadan verilmişler,herkes tahminen yazmış.125 için 8 hp 150 için de 10hp varsayabiliriz.yani en az 2 hp fark var,bu da bir artçıya taşımaya bedel bir güç.(50 cc mobilet 3 hp,scooter için 1 hp bile çok önemli).
renk konusuna birşey diyemiyorum.Bazı renkler güneş alışına göre farklı gözükürler(yanar-döner)öyle birşey olabilir.Yeni bir vasıtanın daha vitrindeyken boyası bozulmaz(ama çizilebilir).
fren konusuna gelincee en iyi fren sistemi çift disk,iyi de tutuyor daha ne istiyorsun.Kitlenme diye bişey duymadım.Bunca motorunki ile aynı sistemler.
Servis konusunda da birşey diyemiyorum.Her yerde mevcut ama henüz gitmedim.Beğenen var beğenmeyen var birşey diyemiyorum.Bu senin ne kadar motorcu olduğunla ilgili birşey.Yani motordan anlamayana servisler kötü geliyor.Anlayan arkadaşlar basit işlerini kendileri yapıyorlar zaten.
Başa dönseydim ,yeniden bu motordan alırdım inan (ee görmemişim )
hoşçakal...
gaza gelme;kaza gelmesin
arkadaşım hoş geldin ben bir ay önce 151 rs aldım şu anda 900 km oldu daha bir sorun cıkmadı ufak tefek oldu ama inan her motorda olur bunlar. plestik kalitesi dediğin gibi adi ama bir motor dış aksamının kalıtesiyle kıyaslanmaz inan bana yürüyen aksamı iyi yani bu paraya bundan iyisini alman cok zor iki üç misli para verirsen yamaha honda alabilirsin tamam kalite iyi ama fiyat cok yüksek rs nin virajı iyi motor yol tutuşu 90 95 km ye kadar cok iyi ama özellikle 110 cok kötü zaten 90 yeterli geliyor diyer motor markalarına gelince inan bana hepsinin motou aynı sadece isim leri farklı bunlar çinde fason olarak yaptırılıyor ve istedihin isim altında yapıyorlar kararını sen ver ama rs yi tavsiye ederim
Motorin ağabey senin motor bilgin ortada, tartışılmaz. Bende çok çok ötedesin. Lakin plastik (karoser) kalitesi aynı dersen ben açıkçası motorun genel özellikleri hakkında yazdıklarına da inanamam. Nedenine gelince söz konusu scooterların plastik aksamları hakkında konuyu kestirip atman bende sanki (teşbihte hata olmas) "kuzguna yavrusu kuğu gelir" sözünü hatırlatıyor ve bu sebeple beynim yorumlarını taraflı yaptığın düşüncesiyle doluyor. Ağabey daha bu denli ortada bir mevzuda bile hemen kestirip atma. Ne olur beni de yanlış anlama ama dediğim gibi içlerindeki en uyduruk, ince plastik mondialinki. Ben bu scooterı almayı düşünen ve kafasındaki soruları cevaplandırmaya çalışan biriyim onun içinde yukarda yazdıklarımı yanlış anlama. Belki uslubum garip gelmiş olabilir ama yanlış anlamayacağını düşünüyorum.
Güneş alışına göre farklı görünürler demişsin. Katılıyorum ama abi ikiside içerdeydi motorların yani konuyu açarsam ne demek istediğimi daha iyi anlayacağını sanıyorum. Rengi solmuş olan daha önceden vitrindeymiş lakin kırmızı ve sarı daha çok ilgi çektiği için bunları vitrine koymuşlar, siyahıda içeri almışlar diğeride yeni gelmiş ve ikiside içerde (güneş ışığı bulundukları bölgeye vurmuyor) yanyana duruyordu. Gerçi benim içinde önemli değil solmuş solmamış ama ben öğrenciyim ve insan işte alırken elindeki imkanları sonuna kadar doğru değerlendirmek istiyor. Dolayısıyla farklı varyasyonlardaa farklı geliştirmeler sözkonusuysa onu öğrenmek istedim.
Fren konusunda özellik olarak iyi tabi ki ama dediğim gibi internette çok okudum frenle alakalı şikayet bunu dile getirince adamların bu denli normal karşılamaları beni korkuttu açıkçası onun için yazmak istedim. Böyle bir ihtimalin normal kabul edilmesi olasımı öğrenmek istedim. Yoksa bunlar sadece birer kötü tesadüfler mi?
Silves; Teşekkür ederim hoşbuldum. Dediğine bende katılıyordum ama gördükten sonra fikrim değişti. Tıpatıp aynı değiller. En azından kullanılan malzeme çok farklı. Özellikle Ramzey kendini direk farkettiriyor. Çünkü bariz bir fark var aralarında. Galiba çinliler "ne kadar köfte o kadar ekmek" (yoksa tam tersimiydi ) sözünün manasını bizden daha iyi biliyorlar.
Birde danışmak istediğim bir konu var motor nerden alınır. Garip oldu ama distiribütör dolapçı olunca sormak istedim. Bizim burda motorlar beyaz eşya dükkanlarında da satılıyor. Bayiden almanın alım sonrasında bir artısı varmı. Mesela teknik servisle daha içli dışlı olmaları alıcılara kolaylık sağlamalarına yol açıyormu yoksa ikisi arasında fark yokmu?
Unutmadan firma neden kendi motoruna 10 değilde 7.5 beygir demiş kim istemez malını daha iyi göstermeyi. Ama sizde bu motor kesinlikle 7.5 beygir değil diyorsunuz o zaman bu fark devirle alakalı olabilirmi? Yani daha ağır daha büyük tekerlekli motorsikletlerin 150cc lik olanlarında örneğin jinlunun chopperı 14 hp yazıyor ama 9000 devirde bu devir işi kafamı karıştırdı beni bu konuda aydınlatırsanız sevinirim.
faZus,plastik uzmanı kardeşim.Ben bu motorun (veya markanın)satıcısı veya reklamcısı değilim.Ama şuna emin ol ki araştırma benim ilgi alanıma girer.Bu motoru almadan önce birçok motoru inceledim.Buna bu motorun ikiz kardeşleri olan ve forumda daha önce yazdığım birçok marka da dahil.Plastik aksamları arasında bariz bir fark görmememe rağmen,bazılarındaki plastiklerin yerlerine tam oturmamış,bazı bölümleri oyuncaklar gibi nikelaj kaplanmış olduğunu gözlemledim.((Sonuçta plastik bu,bir yere değdirmiycen motoru,düşerse de kırılacak ve değiştireceksin pahallı değildir.Kaliteli motorların plastik aksamları zor bulunur+pahallı olduğu için biz de uğraşırdık fiberle,macunla ama bunlarda değiştirirsin olur biter))Tüm bu araştırmalarda tam Asya 150T modeline sıcak bakıyorken,Mondial da + özellikleri olan bu modeli çıkarıverdi.Boya ve çıkarmalarla motorun tipini adeta değiştirmişler,e disk fren de koymuşlar arkaya,fiyatı da 300 aşağı yapmışlar,almamam için sebep kalmamış; ben de gittim aldım.
Sen istediğini tercih edebilirsin.Alanlardan memnun olmayan kimseye rastlamadım henüz.Arıza çıkarmıyor mu? çıkarıııır.Bu motorculuğun-tuzu biberidir.Ufak tefek sorunlar kaçınılmazdır,bunu herkes kabul eder.Motoruyla ilgilenmeyen,ona bir iki tornavida,pense değdirmeyen motor almasın bence.
Çok motor kullanmış,ve evinin önünde çok dik bir rampa olan (her gezi bir test)biri olarak söylüyorum ki bu motor en az 10 hp,binince anlarsın.Yani alt sınıf değil,maksi scooter gibi iki kişi her yere gidersin....
gaza gelme;kaza gelmesin
fazus:Unutmadan firma neden kendi motoruna 10 değilde 7.5 beygir demiş kim istemez malını daha iyi göstermeyi. Ama sizde bu motor kesinlikle 7.5 beygir değil diyorsunuz o zaman bu fark devirle alakalı olabilirmi? Yani daha ağır daha büyük tekerlekli motorsikletlerin 150cc lik olanlarında örneğin jinlunun chopperı 14 hp yazıyor ama 9000 devirde bu devir işi kafamı karıştırdı beni bu konuda aydınlatırsanız sevinirim.
sorduğun soruya aslında kendin cevap vermişsin.devirlerdeki farklı değerler gücü etkiliyor.
125cc,le 150cc,yi aynıdır diyen kişiyi ciddiye alma.
neden düşük değerler veriyorlar sorusuna.ileride aynı kasa motoru makyajlayıp sonrada bu 10 hp deyip daha farklı bir fiyata satmak için.
ben bu duruma şahit oldum bende wuxi var geçen yaz aldım 9 hp olduğu yazıyor.geçen gün sirkecide yine wuxi farklı boyanmış fiyatı 2200ytl niye pahalı diye sordum bu motor 12 hp daha güçlü onun için dedi. tabi tamamen masaldan ibaret.
benim motor 9 hp motorinnin motoru 7.5 hp yazıyor daha ben onun çıktığı sürate çıkamadım(motorinn,e versem çıkarır )tam tersi olması gerekmiyormu.demek istediğim bu motorların hepside aynı.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)