151 RS
151 RSİ
ASYA 150T
SUKIDA
WUXY
DİĞER
geri geri gittim bütün yolu yazım hatası yapmışım 13368 yazacaktım. yorgunluktan normaldir eve girer girmez forumu açıp yazdım sizi nekadar düşünüyorum bak
Motor 2008 fazla olduğunu biliyorum ama ortalama süratım 70-90 arası fazla yokuş yok ve hiç red zone yapmadım sabit 7bin devirde gidip geldim 12 gidiş 12 geliş 50 kilometrede gittim sabit, milli parkın hız limiti 50 kilometre dur kalkta olmayınca normal aslında fazla abartmamak gerek
Edit: Motorum uzun yol motoru gibi şehir içine çok nadir giriyorum işle ev arası 50 kilometre ve dümdüz motoru zorlayacak birşey yok rodajıda çok güzel yaptım izmir bodrum arası...
arkadaş bu bir rekor umarım yanlış hesap yapmıyorsundur çünkü 50cc bir motor bile 7.0 kuruştan aşşağı yakmaz ki senin rekortmen 5.9kuruş yakıyor bu hesaba göre ve mondial nazilliyle irtibata geçmeni motoru onlara bildirmeni tavsiye ederim.ya fabrikadaki mühendisler bi hata yaptı yada senın hesapta bi yanlışlık var
Şimdi fişine baktım 3lira pompa fiyatı 8.60 liralık benzin almışım 2.8 litre gayette normal yazdığım kriterlere göre ben hiç inmeden 400 kilometrede yaptım Hiç "red zone" yapmadım diyorum dikkat edersen egsoz değişiminden sonra motorun gaza tepkisi değiştiği içinde epey zorlandım hatta sende aynı motordan varmı bilmiyorum ama birgün düz bir yolda hiç 70i geçmeden gitmeyi dene ve nekadar yaktığını gözlemle,tabi sıkılmaz isen. Bu sonuçta sabit bir değer değil motoru üreteninde nedediği benim için önemli değil rüzgarı arkana alırsın az yakarsın önüne alırsın çok yakarsın bu bile bir kiriter. 50 ccde maksimum hız 60kmdir örneğin yokuş aşağı 80le gidersin ama 60la gittiğini sanarsın pratik herzaman teorider üstündür. Benim motorumu yapan onaran usta hayatında hiç motora binmemiş ve adam mondial bayi.. Buz dolabı üreten bir firmanın mühendislerindende pekbirşey beklemiyorum açıkçası.
Birgün kısmet olursa eğer toplu bir organizasyon yapar gözlemleriz hepbirlikte.
vallahi arkadaş şimdiye kadar 9 tane motorum oldu.4 yıldır rs kullanıyorum ayrıca 15 yıldır bir fiil motor üstündeyim aklımın yettiğince motordanda anlarım ama demin 2.1di şimdi 2.8e cıktı yani canım kardeşim ben yapmadın demiyorumda bana biraz komik geldi.çünkü verdiğin ilk değer cup modellerin bile yapamayacağı değerler şimdi birde benzin aldığın yerdeki kurda değişiklik gösteriyor olabilir yani sağlıklı iyi bir karbüratör ayarı yapılmış rs şu andaki verilere göre kmde 9ile 10 kuruştan aşşağa yakmaz yakamaz.kullanımda elbet farkeder ama bu kadar değil
Ben senin kadar deneyimli olmasamda teknik olarak iyi anlarım. Ayrıca kilolu olduğumdan dolayıda atik biri değilim uçayım, kaçayım, pati çekeyim akrobatik hareketler yapayım mantalitemde yok.
Konuyu fazla uzatıp büyütmek niyetimde yok Motorun sürekli aynı değerde gittiğinide söylemedim işe gidip gelirken bahsettiğin gibi 9-12 kuruş arasında değişiyor tüketimi benim motorum az yakıyor diye demedim lastik egsoz falan filan değişiminden sonra arkadaşların yakıt tüketimini merak etmesi benimde bugün uzun yol yapmam vesile oldu yazmama ama topu topu 2 kere falan daha bu değerlerde uzun yol yaptım.
Ama kullanımın ve kriterlerin tüketimdeki etkisi inan bana çok fazla. Ben ışıklarda dipgazla kalkıp 8.500 devirlerde 90la gidiyorum ve gaz kesmediğim sürece böyle devam ediyor. Ama aynı kriterde yavaşça hızlanarak 7bin devirdede 90la gidebiliyorum ve buda gaz kesmediğin sürecede böyle devam ediyor...
Senin deneyimlerinle kullanım ve koşulların bukadar farkettirmeyebilir saygıda duyarım ama bence çok farkediyor
elbette burda zaten paylaşarak herkes bundan faydalansın diye fikir alışverişinde bulunuyoruz.konuştuklarımın arkasındayım ama birde şu var benzini nasıl 3 liradan alıyorsun antalyada su anda 3.90tl yani arada uçurum var tekrar okuyunca farkettim
ben hiç oturup km/lt hesabı yapmadım ama benim motor 10 tl benzin ile 90 bilemedin 100km gidiyor deponun da 20 liralık benzin alabildigini hesap edersek ben bir depo ile gitsem gitsem 200-220 km anca giderim bu durumda ama ben boşluk gördüm mü dip gaz asılıyorum ani dur kalk çok yapıyorum
dün akşam olsunda hava serinleyince motoru yıkayım diyordum akşam saat 8 de ankaraya en uzun süren sağanak yağışlarından biri düştü sabah kuşluk waktine kadar sürdü yağmur gelde yıka bu motoru.......
[B][I]ßiz YoLa çıktıkLarımızı YoLda ßuLdukLarımıza Değişmeyiz... [I][/B]
Kuşadasındada 3.70 falan ben yol üstünde bi benzinciden alıyorum adı sanı belli olmayan benzinciler olur ya yazlık bölgelerde ondan ucuz bide ben hep aynı benzine alıştırdım motoru hiç değiştirmedim diyebilirim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:03 ----------
Bende jantları temizlerken çok zorlanıyorum özellikle grenajlı kısmını suyla sabunla temizlenmiyor çünkü tinerle ya da benzinle siliyorum janta bant yapsam temizleme açısından çok rahat ederim ama apaçi gibide olsun istemiyorum ne yapsam kararsızım
benim jantlar resmen kapkara oldular kurum bağlamış önümüzdeki hafta izne ayrılıyorum yeniden eski cillop günlerine döndüreceğim kendisini benzinle silince kuruyunca güzel duruyo mu nlrmrt???
bu arada marş motorundan tak tuk ses geliyor demiştim, çok kısa anlık basmaya başladım marşa bujide değiştiğinden hemen kapıyor marşı o ses 3 gündür gelmiyor bakalım
[B][I]ßiz YoLa çıktıkLarımızı YoLda ßuLdukLarımıza Değişmeyiz... [I][/B]
güzel durmuyor çünkü benzin tiner gibi maddeler hem sağlıklı değil hemde temizlemenin askine üzerine toz yapışır. Sildikten sonra normal yıkaman gerek Benzinide boca etme lastiklere ve boyalı kısma gelmesin beze dökerek sil usta
Marş motorunun miadı doluyor demek o ben 95 liraya taktırdım bi marş motoru aküyü değiştirdim akabinde 5bin kilometrede falan yapmıştım yanlış hatırlamıyorsam şimdi suziki burgmanlar gibi çalışıyor
motor güzel ama çok kaba duruyor yavv
hangi motor kaba ???
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:30 ----------
soğumadan çalışmama sıkıntısı yüzünden boş marşa çok basmak zorunda kaldım/kaldık o yuzden evet sanırım dişlisi yada bilyaları dağılmak üzere.. komple marş motoru deil de sadece o dişli deişir gibime geliyor, usta o gün göstermişti marşa basarken ileri gidip motora ilk hareketi veriyor sonra marşı bırakınca geri çekilip duruyor öle garip bir dişli marş motorunun dişlisi
[B][I]ßiz YoLa çıktıkLarımızı YoLda ßuLdukLarımıza Değişmeyiz... [I][/B]
marş motorunun gücü yetmiyor çevirmeye önce dişliyi değiştirirsin sonra ikinci dişliyi değiştirirsin sonra usta derki marş motorunun gücü yetmediğin dişliyi sıyırıyor elimde bu var bak bunu takalım der sonra komple değiştirirsin
[B][I]ßiz YoLa çıktıkLarımızı YoLda ßuLdukLarımıza Değişmeyiz... [I][/B]
bi fark olmaz yağla ama daha kalın yağ işte kalın yağda motoru zorlar
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
ince yağda gerekli yağlamayı yapabiliyo mu işte markası da belli deil mondial yazıyor kutularında ama içinde ne yağ war. iki metal arasında bir tabaka oluşturacakki aşınma olmasın. kalın yağ da hareketi zorlaştırır belki doğru ama kitapçıkta ustanın dediğine göre 20-50 yazıyormuş kullanılabilir diye ben onun yalancısıyım
[B][I]ßiz YoLa çıktıkLarımızı YoLda ßuLdukLarımıza Değişmeyiz... [I][/B]
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)