Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Anket: Hangi mondial'e (veya ikiz kardeşine) sahipsiniz?

Katılımcı sayısı
729. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • 151 RS

    445 61.04%
  • 151 RSİ

    57 7.82%
  • ASYA 150T

    58 7.96%
  • SUKIDA

    10 1.37%
  • WUXY

    12 1.65%
  • DİĞER

    147 20.16%

MONDIAL 151 RS-RSI Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2261
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    Alıntı Yorgun Demokrat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    HAVA: Motorun hava yapması konusuna gelince siz benim dediğimi yapın yeter.
    Herşeyden önce bu tavrın yanlış arkadaşım.Bir serviste çalışıyor olman forumdakilerin senden daha az bilgi ve deneyimli olduğu , ne söylersen yapacakları anlamına gelmez.

    Alıntı Yorgun Demokrat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KAYIŞ: Motorlarınıza bakıyorumda çok çabuk kayış yiyorsunuz. motor 88 binde 2 kere kayış değiştirdim. sizin kullanmanızdan mı yoksa benim usta olmamdan mı? Kayışın ilk bakımı 5000 de olur bozulduysa değiştirilir. kayışın kalkıştada hızdada etkisi olur. kayış çok bozulduysa motorda titreme yapar. öyle binersende kavramaları yersin. hemen değiştir.
    Kayış kopmasınının ustalıkla bir alakası yoktur.Tamamen kullanım ve malzeme kalitesi,biraz da şansla ilgilidir.Benim kayışım 4000 km de koptu ve ben sebebini benim aşırı hor kullanmam ve her gün dik bir rampa ve sonunda aynı diklikte motorun anca geçebileceği dar bir oluktan geçerken durk kalk yapmamdan olduğuna yoruyorum.Ayrıca 2000 km lerde iken servise gittiğimde kayışımı kontrol etmiştik,bir sorun olmadığına servisimin ustası ile (ki eski harley davidson servis ustasıdır)karar vermiştik.Yani km ile de orantılı sayılmaz.Şayet bir gün ıssız bir yerde kayışın koparsa (ki istemem) o zaman anlarsın ustayı.

    Alıntı Yorgun Demokrat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alıntı motorinn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marş kolunu ve diğer vidaları söktükten sonra kapağı sökebilirsin.İlk sökümde aradan conta çıkıyor.Yırtmadan alabilirsen iyi ama yırtılsa da takma kafana.Zira gereksiz bir conta.Zaten çoğu servis yırtıp atıyor.Bundan sonra marş milini aradaki ikinci bir mil daha var onu da söküp karşı burçlarını ve dişlileri yağlayabilirsin.Ben öyle yaptım şimdi marşa gayet kolay basılıyor.Kayışı ve üzerinde çalıştığı koniklere ve de arka kavrama kısımlarına yağ sürmemeye dikkat et.Ön varyatör ve arka kavrama kısımlarını da uygun takımsız sökmeye çalışma.Ön varyatör sökülebilinip merkezkaç ağırlıkların yatağı yağlanabiliyor ama emin ol orda yağ uzun müddet durmuyor.Arkadaki kayar konik ise kendinden yağlı; keçe bozmadığı sürece yağlama gerektirmiyor sanırım.Bunlardan başka bir de kapağın ön kısmındaki körüğün ağzında bir süzgeç bulunur.Bunu da benzinle temizleyebilirsin.Kavramaya soğuk hava gelebilmesi için daima süzgeç temiz olmalıdır.
    KAYIŞ DEĞİŞTİRME: oradaki arkadaşım çok yanlış bilgi veriyor. siz ikisinede bakın hangisi mantıklıysa öyle yapın. İlk önce söktüğün parçaları yağlamayacaksın KESİNLİKLE. Nedenini söylüyorum 1: bir iki gün iyi çalışır 3 gün içinde ne varsa eline alırsın. senin yağadığın yağlar gün gelir sağa sola yapısır kavrama balata kayış. onlara yağ deydiği anda onların işi biter. motoru bağırır gitmez. 2: o yağladığın parçalar iki gün sonra toz kayış parçalarıyla dolacak ve hiç çalışmayacak. diyorum kesinlikle yanlış. YAĞLAMAYIN.
    Yukarıdaki alıntılı mesajımda nereler yağlanmalı,nerelere ise yağ değmemeli yazmıştım.Varyatördeki merkezkaç ağırlıklar konusunda da görüşlerim açık.Orda yağ uzun süre durmasa da ağırlıkların teflon kısımlarının eşit ve yuvarlak aşınmaları için yerinde arada yağlamak gerekli.Sen bunu serviste öğrenemezsin.Bunları yağlamazsan tek taraflı aşınırlar ve çabuk değişmek gerekir.Buraya da kauçuklu gres sürersek sorun çıkmaz ve de savrulan yağlar kayışa sıçramaz.Diğer yerler ise kesinlikle yağlanmalıdır.Bu yerler motor dönüşüyle alakalı değildir,sıçrama olmaz.Kimse kaya gibi marşa basmak istemez.
    Alıntı Yorgun Demokrat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sökerkende bu motoun civataları ilaçlı (sıkı) sökmesi zor penseyle ingiliz anahtarıyla olmaz. adam akıllı takımın olacak. tabancayla falanda sökülmez bilip bilmeden iş yapmayın krank elinize alırsınız. nedenini söylüyorum senin sökmeye çalıştığın şey kranka bağlı o tabanca ona bir kerede 150 tona yakın basınç yapıyor o krank milim eğrilse bitti arkadaşım. Kayışıda dayco marka alırsanız birdaha o kayış ne eskir ne kafanız ağrır motor ortadan ikiye kopar o kayış kopmazzz.
    Ben 3 ayrı serviste tabanca ile söküldüğünü gördüm.Ayrıca Somun sökerken eğer somun kaynaklı değilse krank miline hiç bişey olmaz.Senin motorun torku tabancadan aşağı değildir.krank milini o kırmıyorsa tabanca da kırmaz.Ayrıca ben özel bir aparat yapıp söktüğümü belirttim.Krank miline de hiç bir zararım olmadı.En kısa zamanda da bir havalı tabanca alacağım o ayrı...Bilip bilmeden diyeceğine daha iyi bir yöntemin varsa paylaşmanı tavsiye ediyorum.

    Özetle: Burada birbirimize ustalık taslayacağımıza,bilgilerimizi paylaşmalı,yöntemler geliştirmeli,bulduğumuz çözümleri,sonuçlar pekiştirmeliyiz.(Ha iş ustalığa kalsa en büyük usta benimmm... )

    Not: Amacım bu arkadaşla polemik değildi arkadaşlar ama tüm diğer arkadaşların da emeği geçmiş bu topiği okumadan, ya da okuduğunu anlamadan yazılar yazıyor,bilgelik yapıyor.Karşılıklı saygı sınırlarını aşıyor.

    Şöyle yazılmış :<<ordaki arkadaşım çok yanlış bilgi veriyor>>
    Şöyle olmalıydı :<<arkadaşım şu konuda yanılıyor olmayasın>>

    Nasıl ikisi arasında fark yok mu sizce?
    Yanlış bilgi veriyor dendiğinde:Bilgileri yanlış > genel olarak yanlış = Bilgisiz sonucu ortaya çıkar.Bu da benim ağırıma gider.Bu satırları karalama gereği duyarım.Benim burdan sizlere karşılıksız bilgilerimi , deneyimlerimi aktarmam sadece gönül işi arkadaşlar.Kimse hatasız değildir,her söylenilen de doğru olarak kabul edilemeyebilir ama bunu daha uygun bir üslup ile kişiye daha samimi yaklaşıp belirtmek gerekir kanaatindeyim.

    Görüşmek dileğiyle...
    gaza gelme;kaza gelmesin


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2262
    batuhan_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2006
    50 yaptım.ama cok zor tutuyorum kendimi.bugün motor hafif dik bi yer de motor durdu calıstıramadım elden.ayakla denedim 1-2 kere yine olmadı.iyiki ewden yukarıdaydım.saldım yavas yavas iniyodum.10 dk gecti ewe götürüyordum hala bi daha deneyeyim dedim we calıstı sora hemen ewe gidip park ettim.sizce neden kaynaklanıyor olabilir.daha 50 km de.ama 50 km nin 30 unu 2 kişi yapmısımdır.bi daha fazla binmicem 2 kişi.en azından 300-400 olsun bi.fazla uzaklasmaya korkuyorum.

  3. #2263

    Üyelik
    05 Kasım 2006
    senin motorun hava yapmış arkadaşım. diğer arkadaşada uzun uzun neden öyle dediğimi anlatacam şimdi zamanım yok bence bi daha yazdıklarımı okusun

  4. #2264
    batuhan_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2006
    hava mı yapmıs ne yapmam gerekio

  5. #2265
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    Alıntı batuhan_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava mı yapmıs ne yapmam gerekio
    Batuhan kardeşim kafana takma bence motorunun bişeyi yok.Çalışıyorsa sorun yok.Telaşlanma hemen...
    gaza gelme;kaza gelmesin

  6. #2266
    batuhan_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2006
    saol motorin abi.

  7. #2267

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    zekeriyaköy / Sarıyer / İstanbul
    Motosikleti
    Aeon 180 cc ATV - 125 cc Dorado Scooter
    havalar soğuk sabahları özellikle ilk çalıştırmada motorun ısınmasına dikkat et otomatik jigle olduğu için devir 2000 in üzerine çıkabilir hiç gaz verme yavaş yavaş düşer rölanti 1000 devir civarına inip 3 - 5 dk çalışsın o zaman sorun yoksa giderkende sorun olmaması lazım. çalışırken mümkün olduğunca gaz vermeden çalıştır motoru boğma

  8. #2268
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    Alıntı BlackMoon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    havalar soğuk sabahları özellikle ilk çalıştırmada motorun ısınmasına dikkat et otomatik jigle olduğu için devir 2000 in üzerine çıkabilir hiç gaz verme yavaş yavaş düşer rölanti 1000 devir civarına inip 3 - 5 dk çalışsın o zaman sorun yoksa giderkende sorun olmaması lazım. çalışırken mümkün olduğunca gaz vermeden çalıştır motoru boğma
    işte bu...
    gaza gelme;kaza gelmesin

  9. #2269
    batuhan_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2006
    cok saolun walla. ısınma falan beqlemiodum.ama erken örendigim ii oldu.

  10. #2270

    Üyelik
    05 Kasım 2006
    Bu Sayfadaki Arkadaşlara Diyorum Lütfen Dönüp Diğer Sayfadaki Yazdiklarimi Okusun. Size öyle Motorun çalisiyosa Yoktur. Demekle Olmaz Motor çok Az Yağlada çalişir Ama Bişey Ifade Etmez Bilip Bilmeden Konuşmasinlarrr

    Herkes Herşeyi çok Biliyo Ben 7 Senedir Tamirciyim Ustalik Taslayan Varsa Gelsin Göstersin Motorunda. Isteyen Dediklerime Inanir Isteyen Inanmaz. Benim Amacim Mondicileri Doğru Bilgilendirmek.(yalan Yanliş Değil)

    7 Senedir Bu Motorla Uğraşan Daha Iyi Nasil Yapabilirim Diye Düşünen Mi Daha çok şey Bilir Yoksa Bi Tane Motor Alip Sağini Solunu Iki üç öğrendiği Bilgilerle Tahmin Yürütüp Tamir Etmeye çalişan Mi? Buraya Ustalik Taslamaya Gelmedik Herkes Haddini Bilsin. Milleti Yanliş Bilgilendirmesin

    Batuhan Kardeşin Anlattiği şeyde Isitmayla Alakali Değil. Motor Yokuş Yukari Aşaği Ayakliği Yan Koyup Bi Gün Beklerse Hava Yapabilir Bu Motorda öyle Oldu. Dediğim şekilde Orada Havasini Alin Tek Marşta Alir. Isitmayla Ne Alakasi Var Yokuşta Stop Etmenin. Biraz Kafanizi Yorun Yahu..

    Krank In Oradaki Kavramayi Sökerkende. Tabancayla Sökmeyin Dedim Motorin Ustam Farketmez Diyor. Arkadaşim Senin Motorunun Torku 8,5 Nm Tork Oda 9-10 Kg Basinç Edey Senin Krankina 150 Ton Basinç Veriyor Tabanca 9 Kg Nerde 150 Ton Nerde. Senin Motorunun çok Iyi çekmesi çok Basinç Yapiyo Anlamina Gelmez. Dişli Devirle Alakali Senin Motorun En Fazla 9 Kg Basinç Uygular Kranka Zannetmeki Daha Fazla Güç üretiyo O Kranki Istesen Motor çalişirken Tutar Motoru Stop Ettirirsin Yok Idda Edersen Geliyim Nerdeysen Tutuyimde Gör. Ne Kadar Güç üretiyo Motorun. Tamamen Devir Ve Dişliyle Alakali. şimdiki Jipler Bile 450 Nm Yi Geçemedi Senin Krankinimi 9 Kg Basinç Büker Yoksa 150 Tonnnn Mu? Cevabi Mantiğinda Sakli

  11. #2271

    Üyelik
    23 Eylül 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    CbR 125 geri sayım...
    yorgun demokrat yanlıs anlama ama ben senı tanımıyorum motorla aran nasılonuda bılmıyorum.. ama bıldıgım bırsey her servısın bılgılı olmadıgı.. hatta bazıları saglam motoru bozup verıyolar..
    ustune alınma

  12. #2272

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    zekeriyaköy / Sarıyer / İstanbul
    Motosikleti
    Aeon 180 cc ATV - 125 cc Dorado Scooter
    Alıntı batuhan_41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    50 yaptım.ama cok zor tutuyorum kendimi.bugün motor hafif dik bi yer de motor durdu calıstıramadım elden.ayakla denedim 1-2 kere yine olmadı.iyiki ewden yukarıdaydım.saldım yavas yavas iniyodum.10 dk gecti ewe götürüyordum hala bi daha deneyeyim dedim we calıstı sora hemen ewe gidip park ettim.sizce neden kaynaklanıyor olabilir.daha 50 km de.ama 50 km nin 30 unu 2 kişi yapmısımdır.bi daha fazla binmicem 2 kişi.en azından 300-400 olsun bi.fazla uzaklasmaya korkuyorum.
    Alıntı Yorgun Demokrat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Batuhan Kardeşin Anlattiği şeyde Isitmayla Alakali Değil. Motor Yokuş Yukari Aşaği Ayakliği Yan Koyup Bi Gün Beklerse Hava Yapabilir Bu Motorda öyle Oldu. Dediğim şekilde Orada Havasini Alin Tek Marşta Alir. Isitmayla Ne Alakasi Var Yokuşta Stop Etmenin. Biraz Kafanizi Yorun Yahu..
    yukarıda batuhan_41 in anlattığı motoru yokuş aşağı bıraktığı mı? yoksa yokuş çıkarken motorun durması stop etmesi mi? benim anladığım yokuş çıkarken motorun durmasıdır. her ne kadar benim motor mondial olmasa da mecidiyeköydeki bir yokuşu çıkarken bayıldı ve zorla yokuşu çıkmayı bitirebildi yokuş bitip durduğunda ise stop etti bir süre çalışmadı. rodaj sırasında yokuş çıkarken bu şekilde olması birazda motorun ısınması ve belirli bir devirde çıkmamaktan kaynaklanıyor. kullanmış olduğum 125 cc dorada akida modelinde nefesli yokuş çıkmak için motor devrini 4000 civarında tutmak gerekiyor fazla basınca ikinci kademe vitese geçiyor ve motor bayılıyor. bu anlattığım şekilde 80 kg ben 100 kg da bir arkadaş ile yokuş çıkarken sorun olmadan çıkmayı başardım

  13. #2273
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    Alıntı Yorgun Demokrat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu Sayfadaki Arkadaşlara Diyorum Lütfen Dönüp Diğer Sayfadaki Yazdiklarimi Okusun. Size öyle Motorun çalisiyosa Yoktur. Demekle Olmaz Motor çok Az Yağlada çalişir Ama Bişey Ifade Etmez Bilip Bilmeden Konuşmasinlarrr

    Herkes Herşeyi çok Biliyo Ben 7 Senedir Tamirciyim Ustalik Taslayan Varsa Gelsin Göstersin Motorunda. Isteyen Dediklerime Inanir Isteyen Inanmaz. Benim Amacim Mondicileri Doğru Bilgilendirmek.(yalan Yanliş Değil)

    7 Senedir Bu Motorla Uğraşan Daha Iyi Nasil Yapabilirim Diye Düşünen Mi Daha çok şey Bilir Yoksa Bi Tane Motor Alip Sağini Solunu Iki üç öğrendiği Bilgilerle Tahmin Yürütüp Tamir Etmeye çalişan Mi? Buraya Ustalik Taslamaya Gelmedik Herkes Haddini Bilsin. Milleti Yanliş Bilgilendirmesin

    Batuhan Kardeşin Anlattiği şeyde Isitmayla Alakali Değil. Motor Yokuş Yukari Aşaği Ayakliği Yan Koyup Bi Gün Beklerse Hava Yapabilir Bu Motorda öyle Oldu. Dediğim şekilde Orada Havasini Alin Tek Marşta Alir. Isitmayla Ne Alakasi Var Yokuşta Stop Etmenin. Biraz Kafanizi Yorun Yahu..

    Krank In Oradaki Kavramayi Sökerkende. Tabancayla Sökmeyin Dedim Motorin Ustam Farketmez Diyor. Arkadaşim Senin Motorunun Torku 8,5 Nm Tork Oda 9-10 Kg Basinç Edey Senin Krankina 150 Ton Basinç Veriyor Tabanca 9 Kg Nerde 150 Ton Nerde. Senin Motorunun çok Iyi çekmesi çok Basinç Yapiyo Anlamina Gelmez. Dişli Devirle Alakali Senin Motorun En Fazla 9 Kg Basinç Uygular Kranka Zannetmeki Daha Fazla Güç üretiyo O Kranki Istesen Motor çalişirken Tutar Motoru Stop Ettirirsin Yok Idda Edersen Geliyim Nerdeysen Tutuyimde Gör. Ne Kadar Güç üretiyo Motorun. Tamamen Devir Ve Dişliyle Alakali. şimdiki Jipler Bile 450 Nm Yi Geçemedi Senin Krankinimi 9 Kg Basinç Büker Yoksa 150 Tonnnn Mu? Cevabi Mantiğinda Sakli
    Bak arkadaş devamlı sana cevap yazma durumunda bırakma beni.Forumda mümkün olduğu kadar alçak gönüllü davranıyorum,büyük küçük ayrımı yapmadan herkese dostca yaklaşımı tercih etmeye çalışıyorum.Tahriklere muhatap olmak da istemiyorum.Senin dediğin gibi haddimi hep bildim,kimse bana öğretmeye çalışmadı. Herşeyden önce şunu bil ki ben 1983 senesinden beri motorcuyum.1984 te A2 ,1985 de B,1989 da da E sınıfı ehliyet aldım ve Uçak ve trenden başka her türlü tekerlekli aracı aynı zamanda da işim gereği kullandım.Motosiklet denen meret kapımdan hiç eksik olmadı.Bodrumu kurcalasam artık parçalardan bi JAWASAKİ bile çıkar Hatta bir tane öyle şopır bile yapıp bindim.Adını da ASUYAJA koymuştuk Motor suzuki, kasa cawa,sele çin,jant capon.Çok ısrar olursa resmini de eklerim.Hani bir laf vardır: senin güttüğün koyun kadar ben çoban yetiştirdim. Öyle senin dediğin gibi bir motorun sağını solunu kurcalamakla,tahmin yürütmekle bu işler olmaz.Benim burda kimseye ustalık taslamak gibi bir sıkıntım da yok.Beni tanıyanlar bilirler.Ama gerçekten birşeyler öğrenmek istersen sana da yardımcı olacağıma emin ol.

    150 tonu nerden çıkardın bilemem ama 150 tonluk vuruş yapabilen bir somun sıkma makinesine henüz rastlamadım(ki en büyükleri işyerimde mevcut).Eğer öyle güçleri olsaydı emin ol motosiklete motor diye birileri takardı (mesela ben ).Şöyle örnek vereyim 1 parmak somun sıkma makinesinin sıktığı kamyon bijon somununu 2 kişi yüklenip söktüğümüze göre sanırım 150 kg demen gerekiyordu.Herneyse amacımız krank testi değil.Sen nasıl istersen öyle sök ama burda farklı yazıp serviste havalı tabanca kullanmayasın sakın .Kaldı ki o tabanca üzerinde tork ayarı mevcuttur,korkma krank kırarsa ;ben sana bir tane hediye ederim.Varyatör somununu en hasarsız sökme şekli de budur.Burda tartıştığımız şey sökme işlemi bunu da sakın unutma,sana tabanca ile sıkmanı hiç bir zaman söylemedim.Yazılanları daha dikkatli oku,ne benim ne de başkalarının kıymetli vaktini alma.Güzelim topik de böyle tartışmalarla kirlenmesin.

    Benim için bu konu burda kapanmıştır(Aksini idda etmediğin sürece tabii).Senin davranışlarını içindeki yardım isteğinin limitlerde olmasına ve yeni üyelik heyecanına bağlıyorum.Yazdıklarım seni incitmesin,sakın yanlış anlama ve yazılarına devam et.Sadece sollama yapmadan arkadan motorinn geliyo mu kontrol ethemen zıplama

    Görüşmek dileğiyle
    gaza gelme;kaza gelmesin

  14. #2274

    Üyelik
    05 Kasım 2006
    Arkadaşlar benim amacım burada ustalık taslamak değil 7 senedir motorcuyum. ekmek paramı alnımın teriyle kazanırım. hakkım neyse onu alırım başka servisler beni ilgilendirmez. örneğin. yağ değiştirme 3 ytl. buji değiştirme yağıda beraberinde değiştiriyosa bedava. hava filtresi değiştirmeye para almam. bunlar ufak tefek şeyler uğraştığım şeye hakkım kadar para alırım. kimsenin motorunada zarar vermem. niye iki gün sonra arkandan küfür etsin. onun motoru benim motorum. her insanın motoru kıymetlidir. kimsenin motoruna zarar vermem. adam akıllı yaparım işimi. hakkım kadar olanı alırım. varyatörü sökmeye gelincede motorin kardeşde motorcuymuş ama nedense bu zamana kadar o tabancanın orayı bükeceğini düşünememiş. büker diyorum arkadaşım milim oynasa gitti hayrını gör onun. bir tabancanın ürettiği tork 150 tona yaklaşık. her iddasına girerim. darbeyle alakalı. motorin kardeş nasıl sökerse söksün beni ilgilendirmez. beni milleti yanlış bilgilendirmesi ilgilendirir. çünkü içim el vermez. tabi bunu hemen bilemezsin zaman gösterir ne olacağını. motorin kardeşle benim bi sıkıntım yok. yıllardır motor tamir ediyorum onun söktüğü yeri en az kafasındaki saç kadar ben söktüm. motorin kardeş sen motorla uğraşabilirsin güzel bişey ama bişey yapmadan önce bilen birilerine danış. çok biliyorum diyosan bi kaç soru soruyim cvbını ver. ben bilmiyorumda..... sibob ayarı kaçla oluyor. motor neden gaz keser. krank neden bozulur. motor neden yağ yakar. sibob ayarı bozulduğu zaman nasıl belli eder. ayarı yapıldığı zaman ne gibi değişiklik olur. en kolay soruda motorun yağına nasıl baktığını tarif et. tabiki biliyosan. bildiklerini söyle bilmediklerini veya eksik olanları ben tamamlıyım. sollama işine gelince Şov Yapma Evlat Baba Yorgun....

  15. #2275
    batuhan_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2006
    durmasının sebebi 2 side degilmis benzin az kalınca yemiyor.bugün yine oldu durdu depoya üfleyince calıstı.gittim fulledim tık yok.

  16. #2276
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    Alıntı Yorgun Demokrat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar benim amacım burada ustalık taslamak değil 7 senedir motorcuyum. ekmek paramı alnımın teriyle kazanırım. hakkım neyse onu alırım başka servisler beni ilgilendirmez. örneğin. yağ değiştirme 3 ytl. buji değiştirme yağıda beraberinde değiştiriyosa bedava. hava filtresi değiştirmeye para almam. bunlar ufak tefek şeyler uğraştığım şeye hakkım kadar para alırım. kimsenin motorunada zarar vermem. niye iki gün sonra arkandan küfür etsin. onun motoru benim motorum. her insanın motoru kıymetlidir. kimsenin motoruna zarar vermem. adam akıllı yaparım işimi. hakkım kadar olanı alırım. varyatörü sökmeye gelincede motorin kardeşde motorcuymuş ama nedense bu zamana kadar o tabancanın orayı bükeceğini düşünememiş. büker diyorum arkadaşım milim oynasa gitti hayrını gör onun. bir tabancanın ürettiği tork 150 tona yaklaşık. her iddasına girerim. darbeyle alakalı. motorin kardeş nasıl sökerse söksün beni ilgilendirmez. beni milleti yanlış bilgilendirmesi ilgilendirir. çünkü içim el vermez. tabi bunu hemen bilemezsin zaman gösterir ne olacağını. motorin kardeşle benim bi sıkıntım yok. yıllardır motor tamir ediyorum onun söktüğü yeri en az kafasındaki saç kadar ben söktüm. motorin kardeş sen motorla uğraşabilirsin güzel bişey ama bişey yapmadan önce bilen birilerine danış. çok biliyorum diyosan bi kaç soru soruyim cvbını ver. ben bilmiyorumda..... sibob ayarı kaçla oluyor. motor neden gaz keser. krank neden bozulur. motor neden yağ yakar. sibob ayarı bozulduğu zaman nasıl belli eder. ayarı yapıldığı zaman ne gibi değişiklik olur. en kolay soruda motorun yağına nasıl baktığını tarif et. tabiki biliyosan. bildiklerini söyle bilmediklerini veya eksik olanları ben tamamlıyım. sollama işine gelince Şov Yapma Evlat Baba Yorgun....
    Kardeşim sana hayırlı müşteriler diliyorum.Yine bana cevap hakkı doğuran yazı yazmışsın.7 senelik ustasın ;in olmadan cin olma.Ben burda 23 seneden sözediyorum.Bazı şeyleri öğrenmek için zaman şart. Sökmeden önce birilerine danış demişsin,bu söze çok güldüm Ben motoru kendim yeniledim ama bir dahaki revizyonda sana danışacağım .Senin o sorduğun soruların cevaplarını benim çocuklarım bile biliyor.Beni gerçekten tanımak,bilgilerimi sınamak istersen eski mesajlarımı bir araştır,eğlence dışında yazdıklarımı iyi bir oku.Ya da bu topiği baştan sona bir oku.Ya da en azından 151RS motor yenileme ile ilgili resimli mesajıma bir göz at.Ya da siteme buyur.Sana bu kadar alternatif sundum.

    7 senelik ustayım demişsin ve bazı sorular sormuşsun.Bu soruların cevabını bilmeyene usta denmez elbette ama ben iyi niyetle sorduğunu,gerçekten bilmediğini varsayarak yine de cevaplamak istiyorum:

    1.)Subap (sibob değil) ayarı 151 RS için?:
    emme: 0.008mm eksoz:0.010mm (kendi tecrübelerim)

    2.) Motor neden gaz keser ?:
    Bir çok sebebi var,daha geniş bilgi vermen gerekli.Evvela depon dolu varsayıyoruz.Benzin hortumlarını kontrol et.Sırasıyla benzin filitreni temizle,benzin musluğu diyafram kontrolü yap.Hava filitresini ve süngerleri kontrol et,temizle ayarını yap.Karbüratörü sök mainjet dediğimiz iğnenin üstten girdiği memenin vidasını çıkar temizle,mainjeti üstten ucu düz taşlanmış ince yuvarlak bir tornavida ile çıkart ve deliklerini temizle yuvasına hava tut.Şamandıra memesinde pislik ara,meme lastiğini kontrol et.Şamandırayı sallayarak delik olup olmadığını kontrol et.Üst diyafram kapağını açarak diyafram ve kovayı çıkart diyaframda yırtık olup olmadığını kontrol et.Kovanın ucuna iğnenin sabit olup olmadığını kontrol et (yuvasından çıkmış olmamalı,kovayla birlikte çıkmalı).Yandaki küçük diyaframı da kontrol et.Otomatik jikle kablo bağlantılarını kontrol et.Kablo bağlı ise jikleyi sök,contasını kontrol et, voltaj vererek civanın jikle kovasını dışarı itip itmediğini gözlemle(hafif te ısınacaktır,normaldir).Şayet jiklenin sağlam olduğundan emin olsan bile motor çalışırken jikleye giren kabloları da multimetre ile kontrol et zira akım görmelisin yoksa jiklen sağlamdır ama gerekli akım gelmediği için çalışmayacaktır.Karbüratör manifolt lastiğini kontrol et,yırtık olup olmadığını gözlemle ,flanş oringini de kontrol et.Filitre hava hortumunun sağlamlığını kontrol et.Bunlar karışım iiçin temel kontrollerdi,şimdi ateşlemeye bakalım:
    Akü dolu varsayıyoruz.Bujiyi sök ,göz muayenesi yap,aralık,elektrotta aşınma ,kurum,çapak gözlemle(Gerekli görünüyor ise değiştir veya temizle).pipoya tak ve şaseye değdir ateşleme kontolü yap.Mavi kıvılcım atıyorsa sağlam olduğu varsayılabilir ancak yeni bir buji takarak sorun bujiden mi diye bakmak gerekir.Ateşleme hiç yoksa direkt buji kablo ve pipo kontrolü yap,yine yoksa sırasıyla ateşleme bobini optik okuyucuyu manyeto bobinlerini ve kasnağı değiştir.
    Mekaniğe bakalım:
    Motorda kompresör var mı,emme manifoltundan emiş var mı kontrol et.Subap kapağını aç,eksantrik zincirini kontol et,timing ayarına bak.Subap lastiklerini kontrol et yerindemi, sızdırma var mı gözlemle kafaya yağ geliyormu bak.Silindir kapak contasından kompresör atıyormu kontrol et. Eeeee buraya kadar arızayı bulmuş olmalısın.Bundan sonrası motora giriyor.Daha detay var teknik var.Bunları da yazmamı bekleme artık.Bak hiçbir yerde bulamayacağın bilgiler yazdım ama emin ol içlerinde hala tecrübe sırlarım gizli bulunmakta.Yani yazdıklarım kabataslak doğru ama ince ayarları anca el becerisi ve tecrübe ile yapabilirsin.

    3.) krank neden bozulur?:150 tonluk havalı somun sıkmayla (nasıl öğrenmişmiyim ustaaaa)

    4.)motor neden yağ yakar?:
    Sekmanlar aşınınca,kırılınca,çizilince ,subap lastikleri aşınınca,subap kayıtları aşınınca,silindir kapak contası yanınca,piston delerse,silindir çatlatırsa,kapak çatlatırsa kıssacaaaaa ateşleme odasına bir şekilde yağ girerseeeeee motorumuz yağ yakar.

    5.)subap ayarı bozulduğunu nasıl belli eder?:
    eğer gevşekse motor devrinin yarısı devirde ses verir.Eğer aşırı sıkı duruma geçmişse eksoz pöpürdemek diye tabir ettiğimiz bir ses verir ve karışımı randumanlı yakamaz,bujiyi kirletir rahat çalışmaz.Gevşek subabın bir sesten başka zararı olmasa da sıkı subap subapların ve yuvaların yanmasına yol açar.

    6.)ayarı yapıldığı zaman ne gibi değişiklik olur?:
    Motor <<OHHH BEAAA>> der

    7.)motorun yağına nasıl baktığını tarif et. tabiki biliyosan:
    Bak işte bunu bilmiyorum yağ mı o da nieki?

    Uzun zamandır bu kadar yazmamıştım.Sayende yine gaza geldim.Ama hepsini sana hitaben yazdığım söylenemez.Bu polemik bari bir işe yarasın istedim ve okuyan arkadaşların da bilgilenmesi için yazdım.Senden de bu şekilde yazılar beklerim.Tabii doğru şeyler ve teknik bilgiler.Tartışma olacaksa da bu şekilde olmalı,herkes eteğindekileri dökmeli ki bir işe yarasın .

    Şova gelince: ESAS ŞOV BU ŞOV

    Saygılar ,sevgiler,görüşmek dileğiyle
    gaza gelme;kaza gelmesin

  17. #2277
    nightmare_in_u - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    4500 de motorum temiz kullandım ama çok toz toprakta kullandım 1000km'ye yakın yırtık hava filtresi hortumuyla dolaştım. sorum; 2 aydır her kalkışlarda ayak marşının olduğu yerden vıjjj vıjjj diye ses geliyor 3-4 saniye sonra hızlanınca kayboluyor, kayış sesi gibi. başına gelen ya da bilgisi olan varsa beni de aydınlatırsa çok sevinirim..
    [URL="http://www.oyunlife.com/yeni.uye.htm?nightmareinu"]http://www.oyunlife.com/yeni.uye.htm?nightmareinu[/URL]

  18. #2278
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    Alıntı nightmare_in_u adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4500 de motorum temiz kullandım ama çok toz toprakta kullandım 1000km'ye yakın yırtık hava filtresi hortumuyla dolaştım. sorum; 2 aydır her kalkışlarda ayak marşının olduğu yerden vıjjj vıjjj diye ses geliyor 3-4 saniye sonra hızlanınca kayboluyor, kayış sesi gibi. başına gelen ya da bilgisi olan varsa beni de aydınlatırsa çok sevinirim..
    dostum debriyaj balatası olması muhtemel,kayış da olabilir ama sökmek lazım.Bir servise götür bir baktır bence.Yolda kayışın koparsa uğraşırsın.Benim kayışım 4000 de kopmuştu bilgine...
    gaza gelme;kaza gelmesin

  19. #2279
    nightmare_in_u - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Motosikleti
    mondial 151 rs
    geçen ayaklık kırılmıştı benim ayak marşının ayaklığı, parça sipariş edip kendim taktım ay dişlisini değiştirdim, servisim bu işleme 50ytl istedi ben 8 ytl'ye yaptım, sence bu servise baktırıyım mı abi allah aşkına kayış sağlamdı baktım özellikle ama, neyse umarım bu sorunu daha önce yaşan bi arkadaş çıksada şunu şunu yapmak gerek desede ben de o servise gştmekten kurtulsam, bulunduğum ilde tek servis var mondinin çünkü, motorin abi çok sağol yinede aklımda bulundurucam dediğin ihtimalleri
    [URL="http://www.oyunlife.com/yeni.uye.htm?nightmareinu"]http://www.oyunlife.com/yeni.uye.htm?nightmareinu[/URL]

  20. #2280
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    Alıntı nightmare_in_u adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçen ayaklık kırılmıştı benim ayak marşının ayaklığı, parça sipariş edip kendim taktım ay dişlisini değiştirdim, servisim bu işleme 50ytl istedi ben 8 ytl'ye yaptım, sence bu servise baktırıyım mı abi allah aşkına kayış sağlamdı baktım özellikle ama, neyse umarım bu sorunu daha önce yaşan bi arkadaş çıksada şunu şunu yapmak gerek desede ben de o servise gştmekten kurtulsam, bulunduğum ilde tek servis var mondinin çünkü, motorin abi çok sağol yinede aklımda bulundurucam dediğin ihtimalleri
    Dostum güzel de elimizde sihirli değnek olsa burdan hallederdik ama kimse sana steskopla dinleyip de şurdan geliyor diyemez dese de sonuçta sökülecek .Eğer kendi imkanların yok ise veya anlamıyorsan birine yaptırmak zorundasın. hani duayla da olmaz yani
    gaza gelme;kaza gelmesin


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)

Bu Konudaki Etiketler